Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.05.2014, 20:50 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Jak pewnie niektorzy wiedza niedawno zainstalowalem lekkie kolo zamachowe RS w moim aucie - 1997 Targa. Bardzo mi sie podoba "nowe" zachowanie auta. Nie wiem czy jest szybsze, mocniejsze itd. ale zdecydowanie sprawia wrazenie bardziej czulego - wciskajac pedal gazu mam wrazenie, ze szybciej przyspiesza niz poprzednio... To na plus. Na minus to dodatkowe dzwieki, ktore auto wydaje. Dla mnie niewielki minus, bo mi nie przeszkadza od momentu jak wiem, ze tak ma byc. Wlasnie otrzymalem odpowiedz od eksperta od 993 z PCA, ktory potwierdzil, ze to co slysze jest OK and takie sa po prostu skutki uboczne. (1) Stojac z wlaczonym silnikiem slychac, ze "cos" sie obraca, po wcisnieciu pedalu sprzegla, ten "rotacyjny"dzwiek zanika... (2) jadac, ale zwalniajac do b. niskich obrotow (1000/ponizej), po nacisnieciu pedalu gazu, slychac bardzo wyraznie "syczacy" dzwiek do momentu kiedy obroty sa wyzsze... Wedlug tego goscia te dzwieki, i narzekania na nie kierowcow sa powodem, ze od 1989 Porsche w zasadzie uzywa jedynie kol dwu-masowych. No ale, odbija sie to na “performance”. Ponoc ostatnie GT3RS sa wlasnie z lekkim kolem zamachowym i sa kierowcy, ktorzy maja z tym problem, nie akceptujac, ze tak (glosniej) wlasnie ma byc…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: uu
PostNapisane: 1.05.2014, 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
:shock: :shock:

uuf dobrze, że ekspert
te emocje
:)




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2014, 23:58 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Nie rozumiem sarkazmu. Przed decyzja czy wymienic na RS czy zostac przy standardowym zapytalem na forum czy ktos ma doswiadczenie z takim zestawem I nikt nie zaoferowal opinii. Wiec dziele sie swoimi spostrzezeniami. Jesli chodzi o uzycie slowa ekspert, kwestia wyboru slowa. jak nazwalbys taka osobe uogolniajac, osobe ktora oficjalnie jest okreslona tym mianem przez Porsche Club of America przez ponad 10 ostatnich lat? Po prostu powoluje sie na kogos kto rozwial moje watpliwosci. Masz jakies doswiadczenie zawiazane z tym konkretnym tematem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: xxx
PostNapisane: 2.05.2014, 6:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
Nie uważam się za eksperta, nie uważam by moje doświadczenia coś wniosły w Twój samochód lub od czegoś Cię odwiodły lub przekonały. Cynizm to moje drugie nazwisko. Ale ponieważ wolę ekstra od introwertyków i ten wątek od zalewających forum wątków K / S / Zamienię (no chyba, że zostaję matką chrzestną wtedy wolę te drugie)
Ale…
Każdy idzie swoją drogą.
To odwracalne zmiany, eksploatacja

Przez lata takie koło zamachowe było standartem. Dopiero w 964 pojawił się dual (??? a i tu kilka znaków zapytania, nie jestem ekspertem)
Oba 993 eksploatuję z takim właśnie kołem.
“Nie lubię”, “dziwię się”, “nie dotyczą mnie”, “nie ekscytuję się” wątpliwościami natury czy będzie gasł, czy będą falowały obroty, czy nie. Ten napisał to a tamten to. Po prostu nowego dania próbuję, a nie czytam w książce jak smakuje.
Zmieniłem jeszcze koło pasowe na pojedyncze, nie wyważone - a fora pełne są obaw czy szybciej zniszczy to panewki czy nie.
Ale polecić mogę paski Continentala w miejsce oryginalnych Porsche. Napis tak ładnie na nich wygląda, ale w temperaturze 30 stopni + oraz przy obrotach bliżej 7000 mają tendencję do odwracania się do góry nogami. Conti nie

Mój “najnowszy eksperyment” z 993 to zabawy z kolektorem dolotowym. Miałem Vario - procedury testowania go, złożoność go mnie nie przekonywała. Mam więc obecnie aluminiowy - taki śmieszny duża i mała przepustnica. A z Twojego kraju ktoś w końcu pomógł mi i zakupił/wysłał kolektor plastikowy z dużą pojedynczą przepustnicą.

W temacie skrzyni/sprzęgła:
- przerobiłem skrzynię z C4 na C2 - G64/20 na G50/20
- w stopniu pierwszym po prostu wywalają Visco i dorabiając inne podparcie przodu skrzyni
- w stopniu drugim zmieniając obudowę
- wywaliłem oryginalną szperę z C4 i zastąpiłem ja KAAZ
- potem zmieniłem przełożenie główne z 8:32 na 9:31 (pomyłka)
- potem 6 bieg na 40:31 (pomyłka)
- potem całe wnętrze skrzyni na G50/21 z wczesną - wymienna dwójką

słychać pracującą skrzynię na wolnych obrotach, szczególnie rozgrzanym oleju (łożyska)
ale taki sam odgłos jest w RSach 996/997
jeździłem na Castrolu 75w-140 i motulu 752/140 i nie zawracałem sobie głowy Mobillube PTX

Ale cieszę się Twoja radością a ponieważ lista w PET z dopiskiem RS dłuuuuga mam nadzieję na kilka nowych wątków od Ciebie - do czego oczywiście szczerze namawiam!
Piękna wiosna idę do garażu. W końcu pasy Schorth pojawiły się w aucie i Recaro czeka




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum