Ad 1. Krasnobrodzka Racing, choć nie jest to jedyna firma która oferuje
takie usługi to znają się na rzeczy. Typowe zakłady które robią pewne
naprawy od lat niestety nie idą z duchem czasu. Popsuli na przykład
przy próbie wyważania wał napędowy do 944 S2, Krasnobrodzka zrobiła
to poprawienie, bo posiadali wiedzę potrzebną do tego zabiegu. Nie
upieram się oczywiście przy tej firmie, ale sprawdź najpierw czy zakład
który wybierzesz wie co mówi i najlepiej czy już wykonywał takie operacje.
Ad 3. Najlepiej oddać wszystko do zakładu który sprawdzi gładzie (jeżeli
na starcie nie widać że są do wymiany), tłoki, pierścienie, wałki.
Właściwie przy kompleksowym remoncie sprawdza się dosłownie każdy element.
Nawet pin mocujący płetwę napinającą łańcuch między wałem korbowym
a wałkiem pośrednim, itd, itd. Doświadczenie przy remontach silników
się przyda. W razie czego pisz i pytaj
O rzeczach oczywistych jak komplet uszczelek, uszczelniaczy, skoro kompleksowo
to i popychaczy hydraulicznych nie wspominam.
Ad 4. Niezbędne będą specjalne narzędzia do instalowania tłoków w bloku,
ostawiania ich w odpowiedniej pozycji, instalowania sworzni tłokowych,
zakładania zawleczek blokujących sworznie oraz przyrządy do zakładania
wałków rozrządu oraz poprawnego ustawienia rozrządu. Można kupić od
Porsche, ale ze względu na cenę raczej polecam wybranie czegoś z oferty
amerykańskich producentów. Sprawdzają się w praktyce. Bardzo przydatny
będzie manual serwisowy.
Bardzo ciekawy projekt, choć w zasadzie normalny remont silnika.
Chętnie pooglądam i poczytam
Oceń (lub niech zakład oceni) który
blok jest w lepszym stanie. Może okazać się że lepiej pospawać tamten
blok. Spawanie bloku w miejscy styku z miską to nic złego. Już kilka
razy widziałem silnik który miał spawany blok. Do tej pory obydwa silniki
jeżdżą i mają się bardzo dobrze. Ważny jest stan gładzi. Jeżeli zrezygnujesz
z któregoś bloku daj znać na PW
_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992