Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.03.2008, 14:32 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
cześć,
mam następujący problem: od kiedy kupiłem autko troszkę w środku czasem pachniało benzyną, czasem też pozostawiony na dłużej ciężej zapalał (może jakby świece nieco były zalane).
Ostatnio wróciłem do domu. I następnego dnia samochód nie odpalił. Brakuje iskry... sprawdzone u elektryka: cewka, kopułka, palec - wszystko ok.
ale iskry jak nie było tak i nie ma.
w czym może być problem? rozumiem, że możliwe DME albo czujnik położenia wału... jak można u elektryka (ew. w warsztacie zajmującym się diagnostyką aut na wtrysku) sprawdzić obydwie te rzeczy? dodam, że z konieczności byłem zmuszony oddać do warsztatu, który takimi autami na codzień się nie zajmuje, więc jestem skazany na pełną kontrolę ich prac przez cały czas...
prosiłbym ładnie o rady :)
z góry dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2008, 17:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
W ubieglym tygodniu Tkacki na forum udzielal pelnego doradztwa w diagnostyce tego tematu- sprawdz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2008, 17:45 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
po kolejnych przeszukiwaniach znalazłem odpowiedni post.
dzięki i sorka za kopiowanie tematu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2008, 19:27 

Dołączył: 7.04.2007
Posty: 230
Jesli chcesz sprawdzić czujniki położenia wału i czujnik pręd obr , musisz rozpiąc wtyczki , wziżiąć coś do mierzenia oporności i zmierzyc opór pomiędzy chyba środkowym stykiem im którymś skrajnym - powinno być ok 1000 ohmów - oczywiście mówię o silniku od 944, jeśli masz motorek taki jak w typowym 924 to nie wiem nawet gdzie szukać tych czujników , czy przy kole zamachowym , czy przy aparacie zapłonowym czy może jeszcze gdzieś .
Ja przerabiałem to u siebie i był,walnięty czujnik , a póżniej przekażnik przy bezpiecznikach , a innym razem kostka stacyjki , jednym słowem super ( czasem jeszcze zdarza się brak masy na komputerze )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2008, 19:52 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 457
Igor pochwal się jak coś zwojujesz, powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2008, 20:09 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
darek napisał(a):
Jesli chcesz sprawdzić czujniki położenia wału i czujnik pręd obr , musisz rozpiąc wtyczki , wziżiąć coś do mierzenia oporności i zmierzyc opór pomiędzy chyba środkowym stykiem im którymś skrajnym - powinno być ok 1000 ohmów - oczywiście mówię o silniku od 944, jeśli masz motorek taki jak w typowym 924 to nie wiem nawet gdzie szukać tych czujników , czy przy kole zamachowym , czy przy aparacie zapłonowym czy może jeszcze gdzieś .
Ja przerabiałem to u siebie i był,walnięty czujnik , a póżniej przekażnik przy bezpiecznikach , a innym razem kostka stacyjki , jednym słowem super ( czasem jeszcze zdarza się brak masy na komputerze )


wiem - mam silnik standart 944. Dzięki za radę - jutro wraz z mechanikiem będziemy walczyć.
ostatnim razem jak nie miałem iskry, bardzo mi pomógł Tkacki, choć nawet jemu znalezienie usterki zajęło blisko 4 godziny... okazało się że jakiś kabelek się zwarł (o ile pamiętam), także niestety trudno czasem określić what's wrong.
na szczęście prąd idzie do cewki i do kopułki. Teraz albo speed sensor, albo dme... mam nadzieję że jutro szklana kula powie mi prawdę :)

Czayna - na pewno się pochwalę i powiem co było nie tak, dzięki za kciuki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 17:34 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Kapturek naprawiony :)
okazało się że przekaźnik DME poszedł. w każdym razie autko gotowe do jutrzejszej imprezy (szkoda tylko że wydech i stabilizatory niezałożone).
cena - ok. 300 zł !!!! knowledge costs...
Dzięki za rady! Naprawione według wydrukowanej instrukcji Tkackiego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2008, 18:50 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Igor napisał(a):
cena - ok. 300 zł .....knowledge costs...
.. naprawione według wydrukowanej instrukcji Tkackiego


Gratki :thumbup:

Żeby nie było niedomówień......kasę za naprawę zgarnął ktoś mi blizej nieznany. Ja tylko piszę instrukcje :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 2:12 

Dołączył: 17.10.2007
Posty: 30
O to nowa fura będzie przy Placu Zbawiciela :wink:
gratulacje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 10:07 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
wczoraj skoczyłem umyć i zatankować autko...
no i przejażdżka... plac bankowy -> emili plater -> towarowa -> kasprzaka -> karolkowa -> magazynowa -> koszykowa -> pl. konstytucji -> plac bankowy ponownie -> chłodna -> żelazna -> pereca -> waliców -> do domu...
jakby nie chciało mi się lać, to pewnie pragę bym odwiedził... :P
a w radio w samochodzie - soulowa audycja :) 8)
to jest naprawde piekne :) no need for speed, just the pleasure of driving... i'm lovin' it :) :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 10:47 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 285
Ja też nie mogę się doczekać powrotu mojego mustanga na drogi... Mam nadzieję, że już w poniedziałek...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 11:29 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
a ja we wtorek :) jezeli piotr sz. dokonczy temat na czas to bedzie koniec z poprawkami i pieszczotami i smigac juz bedzie po stolicy perelka :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 11:53 

Dołączył: 17.10.2007
Posty: 30
No to trzeba chyba będzie jakieś spotkanie w wawie przyszłym tygodniu zrobić i rozruszać trochę fury po zimie!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 14:58 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
ok! spot w wawie.
wrocimy do watku w drugiej polowie tygodnia..zobaczymy kto odebral autko :) czego wszystkim zycze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 17:14 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
no wiesz - Wy macie i P.Sz.... jestem dobre myśli, ale....

Ja jeszcze muszę zrobić diagnostykę komputera, ale to dopiero po tym, jak zrobię porządek z elektryką :) czyli już wkrótce :)

dziś samochód testowany na bemowie - zbiera się bardzo ładnie :) zawieszeniowo troszkę kiszka, ale stabilizatory rozwiążą problem...
amorki nowe, szkoda że poprzedni właściciel kupując za 1200 sachsy gazowe nie pomyślał, że koni żółte można mieć za 1600 :roll: ale będzie jeszcze ok :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 17:44 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
ja dzisiaj zrobiłem rundkę s2, niestety było dość mokro i były kłopoty z ruszaniem, a także tył troszkę tańczył, ale frajdy było co niemiara :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2008, 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Wspaniałe uczucie jak pupcia ucieka na boki :D




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum