Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 12:11 

Dołączył: 18.09.2015
Posty: 395
Hej.

W nowym nabutku jakim jest box mam pewien problem. Przy włączonym silniku, bez swiatel ogrzewania radia mam 13.7 ładowanie mierzone na klemach. Gdy włącze światła (xenony) spada do 13.2. Generalnie 3 dni jazdy i aku do ładowania, jazda bez radia i ogrzewania. Pytanie zanim pojade do mechanika. Czy wina bedzie regulator napiecia ? czy jedna akumulator ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 13:01 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Moim zdaniem pada aku.
Stan akumulatora można precyzyjnie sprawdzić specjalnym przyrządem pod obciążeniem.
W okolicy Trójmiasta mogę pomóc bo taki przyrząd mam. :)

Jezeli będziesz kupował nową baterię polecam akumulatory Moll


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 13:08 

Dołączył: 18.09.2015
Posty: 395
911Bart napisał(a):
Moim zdaniem pada aku.
Stan akumulatora można precyzyjnie sprawdzić specjalnym przyrządem pod obciążeniem.
W okolicy Trójmiasta mogę pomóc bo taki przyrząd mam. :)

Jezeli będziesz kupował nową baterię polecam akumulatory Moll


Jestem z Wrocławia wiec odpada. No własnie mechanik stwierdził ,ze to regulator ,bo nie powinno spadac ładowanie gdy włączamy kolejno dodatkowe urządzenia pobierające prąd. Chciałbym się upewnić przed oddaniem auta w jego ręce, żeby po wymianie się nie okazało ,że jednak aku.

Czy mozna jakos sprawdzic wiek akumulatora ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 14:22 

Dołączył: 11.08.2015
Posty: 139
Ja bym sprawdził na twoim miejscu jak duży masz spadek napięcia na akumulatorze w momencie uruchamiana auta, kolejna sprawa jakbyś nie miał kompletnie ładowania po jakieś dłuższej podroży raczej byś miał problem z uruchomienie auta ponownie, wiec najlepiej aby wyeliminować problem alternatora sprawdzić jakie masz napięcie na wyjściu oraz sprawdzić natężenie prądu, ogólnie zasada działania regulatora napięcia jest prosta trzymać stalą wartość napięcia przy zmiennych wartościach obciążenia co musisz spróbować monitorować swoim miernikiem

co do akumulatora średnia żywotność to 5 lat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 14:25 

Dołączył: 18.09.2015
Posty: 395
Chyba najprosciej bedzie podjechac do sklepu z aku ,gdzie maja urzadzenie do pomiaru i sprawdzic aku, tak jutro zrobie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 19:40 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
tommypear napisał(a):
Chyba najprosciej bedzie podjechac do sklepu z aku ,gdzie maja urzadzenie do pomiaru i sprawdzic aku, tak jutro zrobie.


Zgadza się. Większość sprzedawców ma takie testery a sam pomiar zajmuje tylko chwilę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2015, 0:17 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Uszkodzony regulator, alternator lub spadki napięcia na stykach prądowych. Niedoladowany aku nie ma sily zapalic po 3 dniach.
Stan akumulatora nie ma nic do rzeczy gdy napięcie siada podczas pracy silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2015, 10:35 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
freeq napisał(a):
tommypear napisał(a):
Chyba najprosciej bedzie podjechac do sklepu z aku ,gdzie maja urzadzenie do pomiaru i sprawdzic aku, tak jutro zrobie.


Zgadza się. Większość sprzedawców ma takie testery a sam pomiar zajmuje tylko chwilę.[/quote

Tak, pomiar trwa chwilę, tylko pamiętaj, żeby był to pomiar właściwy to akumulator musi być NAŁADOWANY. Inaczej sprzedawca łatwo wykaże, że akumulator jest kiepski. Zatem naładuj akumulator dobrym prostownikiem (dobrym, to znaczy nie "automatem" za 50,- z Tesco np.) i zrób test i akumulatora i prądu ładowania i niech to robi rzemieślnik, a nie sprzedawca akumulatorów.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2015, 10:44 

Dołączył: 18.09.2015
Posty: 395
Bylem dzisiaj rano ,znajomy sprzedajacy akumulatory podlaczyl urzadzenie, ładowanie wzorowe 14.4. Aku 7v przy wylaczonym zaplonie wiec zdecydowanie aku do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2015, 11:16 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Piotr ma rację - Powtórz test na 100% naładowanym aku.
W innym wypadku test będzie niewiarygodny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2015, 13:48 

Dołączył: 18.09.2015
Posty: 395
Z aku mialem takie przeboje ,ze np. przy drugim ładowaniu pokazywal juz po godzinie ,ze jest naladowany. Prostownik oczywiscie pokazywal.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2015, 14:09 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
Z numerów na akumulatorze da się odkodować datę produkcji. Możesz zatem zweryfikować ile łobuz ma lat. Jak się okaże że nie ruszany od 2004 to masz rozwiązanie problemu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron