|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Astakos
|
Napisane: 2.03.2021, 12:22 |
|
Dołączył: 21.01.2021 Posty: 34
|
Ile przebiegu w Porsche to dużo? Pytam, bo zdziwiła mnie opinia jednego z topowych mechaników od Porsche, że przy 90 tys. w Caymanie 987c z 2008r.remont silnika to nic dziwnego. Serio?
Mam tu na myśli bazowe wersji, nie Turbo, GTS etc. Nie chodzi mi o wizualny stan, bo tu dużo zależy od właściciela i można łatwo ocenić oglądając samochód. Ale czy są jakieś poziomy przebiegu silnika przy których problemy mechaniczne są gwarantowane? Np. 100, 200, 300 tys? Jak to wygląda z Waszego doświadczenia?
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 2.03.2021, 12:35 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
Materiałów w internecie są tony na ten temat. Tu też wałkowany milion razy -> Google.
|
|
Góra |
|
Astakos
|
Napisane: 2.03.2021, 13:26 |
|
Dołączył: 21.01.2021 Posty: 34
|
Pytam właśnie dlatego, że w Google są tony informacji, często sprzecznych ze sobą i wzajemnie się wykluczających. Tak wygląda dzisiejszy świat - dużo informacji tworzy szum. Po to tworzy się fora, gdzie wymieniasz się konkretną wiedzą od doświadczonych osób, które wiesz, że odpowiadają, bo wiedzą i chcą pomóc.
Liczę, że tu się ktoś podejmie tematu, bo nie jest łatwy.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 2.03.2021, 13:30 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 2.03.2021, 13:57 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Astakos napisał(a): Pytam właśnie dlatego, że w Google są tony informacji, często sprzecznych ze sobą i wzajemnie się wykluczających. Tak wygląda dzisiejszy świat - dużo informacji tworzy szum. Po to tworzy się fora, gdzie wymieniasz się konkretną wiedzą od doświadczonych osób, które wiesz, że odpowiadają, bo wiedzą i chcą pomóc.
Liczę, że tu się ktoś podejmie tematu, bo nie jest łatwy. Na forum też jest dużo wiedzy, wystarczy poszukać, a nie tworzyć kolejne tematy... Jakbyś dobrze szukał, to byś wiedział jakie problemy mają siliniki Porsche z czasów 996/986 / 997.1/987.1, wiedziałbyś też że problemy dotyczą właśnie bazowych wersji, a nie Turbo (Mezger) Silniki przedliftowe w 987 mają niby swoje problemy. Robi się remont i jedzie dalej, nie dajmy się zwariować bo byśmy żadnego samochodu nie kupili, bo zawsze jest coś nie tak, nie ma aut idealnych. Trzy wyjścia: kupujesz polifta, kupujesz przedlifta po remoncie i sprawdzeniu endoskopem, trzy kupujesz przedlifta bez remontu po sprawdzeniu endoskopem - może będziesz miał szczęscie. Opcja trzecia jest najtańsza, ale musisz być przygotowany na EWENTUALNY remont silnika za 20-25k PLN. Dużo, ale przecież w innych autach sportowych w tym budżecie koszty są takie same. Źle trafisz to w nawet zwykłym 3.0TDI wtopisz podobnie 🤷🏼♂️ To tyle co ja się dowiedziałem kiedy szukałem takiego auta.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Astakos
|
Napisane: 2.03.2021, 23:19 |
|
Dołączył: 21.01.2021 Posty: 34
|
tunix dziękuję za ciekawy artykuł. Obawiam się, że mało kto użytkuje tak samochód jak tam opisano (czyli np nie jeździ krótszych dystansów niż 30km). Z tego co czytałem w innych miejscach to faktycznie te usterki nie są aż tak częste. Johnny dzięki za życiowe rady, sama prawda Endoskop może dużo powiedzieć, ale tu problemy są dwa: nie każda stacja diagnostyczna ma warunki i doświadczenie aby się nim dobrać do silnika i nie każdy sprzedający na to pozwala
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 3.03.2021, 0:01 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Mam "RS Magazine" z marca 2013r. gdzie jest artykuł opisujący 996-3.4 jako przykład nieprawdziwej opinii, że te silniki to tylko do 100tyś.km. Samochód, w którym po 265 tyś km. codziennej eksploatacji, silnik zaczął pobierać olej. Najwięcej zależy od eksploatacji i serwisów. Nie zawsze trzeba mieć pecha. ( RS Magazine nabyłem wraz z samochodem - TYM opisanym samochodem - w którym został wymieniony - tam, w Szwajcarii, silnik, a ja się nim bardzo cieszę od 5 lat ) Załącznik: 20210302_224342_resized.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 3.03.2021, 0:45 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Musisz się uzbroić w cierpliwość i chłodną głowe. Obserwować ogłoszenia na portalach i tutaj na forum i coś trafisz w końcu. Aut jest mało a chętnych dużo, serwisów co znają się na rzeczy też nie ma wiele. Na naszym forum jest Boxster 987.1 z przebiegiem 220k na sprzedaż, widzialeś?
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 3.03.2021, 0:58 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 913
Nr klubowicza: 770
|
Ciekawe pytanie Widziałeś badanie endoskopem silnika po przebiegu 140tyś - jak ktoś dba o auto , to spokojnie może zrobić grubo ponad 220 tyś . Ktoś już tu kiedyś wspomniał, że czasami lepiej kupić auto z 200 tyś przebiegu - bo już wiadomo co musiał przejść w trakcie , niż takie z 90tyś bo wszystko jest przed tobą
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
Pan Jasiek
|
Napisane: 3.03.2021, 10:53 |
|
Dołączył: 28.11.2016 Posty: 264
|
Ja mam Boxa 986S ponad 300k bez remontu i 996 3.4 z przebiegiem 170k - do remontu. Nie ma reguły. Oba 2001.
|
|
Góra |
|
Astakos
|
Napisane: 3.03.2021, 11:26 |
|
Dołączył: 21.01.2021 Posty: 34
|
Pan Jasiek napisał(a): Ja mam Boxa 986S ponad 300k bez remontu i 996 3.4 z przebiegiem 170k - do remontu. Nie ma reguły. Oba 2001. I to jest chyba jedyna konkluzja - że nie ma reguły
|
|
Góra |
|
piotras_81
|
Napisane: 3.03.2021, 13:10 |
|
Dołączył: 1.09.2020 Posty: 206 Lokalizacja: Cowbridge
Nr klubowicza: 686
|
996.2 C2 u mnie silnik wytrzymał 272k, przytarta panewka. Auto tez ze Szwajcarii. Zrobione i kręci kilometry dalej, 288k na zegarze aktualnie. Nie bać się!
_________________
Jest: `18 Porsche 911 bylo: `21 992 Turbo `15 991.1 GT3 CS `13 R8 V8 `02 996.2 C2 Manual `74 914 2.0 CanAm
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|