Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.05.2023, 12:37 

Dołączył: 3.12.2016
Posty: 26
Cześć Forum!

Kandydat na nowego członka rodziny to lekko używane 992 Turbo Cabrio z PASM -10 mm i PDCC, ale bez liftu.

Kilka pytań do fachowców:

1) jaki prześwit ma ten konkretny model? PASM -10 mm wiadomo, ale czy PDCC wpływa na prześwit?

2) opinie na temat tego, czy lift jest must-have są podzielone, przynajmniej na forach US i EU, które konsultowałem. Jak to wygląda w naszych warunkach? Ci z Was co jeżdżą 992 bez liftu często szorują podwoziem na zwalniaczach i podjazdach? W mojej 991.2 bez liftu nie ma problemu.

3) Techart montuje lift jako retrofit - ktoś to ma i mógłby się podzielić opinią?

Za odpowiedzi z góry wielkie dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2023, 13:46 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 164
PDCC nie ma wpływu na wysokość/prześwit. PASM -10mm dodatkowo czyni zawieszenie twardszym. 992 Turbo bez unoszenia nie ma problemów z programi itp. GT3 już tak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2023, 16:16 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 76
Nr klubowicza: 785
Cześć,

Może sie przyda - mam 992 GTS, -10 mm, czyli zawieszenie jak w Twoim Turbo. Kiedyś zmierzyłem i znalazłem teraz te cyfry:
1. Przód auta, dolna krawędź plastkowego spojlera - ziemia, mam 13,5 cm
2. Przedni błotnik - opona, jest 3,0 cm - trochę na oko, najwyższy punkt profilu opony
3. To samo co w pkt. 2 dla tyłu - 2,5 cm

Lift - mam dwie drogi dojazdowe do domu. Z garbami "normalnymi" radzę sobie bez lifta. Druga droga z jakimiś ekstremalnymi garbami ("polskimi") - nawet nie wjeżdzam.

Inne pytanie - w Polsce jest dużo garaży podziemnych, plus galerie handlowe (jeżeli mieszkasz w mieście) - bez lifta mogą byc problemy.

Trzecia kwestia - US to "duży" kraj. Wielu właścicieli Posrche duże miasta widuje kilka razy w życiu, a wielu innych garbów nie ma za dużo. Sam czytałem Rennlist i wiem, że opinie są różne, ale i potrzeby są różne.

I ostatni punkt - mówi się, by kupować auto dla siebie, no tak, ale jak JA będę je chciał swoje P za 5 lat sprzedać, to po co wysłuchiwac od nabywców, że "nie ma liftu, to nie....."? Właśnie dlatego proponuję jednak szukać z liftem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2023, 15:14 

Dołączył: 3.12.2016
Posty: 26
Krzysiek (Poznań) napisał(a):
Cześć,

Może sie przyda - mam 992 GTS, -10 mm, czyli zawieszenie jak w Twoim Turbo. Kiedyś zmierzyłem i znalazłem teraz te cyfry:
1. Przód auta, dolna krawędź plastkowego spojlera - ziemia, mam 13,5 cm


Hej, dzięki za pomiary :thumbup: ale czy GTS nie jest przypadkiem niższy od Turbo?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2023, 16:02 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 76
Nr klubowicza: 785
Moj GTS jest obniżony, czyli w wersji PASM -10mm, zakładam, że to takie samo zawieszenie i prześwit jak w Turbo PASM -10mm. Głowy nie dam. Ktoś skoryguje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2023, 7:46 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Dla mnie lift must have tak samo jak ceramika- bez nie wziąłbym. Mieszkam na wsi- drogi są dość dobre jednakże mam aktualnie jedno auto bez lifta i splitter carbon kilka razy szorował ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2023, 16:03 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Myślę że jednak ceramika w warunkach cywilnych to nie jest konieczność, bardziej postawiłbym na wspomaganie układu kierowniczego plus.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2023, 22:28 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Ja postanowiłem, że nie kupię auta bez ceramiki- jeżeli da się ją doposażyć. W jednym z samochodów robiłem taki retrofit i mam rozeznanie przed / po. Tarcze przy codziennym użytkowaniu są w stanie przejechać nawet i 200-250k km. Do tego nie rdzewieją i wyglądają bardzo dobrze, schludnie. Nie ma brudu, pyłków etc. Mega wygodny temat gdyż zapomina się o hamulcach. Testując kilka modeli Panamery przed zakupem tej właściwej pokuszę się nawet o stwierdzenie, że ten model bez układu ceramicznego jest niebezpieczny ponieważ jakość hamowania to dosłownie dramat na stalówkach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum