Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.06.2019, 21:30 

Dołączył: 7.02.2018
Posty: 101
mata70 napisał(a):
I dodatkowe pytanie, wiesz może od którego roku była dostępna ta kierownica ?

Chyba ciężko będzie określić. AMG było w tamtych latach manufakturą zewnętrzną współpracującą z MB z tego co pamiętam. A to oznacza, że mieli niezły rozrzut części.
Na pewno zamawiali kierownice w Atiwe. To co jest na zdjęciu to chyba któraś z wersji Silberpfeil. Była dostępna jako wyposażenia AMG na pewno w 1979. Czy wcześniej - nie wiem.

Za bezworld.org:
Many of the early AMG steering wheels were made by Atiwe. Atiwe made a number of versions of these smaller sport wheels and they called them Silberpfeil (Silver Arrow).


BTW - bardzo mi się podoba kierunek tego wątku... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2019, 21:39 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Ale kurde jaja. 16 lat nie mogłem dojść co to za kiera, a teraz jak auto sprzedałem to mi Bilex napisał ;-)
Obrazek

No i ten znaczek też gdzieś miałem w szpargałach do auta, jak nie wywaliłem to chyba wyślę do Estonii żeby chłop miał, bo to chyba dość rzadka sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2019, 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Mój C126 z '81 podobno z taką jak na załączniku wyjechał z fabryki. Niby kiera AMG ale z gwiazdą.

Ps Zaraz nas tu odsądzą od czci i wiary za ten wątek :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2019, 21:46 

Dołączył: 7.02.2018
Posty: 101
and6412, zrobiłem mały research i wychodzi, że ta co miałeś to była wersja późniejsza.
Tak na moje oko przełom 80 i 90tych.

W siedemdziesiątych była kapkę inna :
Obrazek

Jedna i druga Atiwe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2019, 22:07 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Ja też zrobiłem mały research bo akurat sam te siedzienia sprułem do spodu i sam własnymi ręcami odnowiłem ;-) i strasznie mnie zaintrygowałeś tym że nie masz miejsca.
Po pierwsze popatrz na ten filmik i zobacz jak fabrycznie jest rozwiązana regulacja wysokości na poziomie szyny:
https://www.youtube.com/watch?v=yAqVn7kt7_M&t=23s

Po drugie akurat wpadłem na taki film jak facet prównuje ramę siedziska z siedzenia standardowego i Recaro. Stwierdza tam dosć jasno że wg niego przód i tył siedziska recaro będzie znacznie wyżej od standardowego. Strasznie gośc to nieskłądnie tłumaczy ale jasno stwierdza ze w recaro tył siedziska będzie ok 1 cal wyżej (przecież to kosmos jakiś). W zasadzie to z tego co rozumiem to gośc właśnie rozwiązuje na filmiku Twój problem, prubuje zastosować ramę zwykłego fotela do Recaro, zeby go obniżyc :D
https://www.youtube.com/watch?v=n9iQQIOVMG8

Zaprosiłbym Cię na kawę/piwo w celu przymiarki do mojego SLC ale spóźniłes się o 2 miesiace ;-)

PS.
Zaraz wyjdzie że ten pseudo drewniany lewarek który miałem to też był ori AMG, zawsze byłem przekonany że to akiś aftermarket ale był naprawdę doskonale wykonany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2019, 10:59 

Dołączył: 7.02.2018
Posty: 101
Jutro go muszę wyprowadzić na cały dzień z garażu, bo mycie jakieś ogłosili.
Także będę miał okazję dokładnie się przyjrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2019, 12:21 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Arekk napisał(a):
Miałem podobną.

Arekk ja też :lol: :D :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2019, 23:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Panowie
To jak każdy z Was miał taką tablicę to co to za rarytas ???
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.06.2019, 10:03 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
evan napisał(a):
Arekk napisał(a):
Miałem podobną.

Arekk ja też :lol: :D :)


To prawda,mieliśmy fajne auto:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.06.2019, 12:41 

Dołączył: 7.02.2018
Posty: 101
Ja nadal mam :lol:

Otóż wyprowadziłem staruszka dzisiaj.
To jest niesamowite, że bez względu jak długo by nie stał - pali od pierwszego.
Żadnych wycieków, ubytków, suchutko pod spodem.
Hamulce brzytwa.

Co do pozycji za kierownicą: ustawienie "sportowe" czyli oparcie pionowo - nie daje komfortu. jedynie "na leżak" - pozwala zachować miejsce na kolana.
Obejrzałem pobieżnie szyny i... one są jakieś dziwne. Bardzo niskie i nie wydaje mi się żeby tam była jakakolwiek możliwość innego zamontowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.06.2019, 14:10 

Dołączył: 5.08.2016
Posty: 29
Mam SL i zwykle fotele. Do tego mam > 195 cm wzrostu i pod kierownicą się mieszczę. Gdy obniżyłem fotel na regulacji szyny, to nawet nie wystaje ponad szybę :).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron