Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 8:43 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
Witam - prace idą naprzód - kompletacja silnika jest już gotowa - dzisiaj pierwsze odpalenie!!!!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 8:44 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Rychu: to bylo odnosnie tych oplat, kiedys znalazlem fajna naklejke ktora sie przyklejalo na subaru, na szybko nie bardzo moge znalezc cos sensownego, ale -> tutaj <- jest w wersji dla forda ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 14:31 

Dołączył: 19.05.2008
Posty: 66
lesnik117 napisał(a):
Witam - prace id± naprzód - kompletacja silnika jest ju¿ gotowa - dzisiaj pierwsze odpalenie!!!!


I jak, odpalil? Silnik od podstaw czy overhaul?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 17:04 

Dołączył: 5.11.2007
Posty: 305
Pozdrów mojego potwora, jeśli go spotkasz. Stoją chyba w tym samym miejscu :)

Btw. widzę, że sporo fajnych aut w Warszawie się chowa :) Kolejne 928 w Piasecznie. To blisko Kabat, mam nadzieję, że również zjawisz się na spocie :) Nie mogę się doczekać, aż wstyd się przyznac ale nigdy w życiu nie widziałem na żywo 928...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 21:13 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
oloto napisał(a):
Pozdrów mojego potwora, jeśli go spotkasz. Stoją chyba w tym samym miejscu :)

Btw. widzę, że sporo fajnych aut w Warszawie się chowa :) Kolejne 928 w Piasecznie. To blisko Kabat, mam nadzieję, że również zjawisz się na spocie :) Nie mogę się doczekać, aż wstyd się przyznac ale nigdy w życiu nie widziałem na żywo 928...


Widziałem, widziałem - chyba się właśnie robi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 21:16 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
Odpalenie udało się perfekcyjnie - odpalił od pierwszego dotknięcia. Wszystko działa idealnie - nawet udało się go sprawdzić na drodze. Generalnie jest super, choć sporo jeszcze pracy zostało.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 21:17 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
Wszystkie problemy zaczęły się od tego


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2009, 21:14 

Dołączył: 19.05.2008
Posty: 66
Cos ten pierscien zbierajacy jakby ktos go nadgryzl. A wywazales "connecting rod - nie wiem jak po polsku, to co laczy wal z tlokiem) Ile one maja? 97mm? 97.5? I czy tulejowales? I jak wydech? Mam fajne miejsce gdzie robili mi z nierdzewki. Swieci sie jak konserwa pod spodem ale fajnie brzmi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2009, 21:42 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 255
pochwal sie gdzie robiles wydech z nierdzewki - musze zrobic u siebie a niestety nie ma co liczyc na danska


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2009, 9:09 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
Cały tłok został wymieniony wraz z cylindrem, który wyglądał podobnie. Został zakupiony materiał pod cylinder, pełne tulejowanie oraz masa innych rzeczy, łacznie ze skopiowaniem wałka rozrządu, bo na jednym złamał się ząb, regenereacja głowicy, paski, uszczelki, prowadnice, pierścienie - wszystko nowe.

Teraz brzmi jak nowy, wygląda jak nowy, mocy ma tyle co nowy.

Co do wydechu to oczywiście został odmłodzony - ale nie widziałem go jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2009, 9:04 

Dołączył: 15.11.2008
Posty: 46
gratuluję pieknej maszyny i udanego remontu... mam pytanko choć zapewne specjalista marny ze mnie.. czy w tym pieknym silniku są zastosowane tuleje?mam 928 z 81r i wydaje mi sie iz u mnie nie ma?blok silnika jest lity wykonany z jakichś bardzo twardych stopów. Oczywiście mam najstarszy silnik 928 i prawdopodobnie nie ma on nic wspolnego z nowymi, zaciekawiło mnie tylko czy az tak zmieniono konstrukcje??pozdrawiam i zyczę powodzenia w przygodzie z pieknym 928:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2009, 10:42 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
Przede wszystkim polecam stronę:
http://www.pelicanparts.com/PartsLookup ... n_Page.htm

Są tam wszystkie katalogi części do wszystkich modeli Porsche - można się zorientować z czego zbudowane są poszczególne elementy.

Co do tulei - to w moim silniku został sprowadzony materiał z Alusilu - następnie odpowiednio obrobiony i w niskiej temperaturze włożony w blok silnika. W Twoim silniku jest z pewnością podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2009, 11:49 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
928 gts.... normalnie najlepsze chyba co może być...
fajnie, że maszyna już jezdzi! z ciekawości w 10k remont się zamknie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2009, 14:50 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
10k to bardzo dużo i jednocześnie bardzo mało - to wszystko oczywiście zależy od tego co trzeba zrobić. Jeżeli trzeba jedynie wymienić tłok/cylinder, to ta kwota pewnie będzie niższa. Jednak przy remoncie silnika wymienia się panewki, regeneruje głowicę, uszczelki, pierścienie, przewody, itd - wówczas 10 k to z pewnością za mało. Części do 928 nie są tanie, choć czasami zdarzy się miła niespodzianka - panewki do 928 gts są niemal dwukrotnie tańsze niż do 944 s2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2009, 15:04 

Dołączył: 15.11.2008
Posty: 46
Ciekawa sprawa z tymi tulejami, dla zainteresowanych polecam taką przypadkową stronke...
http://www.wiecejmocy.pl/index.php?opti ... &Itemid=15 pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2009, 18:00 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
lesnik ale juz odebrales i jezdzisz?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2009, 10:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Michael_4.5L napisał(a):
Ciekawa sprawa z tymi tulejami, dla zainteresowanych polecam taką przypadkową stronke...
http://www.wiecejmocy.pl/index.php?opti ... &Itemid=15 pozdrawiam wszystkich


Fragment książki Pobielskiego z serii "samochody świata"...a co do tulejownia takiego silnika to mam pewne wątpliwości..choćby kwestia rozszerzalności cieplnej....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2009, 12:23 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 66
Co tu dużo mówić - mój silnik został poddany takiemu procesowi ....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2009, 21:26 

Dołączył: 15.11.2008
Posty: 46
wszystko zalezy teraz od wykonania i doświadczenia specjalisty,,napewno porszaczek bedzie długo i bezawaryjnie słózył.pozdrawiam i szerokiej drogi:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2009, 21:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
lesnik117 napisał(a):
Co tu dużo mówić - mój silnik został poddany takiemu procesowi ....


Wiem ,ale byłeś skazany raczej na takie rozwiązanie.
Jak to ktoś z głową zrobił to trzeba być dobrej myśli.
jest to silnik V 8 ,duży , specjalnie niewysilony więc jeśli niebędzie bez sensu upalany to może to rozwiązanie zda egzamin...w końcu to jedna tuleja tylko....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum