Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2009, 13:29 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
[quote="911Bart"]
Nie zaleca się natomiast stosowania oleju 0W...

Dlaczego?, ja zmieniłem na Mobil 1 0-w40 , mechanik z serwisu Porsche nie miał zastrzeżeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2009, 14:18 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Pewno dlatego że nie ma takiej potrzeby? ;)

Producent dobiera parametry oleju do konkretnej konstrukcji silnika.
Jeżeli silnik nie jest mega-wysilony i nie ma potrzeby stosowania tzw. szybkich olei - fabryka po prostu ich nie zaleca.

Zbyt płynny olej nie zawsze jest wskazany - był kiedyś na forum wątek, gdzie chyba chodziło o Boxtera(?) - dopiero po zmianie z 0W-40 na 5W-50 ustapiły objawy intensywnego dymienia po rozruchu.

Sugeruję pytanie u źródła - https://my.porsche.com/germany/dialog/n ... equestion/ :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: thx
PostNapisane: 29.09.2009, 16:54 

Dołączył: 22.08.2009
Posty: 268
Dzieki wielkie:) teraz nic mi innego nie pozostaje jak zabawa w garażu:D Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2009, 19:29 

Dołączył: 6.04.2009
Posty: 21
Romanesku,

Ja faktycznie też popełniłem ten sam błąd spytałem w serwisie jaki olej sugerują do mojego Boxa i w ten sposób mam mobila 1 (0-40W) i czasami występuje dymienie.

Co do napełniania układu chłodzenia to jest procedura pozwalająca go odpowietrzyć bez podciśnienia sam to robiłem ale nie mogę znaleźć źródła, chyba gdzieś na forum było.

W.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: płyn
PostNapisane: 26.10.2009, 13:53 

Dołączył: 22.08.2009
Posty: 268
ostatnio pod moim boxim zauważyłem troche jakiegos zielono przeźroczystego płynu z przodu samochodu co to może być i jaka przyczyna może komuś sie juz cos takiego przytrafiło;>


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2009, 14:01 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
[quote="G_one"]Romanesku,

Ja faktycznie też popełniłem ten sam błąd spytałem w serwisie jaki olej sugerują do mojego Boxa i w ten sposób mam mobila 1 (0-40W) i czasami występuje dymienie.


G_one -U mnie nie dymi :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2009, 14:05 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Ostatnio jeżdziłem sporo w dni z ulewnym deszczem, w te dni zapalała mi się kontrolka zużytych hamulców, gdy tylko auto postało w suchym przestała świecić, i teraz w suche dni się nie zapala. Miał ktoś podobnie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2009, 14:12 

Dołączył: 14.12.2007
Posty: 466
Romanesku napisał(a):
Ostatnio jeżdziłem sporo w dni z ulewnym deszczem, w te dni zapalała mi się kontrolka zużytych hamulców, gdy tylko auto postało w suchym przestała świecić, i teraz w suche dni się nie zapala. Miał ktoś podobnie?

albo masz pękniętą osłonę czujnika i woda robi zwarcie, albo masz czujniki zużycia (a tym samym i klocki) na granicy wymiany...i woda robi zwarcie:) Tak czy inaczej musisz podjechać do jakiegoś warsztatu sprawdzić stan klocków i ewentualnie wymienić czujniki jeśli to one są winne, albo całe klocki...albo pojeździć aż zacznie się palić też na sucho;D Miałem podobny problem w beemce i skończyło się wymianą klocków (i tarcz, ale to zupełnie inna bajka)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2009, 14:16 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Sprawdzałem niedawno stan klocków u mechanika i mówił że starczą jeszcze na przyszły sezon , pojeżdżę na suchym i zobaczę czy się zapali.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2009, 22:15 

Dołączył: 21.02.2008
Posty: 13
911Bart napisał(a):
Do Boxtera wchodzi 8,3l. oleju silnikowego.

Zalecane parametry 5W-30, 5W-40 (zalewany fabrycznie) oraz 5W-50 (syntetyki) albo 10W-30, 10W-40 (półsyntetyki)
Dopuszcza sie także olej mineralny (15W-40) ale osobiście nie polecam.
Nie zaleca się natomiast stosowania oleju 0W...

do mojego wchodzi 9,5l :oops:

co do 0W oleju to bardzo dziwne ze u nas w szwecji i niemczech polecaja wlasnie ten olej :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.10.2009, 7:45 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
911Bart napisał :
Zdrowo wymieniać co ~15tkm. lub co rok (co pierwsze nastąpi)

A co jeśli ja przez sezon robię tylko około 6-7 tys km. czy muszę po roku wymienić olej? Nawet nie jest brudny prawie taki jak po wymianie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.10.2009, 9:16 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Mam ten sam problem z czujnikiem zuzycia klockow. Jeżdżę tak już przeszło rok. Kontrolka zapala sie i gasnie , często po mocniejszym hamowaniu. Serwis stwierdził, że wystarczy z tym zrobić porządek przy wymianie klocków czyli u mnie pewnie dopiero na wiosnę.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2010, 14:26 

Dołączył: 23.10.2009
Posty: 38
Mam to samo z czujnikiem klocków,ale klocki niedawno wymieniane a czujniki zwarte na krótko bo było ciężko dostać te czujniki.
Ale w hamowaniu i abs nie ma żadnej różnicy.Nawet sprawdzałem czy czasem sie nie rozwarły te czyjniki ale było oki wiec może to wilgoć czasem powoduje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2010, 15:04 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
I jeszcze ciekawostka w temacie ilosci oleju silnikowego. Mam 996 3,4 i w/g instrukcji ilość oleju sinikowego 8,3l. Podczs niedawnej wymiany oleju po wlaniu 8 litrów nie było sladu oleju na bagnecie. Właściwy poziom czyli stan oleju mniej wiecej w połowie kresek został osiagniety po dolaniu 0,7 litra oleju. Temat juz kiedys poruszany na forum.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2010, 16:33 

Dołączył: 20.02.2009
Posty: 140
Miałem dokładnie te same problemy przy wymianie oleju od nowości był zalewany 0w40 po czym podjechałem do mechanika i powiedział że ten olej się nie nadaje zalecił półsyntetyk i faktycznie w instrukcji zaleca się gęstszy półsyntetyk po czym podzwoniłem po serwisach porsche i wszyscy zalecali zerówkę jak powiedziałem że instrukcja zaleca gęstszy odpowiadali że oni zawsze leja 0w40 i bądź tu mądry :? co do poziomu wlewam 9 litrów dopiero mam stan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2010, 17:04 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Po opiniach uzyskanych z serwisu i forum zalałem silnik 996 synetykiem 0W40, przedtem był zalany 5-W40. Generalnie nie odczuwam zadnej róznicy / bo jak tu czuć??/ absolutnie nie dymi. Mam wrażenie, ze silnik sie ciut szybciej nagrzewa. Nie uzywam auta do sportu wyłacznie normalna eksploatacja.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2010, 17:08 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Ja bym polecał w pełni syntetyczny Mobil1 5W50 Rally Formula.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2010, 15:15 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Mam olej Mobil1 0W40 przejechałem na nim 6 tys. km. w czerwcu minie rok od wymiany i będę miał pewnie przejechane około 8 tys. .Jest sens wymieniać w czerwcu olej po roku przy takim przebiegu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2010, 15:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mi ostatnio odradzono wymianę. Przez ponad rok na syntetycznym Motulu zrobiłem jakieś 6-7 tys. km.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2010, 20:34 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Podobno teoria mówi,że olej wymienia się przy określonym przebiegu lub o ile to nie nastąpi to raz w roku...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum