Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.05.2018, 17:12 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Kurcze, zadzwonił dzisiaj do mnie człowiek w sprawie kupna mojej starej klapy tylnej i zaproponował ... że kupi chętnie także cały przód auta: maskę, błotniki, zderzak.

Akurat przywiózł wydzwonionego przodem Cayenna z Kanady - tylną klapę potrzebuje, aby pozbyć się amerykańskiego wycięcia na rejestrację, a przód do odbudowy.

I wcale mu się nie dziwię - perspektywa odbudowy dzwonionego auta na oryginalnych częściach z oryginalnym lakierem Porsche jest niezwykle kusząca (mówiąc wprost - zrobi z niego bezwypadkowe auto).

Już miałem nie robić liftu przodu, i zostawić tak jak jest, ale teraz się znowu zastanawiam. :roll:

Jednak musiałbym zamienić moje części w fabrycznym lakierze na poliftowe - lakierowane. A jest tego sporo: maska, zderzak, błotniki. Do tego dochodzą lampy, halogeny, kierunki LED.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.05.2018, 15:30 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
'Mały' serwis olejowy w Porsche Pana:

- wymiana oleju w silniku (Millers)
- wymiana oleju w skrzyni (Ravenol)
- wymiana oleju w przednim dyfrze (olej Porsche – kupiłem z rozpędu; zupełnie bez sensu bo cena 3x wyższa niż olej Motula, a olej pewnie gorszy)
- wymiana oleju w tylnym dyfrze (Motul)
- wymiana oleju w transfer box (dedykowany olej Porsche)
- wymiana płynu hamulcowego (Motul)
- wymiana filtra paliwa (Mann)
- wymiana filtra oleju (Mann)
- wymiana filtra powietrza (Mann)
- wymiana filtra kabinowego (Mann)
- wymiana filtra oleju w skrzyni (Porsche)

Przy okazji jeszcze
- wymiana termostatu (był uszkodzony)
- wymiana paska wielorowkowego
- wymiana pompy wody (because why not)

Auto gotowe na następne 100.000km.

Gdyby ktoś także planował, to do skrzyni wchodzi 8L oleju, do silnika podobnie. Dyfer przód 1L, dyfer tył <2L, transfer box 1L.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.05.2018, 20:46 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Nowa kierownica zamontowana. Wszystko działa jak w oryginale. Max godzina roboty.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2018, 1:20 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Upgrdae tweeterów w desce rozdzielczej wykonany. Seryjne tweetery Bose zastąpione zostały tweeterami JBL z Ferrari F12.

O dziwo, mechanicznie i akustycznie, pasują 100% plug & play. Podobna charakterystyka głośnika, te same mocowania i wtyczka. Przełożenie to 15 minut roboty.

Grają trochę lepiej, ale nie powiem, aby wydatek był warty efektu. Można je też wsadzić do 911 jak by ktoś chciał.

OE Bose:
Obrazek

Ferrari F12:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.06.2018, 17:33 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Czy rozważałeś montaż Apple Car Play?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.06.2018, 18:15 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Czekam aż wejdzie update pozwalający korzystać m.in. z google maps - ma być jakoś jesienią.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2018, 12:36 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Zmiana kół. Porsche Cayenne S 19" out, BBS SV 20" in.

Zdecydowałem się na ten wzór, ponieważ wyglądają bardzo podobnie do nowych felg Cayenne 3 Turbo Exclusive Design. Dodatkowo, srebrny wąski rant + czarne środki powiększają optycznie koło, które wygląda bardziej jak 21". 21" już nie chciałem, ze względu na zbyt duży kompromis w kwestii komfortu.

Jak będę miał na aucie to wrzucę zdjęcie. A na razie zdjęcie na czarnym Cayenne.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2018, 15:45 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Czekamy na update tematu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2018, 15:59 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Z podziękowaniem dla kolegi BondE87 :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2018, 16:01 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Chyba założę poszerzone nadkola (wyposażenie seryjne przy felgach 21") i pomaluję pod kolor auta ... te czarne, które mam teraz strasznie mi powiększają optycznie dziury wokół kół.

Fura jest obniżona na pneumatyce, a wygląda jakby miała wybrane ustawienie terenowe :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2018, 18:02 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Jak porównujesz Cayenne 2gen. z 3gen. ?
Widzę że mimo S5 dużo frajdy sprawiają mody Cayenne :)
Plebejskim Audi to jeżdżę ja (A5 2.0TDI) i z ciekawością obserwuje wątek, bo może bym zamienił na takiego Cayenne w dieslu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2018, 18:27 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Niestety nowy jest 'golasem' (standardowa skóra i plastikowa deska), co sprawia, że zza kierownicy przy moim wygląda jak jakiś ubogi krewny. To jest różnica 2-3 klas. Zawsze jak do niego wsiadam, jestem zniesmaczony. I to tak naprawdę zabiera całą przyjemność z jazdy Cayenne III.

Na plus: fajne wyświetlacze
Na minus: brak fizycznych przycisków (przeszkadza nie tyle brak samego kliku, co fakt, że ciągle masz wszystko wypalcowane)

Jak ktoś kupuje Cayenne III, to TYLKO z pełnym pakietem skórzanym w środku. Inaczej jest jak w Skodzie Rapid.

Jak zmienisz A5 na Cayenne II diesel, to będziesz zakochany. Sam teraz wolę jeździć autem żony, niż swoim.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2018, 18:46 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Elberoth napisał(a):
Niestety nowy jest 'golasem' (standardowa skóra i plastikowa deska), co sprawia, że zza kierownicy przy moim wygląda jak jakiś ubogi krewny. To jest różnica 2-3 klas. Zawsze jak do niego wsiadam, jestem zniesmaczony. I to tak naprawdę zabiera całą przyjemność z jazdy Cayenne III.

Na plus: fajne wyświetlacze
Na minus: brak fizycznych przycisków (przeszkadza nie tyle brak samego kliku, co fakt, że ciągle masz wszystko wypalcowane)

Jak ktoś kupuje Cayenne III, to TYLKO z pełnym pakietem skórzanym w środku. Inaczej jest jak w Skodzie Rapid.

Jak zmienisz A5 na Cayenne II diesel, to będziesz zakochany. Sam teraz wolę jeździć autem żony, niż swoim.


A5 miało być daily car'em na lata - znudziło się po 3 miesiącach.

Za Cayenne rozglądam się od dawna. Tak naprawdę Cayenne lub Panamera bo w 997 brakuje komfortu.

O Panamerze przeczytałem chyba cały internet, obawy to zatarcia silników i remont skrzyni (auto z approved coraz ciężej będzie kupić z racji wieku i przebiegów).
Jest wersja Panamery diesel, w teorii bezpieczniejsza pod kątem kosztów serwisowych, natomiast nie jestem przekonany do napędu RWD w aucie do wszystkiego.

Cayenne wydaje się najbardziej uniwersalny i rozsądny kosztowo, jedyna obawa to odczucia z jazdy: SUV kontra sedan/coupe - jak oceniasz odczucia z jazdy S5 kontra CD ? i nie chodzi wprost o moc i przyspieszenia, tylko o taką ogólna charakterystyke prowadzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2018, 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Elberoth napisał(a):
Jak zmienisz A5 na Cayenne II diesel, to będziesz zakochany. Sam teraz wolę jeździć autem żony, niż swoim.


Haha mam dokładnie to samo! Cayenne miał być dla żony a jak wsiadłem "na chwilę" to jeżdżę nim non-stop i łatwo nie oddam.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2018, 8:57 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Jeszcze kilka zdjęć krzywizny felg:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2018, 9:10 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Zamówiłem w Porsche fabryczne poszerzenia nadkoli (element obowiązkowy przy felgach 21").

Raz, że fura fajniej wygląda z takimi ciut szerszymi nadkolami, a dwa, że czarne ramki które mam teraz, strasznie 'optycznie' powiększają otwory na koła, przez co wydaje się, że prześwit pomiędzy kołem a nadwoziem jest nie 5cm, a 10cm. Strasznie mnie to irytuje jak patrzę na auto z boku:

Obrazek

Nowe ramki nadkoli będą oczywiście pomalowane na kolor nadwozia (jest też wersja czarna, zakładana bez malowania, ale ta nie rozwiązuje problemu z optyką).

Standardowe (koła 18"-20"):
Obrazek

Poszerzane (koła 21"), wersja czarna:
Obrazek

Obrazek

Poszerzane (koła 21"), wersja malowana na kolor nadwozia:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2018, 9:12 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Finalnie powinno to tak wyglądać - auto od razu 'siedzi' optycznie 5cm niżej:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2018, 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ogólnie twój projekt mi się podoba, lecz teraz wg mnie za bardzo kombinujesz ;) że co Cayenne ma udawać Panamerę ? że za wysoko stoi? a nie czasami to uterenowione auto i tak właśnie miało wyglądać? Czarne może i miały by sens bo to zawsze jakaś ochrona ale nie wnoszą w optycznie w obniżenie a białe wyglądają tandetnie i sztucznie dołożony twór.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2018, 13:28 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Spoko, będzie dobrze. Większość użytkowników pewnie nawet nie zauważyła, że w Cayenne są takie opcje, i z całą pewnością widząc na ulicy Cayenne Turbo lub GTS (tam te dokładki są standardem, bo felgi mają 21" w serii) nie dochodzi do wniosku, że to wygląda tandetnie.

Obrazek

Większość aut terenowych ma obecnie takie dokładki, włączając Cayenne III:

Obrazek

Osobiście bardziej podoba mi się taka zglebiona terenówka (tym bardziej, że to tylko efekt optyczny, prześwit jest taki sam) niż wóz drabiniasty.

Ale oczywiście to each his own.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2018, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ogólnie nie mam nic na poszerzenia , ba niekiedy są niezbędne, lecz takie popierdółki wyglądają słabo jako coś sztucznego. Fajnie jak by było coś co przykryje w całości te przetłoczenia oryginalne.

Obrazek




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum