Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.10.2007, 12:26 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
Witam

Mam pytanie czy jezeli zmienie kolor samochodu to nie bede mail problemu za 5 lat z zarejestrowaniem go na zabytek.Czy auto musi miec kolor orginalny czy moze byc zmieniony.
Dzieki za wszelkie info


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2007, 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
spokojnie możesz zmienić...a oryginał to orginał :roll:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2007, 21:46 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
widze ze dwie rozne odpowiedzi:) to wiec jak jest z ta zmiana:D??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2007, 21:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Nie latwiej wybrac sie do rzeczoznawcy PZMotu i sie dowiedziec?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2007, 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
KZO! napisał(a):
Z tego co mi wiadomo auto musi mieć oryginalna farbę ( nr ral) i jedna warstwę lakieru na aucie..
...a jak odbudujesz zardzewiałe auto to wtedy co...?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 10:53 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
dobra dzięki serdeczne dzisiaj zadzwonie i zobaczymy:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 11:13 

Dołączył: 30.06.2007
Posty: 42
KZO! napisał(a):
oto tel do zeczosnawcy
Jarek Nowotny
Rzeczosnawca z automobil klubu wielkopolskiego
061-820-40-97 w. 283
601-799-374
P.S.
on mi odradzał rejestracje na zabytek
Poniewaz auto przechodzi na własnośc PZM
i musisz je udostępniac na wystawy.
Ale dokładnie nie wiem
zadzwon porozmawiaj dowiedz sie :) :D 8)

Ja akurat mam 924 zarejestrowane na zabytek i jakos nie muszę udostepniać samochodu na wystawy jak również jestem dalej jego włascicielem.
Lakier mam drugi i to nie oryginalny odcień. Zbytnio rzeczoznawca z tego co wiem nie zwracał uwagi na to że jest trochę inny odcień lakieru. Przeciez niektóre samochody odbudowywane są praktycznie od zera.
Najważniejszy jest stan zbliżony do oryginału chyba w 90% wiadomo tapicerka jak jest po renowacji to przeciez nie jest oryginalna .Wazne jest wyposazenie, ,które występuje w tym modelu. Ja np. mam wpis w ksiazce iż silnik wymaga remontu ( zawory były na wykończeniu i pił olej ) a lakier do renowacji bo jest poobijany.
Najlepiej podjechać najpierw do rzeczoznawcy i uzyskać wpierw opinię czy wogóle dany samochód sie klasyfikuje na zabytek i trzeba w nim zrobić ,zmienić by nim został


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 11:25 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Prawde mowiac to to zalezy od rzeczoznawcy. Jeden przymknie oko, drugi bedzie upierdliwy. Tez slyszalem opinie ze wszystko musi byc oryginalne (w sensie kolorystycznym, a nie lakier polozony 50 lat temu), ze podzespoly musza byc w 90% oryginalne producenta itp, ale tez slyszalem opinie ze niektorzy rzeczoznawcy przymkna oko na wiele rzeczy. Dlatego wlasnie najlepszym wyjsciem jest wybrac sie do rzeczoznawcy juz na poczatku i sie dowiedziec czy zabawa warta zachodu i co trzeba zrobic.

Tak czy inaczej - zycze powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 11:26 

Dołączył: 30.06.2007
Posty: 42
KZO! napisał(a):
Ja chciałem to zrobic z moim 924 i takie informacje uzyskałem od zeczoznawcy.
Dziele sie wiedzą jaką ja dysponuje . :) :D 8)


Ja nie twierdzę ,że jest inaczej pewnie wszystko zależy od rzeczoznacy lub
może jakieś przepisy się zmieniły mój samochód był rejestrowany w 2000r. czyli dość dawno i pewnie było bardzo ciężko to zrobić bo miał dopiero 21 lat i jeszcze na niemieckich blachach. Robił to mój znajomy zajeło to prawie rok.. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 11:35 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
Być może rozbieżności wynikają z tego, że chyba są dwa możliwe statusy - zabytek i "Weteran Szos". Tak mi się wydaje... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 11:49 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 1100
Nie - 'weteran szos' to tylko opcja ubezpieczenia w PZU i to chyba już nieaktualna
Apropo ubezpieczeń, jest teraz jeszcze jakaś specjalna opcja w link4 dla żółtych blach.

swoją drogą, sporo na ten temat napisane jest na 924.pl jakby kogoś interesowało, może poszukać.

I jeszcze jedno, ostatnio widziałem zabytek w dość mizernym stanie, więc zastanawiam się czy to w ogóle ktoś potem sprawdza i weryfikuje, a tak powinno być :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 12:02 

Dołączył: 30.06.2007
Posty: 42
ciachu napisał(a):
Nie - 'weteran szos' to tylko opcja ubezpieczenia w PZU i to chyba już nieaktualna
Apropo ubezpieczeń, jest teraz jeszcze jakaś specjalna opcja w link4 dla żółtych blach.

swoją drogą, sporo na ten temat napisane jest na 924.pl jakby kogoś interesowało, może poszukać.

I jeszcze jedno, ostatnio widziałem zabytek w dość mizernym stanie, więc zastanawiam się czy to w ogóle ktoś potem sprawdza i weryfikuje, a tak powinno być :roll:


Dokładnie tak. Weteran Szos to była opcja w PZU samochody powyżej 25 lat 50% składki. ale to parę lat temu ja przez ostatnie 5 lat płaciłem OC w PZU i nie miałem ulg z tego tytułu ( nie licząc moich zniżek ) poza tym ,że można wykupić ubezpieczenie np na 3 m-ce ale wychodziło to i tak drogo.

W link4 troche lepiej traktują żółte blachy bo na 6 m-cy płacę jakieś 230 PLN

Jeśli chodzi o weryfikację stanu zabytków to raczej nikt się tym nie interesuje ani nie sprawdza porzedni właściciel mojego 924 nawet nie zgłosił ,że sprzedał a ja nie zgłosiłem ,że kupiłem i jakoś przez ten długi czas zero zainteresowania co się z nim stało.
Czytałem jakiś czastemu na forum związanym z motoryzacją PRL ,że koleś kupił na złomie fiata 125 na żółtych blachach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2007, 13:44 

Dołączył: 30.06.2007
Posty: 42
Tak tylko przegląd jest jeden przed rejestracją.A potem już nie musisz jeżdzić bo jest bezterminowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2007, 18:55 

Dołączył: 30.07.2007
Posty: 172
a moze ktoś z nas już rejestrowal swoje Porke na zabytek i może opisać krok po kroku jak to się odbywa ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum