Autor |
Wiadomość |
lesnik117
|
Napisane: 24.04.2009, 8:43 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Witam - prace idą naprzód - kompletacja silnika jest już gotowa - dzisiaj pierwsze odpalenie!!!!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 24.04.2009, 8:44 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Rychu: to bylo odnosnie tych oplat, kiedys znalazlem fajna naklejke ktora sie przyklejalo na subaru, na szybko nie bardzo moge znalezc cos sensownego, ale -> tutaj <- jest w wersji dla forda
|
|
Góra |
|
Tom Wielicki
|
Napisane: 24.04.2009, 14:31 |
|
Dołączył: 19.05.2008 Posty: 66
|
lesnik117 napisał(a): Witam - prace id± naprzód - kompletacja silnika jest ju¿ gotowa - dzisiaj pierwsze odpalenie!!!!
I jak, odpalil? Silnik od podstaw czy overhaul?
|
|
Góra |
|
oloto
|
Napisane: 24.04.2009, 17:04 |
|
Dołączył: 5.11.2007 Posty: 305
|
Pozdrów mojego potwora, jeśli go spotkasz. Stoją chyba w tym samym miejscu
Btw. widzę, że sporo fajnych aut w Warszawie się chowa Kolejne 928 w Piasecznie. To blisko Kabat, mam nadzieję, że również zjawisz się na spocie Nie mogę się doczekać, aż wstyd się przyznac ale nigdy w życiu nie widziałem na żywo 928...
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 24.04.2009, 21:13 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
oloto napisał(a): Pozdrów mojego potwora, jeśli go spotkasz. Stoją chyba w tym samym miejscu Btw. widzę, że sporo fajnych aut w Warszawie się chowa Kolejne 928 w Piasecznie. To blisko Kabat, mam nadzieję, że również zjawisz się na spocie Nie mogę się doczekać, aż wstyd się przyznac ale nigdy w życiu nie widziałem na żywo 928...
Widziałem, widziałem - chyba się właśnie robi
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 24.04.2009, 21:16 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Odpalenie udało się perfekcyjnie - odpalił od pierwszego dotknięcia. Wszystko działa idealnie - nawet udało się go sprawdzić na drodze. Generalnie jest super, choć sporo jeszcze pracy zostało.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 24.04.2009, 21:17 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Wszystkie problemy zaczęły się od tego
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Tom Wielicki
|
Napisane: 25.04.2009, 21:14 |
|
Dołączył: 19.05.2008 Posty: 66
|
Cos ten pierscien zbierajacy jakby ktos go nadgryzl. A wywazales "connecting rod - nie wiem jak po polsku, to co laczy wal z tlokiem) Ile one maja? 97mm? 97.5? I czy tulejowales? I jak wydech? Mam fajne miejsce gdzie robili mi z nierdzewki. Swieci sie jak konserwa pod spodem ale fajnie brzmi.
|
|
Góra |
|
Olo924
|
Napisane: 25.04.2009, 21:42 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 255
|
pochwal sie gdzie robiles wydech z nierdzewki - musze zrobic u siebie a niestety nie ma co liczyc na danska
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 26.04.2009, 9:09 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Cały tłok został wymieniony wraz z cylindrem, który wyglądał podobnie. Został zakupiony materiał pod cylinder, pełne tulejowanie oraz masa innych rzeczy, łacznie ze skopiowaniem wałka rozrządu, bo na jednym złamał się ząb, regenereacja głowicy, paski, uszczelki, prowadnice, pierścienie - wszystko nowe.
Teraz brzmi jak nowy, wygląda jak nowy, mocy ma tyle co nowy.
Co do wydechu to oczywiście został odmłodzony - ale nie widziałem go jeszcze.
|
|
Góra |
|
Michael_4.5L
|
Napisane: 23.05.2009, 9:04 |
|
Dołączył: 15.11.2008 Posty: 46
|
gratuluję pieknej maszyny i udanego remontu... mam pytanko choć zapewne specjalista marny ze mnie.. czy w tym pieknym silniku są zastosowane tuleje?mam 928 z 81r i wydaje mi sie iz u mnie nie ma?blok silnika jest lity wykonany z jakichś bardzo twardych stopów. Oczywiście mam najstarszy silnik 928 i prawdopodobnie nie ma on nic wspolnego z nowymi, zaciekawiło mnie tylko czy az tak zmieniono konstrukcje??pozdrawiam i zyczę powodzenia w przygodzie z pieknym 928:)
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 23.05.2009, 10:42 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Przede wszystkim polecam stronę:
http://www.pelicanparts.com/PartsLookup ... n_Page.htm
Są tam wszystkie katalogi części do wszystkich modeli Porsche - można się zorientować z czego zbudowane są poszczególne elementy.
Co do tulei - to w moim silniku został sprowadzony materiał z Alusilu - następnie odpowiednio obrobiony i w niskiej temperaturze włożony w blok silnika. W Twoim silniku jest z pewnością podobnie.
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 23.05.2009, 11:49 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
928 gts.... normalnie najlepsze chyba co może być...
fajnie, że maszyna już jezdzi! z ciekawości w 10k remont się zamknie ?
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 23.05.2009, 14:50 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
10k to bardzo dużo i jednocześnie bardzo mało - to wszystko oczywiście zależy od tego co trzeba zrobić. Jeżeli trzeba jedynie wymienić tłok/cylinder, to ta kwota pewnie będzie niższa. Jednak przy remoncie silnika wymienia się panewki, regeneruje głowicę, uszczelki, pierścienie, przewody, itd - wówczas 10 k to z pewnością za mało. Części do 928 nie są tanie, choć czasami zdarzy się miła niespodzianka - panewki do 928 gts są niemal dwukrotnie tańsze niż do 944 s2
|
|
Góra |
|
Michael_4.5L
|
Napisane: 23.05.2009, 15:04 |
|
Dołączył: 15.11.2008 Posty: 46
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 23.05.2009, 18:00 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
lesnik ale juz odebrales i jezdzisz?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 24.05.2009, 10:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Michael_4.5L napisał(a): Ciekawa sprawa z tymi tulejami, dla zainteresowanych polecam taką przypadkową stronke... http://www.wiecejmocy.pl/index.php?opti ... &Itemid=15 pozdrawiam wszystkich
Fragment książki Pobielskiego z serii "samochody świata"...a co do tulejownia takiego silnika to mam pewne wątpliwości..choćby kwestia rozszerzalności cieplnej....
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 24.05.2009, 12:23 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Co tu dużo mówić - mój silnik został poddany takiemu procesowi ....
|
|
Góra |
|
Michael_4.5L
|
Napisane: 25.05.2009, 21:26 |
|
Dołączył: 15.11.2008 Posty: 46
|
wszystko zalezy teraz od wykonania i doświadczenia specjalisty,,napewno porszaczek bedzie długo i bezawaryjnie słózył.pozdrawiam i szerokiej drogi:)
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 25.05.2009, 21:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
lesnik117 napisał(a): Co tu dużo mówić - mój silnik został poddany takiemu procesowi ....
Wiem ,ale byłeś skazany raczej na takie rozwiązanie.
Jak to ktoś z głową zrobił to trzeba być dobrej myśli.
jest to silnik V 8 ,duży , specjalnie niewysilony więc jeśli niebędzie bez sensu upalany to może to rozwiązanie zda egzamin...w końcu to jedna tuleja tylko....
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|