Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.01.2021, 21:38 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
Witam wszystkich.
Mam pytanie dotyczące silników - jak w tytule.
Cayman 987c wychodzi w kilku wersjach silnikowych
- 2,7 - 265KM (2005-2010 )
- 3,4S - 295KM (2005-2010 )
- 2,9 - 265KM (2009-2010 )
- 2,9 - 265KM (2011-2012 )
- 3,4 - 320KM (2011-2012 )
- 3,4 - 320KM (2009-2010 )
- 3,4 - 330KM (2010-2012 )
Który z silników jest najbezpieczniejszy pod względem awaryjności ?
Zakładam że auto nie będzie na tor i na co dzień . Tylko okazjonalnie , hobbystycznie i dla radości z jazdy. Frajdę na pewno będzie robił każdy z nich. Czy silniki np. 2,9 - są dokładnie takie same , czy np. brać ten z lat 09-10 - bo w temacie awaryjności i kosztów będzie korzystniejszy .
Z góry dziękuję za każdą podpowiedź .
Ave




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2021, 21:52 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Dwa pierwsze to ostatnie silniki poprzedniej generacji pamiętające jeszcze czasy 986/996.

Te od roku modelowego 2009 to już nowa generacja z wtryskiem bezpośrednim. Starsrycznie mniej awaryjna.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2021, 22:14 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
To już coś więcej wiem - dzięki.
A ma ktoś może ten artykuł w naszym ojczystym języku ??
http://tinyurl.com/yd8fbusm




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2021, 10:52 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Nie, a co chciałbyś wiedzieć. Ogólnie M96/M97 nie GT/Turbo mają zły system olejowy i zarządzanie ciepłem. Wszystko od 997.2 i 987.2 jest spoko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2021, 15:35 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
Bardzo dziękuję. O taki konkret mi chodziła. Czyli jak Cayman to tylko 987.2 .
Ave




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.02.2021, 12:54 

Dołączył: 29.06.2013
Posty: 90
b0g0b0jny napisał(a):
Dwa pierwsze to ostatnie silniki poprzedniej generacji pamiętające jeszcze czasy 986/996.

Te od roku modelowego 2009 to już nowa generacja z wtryskiem bezpośrednim. Starsrycznie mniej awaryjna.


Silnik 2.9L 9A1 nie jest na bezpośrednim wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.02.2021, 13:25 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Miałem 2,7 i zero problemów przez 2 lata, przebieg 160 tys, trudno stwierdzić czy w tym aucie to mało czy dużo, mi wystarczało chociaż aby auto jechało trzeba je było wysoko kręćić


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.02.2021, 13:54 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
tomp napisał(a):
b0g0b0jny napisał(a):
Dwa pierwsze to ostatnie silniki poprzedniej generacji pamiętające jeszcze czasy 986/996.

Te od roku modelowego 2009 to już nowa generacja z wtryskiem bezpośrednim. Starsrycznie mniej awaryjna.


Silnik 2.9L 9A1 nie jest na bezpośrednim wtrysku
Tak masz racje. Mój błąd - zafiksowałem się na 3.4.

W każdym razie nie było zgodnie z moją najlepszą wiedza roznic pomiędzy poszczególnymi rocznikami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum