Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.05.2007, 7:09 

Dołączył: 9.05.2007
Posty: 14
Otóż pojawił się taki problem, że po wrzuceniu biegu atuko nie rusza z miejsca :( no cóż zdarza sie. Kręci jedną połosią a drugą nie. Czyżby najprawdopodobniej uszkodził się jeden z przegubów? Czy może są inne typowe uszkodzenia dla takiego przypadku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2007, 7:48 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Jak to kręci jedną półosią ? Jeśli półoś się kręci a auto stoi, to przegub. Czy kręcą się oba przeguby na tej półosi ? Widać ścięte gumy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2007, 8:21 

Dołączył: 9.05.2007
Posty: 14
Kręci tylko jedną półosią - od strony pasażera dokładnie a druga stoi w miejscu (czyli ta jest ok). Ściętych gum nie widać - może dopiero po odkręceniu tego ustrojstwa. Wydaje mi się że to łącznik przegubu poszedł czy przegub - zależy jak to kto nazywa. Efekt jest jak ten znany z 126p przy uszkodzeniu zabieraka :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2007, 8:59 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Czy przegub od strony koła kręci się w przypadku kręcącej się półosi ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2007, 9:35 

Dołączył: 9.05.2007
Posty: 14
tak dokładnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2007, 9:44 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Więc obydwa przerguby na półosi OK. W takim razie pęknięty wałek piasty lub scięty wieloklin na bębnie hamulcowym lub wałku piasty. Raczej to drugie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2007, 10:24 

Dołączył: 9.05.2007
Posty: 14
Przyjrzałem się dokładnie i rzeczywiście wygląda że coś w kole poszło. Po załączeniu biegu kręci się ośka w śroku koła a koło nie... no i też troszkę lata (po zdjęciu koła będzie wiadomo więcej) ale faktycznie przeguby wyglądają jednak zupełnie ok.

Po demontażu koła i odkręceniu śruby zabezpieczającej okazało się dokładnie jak powyżej. Wieloklin na bębnie hamulca całkowicie się zeszlifował, także bęben od razu do wymiany. Cała reszta jak najbardziej była ok. Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum