Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 19:04 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
Wiem że jest problem z zakupem dobrego ,bezwypadkowego egzemplarza pierwszej jak i drugiej generacji w dobrym stanie technicznym.Szukałem manuala z napędem na tył gdyż uważam że jest to najodpowiedniejsze dla mnie i najbardziej klasyczne połączenie w tym samochodzie.
Dokładnie zastanawiam się między różnicą silnika 997.1c2S a 997.2 c2.

Mój budżet podniosłem do 200tys.zł,na rzecz 997.2 bo średnio jest o 50tys.droższe od 997,1
Nie mogę dorzucić kolejnych cyfr dla dodatkowego udogodnienia w postaci S.

Czy 997,2 oferuje więcej pod względem wartości ,czy dodatkowa niezawodność jest jedynym plusem,czy samochód jest o wiele lepszy...a może zawyżam liczbę problemów 997.1 na tej płaszczyżnie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 20:28 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Wizualnie wolę bardziej klasyczny tył w 997.1

Nie zauważyłem znaczącej różnicy w jeździe obiema generacjami po za tym że gen2 ma lepszą stabilność przy większej prędkości,nieco lepszy komfort,trochę oszczędniejszy gdy tankujesz.

Silnik DFI jest silniejszy zarówno w podstawowej wersji gdzie ma taką samą moc jak w gen1 S,jak i pod względem długowieczności.To czego nie dostaniesz to, czerwone zaciski i znaczek S na bagażniku.

Konstrukcja silnika była całkiem nowa w gen2 i pozbyła się wszystkich znanych słabości M96/7
Połówki skrzyni korbowej są wykonane z alusilu.Praktycznie całość jest z jednego odlewu co eliminuje ewentualne pękanie.Z tego co wiem w m96/7 był oddzielny stalowy blok wału korbowego który okazał się wadliwy.

Pod względem osiągów nowszy silnik ma lepszy moment obrotowy (lepszą wydajność w całym zakresie obrotów)bez dziur które można wyczuć we wcześniejszych jednostkach.
PDK jest znacznie szybsza niż gen1,ale tracisz zaangażowanie kierowcy w stosunku do manuala .

We wnętrzu nie zapamiętałem znaczących różnic.

Wadą gen2 jest dzwięk silnika.
W 1gen.jest bezdyskusyjnie lepszy;)

Jeśli reputacja kuloodpornych gen2 zostanie utrzymana ,to może to mieć bardzo pozytywny wpływ na wartość w dalszej odsprzedaży.

Na co się nie zdecydujesz,jestem pewny że będziesz szczęśliwy bo to są naprawdę wspaniałe samochody.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2018, 20:07 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
Dzięki,czy jeszcze są jakieś dodatkowe różnice?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2018, 20:48 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Poza wizualnymi - to kwestia gustu. To moim zdaniem dwie najważniejsze to jak pisał Kolega wcześniej :
1. Silniki, które są dużo bardziej żywotne (nie słyszałem o problemach z gładziami w 997.2 gdzie w 997.1 w szczególności S jest to bardzo duży problem)
2. PDK w porównaniu do Tiptronica jest zupełnie nieporównywalne


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2018, 20:43 

Dołączył: 27.10.2014
Posty: 95
Nie do końca zgadzam się.997.2 to zupełnie nowa konstrukcja.Gdy wprowadzono 997.1 z wiadomymi wadami, wiedziano już że jeżeli nic nie zmienią to klienci pójdą gdzie indziej ,bo w 911 już była wtopa za wtopą od modelu 996 i powoli robiła się żenada.

Wprowadzono zupełnie nowy silnik w wersji poliftowej (w gruncie rzeczy prosty jak konstrukcja cepa),ulepszono zawias i poprawiono jakość materiałów we wnętrzu.



Gdzieś wygoglowałem że 997.2 jest przypilnowana bo między czasie pojawiły się inne modele porsche i mieli pole do popisu przy 911

Jeszcze jedna sprawa to że 997 po lifcie jest ostatnim porsche przed przejęciem marki przez koncern VW.Nie uważam aby to miało znaczący wpływ na jakość ale dla ortodoksów może to być ostatnie porsche i podobno jeszcze lepiej będą trzymały cenę od 993 bo wprowadzono ich bardzo mało sztuk przed wejściem 991


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2018, 12:07 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Dużo przesady w tym nie ma. Przecież od dawna Porsche tak naprawdę więcej (technicznie) zmienia przy lifcie niż przy zmianie modelu




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2018, 19:54 

Dołączył: 30.10.2015
Posty: 30
Keber, tutaj dobry artykuł gdzie podnoszą temat jakoby 997.2 byłoby najlepszym 911 chłodzonym wodą
https://www.pca.org/news/2018-04-10/fiv ... -be-buying

a tutaj podstawowe różnice między gen 1 i gen 2 - choć arekk chyba wymienił już główne
http://porscheeveryday.com/997-1-vs-997 ... fferences/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum