|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Jacek 911
|
Napisane: 26.08.2020, 7:06 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
Dzień Dobry, Czy ma ktoś sprawdzone do polecenia tarcze hamulcowe do Porsche 964 ? Pięć lat temu założyłem Zimmermanny nowe (wiercone) i za każdym razem przy hamowaniu piszczą jak hamujący tramwaj Wymieniłem 4 zestawy klocków w tym z ASO , podkładki też dałem nowe .....i nic !! więc chyba trzeba wymienić tarcze Pozdrawiam i będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 27.08.2020, 9:56 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2303 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
Napisz PW do Bartka ( nick BT ) on testował różne tarcze i klocki w swojej 964 może coś podpowie, ewentualnie Qbak z PorschePana lub RaFFI z AutoDusza .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.08.2020, 10:22 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W 964 miałem zestaw Zimmermann + EBC Red Stuff i nic nie piszczało.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 27.08.2020, 14:34 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
Dziękuję za informacje i pomoc. Zaraz napisze do kolegi BT
Pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 27.08.2020, 17:21 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Ja miałem dwa razy Zimmermanny i te w 987 piszczały nim się rozgrzały a te założone w 996 w zeszlym roku zupelnie nie piszczą. Ciekawe od czego to zależy...
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 27.08.2020, 17:35 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
Miałem nawiercane Zimmermanny w 944 i montowałem w zeszłym roku Zimmermanny Sporty + EBC Yellow Stuff do S4 B8 w obu przypadkach nic nie piszczało.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 27.08.2020, 22:56 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Z doświadczenia wiem, że ilu ludzi - tyle historii z hamulcami. Sam ostatnio do tzw. "dupowozu" założyłem sobie klocki i tarcze i tak pięknie dotarłem, że w upał piszczy prawy zacisk i czasem też i lewy. Trochę byłem niecierpliwy... Nałogowo sprzedaje Zimmermany, w 99% przypadków nie ma żadnych problemów z piszczeniem. Może chciałbyś spróbować czegoś co jest określane oryginałem w pudełku zamiennika - firma Sebro. Prawie zerowe doświadczenie mam, tylko jedna osoba się zdecydowała do Cayenne. Do tego klocek Textara.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 28.08.2020, 15:31 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
Dzień Dobry,
To może to moja wina, że piszczy (tył lewy ) w jakiej cenie masz Zimmermany nawiercane ?
Pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
ZrozzeMassa
|
Napisane: 28.08.2020, 16:26 |
|
Dołączył: 12.10.2018 Posty: 49
|
Tu jest napisane na stronie firmy EBC, jak docierac nowe klocki. Przetlumaczone na szybko w tlumaczu google.
Jak założyć nowe hamulce do jazdy ulicznej / miejskiej POŚCIEL W NOWYCH PODKŁADKACH I TARCZACH EBC • Używaj hamulców z minimalnym ciśnieniem tylko przez pierwsze 100 mil od prędkości miejskiej 30-50 mph. • Przejedź kolejne 250 mil z nieznacznie zwiększonym ciśnieniem hamowania i obciążeniem, JEŚLI w nagłym wypadku nie zaciągnij hamulca tak mocno, jak to konieczne. • Poszukaj kontaktu na całej szerokości na całej głębokości klocka (pas hamowania wirnika) od zewnętrznej krawędzi tarczy do wewnętrznej, a jeśli nie zostanie osiągnięty, pozwól na dalsze 100-200 mil stabilnej jazdy. Zobaczysz niebieską wstęgę świadczącą o kontakcie na powierzchni czołowej wirnika. Dopóki taśma nie przejdzie od zewnętrznej do wewnętrznej krawędzi tarczy / tarczy hamulcowej, okładziny NIE są jeszcze w pełni osadzone. Podczas instalowania nowych tarcz, zmniejszenie szerokości pasów jest całkiem możliwe ze względu na różne tolerancje i niewielkie przesunięcia w podwoziu pojazdu i NIE jest to usterka gwarancyjna ani powód do usunięcia i sprawdzenia hamulców. Wiele europejskich samochodów ma ZACISKI Z JEDNOTŁOCZKOWYM, które mają tendencję do „rozpylania”, powodując, że taśma stykowa opisana powyżej jest widoczna tylko na zewnętrznej krawędzi tarczy / wirnika i przesuwa się do wewnątrz, zajmując w tym celu do 1000 mil. • Po osiągnięciu pasma styku na całej szerokości wykonaj kolejne 10 zatrzymań z prędkości od 60 mil na godzinę do 10 mil na godzinę, wykonując celową próbę rozgrzania hamulców. Podczas tego końcowego etapu nagrzewania się podpasek we wczesnym okresie życia mogą pojawić się pewne zapachy, nawet lekki dym. Następnie przejedź pojazdem przez kilometr, aby płyty ostygły. Nie podjeżdżaj i nie parkuj pojazdu z nadmiernie rozgrzanym hamulcem. Musisz spróbować obniżyć temperaturę tarcz poniżej 60-80 stopni C przed zaparkowaniem pojazdu. • Po zaparkowaniu pozwól hamulcom ostygnąć do ostatecznego punktu schłodzenia. Przed dotknięciem dysków rozpryskaj kilka małych kropel wody na dysk, aby ocenić jego temperaturę i uniknąć poparzenia palców. Jeśli plamy wodne powodują „syk”, zaparkowałeś za wcześnie i powinieneś wyjechać i jechać powoli, pozwalając hamulcom ostygnąć. NOWE TARCZE TRWAJĄ DŁUŻEJ • Całkowite dociśnięcie nowych klocków do przyzwoitego stanu, zużyte tarcze / wirniki mogą zająć tylko 200-300 mil, ale gdy nowe tarcze są montowane w tym samym czasie, łożą się w odstępach czasu, aby uzyskać kontakt krawędzi zewnętrznej z wewnętrzną (niebiesko-szara taśma na całej szerokości, jak wspomniano poniżej punkt 4 powyżej) może wynosić nawet 800-1000 mil ze względu na dodatkowe elementy wymagane do wyrównania z pojazdem. Aby to skrócić, możesz (i zaleca się EBC) ustawić NAWET NOWE TARCZE Pro Cut Tokarka do pojazdu. Ten proces usuwa tylko mikrony nowego materiału tarczy i skraca łoże w czasie o 75% czasu, jaki MOGŁBY, zapewniając lepsze hamulce szybciej i unikając gorących plam i szklenia klocków. ŹLE ZUŻYTE TARCZE / ROTORY MOGĄ TRWAĆ WIEK DO POŁOŻENIA Tarcze / wirniki z krawędzią większą niż 0,5 mm (0,020 cala) na krawędzi zewnętrznej lub wgłębieniem w środku obszaru hamowania mogą dotrzeć do 2000 mil i na pewno spowodują hałas, zanikanie hamulców, wibracje i spalanie klocków . Złe rotory mogą ZNISZCZYĆ twoje klocki. 95% skarg na blaknięcie hamulca i hałas wynika ze złego stanu tarczy / wirnika, gdy klocki dotykają tylko zewnętrznych i wewnętrznych krawędzi i nie mają szansy zapewnić skutecznego hamulca.
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 30.08.2020, 8:54 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
b0g0b0jny napisał(a): Ja miałem dwa razy Zimmermanny i te w 987 piszczały nim się rozgrzały a te założone w 996 w zeszlym roku zupelnie nie piszczą. Ciekawe od czego to zależy...
Też w 987 mam Zimmermanny + Textary i mimo spokojnego docierania na zimno popiskują, nie ostro piszczą tylko delikatnie popiskują np podczas jazdy w korku z prawie zerowymi prędkościami. Ogólnie bez zarzutu, duża wytrzymałość na temperaturę. Nie tracą skuteczności nawet jak mocno dostaną po czterech literach.
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 30.08.2020, 14:35 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Panowie nie istnieje coś takiego jak piszczące tarcze Za te dżwięki odpowiadają klocki a dokładnie klocek wpada w wibracje. Przyczyny są różne od niedokładnie dopasowanych fabrycznie kształtów, w starszych autach koniecznie smar miedziowy lub ceramiczny , nieodpowiednie podkładki lub ich brak. Moim zdaniem przyczyn trzeba szukać w klockach lub całych zaciskach i sposobie montażu a nie przez zmianę tarczy na inną markę.HEJ
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 30.08.2020, 19:46 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
.......zmieniłem trzy komplety klocków ...teraz jest czwarty , podkładki kupione w Porsche Sopot ....czyli źle dotarłem tarcze ???
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 31.08.2020, 0:23 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Niekoniecznie. Wystarczy, że wciąż są uchybienia w pracy np. zacisków hamulcowych, albo jakaś inna niedokładność powodująca wyżej wspomniane wibracje.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 31.08.2020, 20:07 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
Zaciski były regenerowane u Pana Walendy ......więc powinny być OK
|
|
Góra |
|
szymon_u
|
Napisane: 31.08.2020, 20:31 |
|
Dołączył: 6.10.2015 Posty: 20
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 31.08.2020, 22:20 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Lubię oglądać filmy Chrisa , opowiada może trochę zabawnie ale bardzo przystępnie i profesjonalnie. Jestem też pewny ze niewielu mechaników tak robi wymianę dlatego takie rzeczy robię sam.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|