Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 13:05 

Dołączył: 4.02.2018
Posty: 70
Witam. Czy ktoś zna procedurę programowania EPB w Panamerze 970. Niechcący skasowałem adaptacje (reset service ecu EPB) :( i mam teraz komunikat ''Electric Park Brake in Service Mode''. Próbując wykonać adaptacje w sekcji Basic Settings pokazuje mi 0/0, a powinno być +/- 2mm odstępu (nic mechanicznie nie przestawiałem na regulacjach przez otwór szpilki) Czy auto musi być podniesione całe na podnośniku by wykonac adaptację, ktoś się może orientuje jak to zrobić ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 16:08 

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 65
Trzeba wyregulować manualnie ,zdejmując tylne koła , i zrobić dopiero adaptacje w ruchu drogowym , ja jak zrobiłem adaptacje u siebie to , tez mi się to zapaliło , pojechałem do porche pana na warsztat , to kazali mi wymienić siłowniki od ręcznego hamulca , bo nie wiedzieli ze trzeba to najpierw wyregulować , manualnie , skończyło się tym ze ustawili mi to w porsche Sopot , a adaptacje zrobiłem sam .

Wymieniałeś klocki ?,po co tam w ogóle zaglądałeś było tego nie ruszać.!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 17:47 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Do zrobienia adaptacji konieczna jest prawidłowa regulacja szczęk, nie trzeba podnosić auta. Być może mimo, że nic nie ruszałeś szczelina jest już za duża i trzeba ją ustawić by dało się uruchomić kalibrację. Do tego w piwisie sa procedury sprawdzenia ustawienia. Czasami przy żle wyregulowanym hamulcu wywala błąd uszkodzonego siłownika i hamulec zostaje w pozycji zablokowanej - trzeba go wtedy cofnąć procedurą i sprawdzić ustawienie w aktualnych wartościach.
Po dokonaniu regulacji adaptacja wpisuje parametry do sterownika.
Trafiłem już uszkodzone siłowniki których nie dało się wyregulować prawidłowo - przy za luźnym ustawieniu działały, jak się je podciągnęło prawidłowo to siłownik wchodził w jakiś dziwny zakres pracy i się zacinał. Efektem było brak możliwości skalibrowania hamulca.
Jeśli przypadkowo poinformowałeś sterownik, że założone zostały nowe szczęki to nie da się uruchomić procedury kalibracji - trzeba najpierw ustawić je manualnie by w sterowniku szczelina się zgadzała, następnie wykonać procedurę docierania szczęk w ruchu a dopiero później wykonać kalibrację.
Aktualny stan jest w odczycie parametrów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 20:39 

Dołączył: 4.02.2018
Posty: 70
Dziękuje za odpowiedzi. Sytuacja jest taka, że el. ręczny normalnie i elegancko mi działał i nie było z nim żadnych problemów, ale sprawdzając błędy pod komputerem w poszczegónych układach NIEchcący wcisnąłem 'reset ebp ecu'... Fizycznie nic tam nie dotykałem. Procedurę adaptacji znam (program instruuje krok po kroku) jednak w sekcji podglądu odstępu zawsze mam 0 / 0 :( tym samym nie mogąc zakodować, a w sumie jest to banalnie proste, może moj program jest jakiś kiepski ale sprawdzałem też pod lunch x421 i też było to samo. Być może wyzerowałem ecu od el. ręcznego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 21:38 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
By w odczytanych parametrach pojawiła się wartość odstępu siłowniki muszą wykonać przynajmniej jeden ruch zaciągnięcia i odpuszczenia ręcznego. Nie wiem czym się podłączałeś ale w Piwisie masz opcję wykonania ruchu i sprawdzenia odstępu szczęk od bębna (sterownik wtedy sam zaciąga i odpuszcza każdy z siłowników po czym podaje odstęp). Czasami przy złej regulacji trzeba to wykonać ręcznie podając mu komendę zaciągnij a później odpusć.
Czy hamulec ręczny normalnie działa wywalając jedynie błąd czy też kontrolka miga i nie pozwala na zaciąganie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 23:50 

Dołączył: 4.02.2018
Posty: 70
Ręczny nieaktywny, na desce info: Electric Park Brake in Service Mode. W module epb bład, że nie skalibrowany. Podłączam się V-peckerem (bardzo ładnie czyta porsche i inne marki, nawet posiada porsche-PRO a tam kilka przydatnych dupereli jak kalibracje cz. kąta skrętu itd..). Pewnie po prostu nie potrafię tego aktywować i tyle bo wszystko działało, a napsułem sam niechcący wciskając ''reset epb ecu'' .. Specjalizuje się bardziej w BMW, ale zachciało się czegoś innego w końcu i wybór padał na panamere turbo ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.02.2018, 2:00 

Dołączył: 4.02.2018
Posty: 70
michal928 napisał(a):
By w odczytanych parametrach pojawiła się wartość odstępu siłowniki muszą wykonać przynajmniej jeden ruch zaciągnięcia i odpuszczenia ręcznego. Nie wiem czym się podłączałeś ale w Piwisie masz opcję wykonania ruchu i sprawdzenia odstępu szczęk od bębna (sterownik wtedy sam zaciąga i odpuszcza każdy z siłowników po czym podaje odstęp). Czasami przy złej regulacji trzeba to wykonać ręcznie podając mu komendę zaciągnij a później odpusć.
Czy hamulec ręczny normalnie działa wywalając jedynie błąd czy też kontrolka miga i nie pozwala na zaciąganie?



Panie Michale - sytuacja jest taka że kontrolka miga i nie pozwala na zaciągnięcie, na desce ''epb in service mode'', pod programem błąd: ''control unit, CODING'' .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2018, 1:15 

Dołączył: 16.03.2018
Posty: 2
Witam serdecznie, podepnę się pod ten temat ponieważ jest spokrewniony. Dziś wymieniałem tarcze+klocki+szczęki w Cayenne 3,0d 2015r. Mam również problem z EPB, regulację manualną przeprowadziłem właściwie, proces docierania orz kalibracji również zakończony powodzeniem. Problem polega na tym że cały czas mimo wszystko świeci się żółta kontrolka ręcznego oraz komunikat 'epb in service mode'. Hamulec ręczny pomimo tego działa poprawnie, a w sterowniku jest błąd od kalibracji. Tester diagnostyczny to KTS 670, być może tutaj jest problem z uwagi na brak fabrycznego urządzenia Porsche?
Bardzo proszę o rady, pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2018, 23:21 

Dołączył: 28.02.2018
Posty: 5
guttman dobrze to ogarnia trzeba dobrze wyregulowac na szczekacz potet docieranie i wszystko gasnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2018, 22:30 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
zuberauto napisał(a):
guttman dobrze to ogarnia trzeba dobrze wyregulowac na szczekacz potet docieranie i wszystko gasnie

My też to ogarniamy w mig :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum