Autor |
Wiadomość |
Romanesku
|
Napisane: 29.09.2009, 13:29 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
[quote="911Bart"]
Nie zaleca się natomiast stosowania oleju 0W...
Dlaczego?, ja zmieniłem na Mobil 1 0-w40 , mechanik z serwisu Porsche nie miał zastrzeżeń.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 29.09.2009, 14:18 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Pewno dlatego że nie ma takiej potrzeby?
Producent dobiera parametry oleju do konkretnej konstrukcji silnika.
Jeżeli silnik nie jest mega-wysilony i nie ma potrzeby stosowania tzw. szybkich olei - fabryka po prostu ich nie zaleca.
Zbyt płynny olej nie zawsze jest wskazany - był kiedyś na forum wątek, gdzie chyba chodziło o Boxtera(?) - dopiero po zmianie z 0W-40 na 5W-50 ustapiły objawy intensywnego dymienia po rozruchu.
Sugeruję pytanie u źródła - https://my.porsche.com/germany/dialog/n ... equestion/
|
|
Góra |
|
Doniu
|
Napisane: 29.09.2009, 16:54 |
|
Dołączył: 22.08.2009 Posty: 268
|
Dzieki wielkie:) teraz nic mi innego nie pozostaje jak zabawa w garażu:D Pzdr
|
|
Góra |
|
G_one
|
Napisane: 1.10.2009, 19:29 |
|
Dołączył: 6.04.2009 Posty: 21
|
Romanesku,
Ja faktycznie też popełniłem ten sam błąd spytałem w serwisie jaki olej sugerują do mojego Boxa i w ten sposób mam mobila 1 (0-40W) i czasami występuje dymienie.
Co do napełniania układu chłodzenia to jest procedura pozwalająca go odpowietrzyć bez podciśnienia sam to robiłem ale nie mogę znaleźć źródła, chyba gdzieś na forum było.
W.
|
|
Góra |
|
Doniu
|
Napisane: 26.10.2009, 13:53 |
|
Dołączył: 22.08.2009 Posty: 268
|
ostatnio pod moim boxim zauważyłem troche jakiegos zielono przeźroczystego płynu z przodu samochodu co to może być i jaka przyczyna może komuś sie juz cos takiego przytrafiło;>
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 26.10.2009, 14:01 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
[quote="G_one"]Romanesku,
Ja faktycznie też popełniłem ten sam błąd spytałem w serwisie jaki olej sugerują do mojego Boxa i w ten sposób mam mobila 1 (0-40W) i czasami występuje dymienie.
G_one -U mnie nie dymi
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 26.10.2009, 14:05 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Ostatnio jeżdziłem sporo w dni z ulewnym deszczem, w te dni zapalała mi się kontrolka zużytych hamulców, gdy tylko auto postało w suchym przestała świecić, i teraz w suche dni się nie zapala. Miał ktoś podobnie?
|
|
Góra |
|
jadak
|
Napisane: 26.10.2009, 14:12 |
|
Dołączył: 14.12.2007 Posty: 466
|
Romanesku napisał(a): Ostatnio jeżdziłem sporo w dni z ulewnym deszczem, w te dni zapalała mi się kontrolka zużytych hamulców, gdy tylko auto postało w suchym przestała świecić, i teraz w suche dni się nie zapala. Miał ktoś podobnie?
albo masz pękniętą osłonę czujnika i woda robi zwarcie, albo masz czujniki zużycia (a tym samym i klocki) na granicy wymiany...i woda robi zwarcie:) Tak czy inaczej musisz podjechać do jakiegoś warsztatu sprawdzić stan klocków i ewentualnie wymienić czujniki jeśli to one są winne, albo całe klocki...albo pojeździć aż zacznie się palić też na sucho;D Miałem podobny problem w beemce i skończyło się wymianą klocków (i tarcz, ale to zupełnie inna bajka)
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 26.10.2009, 14:16 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Sprawdzałem niedawno stan klocków u mechanika i mówił że starczą jeszcze na przyszły sezon , pojeżdżę na suchym i zobaczę czy się zapali.
|
|
Góra |
|
Tomaz
|
Napisane: 26.10.2009, 22:15 |
|
Dołączył: 21.02.2008 Posty: 13
|
911Bart napisał(a): Do Boxtera wchodzi 8,3l. oleju silnikowego.
Zalecane parametry 5W-30, 5W-40 (zalewany fabrycznie) oraz 5W-50 (syntetyki) albo 10W-30, 10W-40 (półsyntetyki) Dopuszcza sie także olej mineralny (15W-40) ale osobiście nie polecam. Nie zaleca się natomiast stosowania oleju 0W...
do mojego wchodzi 9,5l
co do 0W oleju to bardzo dziwne ze u nas w szwecji i niemczech polecaja wlasnie ten olej
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 27.10.2009, 7:45 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
911Bart napisał :
Zdrowo wymieniać co ~15tkm. lub co rok (co pierwsze nastąpi)
A co jeśli ja przez sezon robię tylko około 6-7 tys km. czy muszę po roku wymienić olej? Nawet nie jest brudny prawie taki jak po wymianie.
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 27.10.2009, 9:16 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Mam ten sam problem z czujnikiem zuzycia klockow. Jeżdżę tak już przeszło rok. Kontrolka zapala sie i gasnie , często po mocniejszym hamowaniu. Serwis stwierdził, że wystarczy z tym zrobić porządek przy wymianie klocków czyli u mnie pewnie dopiero na wiosnę.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
gnyba
|
Napisane: 6.01.2010, 14:26 |
|
Dołączył: 23.10.2009 Posty: 38
|
Mam to samo z czujnikiem klocków,ale klocki niedawno wymieniane a czujniki zwarte na krótko bo było ciężko dostać te czujniki.
Ale w hamowaniu i abs nie ma żadnej różnicy.Nawet sprawdzałem czy czasem sie nie rozwarły te czyjniki ale było oki wiec może to wilgoć czasem powoduje.
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 6.01.2010, 15:04 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
I jeszcze ciekawostka w temacie ilosci oleju silnikowego. Mam 996 3,4 i w/g instrukcji ilość oleju sinikowego 8,3l. Podczs niedawnej wymiany oleju po wlaniu 8 litrów nie było sladu oleju na bagnecie. Właściwy poziom czyli stan oleju mniej wiecej w połowie kresek został osiagniety po dolaniu 0,7 litra oleju. Temat juz kiedys poruszany na forum.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
axel
|
Napisane: 6.01.2010, 16:33 |
|
Dołączył: 20.02.2009 Posty: 140
|
Miałem dokładnie te same problemy przy wymianie oleju od nowości był zalewany 0w40 po czym podjechałem do mechanika i powiedział że ten olej się nie nadaje zalecił półsyntetyk i faktycznie w instrukcji zaleca się gęstszy półsyntetyk po czym podzwoniłem po serwisach porsche i wszyscy zalecali zerówkę jak powiedziałem że instrukcja zaleca gęstszy odpowiadali że oni zawsze leja 0w40 i bądź tu mądry co do poziomu wlewam 9 litrów dopiero mam stan.
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 6.01.2010, 17:04 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Po opiniach uzyskanych z serwisu i forum zalałem silnik 996 synetykiem 0W40, przedtem był zalany 5-W40. Generalnie nie odczuwam zadnej róznicy / bo jak tu czuć??/ absolutnie nie dymi. Mam wrażenie, ze silnik sie ciut szybciej nagrzewa. Nie uzywam auta do sportu wyłacznie normalna eksploatacja.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
SzaryWilk
|
Napisane: 6.01.2010, 17:08 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 367
|
Ja bym polecał w pełni syntetyczny Mobil1 5W50 Rally Formula.
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 28.02.2010, 15:15 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Mam olej Mobil1 0W40 przejechałem na nim 6 tys. km. w czerwcu minie rok od wymiany i będę miał pewnie przejechane około 8 tys. .Jest sens wymieniać w czerwcu olej po roku przy takim przebiegu?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.02.2010, 15:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mi ostatnio odradzono wymianę. Przez ponad rok na syntetycznym Motulu zrobiłem jakieś 6-7 tys. km.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 28.02.2010, 20:34 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
Podobno teoria mówi,że olej wymienia się przy określonym przebiegu lub o ile to nie nastąpi to raz w roku...
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|