Autor |
Wiadomość |
Elberoth
|
Napisane: 15.05.2018, 17:12 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Kurcze, zadzwonił dzisiaj do mnie człowiek w sprawie kupna mojej starej klapy tylnej i zaproponował ... że kupi chętnie także cały przód auta: maskę, błotniki, zderzak. Akurat przywiózł wydzwonionego przodem Cayenna z Kanady - tylną klapę potrzebuje, aby pozbyć się amerykańskiego wycięcia na rejestrację, a przód do odbudowy. I wcale mu się nie dziwię - perspektywa odbudowy dzwonionego auta na oryginalnych częściach z oryginalnym lakierem Porsche jest niezwykle kusząca (mówiąc wprost - zrobi z niego bezwypadkowe auto). Już miałem nie robić liftu przodu, i zostawić tak jak jest, ale teraz się znowu zastanawiam. Jednak musiałbym zamienić moje części w fabrycznym lakierze na poliftowe - lakierowane. A jest tego sporo: maska, zderzak, błotniki. Do tego dochodzą lampy, halogeny, kierunki LED.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 20.05.2018, 15:30 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
'Mały' serwis olejowy w Porsche Pana:
- wymiana oleju w silniku (Millers) - wymiana oleju w skrzyni (Ravenol) - wymiana oleju w przednim dyfrze (olej Porsche – kupiłem z rozpędu; zupełnie bez sensu bo cena 3x wyższa niż olej Motula, a olej pewnie gorszy) - wymiana oleju w tylnym dyfrze (Motul) - wymiana oleju w transfer box (dedykowany olej Porsche) - wymiana płynu hamulcowego (Motul) - wymiana filtra paliwa (Mann) - wymiana filtra oleju (Mann) - wymiana filtra powietrza (Mann) - wymiana filtra kabinowego (Mann) - wymiana filtra oleju w skrzyni (Porsche)
Przy okazji jeszcze - wymiana termostatu (był uszkodzony) - wymiana paska wielorowkowego - wymiana pompy wody (because why not)
Auto gotowe na następne 100.000km.
Gdyby ktoś także planował, to do skrzyni wchodzi 8L oleju, do silnika podobnie. Dyfer przód 1L, dyfer tył <2L, transfer box 1L.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 25.05.2018, 20:46 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Nowa kierownica zamontowana. Wszystko działa jak w oryginale. Max godzina roboty.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 19.06.2018, 1:20 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Upgrdae tweeterów w desce rozdzielczej wykonany. Seryjne tweetery Bose zastąpione zostały tweeterami JBL z Ferrari F12. O dziwo, mechanicznie i akustycznie, pasują 100% plug & play. Podobna charakterystyka głośnika, te same mocowania i wtyczka. Przełożenie to 15 minut roboty. Grają trochę lepiej, ale nie powiem, aby wydatek był warty efektu. Można je też wsadzić do 911 jak by ktoś chciał. OE Bose: Ferrari F12:
|
|
Góra |
|
BondE87
|
Napisane: 24.06.2018, 17:33 |
|
Dołączył: 3.12.2013 Posty: 277
|
Czy rozważałeś montaż Apple Car Play?
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 24.06.2018, 18:15 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Czekam aż wejdzie update pozwalający korzystać m.in. z google maps - ma być jakoś jesienią.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 5.09.2018, 12:36 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Zmiana kół. Porsche Cayenne S 19" out, BBS SV 20" in.
Zdecydowałem się na ten wzór, ponieważ wyglądają bardzo podobnie do nowych felg Cayenne 3 Turbo Exclusive Design. Dodatkowo, srebrny wąski rant + czarne środki powiększają optycznie koło, które wygląda bardziej jak 21". 21" już nie chciałem, ze względu na zbyt duży kompromis w kwestii komfortu.
Jak będę miał na aucie to wrzucę zdjęcie. A na razie zdjęcie na czarnym Cayenne.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
BondE87
|
Napisane: 14.09.2018, 15:45 |
|
Dołączył: 3.12.2013 Posty: 277
|
Czekamy na update tematu
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 14.09.2018, 15:59 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Z podziękowaniem dla kolegi BondE87
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 14.09.2018, 16:01 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Chyba założę poszerzone nadkola (wyposażenie seryjne przy felgach 21") i pomaluję pod kolor auta ... te czarne, które mam teraz strasznie mi powiększają optycznie dziury wokół kół. Fura jest obniżona na pneumatyce, a wygląda jakby miała wybrane ustawienie terenowe
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 14.09.2018, 18:02 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Jak porównujesz Cayenne 2gen. z 3gen. ? Widzę że mimo S5 dużo frajdy sprawiają mody Cayenne Plebejskim Audi to jeżdżę ja (A5 2.0TDI) i z ciekawością obserwuje wątek, bo może bym zamienił na takiego Cayenne w dieslu
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 14.09.2018, 18:27 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Niestety nowy jest 'golasem' (standardowa skóra i plastikowa deska), co sprawia, że zza kierownicy przy moim wygląda jak jakiś ubogi krewny. To jest różnica 2-3 klas. Zawsze jak do niego wsiadam, jestem zniesmaczony. I to tak naprawdę zabiera całą przyjemność z jazdy Cayenne III.
