|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Piwis
|
Napisane: 4.02.2018, 13:05 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
Witam. Czy ktoś zna procedurę programowania EPB w Panamerze 970. Niechcący skasowałem adaptacje (reset service ecu EPB) i mam teraz komunikat ''Electric Park Brake in Service Mode''. Próbując wykonać adaptacje w sekcji Basic Settings pokazuje mi 0/0, a powinno być +/- 2mm odstępu (nic mechanicznie nie przestawiałem na regulacjach przez otwór szpilki) Czy auto musi być podniesione całe na podnośniku by wykonac adaptację, ktoś się może orientuje jak to zrobić ?
|
|
Góra |
|
ilo944
|
Napisane: 4.02.2018, 16:08 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 65
|
Trzeba wyregulować manualnie ,zdejmując tylne koła , i zrobić dopiero adaptacje w ruchu drogowym , ja jak zrobiłem adaptacje u siebie to , tez mi się to zapaliło , pojechałem do porche pana na warsztat , to kazali mi wymienić siłowniki od ręcznego hamulca , bo nie wiedzieli ze trzeba to najpierw wyregulować , manualnie , skończyło się tym ze ustawili mi to w porsche Sopot , a adaptacje zrobiłem sam .
Wymieniałeś klocki ?,po co tam w ogóle zaglądałeś było tego nie ruszać.!!!
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 4.02.2018, 17:47 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Do zrobienia adaptacji konieczna jest prawidłowa regulacja szczęk, nie trzeba podnosić auta. Być może mimo, że nic nie ruszałeś szczelina jest już za duża i trzeba ją ustawić by dało się uruchomić kalibrację. Do tego w piwisie sa procedury sprawdzenia ustawienia. Czasami przy żle wyregulowanym hamulcu wywala błąd uszkodzonego siłownika i hamulec zostaje w pozycji zablokowanej - trzeba go wtedy cofnąć procedurą i sprawdzić ustawienie w aktualnych wartościach. Po dokonaniu regulacji adaptacja wpisuje parametry do sterownika. Trafiłem już uszkodzone siłowniki których nie dało się wyregulować prawidłowo - przy za luźnym ustawieniu działały, jak się je podciągnęło prawidłowo to siłownik wchodził w jakiś dziwny zakres pracy i się zacinał. Efektem było brak możliwości skalibrowania hamulca. Jeśli przypadkowo poinformowałeś sterownik, że założone zostały nowe szczęki to nie da się uruchomić procedury kalibracji - trzeba najpierw ustawić je manualnie by w sterowniku szczelina się zgadzała, następnie wykonać procedurę docierania szczęk w ruchu a dopiero później wykonać kalibrację. Aktualny stan jest w odczycie parametrów.
|
|
Góra |
|
Piwis
|
Napisane: 4.02.2018, 20:39 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
Dziękuje za odpowiedzi. Sytuacja jest taka, że el. ręczny normalnie i elegancko mi działał i nie było z nim żadnych problemów, ale sprawdzając błędy pod komputerem w poszczegónych układach NIEchcący wcisnąłem 'reset ebp ecu'... Fizycznie nic tam nie dotykałem. Procedurę adaptacji znam (program instruuje krok po kroku) jednak w sekcji podglądu odstępu zawsze mam 0 / 0 tym samym nie mogąc zakodować, a w sumie jest to banalnie proste, może moj program jest jakiś kiepski ale sprawdzałem też pod lunch x421 i też było to samo. Być może wyzerowałem ecu od el. ręcznego.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 4.02.2018, 21:38 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
By w odczytanych parametrach pojawiła się wartość odstępu siłowniki muszą wykonać przynajmniej jeden ruch zaciągnięcia i odpuszczenia ręcznego. Nie wiem czym się podłączałeś ale w Piwisie masz opcję wykonania ruchu i sprawdzenia odstępu szczęk od bębna (sterownik wtedy sam zaciąga i odpuszcza każdy z siłowników po czym podaje odstęp). Czasami przy złej regulacji trzeba to wykonać ręcznie podając mu komendę zaciągnij a później odpusć. Czy hamulec ręczny normalnie działa wywalając jedynie błąd czy też kontrolka miga i nie pozwala na zaciąganie?
|
|
Góra |
|
Piwis
|
Napisane: 4.02.2018, 23:50 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
Ręczny nieaktywny, na desce info: Electric Park Brake in Service Mode. W module epb bład, że nie skalibrowany. Podłączam się V-peckerem (bardzo ładnie czyta porsche i inne marki, nawet posiada porsche-PRO a tam kilka przydatnych dupereli jak kalibracje cz. kąta skrętu itd..). Pewnie po prostu nie potrafię tego aktywować i tyle bo wszystko działało, a napsułem sam niechcący wciskając ''reset epb ecu'' .. Specjalizuje się bardziej w BMW, ale zachciało się czegoś innego w końcu i wybór padał na panamere turbo
|
|
Góra |
|
Piwis
|
Napisane: 27.02.2018, 2:00 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
michal928 napisał(a): By w odczytanych parametrach pojawiła się wartość odstępu siłowniki muszą wykonać przynajmniej jeden ruch zaciągnięcia i odpuszczenia ręcznego. Nie wiem czym się podłączałeś ale w Piwisie masz opcję wykonania ruchu i sprawdzenia odstępu szczęk od bębna (sterownik wtedy sam zaciąga i odpuszcza każdy z siłowników po czym podaje odstęp). Czasami przy złej regulacji trzeba to wykonać ręcznie podając mu komendę zaciągnij a później odpusć. Czy hamulec ręczny normalnie działa wywalając jedynie błąd czy też kontrolka miga i nie pozwala na zaciąganie? Panie Michale - sytuacja jest taka że kontrolka miga i nie pozwala na zaciągnięcie, na desce ''epb in service mode'', pod programem błąd: ''control unit, CODING'' .
|
|
Góra |
|
lukisgaw
|
Napisane: 16.03.2018, 1:15 |
|
Dołączył: 16.03.2018 Posty: 2
|
Witam serdecznie, podepnę się pod ten temat ponieważ jest spokrewniony. Dziś wymieniałem tarcze+klocki+szczęki w Cayenne 3,0d 2015r. Mam również problem z EPB, regulację manualną przeprowadziłem właściwie, proces docierania orz kalibracji również zakończony powodzeniem. Problem polega na tym że cały czas mimo wszystko świeci się żółta kontrolka ręcznego oraz komunikat 'epb in service mode'. Hamulec ręczny pomimo tego działa poprawnie, a w sterowniku jest błąd od kalibracji. Tester diagnostyczny to KTS 670, być może tutaj jest problem z uwagi na brak fabrycznego urządzenia Porsche? Bardzo proszę o rady, pozdrawiam serdecznie.
|
|
Góra |
|
zuberauto
|
Napisane: 10.05.2018, 23:21 |
|
Dołączył: 28.02.2018 Posty: 5
|
guttman dobrze to ogarnia trzeba dobrze wyregulowac na szczekacz potet docieranie i wszystko gasnie
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 11.05.2018, 22:30 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
zuberauto napisał(a): guttman dobrze to ogarnia trzeba dobrze wyregulowac na szczekacz potet docieranie i wszystko gasnie My też to ogarniamy w mig
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|