Autor |
Wiadomość |
kl
|
Napisane: 8.01.2009, 13:33 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Igor napisał(a): zgadzam sie, ze ciezko ocenic, co bedzie jutro... jednakze mowie tu raczej o moich obserwacjach branzy internetowej. raczej nie slychac zadnego (nawet najmniejszego) echa kryzysu. co wiecej - nawet dobrze mu sie powodzi
Nie wiem co rozumiesz przez "branze internetowa"?
Mam przyjemnosc zarzadzac sporymi projektami (poziom 500 tys - 1 mln uu miesiecznie) zwiazanymi z motoryzacja. Moja "branza internetowa" zwiazana jest bardzo scisle z reklama, a m.in. GM, Ford i Fiat znacznie obciely budzety reklamowe na pierwszy kwartal 09. Miesiace, ktore byly zawsze gorace ze wzgledu na wyprzedaz poprzedniego rocznika, teraz sa rownie slabe jak miesiace letnie.
W tej sytuacji ja, jako "branza internetowa", jak najbardziej ten "kryzys" odczuwam - abstrahując od tego, czy moim zdaniem faktyczne przesłanki "kryzysu" wystepuja w Polsce czy nie.
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 8.01.2009, 13:50 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
a ja tam w okresie największego momentu chowania kasy w skarpetę sprzedałem działkę po 30k za ar
więc chwilowo nie mam kryzysu
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 8.01.2009, 14:13 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
kl napisał(a): Nie wiem co rozumiesz przez "branze internetowa"? Mam przyjemnosc zarzadzac sporymi projektami (poziom 500 tys - 1 mln uu miesiecznie) zwiazanymi z motoryzacja. Moja "branza internetowa" zwiazana jest bardzo scisle z reklama, a m.in. GM, Ford i Fiat znacznie obciely budzety reklamowe na pierwszy kwartal 09. Miesiace, ktore byly zawsze gorace ze wzgledu na wyprzedaz poprzedniego rocznika, teraz sa rownie slabe jak miesiace letnie. W tej sytuacji ja, jako "branza internetowa", jak najbardziej ten "kryzys" odczuwam - abstrahując od tego, czy moim zdaniem faktyczne przesłanki "kryzysu" wystepuja w Polsce czy nie.
ja uważam, że "nie taki wilk straszny"
szerzej w tym temacie bardzo chętnie się wypowiem troszkę później, bo teraz jestem zawalony pracą.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 8.01.2009, 14:55 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Igor napisał(a): ja uważam, że "nie taki wilk straszny" szerzej w tym temacie bardzo chętnie się wypowiem troszkę później, bo teraz jestem zawalony pracą.
No jasne - w koncu redukcja przychodow o 80% to jeszcze nie tragedia
|
|
Góra |
|
Dadi
|
Napisane: 8.01.2009, 15:09 |
|
Dołączył: 14.05.2008 Posty: 581
|
kl napisał(a): Igor napisał(a): ja uważam, że "nie taki wilk straszny" szerzej w tym temacie bardzo chętnie się wypowiem troszkę później, bo teraz jestem zawalony pracą. No jasne - w koncu redukcja przychodow o 80% to jeszcze nie tragedia
Nie tragedia dopóki nie ma dokładki. Czasami trzeba wziąść łyżeczką. Czy Ty zawsze tylko i wyłącznie chochlą
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 8.01.2009, 21:31 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
jak tak dalej pójdzie to nie łyżeczką tylko pałeczkami
|
|
Góra |
|
damiank84
|
Napisane: 8.01.2009, 23:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 287 Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
|
Marion napisał(a): jak tak dalej pójdzie to nie łyżeczką tylko pałeczkami
Albo wogole nie bedzie z czego brac nawet paleczkami
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 9.01.2009, 9:18 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
ja w nowym roku paleczkami mam zamiar jesc tylko sushi (choc
prawdziwe powinno sie jesc rekami).
sa rozne branze, ktore roznie odczuja kryzys. a poprzez ogolnie pojeta szeroka globalizacje, na pewno wiele branz i sektorow to w jakis sposob dotknie.
internet jednak nie jest po prostu kolejna branza. internet to teraz narzedzie. a nawet powiedzialbym, ze staje sie podstawowym narzedziem w komunikacji z uzytkownikiem (w tym i klientem) i reklamy swojego produktu (glownie ze wzgledu na duze mozliwosci targetowania kampanii promocyjnych).
innymi slowy - moze i tak, w czasach duzej niepewnosci ostroznosc w wydatkach na kampanie, itp. ale jednak firmy reklamowac sie musza. internet musi sie rozwijac, bo stal sie juz dobrem konsumpcyjnym.
a same juz konkretnie wydatki na reklame? uwazam, ze beda, nawet spore, tylko ze wreszcie madrzej wydawane. nie bedzie miejsca na zatrudnianie specjalistow, ktorych dzialania nie maja wplywu na model biznesowy. moze poprawi to troszke jakosc internetu.
Ponadto, podoba mi sie pomysl rzucony ostatnio przez Eryka Orlowskiego, zeby branza internetowa rozliczana byla przez efekty, a nie dzialania.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 9.01.2009, 11:03 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
A w mojej branży kryzysu nie widać. Pracy jest na potęgę i to raczej się nie zmieni.
Nawet są podwyżki w każdym z kilku miejsc w których pracuję
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 9.01.2009, 11:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
haha
proponuje wiec zapis by Fleczerzy placili podwojnie..
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 9.01.2009, 11:17 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
pracy jest zawsze dużo, tylko z kasą gorzej
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 9.01.2009, 12:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Przyznam szczerze ze u mnie jest podobnie. Kryzysu nie widac, podwyzki, awanse, bardzo duzo nowych osob (w ostatnie pol roku doszlo jakies 5-10 osob) i nadal nowi sa poszukiwani. A pracuje w IT
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 9.01.2009, 18:11 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Igor napisał(a): internet jednak nie jest po prostu kolejna branza. internet to teraz narzedzie. a nawet powiedzialbym, ze staje sie podstawowym narzedziem w komunikacji z uzytkownikiem (w tym i klientem) i reklamy swojego produktu (glownie ze wzgledu na duze mozliwosci targetowania kampanii promocyjnych).
Piszesz truizmy, ja mowie o konkretach. Ograniczenie/wstrzymanie budzetow reklamowych w pierwszym kwartale 09 to fakt, ktorego nie zmienisz piszac czym jest internet.
Firmy/koncerny wola wydawac pieniadze na reklame w prasie / TV, jak widac nie obchodzi ich mozliwosc targetowania itd.
Nie rozwazam, czy "kryzys" wplynie na jakos internetu (mniej reklamodawcow, mniej reklam - mniej irytujacych toplayerow, etc.), jedynie czy wplynie na przychody sieci reklamowych / wydawcow. Rozliczanie na efekty - rozliczanie za dzialanie klienta, CTRy, itd. rowniez nie wplywaja na wzrost przychodow, co wiecej tego typu rozwiazania nie sa stosowane w zadnym, oprocz internetu nosniku reklamy.
Tak czy inaczej, mysle, ze warto zakonczyc nasze publiczne dywagacje na temat kondycji biznesu internetowego w Polsce, bo chyba nikogo wiecej to nie interesuje i w niewielkim stopniu dotyczy tematu.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 9.01.2009, 23:07 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
truizmy dotyczyly internetu jako ogolnej wioski, a nie konkretnej branzy samochodowej. budzety na reklame okrojone raczej sa wynikiem slabej kondycji rynku samochodowego, a nie internetowego (choc rowniez, jak widac na Twoim przykladzie, mocno na niego wplywajacego).
niemniej jednak jestem optymista, bo nadal internet jest jednym z lepszych srodkow reklamy (swoja droga - jesli masz gdzies jakies wyniki badan, np. ustosunkowujace efektywnosc reklamy internetowej do reklam w radio, tv i prasie, bylbym wdzieczny za podeslanie na pw), mysle, ze po czasach "wielkich strachow" bedzie lepiej i mam nadzieje ze nie zamienia sie one w czasy "wielkiego kryzysu".
ciekawy temat do dyskusji, ale faktycznie - ani temat ani forum raczej nie te.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 12.01.2009, 10:18 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
przegladajac prase dzis rano (niestety braklo mi na to czasu w ten weekend) natknalem sie na dosc ciekawy artykul w serwisie interaktywnie.com.
mowi on o podsumowaniu 2008 roku i przewidywaniach niektorych "specjalistow" na rok 2009.
linka do artykulu zamieszczam tu >> KLIK <<
a ponizej 2 fragmenty:
Maciej Wyszyński, Zanox (sieci afilacyjne) napisał(a): Reklama online do tej pory rozwijała się najszybciej, zarówno na świecie, jak i w naszym kraju. W Polsce w zeszłym roku jej wartość zwiększyła się do poziomu blisko 750 mln zł, ustanawiając historyczny rekord i "bijając" po raz pierwszy wartość rynku reklamy radiowej. Pomimo kryzysu prognozy dla rynku reklamy online na 2009 rok są nadal optymistyczne - przynajmniej te dotyczące Polski. Szacuje się, że dynamika wzrostu wyniesie w przyszłym roku ok 15%. W Europie kryzys w największym stopniu dotknie Wielką Brytanię. Międzynarodowy Fundusz Walutowy estymuje, że Zjednoczone Królestwo odnotuje w 2009 roku ujemny wzrost gospodarczy na poziomie minus 1,3% PKB. W rezultacie wydatki na reklamę online w przyszłym roku będą niższe niż dwa lata wcześniej. W konsekwencji wiele budżetów reklamowych zostało już zredukowanych, a w najlepszym przypadku pozostawiono je na poziomie roku obecnego. Aktualnie marketerzy nie są skłonni do podejmowania ryzyka i koncentrują się na sprawdzonych działaniach. Na szczęście internet wydaje się być zwycięzcą tej potyczki. Wynika to m.in. z faktu, że reklama internetowa jest mimo wszystko najtańsza, a ponad to najłatwiej i najszybciej można mierzyć jej efekty. Co ważne, reklama online jak żadna inna oferuje liczne innowacyjne formy i modele rozliczeniowe. Wśród nich coraz większą popularnością cieszy się model "płać za sukces", w którym reklamodawca płaci tylko w przypadku realizacji sprzedaży. Na tym przecież zależy najbardziej reklamodawcom, zwłaszcza w momencie kryzysu. Stąd nie dziwi podejście amerykańskich marketerów, którzy w ramach optymalizacji budżetów "przesuwają" miliony dolarów z reklamy tradycyjnej do internetowej. Na pewno w 2009 roku będziemy mieli do czynienia z podobnym zjawiskiem także w Wielkiej Brytanii i Polsce.
Andrzej Cudny, Cube Group Sp. z o.o. (seo, sem) napisał(a): Najbardziej obiecujący trend na rok 2009: Niestety zwalniająca gospodarka światowa odbije się rykoszetem na budżetach reklamodawców w roku przyszłym jak i kolejnym. Jestem natomiast optymistą dlatego nie daleki jestem od teorii, że marketerzy będą obniżać wydatki w każdym medium równomiernie. W mojej ocenie wydatki na radio i prasę znacząco zmaleją na czym skorzystać może Internet. Reklamodawcy będą nastawieni na maksymalizację efektów swoich kampanii w kontekście sprzedażowym a do tego świetnie nadaje się SEM oraz afiliacja gdzie zwrot z inwestycji bardzo łatwo zmierzyć.
branza raczej optymistycznie nastawiona. na plus wychodza wyniki badan, ktore dowodza czestszego korzystania z www w pozyskiwaniu informacji, niz z radia i prasy (!! wyniki badan tutaj >> KLIK << ), a glowne przewidywania to marketing behawioralny i wlasnie rozliczanie przez efekty (cpc, cpa, cpl), o ktorych wspominalem wczesniej.
ps> temat i tak raczej malo rozwijany, wiec pozwolilem sobie dodac ten wpis.
|
|
Góra |
|
jeszczeniemam
|
Napisane: 13.01.2009, 12:20 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 385
|
abstrahując już od kwestii "kryzysu" (cudzysłów nieprzypadkowo) wróćmy może do kwestii początkowej , gdyż sam jestem zainteresowany tematem.
Mam pytanie ile kosztuje wynajęcie powierzchni reklamowej na czyimś samochodzie (chce wiedzieć jaka to jest oszczędność robiąc na swoim)
no i jak autor , gdzie polecacie , za ile itp
i jeszcze jedną mam rozkminke , czy zrobić po prostu duży napis przez bok auta z adresem www , czy coś właśnie stylizowanego na oklejenia rajdowe ??
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 13.01.2009, 14:55 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
ja się też zastanawiam czy ma to być wyklejane z różnych kolorów folii czy wydruk na folii bo z tymi wydrukami to różnie bywa
|
|
Góra |
|
darek
|
Napisane: 13.01.2009, 16:43 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 230
|
Jeśli wydruki na foli , to na takiej specjalnej do samochodów ( chodzi o przyleganie i rozszerzalnośc termiczną ), no i albo wydruk laminowany albo lakierowany, coby sie farba nie ścierała np po wizycie na myjce, ale to już w agencji reklamowej będą wiedzieć co i jak, ja też myślę o profesjonalnym oklejeniu swojego 44
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 13.01.2009, 16:58 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
te wydruki najgorzej znoszą słońce
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|