Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.03.2021, 12:22 

Dołączył: 21.01.2021
Posty: 34
Ile przebiegu w Porsche to dużo? Pytam, bo zdziwiła mnie opinia jednego z topowych mechaników od Porsche, że przy 90 tys. w Caymanie 987c z 2008r.remont silnika to nic dziwnego. Serio?

Mam tu na myśli bazowe wersji, nie Turbo, GTS etc. Nie chodzi mi o wizualny stan, bo tu dużo zależy od właściciela i można łatwo ocenić oglądając samochód. Ale czy są jakieś poziomy przebiegu silnika przy których problemy mechaniczne są gwarantowane? Np. 100, 200, 300 tys? Jak to wygląda z Waszego doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2021, 12:35 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
Materiałów w internecie są tony na ten temat. Tu też wałkowany milion razy -> Google.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2021, 13:26 

Dołączył: 21.01.2021
Posty: 34
Pytam właśnie dlatego, że w Google są tony informacji, często sprzecznych ze sobą i wzajemnie się wykluczających. Tak wygląda dzisiejszy świat - dużo informacji tworzy szum. Po to tworzy się fora, gdzie wymieniasz się konkretną wiedzą od doświadczonych osób, które wiesz, że odpowiadają, bo wiedzą i chcą pomóc.

Liczę, że tu się ktoś podejmie tematu, bo nie jest łatwy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2021, 13:30 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Przeczytaj to, będziesz miał punkt startowy do dalszego researchu

https://www.rpmspecialistcars.co.uk/app ... coring.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2021, 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Astakos napisał(a):
Pytam właśnie dlatego, że w Google są tony informacji, często sprzecznych ze sobą i wzajemnie się wykluczających. Tak wygląda dzisiejszy świat - dużo informacji tworzy szum. Po to tworzy się fora, gdzie wymieniasz się konkretną wiedzą od doświadczonych osób, które wiesz, że odpowiadają, bo wiedzą i chcą pomóc.

Liczę, że tu się ktoś podejmie tematu, bo nie jest łatwy.


Na forum też jest dużo wiedzy, wystarczy poszukać, a nie tworzyć kolejne tematy...
Jakbyś dobrze szukał, to byś wiedział jakie problemy mają siliniki Porsche z czasów 996/986 / 997.1/987.1, wiedziałbyś też że problemy dotyczą właśnie bazowych wersji, a nie Turbo (Mezger)
Silniki przedliftowe w 987 mają niby swoje problemy. Robi się remont i jedzie dalej, nie dajmy się zwariować bo byśmy żadnego samochodu nie kupili, bo zawsze jest coś nie tak, nie ma aut idealnych. Trzy wyjścia: kupujesz polifta, kupujesz przedlifta po remoncie i sprawdzeniu endoskopem, trzy kupujesz przedlifta bez remontu po sprawdzeniu endoskopem - może będziesz miał szczęscie. Opcja trzecia jest najtańsza, ale musisz być przygotowany na EWENTUALNY remont silnika za 20-25k PLN. Dużo, ale przecież w innych autach sportowych w tym budżecie koszty są takie same. Źle trafisz to w nawet zwykłym 3.0TDI wtopisz podobnie 🤷🏼‍♂️ To tyle co ja się dowiedziałem kiedy szukałem takiego auta.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2021, 23:19 

Dołączył: 21.01.2021
Posty: 34
tunix dziękuję za ciekawy artykuł. Obawiam się, że mało kto użytkuje tak samochód jak tam opisano (czyli np nie jeździ krótszych dystansów niż 30km). Z tego co czytałem w innych miejscach to faktycznie te usterki nie są aż tak częste.

Johnny dzięki za życiowe rady, sama prawda :)
Endoskop może dużo powiedzieć, ale tu problemy są dwa: nie każda stacja diagnostyczna ma warunki i doświadczenie aby się nim dobrać do silnika i nie każdy sprzedający na to pozwala :|


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2021, 0:01 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Mam "RS Magazine" z marca 2013r. gdzie jest artykuł opisujący 996-3.4 jako przykład nieprawdziwej opinii, że te silniki to tylko do 100tyś.km.
Samochód, w którym po 265 tyś km. codziennej eksploatacji, silnik zaczął pobierać olej.
Najwięcej zależy od eksploatacji i serwisów. Nie zawsze trzeba mieć pecha.
( RS Magazine nabyłem wraz z samochodem - TYM opisanym samochodem - w którym został wymieniony - tam, w Szwajcarii, silnik, a ja się nim bardzo cieszę od 5 lat :D )
Załącznik:
20210302_224342_resized.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2021, 0:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Musisz się uzbroić w cierpliwość i chłodną głowe. Obserwować ogłoszenia na portalach i tutaj na forum i coś trafisz w końcu. Aut jest mało a chętnych dużo, serwisów co znają się na rzeczy też nie ma wiele. Na naszym forum jest Boxster 987.1 z przebiegiem 220k na sprzedaż, widzialeś?




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2021, 0:58 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 913
Nr klubowicza: 770
Ciekawe pytanie :)
Widziałeś badanie endoskopem silnika po przebiegu 140tyś - jak ktoś dba o auto , to spokojnie może zrobić grubo ponad 220 tyś .
Ktoś już tu kiedyś wspomniał, że czasami lepiej kupić auto z 200 tyś przebiegu - bo już wiadomo co musiał przejść w trakcie , niż takie z 90tyś bo wszystko jest przed tobą ;)




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2021, 10:53 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Ja mam Boxa 986S ponad 300k bez remontu i 996 3.4 z przebiegiem 170k - do remontu. Nie ma reguły. Oba 2001.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2021, 11:26 

Dołączył: 21.01.2021
Posty: 34
Pan Jasiek napisał(a):
Ja mam Boxa 986S ponad 300k bez remontu i 996 3.4 z przebiegiem 170k - do remontu. Nie ma reguły. Oba 2001.


I to jest chyba jedyna konkluzja - że nie ma reguły :dontknow:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2021, 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 1.09.2020
Posty: 206
Lokalizacja: Cowbridge
Nr klubowicza: 686
996.2 C2 u mnie silnik wytrzymał 272k, przytarta panewka. Auto tez ze Szwajcarii. Zrobione i kręci kilometry dalej, 288k na zegarze aktualnie. Nie bać się!




_________________

Jest:
`18 Porsche 911
bylo:
`21 992 Turbo
`15 991.1 GT3 CS
`13 R8 V8
`02 996.2 C2 Manual
`74 914 2.0 CanAm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum