Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.10.2018, 20:10 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
margin napisał(a):
szuwarks napisał(a):
Dokładnie taka sama sytuacja mnie spotkała w Macanie tyle ze w silniku 2.0
komunikat o 1l dolewki przy przebiegu około 17 tys km
Podobnie jak ty nigdy w innych markach nie było z tym problemu.
W moim aucie przy okazji zawiesił się system elektronicznego pomiaru oleju i nie mogłem sprawdzić po komunikacie dolewki jaki jest poziom oleju, chłopaki w pcs zresetowali czujnik i określili te dolewki jako normalne, co uważam za cos niepojętego w nowoczesnych silnikach.


Bez dolania oleju- kontrolka zgasła sama. Za to nie mogę sprawdzić oleju bo czujnik poziomu oleju wg komunikatu jest niedostępny. Nie wiem czy olej dolewać czy nie? czy mogę jeździć czy nie? Mieszkam troche daleko od PCP. Co robić? :(


A jak sprawdzałeś ten olej ? Na zimnym silniku ? Bo auto musi chwile pochodzić żeby było można sprawdzić .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.10.2018, 20:19 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Do pomiaru silnik musi być rozgrzany. Inaczej wyświetli komunikat o niemożliwości pomiaru .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 0:07 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Może VAG wrzuca czasem silniki dr Wankla :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 6:32 

Dołączył: 15.02.2017
Posty: 47
Nr klubowicza: 633
kemot266 napisał(a):
Do pomiaru silnik musi być rozgrzany. Inaczej wyświetli komunikat o niemożliwości pomiaru .

Sprawdzałem na rozgrzanym, zimnym, ciepłym , letnim itd i nic :( . ile oleju mam w tym cudo nie wiem,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 7:46 

Dołączył: 11.08.2015
Posty: 139
margin napisał(a):
kemot266 napisał(a):
Do pomiaru silnik musi być rozgrzany. Inaczej wyświetli komunikat o niemożliwości pomiaru .

Sprawdzałem na rozgrzanym, zimnym, ciepłym , letnim itd i nic :( . ile oleju mam w tym cudo nie wiem,



sytuacja wyglada na bardzo podobna do mojej,
z tego co widzialem u mnie czujke odpieli fizycznie I wpieli ja ponownie, inna alternatywa jaka slyszalem to otworzyc maske na pracujacym silniku gdy jest rogrzany odczekac pare min I sprobuj wtedy sprawdzic czy czyta ci poziom oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 9:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Lubię bagnety do kontroli poziomu oleju...
Tak samo lubię ręczne hamulce...
Tak samo lubię analogowe wskaźniki...

Jak zabraknie prądu, to już nic w tym samochodzie nie działa... :shock:
A jak się czujnik zepsuje i silnik wpieprzy olej, to później już tylko remont silnika ? (a przecież to był tylko czujnik...).
Czy są jakieś inne zabezpieczenia w takiej sytuacji ?




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 11:27 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Spalanie oleju 1 litr na 17 tys km, to jest 0,0588 litra na 1000 km - nie wiem gdzie tu jakiś dramat się rozgrywa ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2018, 15:11 

Dołączył: 11.08.2015
Posty: 139
Piszac takie rzeczy wnioskuje ze moze nie miales okazji miec porownania z innymi jednostkami innych producentow, w ktorych ja dolewek nie doswiadczylem miedzy rocznymi przegladami olejowymi, to ze producenci dopuszczają rozne normy spalania oleju nie oznacza ze wszystko jest wporzadku moze bardziej zabezpiecza ich interesy i idace z tym roszczenia klientow.


Edit; Albo miales jesscze gorsze doświadczenia i to nie robi na tobie wrazenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2018, 12:15 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Doświadczenia mam różne. Jednak, z czym pewnie zgodzą się mechanicy obecni na forum, praktycznie jest niemożliwe zbudowanie silnika nie spalającego oleju. A im bardziej konstrukcja wysilona i eksploatowana na wyższych obrotach, tym spalanie oleju zazwyczaj jest wyższe. Obecna w układzie turbosprężarka również dokłada się do zużycia poprzez straty na uszczelniaczach. Bardzo dużo zależy od sposobu eksploatacji, wysokie obroty sprzyjają zwiększonemu zużyciu oleju. Kiedy ujeżdżałem Boxstera na torze,jazda permanentnie powyżej 5 tys obrotów, to po 3 imprezach (ca 500 "szybkich" kilometrów), na wskaźniku poziomu ubywał jeden segment, czyli ca 0,4 litra oleju. Po powrocie do normalnej eksploatacji drogowej na wskaźniku trudno zaobserwować ubytek - podejrzewam, że jest ale nie przekracza tych 0,4 litra w sezonie (czyli ca 10 tys km). Gdybym miał spalanie na poziomie 0,5 litra (lub większe) na 1 tys km jazdy drogowej, to pewnie bym się przejął podejrzewając usterkę. Ale pewnie jeszcze bardziej bym się przejął, gdyby po tych 17 tys km poziom oleju ani trochę się nie obniżył, bo to by znaczyło, że w oleju jest sporo niespalonego paliwa i innych zanieczyszczeń (częsta jazda na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku). Spalanie oleju na poziomie 1 litra na 17 tys km naprawdę nie powinno nikomu przysparzać bólu głowy, koszty 50pln na dolewkę oleju jest wg mnie pomijalny, a kontrolując regularnie poziom płynów eksploatacyjnych (ja z racji wieku i dorastania w innej epoce motoryzacyjnej mam wpojony taki nawyk), raczej nie będziemy zaskoczeni "niespodziewanym" brakiem np oleju


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2018, 13:56 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Kolega powyżej napisał właściwie wszystko.

Podkreślić należy to, że:

JESLI SILNIK NIE MA UBYTKU OLEJU TO TRZEBA SZUKAĆ USTERKI!".

Ja jeździłem i jeżdżę właściwie silnikami każdego producenta i zawsze po 5-7 tys. km sprawdzam poziom i trzeba "coś" dolać.

Wyjątkiem są diesel'e pięciocylindrowe VOLVO D4 i D5 gdzie oleju mogło przybywać, ale to nie znaczyło, że silnik produkuje olej, ale paliwo dostawało się do oleju i silniki z powodu przeglądów olejowych co 30 tys. km zacierały się w okolicy 120-150 tys. km.

Zasadniczo wymiana oleju co 15 tys. km jest bardzo optymalna a wręcz konieczna, niezależnie od interwałów wskazywanych przez producenta. Ale to każdy wie lub powinien wiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2018, 19:39 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Dolewki powinno się robić jak zbliża się poziom do min. Osobiscie nie musze dolewac między przeglądami - zuzycie oleju schodzi do pozimu troche ponizej polowy.Ale to tez jest uzależnione od stylu i warunkow jazdy.

Ostatnio na przeglądzie w aso przy wymianie oleju w turbince , serwis "nalał" do poziomu skali 3/4 . Zrobione 3tys km i nic nie drgneło.
Ale fakt faktem ,po każdej dłuższej jeździe, w garażu kontroluję poziom i zawsze dwa baniaczki litrowe stoją na półce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2018, 11:19 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
TomRS napisał(a):
Spalanie oleju 1 litr na 17 tys km, to jest 0,0588 litra na 1000 km - nie wiem gdzie tu jakiś dramat się rozgrywa ?


+1

Jak coś, to dramatem - a w zasadzie to zbrodnią na silniku - jest dla mnie niezmienianie oleju co 15tys km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum