Tylko bagnet daje gwarancje oceny właściwego poziomu. Miałem kiedyś z tym przygodę i naprawdę się zdziwilem.
Wskaźnik w kokpicie tylko obrazowo i jako dodtkowa informacja.
Dlaczego nie można przelewać oleju : po pierwsze za duże ciśnienie wenątrz silnika a to może się skończyć wywaleniem uszczelek tu i tam. Po drugie jak zalejsesz za dużo w wiatrakach masz gwarancje że i tak Ci będzie ciekł lub zacznie cieknąć.
Ta że z olejem rozsądnie i co 1000km warto sprawdzić szczególnie jak się jeździ krótkie odcinki.
Nie wiem jak wy panowie ale ja zmieniam olej i filter co 6.000 km lub dwa razy rocznie, i to nie ze wzdlędu na przebiegi tylko na kondensacje pary wodnej która przy samochodach rzadko jeżdżonych ma prawo się pojawiać.
A jak zauważysz na korku białą maż( jak majonez) to właśnie woda w oleju ale to po dłuźszym pobycie wody w zbiorniku oleju.
Zresztą ten objaw częto pojawia się przy samochodach ktore są delikatnie używane, nie pamiętam w którym manualu ( chyba od turbiny) zalecają raz w miesiącu pojeżdzić na maksa min z tego powodu ( tj. odparowania wody z układu smarowania)
That's it.