Na plus: fajne wyświetlacze Na minus: brak fizycznych przycisków (przeszkadza nie tyle brak samego kliku, co fakt, że ciągle masz wszystko wypalcowane)
Jak ktoś kupuje Cayenne III, to TYLKO z pełnym pakietem skórzanym w środku. Inaczej jest jak w Skodzie Rapid.
Jak zmienisz A5 na Cayenne II diesel, to będziesz zakochany. Sam teraz wolę jeździć autem żony, niż swoim.
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 14.09.2018, 18:46 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Elberoth napisał(a): Niestety nowy jest 'golasem' (standardowa skóra i plastikowa deska), co sprawia, że zza kierownicy przy moim wygląda jak jakiś ubogi krewny. To jest różnica 2-3 klas. Zawsze jak do niego wsiadam, jestem zniesmaczony. I to tak naprawdę zabiera całą przyjemność z jazdy Cayenne III.
Na plus: fajne wyświetlacze Na minus: brak fizycznych przycisków (przeszkadza nie tyle brak samego kliku, co fakt, że ciągle masz wszystko wypalcowane)
Jak ktoś kupuje Cayenne III, to TYLKO z pełnym pakietem skórzanym w środku. Inaczej jest jak w Skodzie Rapid.
Jak zmienisz A5 na Cayenne II diesel, to będziesz zakochany. Sam teraz wolę jeździć autem żony, niż swoim. A5 miało być daily car'em na lata - znudziło się po 3 miesiącach. Za Cayenne rozglądam się od dawna. Tak naprawdę Cayenne lub Panamera bo w 997 brakuje komfortu. O Panamerze przeczytałem chyba cały internet, obawy to zatarcia silników i remont skrzyni (auto z approved coraz ciężej będzie kupić z racji wieku i przebiegów). Jest wersja Panamery diesel, w teorii bezpieczniejsza pod kątem kosztów serwisowych, natomiast nie jestem przekonany do napędu RWD w aucie do wszystkiego. Cayenne wydaje się najbardziej uniwersalny i rozsądny kosztowo, jedyna obawa to odczucia z jazdy: SUV kontra sedan/coupe - jak oceniasz odczucia z jazdy S5 kontra CD ? i nie chodzi wprost o moc i przyspieszenia, tylko o taką ogólna charakterystyke prowadzenia.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 14.09.2018, 22:31 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Elberoth napisał(a): Jak zmienisz A5 na Cayenne II diesel, to będziesz zakochany. Sam teraz wolę jeździć autem żony, niż swoim. Haha mam dokładnie to samo! Cayenne miał być dla żony a jak wsiadłem "na chwilę" to jeżdżę nim non-stop i łatwo nie oddam.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 23.09.2018, 8:57 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Jeszcze kilka zdjęć krzywizny felg:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 23.09.2018, 9:10 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Zamówiłem w Porsche fabryczne poszerzenia nadkoli (element obowiązkowy przy felgach 21"). Raz, że fura fajniej wygląda z takimi ciut szerszymi nadkolami, a dwa, że czarne ramki które mam teraz, strasznie 'optycznie' powiększają otwory na koła, przez co wydaje się, że prześwit pomiędzy kołem a nadwoziem jest nie 5cm, a 10cm. Strasznie mnie to irytuje jak patrzę na auto z boku: Nowe ramki nadkoli będą oczywiście pomalowane na kolor nadwozia (jest też wersja czarna, zakładana bez malowania, ale ta nie rozwiązuje problemu z optyką). Standardowe (koła 18"-20"): Poszerzane (koła 21"), wersja czarna: Poszerzane (koła 21"), wersja malowana na kolor nadwozia:
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 23.09.2018, 9:12 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Finalnie powinno to tak wyglądać - auto od razu 'siedzi' optycznie 5cm niżej:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 23.09.2018, 13:11 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Ogólnie twój projekt mi się podoba, lecz teraz wg mnie za bardzo kombinujesz że co Cayenne ma udawać Panamerę ? że za wysoko stoi? a nie czasami to uterenowione auto i tak właśnie miało wyglądać? Czarne może i miały by sens bo to zawsze jakaś ochrona ale nie wnoszą w optycznie w obniżenie a białe wyglądają tandetnie i sztucznie dołożony twór.
_________________
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 23.09.2018, 13:28 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Spoko, będzie dobrze. Większość użytkowników pewnie nawet nie zauważyła, że w Cayenne są takie opcje, i z całą pewnością widząc na ulicy Cayenne Turbo lub GTS (tam te dokładki są standardem, bo felgi mają 21" w serii) nie dochodzi do wniosku, że to wygląda tandetnie. Większość aut terenowych ma obecnie takie dokładki, włączając Cayenne III: Osobiście bardziej podoba mi się taka zglebiona terenówka (tym bardziej, że to tylko efekt optyczny, prześwit jest taki sam) niż wóz drabiniasty. Ale oczywiście to each his own.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 23.09.2018, 14:34 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Ogólnie nie mam nic na poszerzenia , ba niekiedy są niezbędne, lecz takie popierdółki wyglądają słabo jako coś sztucznego. Fajnie jak by było coś co przykryje w całości te przetłoczenia oryginalne.
_________________
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|