Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.01.2012, 17:51 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
Witam kolegów! Temat już pewnie był ale nie mogę znaleźć...
Jak w temacie w moim 964 jest taka akcja:
-zimny nie odpalony proktycznie suchy bagnet
-zimny odpalony jest na minimum na wskaźniku
-ciepły odpalony jest na połowie na wskaźniku
-Gorący odpalony 3/4 stanu na wskaźniku
Czy to jest ok? :?
I jeszcze jedno jak jest ciepły lub gorący i na wolnych obrotach pokazuje połowę lub 3/4 a jak się doda gazu to na wskaźniku poziomu oleju spada prawie do 0??? a na wolnych znowu rośnie. :roll:


A jak jest u was?
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 17:53 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Jak najbardziej :) na rozgrzanym silniku masz powyżej połowy jest OK.
Nie należy przelewać oleju - to gorsze w wiatraku niż jazda na bezpiecznym minimum.
:idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 17:55 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
i jeszcze jedno jakiemu wskaźnikowi ufać?
Temu który jes przy licznikach czy wskaźnikowi na bagnecie???
pokazują co innego a swoją drogą olej wsilniku jest tak czysty że ciężko zobaczyć na bagnecie... :lol:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 17:57 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
Czyli jak dobrze rozumiem maxymalnie 3/4 stanu na maxymalnie rozgrzanym silniku na licznikach i tego nie przekraczać?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 19:27 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
na liczniku przy rozgrzanym silniki musi być ok.1/2 lub lekko ponad.
wtedy jest oki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 19:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Ja sprawdzam olej przede wszystkim na bagnecie, na rozgrzanym silniku. To jest bardziej miarodajny sposob, niz na zegarze.

U mnie poziom oleju pozostaje niezmienny na rozgrzanym i goracym silniku (zawsze mierzone na plaskim, silnik wlaczony, po 30-sek postoju).

Wskaznik poziomu oleju nie pokazuje wlasciwego poziomu, kiedy samochod jest na obrotach, szczegolnie wysokich. :headbang:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 19:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
specjalista100 napisał(a):
i jeszcze jedno jakiemu wskaźnikowi ufać?


W czasie jazdy warto wspomagac sie wskaznikiem temperatury oleju. Jak olej bedzie za goracy (gorne rejony), to warto zatrzymac sie i sprawdzic powod. A jak jedziesz po torze :drive:, to dobrze jest schlodzic auto wolnym przejazdem przed zatrzymaniem.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 19:54 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
Dzięki koledzy za odp. A napiszcie jeszcze dlaczego przepełnienie oleju w wiatrakach jest niebezpieczne??? :?:
Tak napisł tet 930

Dzięki pozdro.
Marek


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 20:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie tylko w wiatrakach. Czemu? Hm, olej - jak każda ciecz - dość kiepsko się spręża ;) W najlepszym razie wydmucha uszczelki, w najgorszym... masakra.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 20:45 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Tylko bagnet daje gwarancje oceny właściwego poziomu. Miałem kiedyś z tym przygodę i naprawdę się zdziwilem.

Wskaźnik w kokpicie tylko obrazowo i jako dodtkowa informacja.

Dlaczego nie można przelewać oleju : po pierwsze za duże ciśnienie wenątrz silnika a to może się skończyć wywaleniem uszczelek tu i tam. Po drugie jak zalejsesz za dużo w wiatrakach masz gwarancje że i tak Ci będzie ciekł lub zacznie cieknąć.
Ta że z olejem rozsądnie i co 1000km warto sprawdzić szczególnie jak się jeździ krótkie odcinki.

Nie wiem jak wy panowie ale ja zmieniam olej i filter co 6.000 km lub dwa razy rocznie, i to nie ze wzdlędu na przebiegi tylko na kondensacje pary wodnej która przy samochodach rzadko jeżdżonych ma prawo się pojawiać.
A jak zauważysz na korku białą maż( jak majonez) to właśnie woda w oleju ale to po dłuźszym pobycie wody w zbiorniku oleju.

Zresztą ten objaw częto pojawia się przy samochodach ktore są delikatnie używane, nie pamiętam w którym manualu ( chyba od turbiny) zalecają raz w miesiącu pojeżdzić na maksa min z tego powodu ( tj. odparowania wody z układu smarowania)

That's it.
:idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 20:53 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Jeżeli nie osiągniesz wysokich obrotów przepełnienie układu smarowania nie musi być groźne (tylko kto w prosiu nie idzie "pełnym ogniem"?) ;)
Jeżeli jest inaczej grozi - wywaleniem uszczelek, uszczelniaczy, w efekcie - bolesną destrukcją silnika.

Raz mi się zdarzyło (przy pierwszej własnoręcznej wymianie) nalać za dużo, ale po kilku km. spokojnej jazdy skrupulatnie odessałem dobry litr... :oops:

Mierzyć w pierwszej kolejności bagnetem - zegar traktować orientacyjnie - nie zawsze pokazuje prawidłowy wynik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 20:58 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
Ale chyba producent PORSCHE przewidział że ktoś może zalać maxymalny stan oleju i moim zdaniem nic nie powinno sie stać?
Chyba że się myle? nie mówię tutaj o jakimś większym przepełenieniu tylko o maxymalnym stanie!

A cha jeszcze jedno- PODSUMOWUJĄC czyli najbardziej miarodajnym sprawdzaniem poziomu oleju jest rozgrzanie silnika i sprawdzenie na bagnecie przy pracującym silniku- i tu się nasuwa kolejne pytanie dlaczego na pracującym silniku a nie tak jak w innych samochodach na zgaszonym?

Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 21:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Marku,

Zadajesz duzo istotnych pytan i pewnie bedziesz chcial dbac o swojego pelnoletniego prosia. Sam tak mam.

Dlatego goraco polecam ksiazke Adriana Streathera o prosiu 964, moze Ci sie przydac nie raz: http://www.amazon.co.uk/Porsche-911-Enthusiasts-Companion-1989-1994/dp/0837602939/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1327260403&sr=1-2.

Trzymam ja przy lozku. Zawsze cos ciekawego mozna tam znalezc, a w razie bezsennosci poczytasz o elektronice i oczy same sie zamykaja! :?
A ile ciekawostek znajdziesz...




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 21:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
specjalista100 napisał(a):
i tu się nasuwa kolejne pytanie dlaczego na pracującym silniku a nie tak jak w innych samochodach na zgaszonym?


Z tego, co wiem, do wlasciwego pomiaru oleju musi byc otwarty termostat, a ten dopiero otwiera sie przy cieplym silniku.

Niestety zniknela juz swietna strona porsche964.co.uk, ale jest jeszcze kilka innych - wyskocza po wpisaniu nazwy modelu do google. Duzo informacji jest takze na rennlist.com. Zamierzam z nich skorzystac w kontekscie montazu nowego zawieszenia (zwykle drogowe Bilsteiny plus obnizone sprezyny jak w opcji M030).




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 21:41 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Bo masz suchą miskę olejową i olej wraca do zbiornika który jest zasobnikiem oleju - poziom oleju w silniku jest tylko do oceny przy rozgrznym silniku. ( zobacz schemat układu smarowania)

Odpowiedź na pierwsze pytanie- musimy pamiętać że nasze wiatraki w najlepszym wypadku mają minimum 16-17 lat (993) a przecież są i starsze
(mój najstarszy jest z '69) i przy wzroście ciśnienia naprawdę zaczynją cieknąć. Zresztą kwestia wycieków to zupełnie inny temat - zresztą podstawowy ... :? w kwesti wiatraków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 21:42 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Tak i Bartek ma oczywiście racje ( pisałem już o tym wcześniej) mamy termostat ktory otwiera i zamyka przepływ w układzie i faktyczny stan poziomu oleju można sprawdzić tylko wtedy gdy jest otwarty...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.01.2012, 21:56 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
Dzięki chłopaki!
Już wszystko wiem.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.01.2012, 18:42 

Dołączył: 25.03.2011
Posty: 96
Wszystko o oleju w 993,964 sa nawet zdjecia jak by ktos chcial porownac ze swoim samochodem.
Forum Porsche /Wiatraki
http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum