Autor |
Wiadomość |
Mata
|
Napisane: 17.08.2016, 23:50 |
|
Członek Zarządu PCP |
![Avatar użytkownika](./download/file.php?avatar=19553_1501801404.jpg) |
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5062 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
W budżecie, który zakładasz zachowując rezerwę na bieżące i nieprzewidziane kwestie serwisowe to moim zdaniem masz dwie opcje: a) transaxle (944 S2 lub 968 - oczywiście oba tylko w manualu) jeżeli masz zajawkę na klasyki i nie przeraża (lub nawet rajcuje) Cię "lans inaczej", b) Boxster 986 S (spokojnie może być tiptronic) w przypadku gdy ma to być po prostu "weekendowy fun car " Ja miałem to szczęście, że udało mi się zrealizować obie opcje. I powiem Ci jedno. Obojętnie, którą wybierzesz to będziesz zadowolony ![Smile :-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) Jeżeli chodzi o pozostałe typy, które pojawiły się w tym wątku to w moim przypadku zarówno 928 jak i nowszej 911'tki (od 996 w górę) trochę się boję. Pierwszego ze względu na legendarne problemy z elektryką i zwariowane spalanie, natomiast drugiego na wyższy koszt serwisu (dzisiejsza rozmowa ze znajomym - przykładowy koszt nowych opon do 996 to przynajmniej 3.500pln...). W przypadku Boxstera 987 musisz się liczyć jeszcze z jego dodatkową utratą wartości w najbliższych latach co w przypadku wszystkich wyszczególnionych wcześniej modeli już Ci nie grozi...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 18.08.2016, 0:00 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
Porsche to wspaniała przygoda!!! Ja zaczynałem od Cayenne S (cel: Porsche przed 25 rokiem życia), następnie 997.1 3,6, a obecnie Panama Turbo, gdzie przyspieszenie, PDK i launch control, zapewniają niesamowite doznania ![Laughing :lol:](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_lol.gif) Następny w kolejce będzie Boxster (a później Cayman No i pamiętaj, że dzięki Porsche możesz zapisać się do klubu, w którym są organizowane rewelacyjne imprezy Koszt eksploatacji i utrzymania - fakt nie należy do najtańszych, ale jeśli będziesz odpowiednio dbał o auto i na bieżąco serwisował, to nie będzie aż tak źle ![Smile :)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) Polecam PorschePana (super jakość i bardzo dobra cena - szkoda, że nie mogę realizować w PorschePana gwarancji Porsche Approved, tylko w nieszczęsnym i "cwanym" ASO ![Sad :(](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_sad.gif) Pozdrawiam ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 18.08.2016, 0:17 |
|
Członek Honorowy |
![Avatar użytkownika](./download/file.php?avatar=28.jpg) |
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3930 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
No i właśnie tak się bije pianę... Ja kupiłem nowiutkie Toyo za ok.1800 i jestem zadowolony. Oczywiście tu to chyba wstyd mieć coś mniej niż Michelin PS czy Pirelli, ależ koniecznie z literką N.... Zależy do czego opony mają służyć. A w Boxsterze czy 928 to dlaczego miałyby być inne opony (tańsze?) niż w 996? A koszty serwisu dlaczgo tańsze? Grunt to nie dać się ogłupić !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 18.08.2016, 8:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
![Avatar użytkownika](./download/file.php?avatar=19553_1501801404.jpg) |
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5062 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@Piotr A propo's 911 pisałem tylko o swoich obawach związanych z osobistymi odczuciami. Może jestem w błędzie i dzięki Tobie Piotrze szybciej zdecyduję się na 911 (marzy mi się ostatnio 996 4S cabrio w jakimś wyrazistym zestawieniu kolorystycznym) ![Smile :-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) Ale żebym od razu miał ogłupiać kolegę? Nie miałem takiego zamiaru... Najrozsądniejszym wybrem moim zdaniem dla kolegi wydaje mi się Boxster 986 S (budżet, koszt zakupu, serwis) i nie chcę wcale sprzedać swojego ![Smile :-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) Uważam podobnie jek jeden z przedmówców, że stosunek ceny do przyjemności z jazdy w przypadku tego auta jest najwyższy! Pozdrawiam Cię serdecznie i jak zawsze chylę czoła przed Twoją wiedzą i doświadczeniem ![Smile :-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 18.08.2016, 9:52 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1650 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Dla kolegi szukającego - również polecam Boxstera 986 - najlepiej w wersji S z manualną skrzynią biegów ! I ja też nie chcę swojego sprzedać (choć kolejka chętnych rośnie) ![Very Happy :D](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 18.08.2016, 9:58 |
|
Członek Honorowy |
![Avatar użytkownika](./download/file.php?avatar=28.jpg) |
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3930 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Mata napisał(a): .... Ale żebym od razu miał ogłupiać kolegę? Nie miałem takiego zamiaru... Mata Ogłupia czasem Forum. Owszem, daje odpowiedz na wiele pytań i potrafi rozjaśnić sytuację, ale nie popadajmy w przesadę. Dlaczego koszty serwisu Boxstera mają być niższe od 911? Pakiet startowy, zależny od roztropności przy zakupie, będzie podobny. Najczęstszym błędem jest zaraz po zakupie robienie dużego serwisu i maniakalne usuwanie wszelkich, mniej czy bardziej istotnych, usterek. Bez wiedzy co jest potrzebne, co mniej, co jest typowe, jakie nosi następstwa i na koniec ile kosztuje. Proponowanie Nowicjuszowi Porsche 928 jest w moim przekonaniu dużym nieporozumieniem. To samochód dla znawcy. Trudny do zdobycia w stanie pozwalającym na spokój. Koszty potrafią być całkiem spore. 944 i pochodne, to całkiem inne wrażenia, a na dodatek też coraz kosztowniejsze. Zwłaszcza w relacji do niedrogiego zakupu. Zgadzam się, że w tym budżecie to Boxster S. Dla młodego Faceta - cabrio, praktyczny bagażnik (-i), dobre osiągi, umiarkowana ekonomia, jak się chce... Tu pewno nie ma to znaczenia, bo na weekendowe wypady zabiera się z sobą tych kilkadziesiąt zł. więcej na paliwo Jest to też bardzo bezpieczne auto i sprawdza się na różnych imprezach, których Nowicjusz na pewno sobie nie odmówi, jak sądzę. Tu, mam pewną obawę, czy aby w porównaniu z Megane RS nie wypadnie poniżej oczekiwań. Niestety znowu mogę być nieobiektywny. Od zawsze leżała mi "ośka z przodu", choć Boxster prowadzi się rewelacyjnie. Zatem powodzenia w wyborze ! PS. Jestem jak co roku w Kużnicy (Hel). Po deptaku od strony Zatoki krąży od kilku dni Maserati. Cabrio, biały, reklamówka mBanku. Nieopodal, stoi czarne 997. Jak myślicie, przy którym sobie robią fotki ? ![Wink :wink:](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
begginer
|
Napisane: 18.08.2016, 10:43 |
|
Dołączył: 16.08.2016 Posty: 5
|
Szczerze powiedziawszy - po całej dyskusji chyba jeszcze mniej wiem w którą stronę iść ![Cool 8)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_cool.gif) Z jednej strony - wiem już, że budżet na 911 jest za mały i nie liczę, że trafi się cud w którego na dodatek nic nie trzeba będzie sporo dokładać (pakiet startowy), a i nie mam zamiaru się tak napalać byle tylko kupić 911, a potem mieć problem czy z jazdą czy ew odsprzedażą. Z drugiej w Boxie, paradoksalnie najbardziej przeszkadza mi to, że to właśnie cabrio.. eh gdyby w tej wersji był też Cayman to nie byłoby dylematu ![Very Happy :D](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif) Odnośnie prowadzenia to fakt - Megane w RS spisuje się świetnie, zasługa rewelacyjnej skrzyni ze szperą i konstrukcji przedniego zawieszenia (tylne zasłonie kurtyną milczenia ![Rolling Eyes :roll:](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_rolleyes.gif) ) Natomiast ktoś może porównać 986S do 350Z? Bo to drugie auto które mam pod domem, a Boxem nie miałem okazji jeździć.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 18.08.2016, 11:39 |
|
Członek Honorowy |
![Avatar użytkownika](./download/file.php?avatar=28.jpg) |
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3930 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Zatem jesteś w najprzyjemniejszym momencie ! Masz marzenia, masz możliwości wyboru !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Cember666
|
Napisane: 18.08.2016, 12:09 |
|
Dołączył: 24.01.2014 Posty: 304 Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych
Nr klubowicza: 942
|
Nie chcę szerzyć defetyzmu, ale skoro masz pod domem Megane RS i 350Z to poszedłbym w Maserati, bądź transaxle. Po Nissanie Boxster aż tak Cię nie zachwyci, może tylko właśnie brak dachu będzie odmianą, a jak kupisz coś starszego to jak koledzy wyżej wzrost wartości gwarantowany to raz, unikatowość na ulicach obecnie, bądź co bądź zupełnie inna niż przypadku 911 i Caymanów oraz Boxsterów - może kwestia miejsca gdzie mieszkam, ale mam ostatnio wrażenie, że nie mogę wyjść po bułki i nie spotkać 3 minimum sztuk np. pod siłownią - a poza tym kupując Maserati, czy dobry egzemplarz 928 zaznasz posiadania V8. Jakby na to nie patrzeć rozumem i tak nie kupuje się żadnego z rozważanych aut.
_________________ Apartamenty nad polskim morzem; IG: morskie.grzybowo Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3Garaż: 982C - MY18 718 Cayman
|
|
Góra |
|
dmxzor
|
Napisane: 18.08.2016, 13:38 |
|
Dołączył: 29.03.2016 Posty: 138
|
Wypowiem się i ja, jako że jestem (jeszcze) przed 25 rokiem życia, a jeżdżę 986 z 2002 roku, które udało mi się kupić dzięki uprzejmości mojego wujka. Samochód o wartości ok. 45k pln (wycena Michała z PPana). Jestem mega zadowolony z zakupu tego samochodu, daje niesamowity fun z jazdy, jest ekonomiczny jeśli się tego chce oraz wcale nie ma tak mało miejsca ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) Dołożyłem do swojego egzemplarza komputer pokładowy, bo miałem kupionego pająka jeszcze przez wujka i teraz czeka mnie wymiana przepływomierza. Oprócz wyżej wymienionych wydatków na razie nic szczególnego i oby jak najdłużej. O samochód trzeba zadbać, co też kosztuje. Serwis nie jest tani, ale jest konieczny jeśli nie chcesz dokładać więcej. Spalanie średnie na poziomie 9l/100 km z jazdą do 160 km/h. Jeśli nie chcesz dokładać tych 20k~ do 996, to Boxster, a tym bardziej Boxster S będzie idealnym rozwiązaniem z zapasem gotówki na rozruch i zrobienie auta pod siebie. Ja polecam i uważam, że nawet mimo 350Z na podjeździe Boxster da Ci to wow ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) Co do kabrio, to nie ma problemu raczej z zakupem hard-topa, którego możesz zdjąć kiedy tylko chcesz i znów cieszyć się cabrio, a Z-ART Hard top to już w ogóle magia, która robi z boxstera Caymana, ale wydatek też spory (a chciałbym to u siebie! )
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|