Autor |
Wiadomość |
PTK
|
Napisane: 19.04.2011, 15:38 |
|
Dołączył: 9.04.2009 Posty: 29
|
Po przesiadce z Subaru na Porsche mimowszystko polecałbym manual. Pamiętam jak kupowaliśmy naszego. Szukaliśmy około roku czasu. Mamy go już 10 lat i pewnie gdyby to był automat to już byśmy sprzedali.
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 19.04.2011, 16:26 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
W tak zwanym miedzyczasie udalo sie przekonac zone wiec pozostaje juz tylko znalezc odpowiedni samochod.
stachgratuluje silnej grupy wsparcia na forum
Pewnie niezle sie musiales zasluzyc na zlotach PCP
Nie potrafie wytlumaczyc dlaczego ale ten konkretny samochod jakos do mnie nie przemawia nawet jesli wszystko jest z nim w porzadku w co nie watpie.
Pozdrowienia
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 20.04.2011, 8:30 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
zachowanie typowe dla osoby, która wie mało o Porsche, jeszcze mnie o nas - Klubowiczach i nic o przedmiotowym aucie.
jeżeli czujesz większego bluesa do tego z komisu (o którym piszesz na wstępie) to dobrze się pomódl i kupuj.
Na zdrowy rozum, bez sporej dawki szaleństwa i....ryzyka takiego auta nie kupisz.
Powodzenia
( a mnie skręca, bo akurat "staszkowym" wczoraj nim jeżdziłem ....tyle, że mi już ubyło szaleństwa, a przybyło rozsądku )
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
gibbe
|
Napisane: 20.04.2011, 8:54 |
|
Dołączył: 21.07.2007 Posty: 298
|
a ja powiem tak, 928 to jest auto trudne.........z jednej strony fascynuje z drugiej strony frustruje swoją perfekcja, wczoraj zmienił właściciela i nie wiem czy to był dobry krok, jak kiedyś będę miał ten mega garaż to na pewno będzie tam 928.
Co jest naj bardzie dziwne, że przy nim 996 ……….nie jest blade, ale ……….przesiadka z jednego do drugiego to nie ten sam szok jak na przykład z 911 sc do 997.
Dużo krąży mitów o nim, jest to auto, które kiedyś było daleko przed konkurencją, dzisiaj fascynuje. Co jest istotne, że nikt nie dłubał przy elektronice, i że jest w dobrze zrobiony po wypadku, który prawdopodobnie kiedyś miał, nie zapomnijmy ze te auta maja ponad 20 lat. Silnik wytrzyma i 300 000 i 400 000 km wymian paska i dalej nabijamy km, skrzynia przecież to od MB i nie problem naprawić, reszta to części które każde auto zużywa, i wcale nie sa tak drogie biorąc pod uwagę klasę samochodu. Jedyny sposób, aby poznać prawdę to nim się przejechać, tak zrobiłem ja i go od razu kupiłem, tak zrobił kolejny właściciel.
A ile pali, biorąc pod uwagę V8 i 5 litrów………mało
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 20.04.2011, 9:33 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
pdmobil napisał(a): 911 to ciągłe szukanie, pęd, niepokój, ciągoty do ostrej jazdy, masz 911 będzie gniotło do 964, jak je masz - gniecie do 993 itd....końca nie widać.....tzn. koniec wyznacza Ci portfel....i to też denerwuje. Takie jest 911 - uzależnia. Nie każdy to znosi, nie każda żona to potrafi zrozumieć i zaakceptować jazdę niewygodnym, głośnym i drogim autem, tylko dla radości faceta. Rozważaj - 928..... ......Stacha...,
Piotrze - perfekcyjnie opisales 911, uzaleznienie do/od niego i mile rozterki wlasciciela. Na szczescie moja zona jest wciaz wyrozumiala, a chlopcy uwielbiaja naszego prosiaka tak samo, jak ja. Mimo wszystko korci mnie, zeby kiedys rozwazyc takze 928...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 20.04.2011, 10:03 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Muszę przyznać, ze moja zona troche dziwnie sie na mnie patrzyła jak kupowałem 911. Było to kolejne Porsche po 944 które miałem 4 lata. Teraz kiedy coraz częsciej myślę o sprzedaży posiadanej 911 996 to jest jej najwiekszym obrońcą.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 20.04.2011, 10:51 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
Moja małżonka nie może mi wybaczyć, że sprzedałem ukochane 993 i kupiłem GT2, mówi, że dla niej to było Porsche a to nowe to nie wie co to jest... Chyba ma trochę racji...
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
gibbe
|
Napisane: 20.04.2011, 10:59 |
|
Dołączył: 21.07.2007 Posty: 298
|
ma 100% racji, twoje 993 bylo..............boskie;)
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 21.04.2011, 7:45 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
pdmobil napisał(a): :wink: zachowanie typowe dla osoby, która wie mało o Porsche, jeszcze mnie o nas - Klubowiczach i nic o przedmiotowym aucie. jeżeli czujesz większego bluesa do tego z komisu (o którym piszesz na wstępie) to dobrze się pomódl i kupuj.
O kolega widze psychoanalityk z zawodu.
Nowi forumowicze nic nie wiedza o tych "zasluzonych" a tamci znaja wszystkich nowych na wylot juz po pierwszym poscie. Ciekawa konkluzja.
Ten ze Szczecina wyglada na pierwszy rzut oka na "najbardziej seryjny" i ani nie czuje do niego bluesa ani nie zamierzam go kupic zeby potem sie modlic. Zwyczajnie zapytalem czy ktos go nie ogladal... i tyle.
Byc moze nie wiem nic o Klubowiczach bo jestem tutaj nowy ale nie sadze aby mialo to jakikolwiek zwiazek z moim zapytaniem o porade w sprawie 928.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 21.04.2011, 8:00 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Jak wspomniał Piotr do 928 trzeba dorosnąć. Ja byłem chyba przypadkiem, który spontanicznie uległ jego urokowi. Było to ponad 15 lat temu i od tamtej pory żaden inny samochód nie fascynował mnie bardziej. Kilka lat temu nabyłem 928 GTS. Nie było to łatwe, był to skok na bardzo głęboką wodę - wszyscy mi tego odradzali - kup sobie 911, duży wybór, dużo fachowców, dostęp do części - w 928 wszystkiego tego brakowało. W moim przypadku była tylko jedna obawa - czy po zakupie nie przyjdzie rozczarowanie, zmęczenie walką z awariami i odkrycie, że opinia o tym aucie jest przesadzona.
Mija czwarty rok po zakupie, używam go na co dzień, i nic się nie zmieniło. Z wielką przyjemnością auto ulepszam, nie żal mi wydatków na drobne naprawy - tym bardziej, że dużo tego nie ma. Nigdy nie posiadałem 911, nie czuje potrzeby zmiany mojego 928 na 911 ani na żaden inny samochód. Może mój przypadek wymaga chyba abym do 911 dorósł.
BTW: mój GTS jest w automacie - na co dzień chyba nie ma lepszego rozwiązania.
Leśnik
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.04.2011, 9:24 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Lamer napisał(a): ..... O kolega widze psychoanalityk z zawodu....... Pozdrawiam
Nie - kolega mechanik, ale prawie codziennie wplątany w rozmowy, co warto, czy warto, a dlaczego itp...itd..... To ciekawe i wesołe zajęcie, fajnie poznawać ludzi, fajniej niż grzebać się w smarach , Swoje na ten temat wiem i jak mogę życzliwie się tą wiedzą dzielę
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
jb
|
Napisane: 2.05.2011, 17:09 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 6
|
ja nie rozumiem i nie próbuję analizować swojej fascynacji 928 - na mnie działa lepiej niż większość współczesnych aut.
najbardziej chyba chodzi o dzwięk V8 i rozmiar tego auta - tu czuć że to był niegdyś supersamochód.
automat/manual dla mnie nie ma różnicy, manual daje więcej frajdy ale automat pozwala lepiej skupić się na prowadzeniu
na pewno nie ma co szukać rozsądnych argumentów do zakupu tego auta (jeszcze nigdy takiego nie słyszałem a szukam już baaardzo długo )
jak je kochasz to kupuj
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 17.05.2011, 13:20 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
Witajcie
Piszę po dłuższej przerwie i troszkę mądrzejszy niż jeszcze przed paroma tygodniami.
Po przeanalizowaniu dostępnych samochodów możliwości finansowych jak i wielu innych czynników (urodziny zbliżają się wielkimi krokami i czas był podjąć jakąś decyzję ) zdecydowałem się na 944 S z 1998 roku z silnikiem M44.09 czyli 118kW które na "dobry początek" będą musiały wystarczyć.
928 które ponoć było dawcą połowy V8 używanego w produkcji 944 będzie musiało poczekać.
Żaden z tych którymi się interesowałem nie odpowiadał mi pod każdym względem ale to już pewnie przez mój wrodzony pedantyzm i dbałość i samochody w szczególny sposób który wielu ludziom może wydać się przesadny.
z 944 będzie troszkę pracy zanim będę mógł pojawić się nim na zlocie PCP i tutaj prośba do Was o pomoc
Gdzie zaopatrujecie się w części? Prywatny import czy w jakichś konkretnych firmach?
Będę potrzebował parę gratów typu pompa wspomagania, sprężarka klimatyzacji, sprzęgło! i parę innych drobiazgów. Ceny nowych przyprawiają mnie o mały ból głowy ale mam nadzieje, że istnieje rynek "after market" gdzie można coś rozsądnie kupić ewentualnie regenerować
lektura Alledrogo nie napawa mnie optymizmem bo akurat do 944 to części jest tam jak na lekarstwo.
Nie ukrywam, że liczę mocno na Wasze doświadczenie i uprzejmość
Mechaniką zajmę się sam ale podpowiedź z kim się konsultować gdyby coś poszło nie tak też bardzo by mi pomogły
Jak tylko ruszę z pracami postaram się zamieścić jakieś zdjęcia
Pozdrawiam serdecznie
|
|
Góra |
|
Cyryl
|
Napisane: 17.05.2011, 14:28 |
|
Dołączył: 28.10.2010 Posty: 145
|
Cześć.
W okolicach Warszawy masz najmniej dwóch forumowiczów-specjalistów, którzy krzywdy Twojemu autu zrobić nie dadzą. Nie oddawaj go do serwisów byle gdzie, bo grunt to trafna diagnoza. Na południu także są ludzie obeznani w temacie. Części pozornie jest niewiele- ale nie zapominaj o tzw. leżakach magazynowych; po stryszkach, garażach i innych schowkach zachomikowane jest w częściach na pewno jeszcze kilka niezłych 944. Nowe części w dobrych cenach i o niezłej jakości dostaniesz chociażby na transaxle.pl , a równie dobre, ale ciut starsze na 924.pl
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.05.2011, 14:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Części w większości np. transaxle.pl, Porsche Centrum też nie musi być drogie (warto sprawdzić). Co do sprzęgła polecam ebay.com - ceny są względnie akceptowalne.
PS. Gratulacje!
PS2. Młode to Twoje 944
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 17.05.2011, 15:07 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
Hehe to ciągle jeszcze stres nowicjusza
Miałem oczywiście na myśli '88
Bardzo dziękuje za pomoc
|
|
Góra |
|
TomaszG
|
Napisane: 17.05.2011, 19:57 |
|
Dołączył: 6.05.2010 Posty: 14
|
KOMANCZ ma sporo części do 944, napisz do niego,
coś powinien znaleźć
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 17.05.2011, 22:34 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Masz 944 ale bez S - czyli zwykłe 8-zaworowe 2.5. Wersja S miała głowicę 16-zaworową i o 30KM większą moc (silnik M44/40).
Zapraszam również na 924.pl - tam jest kopalnia wiedzy na temat tych aut, części, cen itp.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 18.05.2011, 8:57 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
to to czerwone z komisu w wersji usa ?
ktoś takie ostantio oddawal do komisu bo bylo sprzęglo zajechane i po zakupie zrezygnowal i oddał.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|