Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.08.2020, 7:06 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Dzień Dobry,

Czy ma ktoś sprawdzone do polecenia tarcze hamulcowe do Porsche 964 ?

Pięć lat temu założyłem Zimmermanny nowe (wiercone) i za każdym razem przy hamowaniu piszczą jak hamujący tramwaj :twisted:

Wymieniłem 4 zestawy klocków w tym z ASO , podkładki też dałem nowe .....i nic !! więc chyba trzeba wymienić tarcze

Pozdrawiam i będę wdzięczny za każdą wskazówkę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2020, 9:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Napisz PW do Bartka ( nick BT ) on testował różne tarcze i klocki w swojej 964 może coś podpowie, ewentualnie Qbak z PorschePana lub RaFFI z AutoDusza .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2020, 10:22 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W 964 miałem zestaw Zimmermann + EBC Red Stuff i nic nie piszczało.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2020, 14:34 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Dziękuję za informacje i pomoc. Zaraz napisze do kolegi BT

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2020, 17:21 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Ja miałem dwa razy Zimmermanny i te w 987 piszczały nim się rozgrzały a te założone w 996 w zeszlym roku zupelnie nie piszczą. Ciekawe od czego to zależy...

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2020, 17:35 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Miałem nawiercane Zimmermanny w 944 i montowałem w zeszłym roku Zimmermanny Sporty + EBC Yellow Stuff do S4 B8 w obu przypadkach nic nie piszczało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2020, 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Z doświadczenia wiem, że ilu ludzi - tyle historii z hamulcami.
Sam ostatnio do tzw. "dupowozu" założyłem sobie klocki i tarcze
i tak pięknie dotarłem, że w upał piszczy prawy zacisk i czasem
też i lewy. Trochę byłem niecierpliwy... :oops:

Nałogowo sprzedaje Zimmermany, w 99% przypadków nie ma żadnych
problemów z piszczeniem.
Może chciałbyś spróbować czegoś co jest określane oryginałem
w pudełku zamiennika - firma Sebro. Prawie zerowe doświadczenie
mam, tylko jedna osoba się zdecydowała do Cayenne. Do tego klocek
Textara.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2020, 15:31 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Dzień Dobry,

To może to moja wina, że piszczy (tył lewy ) w jakiej cenie masz Zimmermany nawiercane ?

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2020, 16:26 

Dołączył: 12.10.2018
Posty: 49
Tu jest napisane na stronie firmy EBC, jak docierac nowe klocki.
Przetlumaczone na szybko w tlumaczu google.

Jak założyć nowe hamulce do jazdy ulicznej / miejskiej
POŚCIEL W NOWYCH PODKŁADKACH I TARCZACH EBC
• Używaj hamulców z minimalnym ciśnieniem tylko przez pierwsze 100 mil od prędkości miejskiej 30-50 mph.
• Przejedź kolejne 250 mil z nieznacznie zwiększonym ciśnieniem hamowania i obciążeniem, JEŚLI w nagłym wypadku nie zaciągnij hamulca tak mocno, jak to konieczne.
• Poszukaj kontaktu na całej szerokości na całej głębokości klocka (pas hamowania wirnika) od zewnętrznej krawędzi tarczy do wewnętrznej, a jeśli nie zostanie osiągnięty, pozwól na dalsze 100-200 mil stabilnej jazdy. Zobaczysz niebieską wstęgę świadczącą o kontakcie na powierzchni czołowej wirnika. Dopóki taśma nie przejdzie od zewnętrznej do wewnętrznej krawędzi tarczy / tarczy hamulcowej, okładziny NIE są jeszcze w pełni osadzone. Podczas instalowania nowych tarcz, zmniejszenie szerokości pasów jest całkiem możliwe ze względu na różne tolerancje i niewielkie przesunięcia w podwoziu pojazdu i NIE jest to usterka gwarancyjna ani powód do usunięcia i sprawdzenia hamulców. Wiele europejskich samochodów ma ZACISKI Z JEDNOTŁOCZKOWYM, które mają tendencję do „rozpylania”, powodując, że taśma stykowa opisana powyżej jest widoczna tylko na zewnętrznej krawędzi tarczy / wirnika i przesuwa się do wewnątrz, zajmując w tym celu do 1000 mil.
• Po osiągnięciu pasma styku na całej szerokości wykonaj kolejne 10 zatrzymań z prędkości od 60 mil na godzinę do 10 mil na godzinę, wykonując celową próbę rozgrzania hamulców. Podczas tego końcowego etapu nagrzewania się podpasek we wczesnym okresie życia mogą pojawić się pewne zapachy, nawet lekki dym. Następnie przejedź pojazdem przez kilometr, aby płyty ostygły. Nie podjeżdżaj i nie parkuj pojazdu z nadmiernie rozgrzanym hamulcem. Musisz spróbować obniżyć temperaturę tarcz poniżej 60-80 stopni C przed zaparkowaniem pojazdu.
• Po zaparkowaniu pozwól hamulcom ostygnąć do ostatecznego punktu schłodzenia. Przed dotknięciem dysków rozpryskaj kilka małych kropel wody na dysk, aby ocenić jego temperaturę i uniknąć poparzenia palców. Jeśli plamy wodne powodują „syk”, zaparkowałeś za wcześnie i powinieneś wyjechać i jechać powoli, pozwalając hamulcom ostygnąć.
NOWE TARCZE TRWAJĄ DŁUŻEJ
• Całkowite dociśnięcie nowych klocków do przyzwoitego stanu, zużyte tarcze / wirniki mogą zająć tylko 200-300 mil, ale gdy nowe tarcze są montowane w tym samym czasie, łożą się w odstępach czasu, aby uzyskać kontakt krawędzi zewnętrznej z wewnętrzną (niebiesko-szara taśma na całej szerokości, jak wspomniano poniżej punkt 4 powyżej) może wynosić nawet 800-1000 mil ze względu na dodatkowe elementy wymagane do wyrównania z pojazdem. Aby to skrócić, możesz (i zaleca się EBC) ustawić NAWET NOWE TARCZE Pro Cut Tokarka do pojazdu. Ten proces usuwa tylko mikrony nowego materiału tarczy i skraca łoże w czasie o 75% czasu, jaki MOGŁBY, zapewniając lepsze hamulce szybciej i unikając gorących plam i szklenia klocków.
ŹLE ZUŻYTE TARCZE / ROTORY MOGĄ TRWAĆ WIEK DO POŁOŻENIA
Tarcze / wirniki z krawędzią większą niż 0,5 mm (0,020 cala) na krawędzi zewnętrznej lub wgłębieniem w środku obszaru hamowania mogą dotrzeć do 2000 mil i na pewno spowodują hałas, zanikanie hamulców, wibracje i spalanie klocków . Złe rotory mogą ZNISZCZYĆ twoje klocki. 95% skarg na blaknięcie hamulca i hałas wynika ze złego stanu tarczy / wirnika, gdy klocki dotykają tylko zewnętrznych i wewnętrznych krawędzi i nie mają szansy zapewnić skutecznego hamulca.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2020, 8:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
b0g0b0jny napisał(a):
Ja miałem dwa razy Zimmermanny i te w 987 piszczały nim się rozgrzały a te założone w 996 w zeszlym roku zupelnie nie piszczą. Ciekawe od czego to zależy...


Też w 987 mam Zimmermanny + Textary i mimo spokojnego docierania na zimno popiskują, nie ostro piszczą tylko delikatnie popiskują np podczas jazdy w korku z prawie zerowymi prędkościami. Ogólnie bez zarzutu, duża wytrzymałość na temperaturę. Nie tracą skuteczności nawet jak mocno dostaną po czterech literach.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2020, 14:35 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Panowie nie istnieje coś takiego jak piszczące tarcze :shock: Za te dżwięki odpowiadają klocki a dokładnie klocek wpada w wibracje. Przyczyny są różne od niedokładnie dopasowanych fabrycznie kształtów, w starszych autach koniecznie smar miedziowy lub ceramiczny , nieodpowiednie podkładki lub ich brak. Moim zdaniem przyczyn trzeba szukać w klockach lub całych zaciskach i sposobie montażu a nie przez zmianę tarczy na inną markę.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2020, 19:46 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
.......zmieniłem trzy komplety klocków ...teraz jest czwarty , podkładki kupione w Porsche Sopot ....czyli źle dotarłem tarcze ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2020, 0:23 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Niekoniecznie. Wystarczy, że wciąż są uchybienia w pracy np. zacisków hamulcowych, albo jakaś inna niedokładność powodująca wyżej wspomniane wibracje.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2020, 20:07 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Zaciski były regenerowane u Pana Walendy ......więc powinny być OK


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2020, 20:31 

Dołączył: 6.10.2015
Posty: 20
moze prof Chris cos pomoze


https://youtu.be/51_JPNtDBRw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2020, 22:20 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Lubię oglądać filmy Chrisa , opowiada może trochę zabawnie ale bardzo przystępnie i profesjonalnie. Jestem też pewny ze niewielu mechaników tak robi wymianę dlatego takie rzeczy robię sam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum