Autor |
Wiadomość |
CeBe
|
Napisane: 26.07.2011, 18:42 |
|
Dołączył: 11.03.2011 Posty: 116
|
Dzisiaj odpaliłem Cayenna i zaczęło mi fiksować PCM. Wyświetlacz uruchamia się ekranem startowym z logo Porsche, potem przechodzi na funkcję tunera, ale nic nie działa. Po dwóch, może trzech minutach PCM wyłącza się i tak w kółko... Wyłączyłem Cayenna i jeszcze raz włączyłem silnik, bo myślałem, że PCM po prostu zawiesił się, ale niestety znowu mam taki sam objaw. Ciągle włącza się i wyłącza... jakby restartował się...
Dzwoniłem do ASO Poznań i Warszawa, ale oni na odległość nic nie mogą powiedzieć...bo pierwszy raz z takim przypadkiem mają do czynienia... W Poznaniu jedynie elektryk serwisu powidział, że PCM mogło przegrzać się i jedynym wyjściem jest wymiana całego modułu... O cene nie pytałem się, bo pewnie "kosmos"...
Czy któryś z kolegów miał taki przypadek i może coś mi doradzić ???
Dot. Porsche Cayenne WP1ZZZ9PZ9LA21299, 3.0 TDI, rocznik 2009, 2 miesiące po gwarancji...
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 26.07.2011, 18:58 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Pierwsze co podjechałbym na diagnostykę do ASO.
Jeżeli komputer pokaże usterkę urządzenia i serwis rozłoży ręce, mogę dać namiar na kolegę speca od navi w Gdańsku - do faceta wysyłają sprzęt do naprawy nawet niemieckie serwisy.
|
|
Góra |
|
Daryon944
|
Napisane: 26.07.2011, 19:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1109
|
Spróbuj zresetować PCMa (jednocześnie naciśnij 1,4,8 ) 
|
|
Góra |
|
CeBe
|
Napisane: 26.07.2011, 21:44 |
|
Dołączył: 11.03.2011 Posty: 116
|
Darek,
niestety ta kombinacja z klawiszami 1, 4, 8 nie przejdzie, ponieważ moje PCM ma ekran dotykowy, a klawiatury na ekranie nie można wyświetlić 
|
|
Góra |
|
Daryon944
|
Napisane: 26.07.2011, 21:57 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1109
|
Uuuuppsss... u mnie działa
Spróbuję coś jeszcze znaleźć ...
|
|
Góra |
|
browar
|
Napisane: 27.07.2011, 9:32 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 58
|
W menu PCM w opcjach jest opcaj reset in vehicle hand-over. Na próbe sprawdzić proszę funkcję hand-over czy coś zmieni.
|
|
Góra |
|
CeBe
|
Napisane: 27.07.2011, 13:57 |
|
Dołączył: 11.03.2011 Posty: 116
|
Witaj browar,
Po włączeniu PCM całe menu jest w języku niemieckim...i działają tylko niektóre klawisze funkcyjne. Natomiast (dotykowe) menu na ekranie jest nieaktywne.
Jednak bez serwisu ASO nie obejdzie się...
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 27.07.2011, 14:08 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
niestety w takich kwestiach pozostaje Ci ASO...
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 27.07.2011, 14:26 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Matschke napisał(a): niestety w takich kwestiach pozostaje Ci ASO...
...które i tak prawdopodobnie rozłoży ręce (oczywiście życzę żeby usterka okazała się błahostką!) ew. zaproponuje zakup nowego urządzenia za "parę" tysi...
Daj koniecznie znać po wizycie w ASO.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 27.07.2011, 14:44 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2504 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Jak jest 2 mce po gwarancji to nie jest jeszcze taka przegrana sprawa.
Mogą ci to zrobic w ramach rękojmii. Zależy jaka jest usterka.
Zdarza się że w Porsche po gwarancji jednak biorą odpowiedzialność.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 27.07.2011, 14:50 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
dokladnie, mysle, ze tutaj ASO pojdzie na reke i naprawi w ramach rekojmii...
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 27.07.2011, 14:57 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
jestem bardzo ciekawy rozwiązania tematu.
|
|
Góra |
|
CeBe
|
Napisane: 27.07.2011, 18:58 |
|
Dołączył: 11.03.2011 Posty: 116
|
No cóż pojadę do ASO, ale w razie niemożliwości naprawy, a li tylko wymiany PCM na nowe nie liczyłbym na rękojmię, ponieważ PCM kosztuje ok. 8 tys netto, a to jest duży koszt dla ASO, aby "przmknęli oko". Druga sprawa to w świetle prawa rękojmia obowiązuje 1 rok od momentu wydania przedmiotu sprzedaży...
Nie będę się jednak poddawał i w ASO będę starał się porozumeć
911Bart czy możesz mi na pw podać kontakt do Twojego kolegi, bo może jakbym pojechał do ASO Sopot i tam rozłożą ręce - może mnie od razu przyjmie...?
Dziękuję wszystkim kolegom za dotychczasowe porady
CDN...
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 27.07.2011, 20:06 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2504 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Nie ma co sie stresowac na sucho. Naprawdę zależy od typu usterki. Może być tak ze ci to wcale bez kombinowania zrobią w ramach odpowiedzialności za jakość (chyba jednak rekojmia może działać dłużej) albo napiszą do Porsche i albo zgodzą sie na pełna naprawę albo na przykład pokryją większa cześć kosztów. Cheer up.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
CeBe
|
Napisane: 2.08.2011, 22:15 |
|
Dołączył: 11.03.2011 Posty: 116
|
Panowie !!!
Byłem w ubiegły piątek w ASO Poznań. Faktycznie PCM jest uszkodzone i nie daje się naprawić w żaden sposób. Po prostu" kaput"  Koszt urządzenia do wymiany ok 5500 zł brutto.
Porozmawiałem z pracownikiem serwisu na temat problemu jakościowego PCM w aucie zaraz po zakończonej gwarancji, która skończyła się 30.04.2011 i poprosiłem o awizację tego problemu w fabryce Porsche.
Dzisiaj telefonicznie poinformowano mnie, że Porsche pokryje całość naprawy. W piątek ma przyjść nowe PCM i mam umówić się na wymianę
Dzisiejszy dzień - mimo mojego sceptycznego podejścia do tematu - utwierdził mnie, że marka Porsche poważnie traktuje swoich klientów i dba o swój wizerunek jakościowy. I tym sposobem jeszcze bardziej jestem "scementowany" z marką Porsche
"Chapeau bas" Porsche Centrum Poznań
A kolegom jeszcze raz dziękuję za wszelkie porady i podtrzymanie mnie na duchu.
Pozdrawiam 
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 2.08.2011, 22:38 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2504 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
No i tak trzymać.
Ja ostatnio w serwisie poznałem już chyba wszystkich ale wyglada ze moje auto tez ma szanse być naprawione...
Okazało sie ze coś tam zapomnieli dokrecic.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 3.08.2011, 0:07 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
No i mamy kolejny happy end z Porsche 
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.08.2011, 8:52 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Gratuluję, jednocześnie będąc mile zaskoczony postawą Porsche.
SUPER! 
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 3.08.2011, 11:17 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2504 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
A ja nie jestem zaskoczony bo miałem podobny przypadek przy wymianie silnika w boxsterze i tez organizował to serwis w Poznaniu.
Dlatego zachecalem kolegę do otwartego kontaktu z nimi.
W moim przypadku pomógł tez szef serwisu w Katowicach którego tez mogę polecić. Niestety tylko szefa bo serwis mnie strasznie zawiódł.
U mnie: nie dokrecili stabilizatora, osłony termicznej, uszkodzonego amortyzatora ... Ale zapewniali mnie dwa razy ze wszystko jest ok, ze to co napie.... to stuki od klocków hamulcowych i podstemplowali przegląd gwarancyjny!
Fakturę wystawili bezbłędnie... Chociaż muszę jeszcze i to sprawdzić bo mam na fakturze czujniki do hamulców a przy moich klockach są niepotrzebne bo nie współpracują z nimi...
Będę jeździł do Poznania od tej pory
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
sylwester
|
Napisane: 3.08.2011, 13:29 |
|
Dołączył: 27.03.2011 Posty: 246
|
CeBe napisał(a): ....Druga sprawa to w świetle prawa rękojmia obowiązuje 1 rok od momentu wydania przedmiotu sprzedaży...
Ręce nogi opadają ... ;o(
Może nie w temacie, ale drodzy Panowie, skąd wzieliście tą RĘKOJMIĘ !!!
Tzw. 'rękojmia" jako uwczesny substytut gwarancji obowiązywała w epoce realnego socjalizmu ... do 2002r. Od wielu lat w naszym kraju obowiązują Ustawy Konsumenckie regulujące stosunki sprzedawca - klient. Tak na skróty napiszę, że nie ma w niej mowy o żadnej "rękojmi".
Jest natomiast o "zgodności towaru z umową" - 2 lata, oraz o gwarancji którą udziela sprzedawca/importer/producent na okres jaki sam zechce i na zakres napraw jaki w gwarancji sam deklaruje.
W praktyce oznacza to, że producent/sprzedawca może udzielić gwarancji na 1 dzień, na jeden miesiąc, na rok, lub na 5-100 lat i oznaczyć samodzielnie zakres/procedurę wykonywanych napraw.
Do udzielania gwarancji nikt nie jest zobligowany żadną ustawą bądz innymi przepisami. Jest to tylko dobra wola sprzedawcy/importera/producenta ... oczywiście ogólnie oczekiwana w jak najszerszym zakresie przez klientów/konsumentów.
Natomiast każdego sprzedawcę obowiązują przepisy dot. "zgodności towaru z umową" i na tej podstawie każdy klient/konsument ma prawo do usunięca wady w okresie 2 lat od daty zakupu towaru.
W świetle obecnych ustaw nie ma już prawnej definicji "rękojmi"... "na1 rok ".
http://wiih.ibip.wroc.pl/public/?id=2200
Tak jaszcze na marginesie ... zazwyczaj gdy klient powołuje się na Warunki Gwarancji to sam sobie strzela w stopę. Bowiem najczęściej są one mniej korzystne niż korzyści płynące z powoływania się na zapisy o "zgodności towaru z umową".
S.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|