|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pg944
|
Napisane: 14.03.2008, 22:56 |
|
Dołączył: 21.04.2007 Posty: 74
|
Potrzebuje pomocy
Problem wygląa następujaco:
zaczelo sie od tego, ze ABS nie zaskakiwal czasmi, nastepnie zaskakiwal czasami i w koncu przestal dzialac calkowicie.
na chwile obecna odpalam auto, kontrolka sie nie swieci, ruszam, znaczny ubytek ladowania(spadek ponizej 12V na wskazniku) i zapala sie kontrolka.
czujniki ABS - chyba ok, czytniki ok, masy (ktore znalazlem) poprawione
Prosze o pomoc w diagnozie glownie pompy.
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 14.03.2008, 22:57 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
|
Góra |
|
pg944
|
Napisane: 14.03.2008, 22:59 |
|
Dołączył: 21.04.2007 Posty: 74
|
moge ci sprzedac 1 nadmiarowego
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 14.03.2008, 23:13 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Kontrolka gaśnie po odpaleniu - to oznacza ze rezystancja czujników OK. Moduł ABS musi mieć pewną prędkość aby sprawdzić dynamiczne działanie czujników. Kontrolowana jest wtedy i porównywana częstotliwość ze wszystkich czujników. Następuje to przy ok 5-15 km/h. Jeśli sygnały z czujników nie są jednakowe (wadliwe czujniki lub za duze różnice srednic kół) sterownik zapala kontrolkę. Jeśli sygnały z czujników ok - na chwilę załączana jest pompa, a moduł sprawdza sygnał zwtotny. Domyślam się, że ten spadek napięcia jest w momencie kontroli pompy. Spróbuj pojechać z minimalną prędkością przez 1 min, podem szybciej - jeśli to nastąpi tuż po przyspieszeniu to jest pewność, że to właśnie problem z kontrolą pompy. Na 80% wadliwa jest pompa/zespół zaworów (zatarcie pompy lub zwarcie którejś z cewek), na 20% końcówka mocy sterownika ABS. Mam jedno i drugie (w razie czego PW).
|
|
Góra |
|
pg944
|
Napisane: 14.03.2008, 23:21 |
|
Dołączył: 21.04.2007 Posty: 74
|
zapala sie przy przyspieszeniu. przy jezdzie z predkocia monimalna jest ok. co do kompa ABS to sprawdzony (zamieniony na spraawny i ten sam efekt). Ja w sumie tez stawiam na pompe, ale czy jest jakis sposob na jej sprawdznie. W serwisie bez szans (diagnozer nie widzi ABS), w Bosch tez twierdza, ze ne nie podejda
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 14.03.2008, 23:29 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Ten rodzaj abs nie ma diagnozy - nie mozesz podpiac KTS'a, bo nie bedzie widział sterownika. Wymana całej pompy. Tego nikt nie naprawia po kawałku, bo to zbyt niebezpieczne. Mam całą pompę sprawną.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 14.03.2008, 23:33 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Można sprawdzic pompę podając odpowiednio sygnaly na złącze ABS przy odpiętym module. Można tak wysterować i sprawdzić pobór prądu na każdym zaworze / cewce oraz na chwilę włączyć silnik pompy i zobaczyć co się dzieje. Musi to robić ktoś kto ma pojęcie, bo chwila nieuwagi i można popalić obwody - tam są duże prądy.
|
|
Góra |
|
pg944
|
Napisane: 14.03.2008, 23:38 |
|
Dołączył: 21.04.2007 Posty: 74
|
dzieki za za pomoc
wymieniam pompe i mam nadzieje ze bedzie ok. mialem nadzieje, ze moze jakos da sie potewierdzic diagnoze przed w sumie pracochlonna zabawa , ale widze e faktycznie w tym modelu przy ABS pozostaje metoda "prob i bledow"
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|