Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Problem z ABS
PostNapisane: 14.03.2008, 22:56 

Dołączył: 21.04.2007
Posty: 74
Potrzebuje pomocy
Problem wygląa następujaco:
zaczelo sie od tego, ze ABS nie zaskakiwal czasmi, nastepnie zaskakiwal czasami i w koncu przestal dzialac calkowicie.
na chwile obecna odpalam auto, kontrolka sie nie swieci, ruszam, znaczny ubytek ladowania(spadek ponizej 12V na wskazniku) i zapala sie kontrolka.
czujniki ABS - chyba ok, czytniki ok, masy (ktore znalazlem) poprawione
Prosze o pomoc w diagnozie glownie pompy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 22:57 

Dołączył: 18.10.2007
Posty: 1048
a ja 70 KM kupie i co?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 22:59 

Dołączył: 21.04.2007
Posty: 74
moge ci sprzedac 1 nadmiarowego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 23:13 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Kontrolka gaśnie po odpaleniu - to oznacza ze rezystancja czujników OK. Moduł ABS musi mieć pewną prędkość aby sprawdzić dynamiczne działanie czujników. Kontrolowana jest wtedy i porównywana częstotliwość ze wszystkich czujników. Następuje to przy ok 5-15 km/h. Jeśli sygnały z czujników nie są jednakowe (wadliwe czujniki lub za duze różnice srednic kół) sterownik zapala kontrolkę. Jeśli sygnały z czujników ok - na chwilę załączana jest pompa, a moduł sprawdza sygnał zwtotny. Domyślam się, że ten spadek napięcia jest w momencie kontroli pompy. Spróbuj pojechać z minimalną prędkością przez 1 min, podem szybciej - jeśli to nastąpi tuż po przyspieszeniu to jest pewność, że to właśnie problem z kontrolą pompy. Na 80% wadliwa jest pompa/zespół zaworów (zatarcie pompy lub zwarcie którejś z cewek), na 20% końcówka mocy sterownika ABS. Mam jedno i drugie (w razie czego PW).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 23:21 

Dołączył: 21.04.2007
Posty: 74
zapala sie przy przyspieszeniu. przy jezdzie z predkocia monimalna jest ok. co do kompa ABS to sprawdzony (zamieniony na spraawny i ten sam efekt). Ja w sumie tez stawiam na pompe, ale czy jest jakis sposob na jej sprawdznie. W serwisie bez szans (diagnozer nie widzi ABS), w Bosch tez twierdza, ze ne nie podejda


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 23:29 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Ten rodzaj abs nie ma diagnozy - nie mozesz podpiac KTS'a, bo nie bedzie widział sterownika. Wymana całej pompy. Tego nikt nie naprawia po kawałku, bo to zbyt niebezpieczne. Mam całą pompę sprawną.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 23:33 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Można sprawdzic pompę podając odpowiednio sygnaly na złącze ABS przy odpiętym module. Można tak wysterować i sprawdzić pobór prądu na każdym zaworze / cewce oraz na chwilę włączyć silnik pompy i zobaczyć co się dzieje. Musi to robić ktoś kto ma pojęcie, bo chwila nieuwagi i można popalić obwody - tam są duże prądy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 23:38 

Dołączył: 21.04.2007
Posty: 74
dzieki za za pomoc
wymieniam pompe i mam nadzieje ze bedzie ok. mialem nadzieje, ze moze jakos da sie potewierdzic diagnoze przed w sumie pracochlonna zabawa , ale widze e faktycznie w tym modelu przy ABS pozostaje metoda "prob i bledow"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum