Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 21:05 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
Witam . Mam pytanie, czy ktoś z was robił swap jak w temacie ( czyli w 996 Carrera 4 zmieniał silnik z 3.4 na 3.6? ). Bo kupiłem auto bez
Silnika i skrzyni, znalazłem rozbite 996 carrera 4s i chciałem je kupić by przełożyć silnik ze skrzynia, ale nie wiem ile przy tym problemów spotkam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 21:08 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Ja nie ale na forum o tym już na pewno było. Z tego co pamiętam nie ma znaczących różnić, które by komplikowały montaż 3.6 w 996.1.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 21:19 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
Nie mogłem nigdzie znaleźć tego .Ale jak mi się wydaje to raczej nie powinno być różnicy zwłaszcza ze przekladam praktycznie wszystko odkręcam z rozbitka i wkręcam do mojego , tylko zastanawiam się jak to z elektronika , czy podpasi. Sterownik nie ma problemu by przerzucić z rozbitka ale czy mi instalacja podpasuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 21:56 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 627
Pamiętaj o ewentualnych problemach z odsprzedażą takiego auta, mówiąc kolokwialnie będzie "kundel".

Według mnie będą problemy po drodze.
Ja bym szukał skrzyni 6 biegowej od przedlifta bo silników 3.4 trochę jest.

To ta skorupa grafitowa z Gorzowa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 22:02 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
Nie czarna. Właśnie dlatego się pytam czy ktoś to robił bo jeżeli będą spore problemy to odpuszczę sobie te 4s 3.6 i będę szukał zwyklej 4 z silnikiem 3.4


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 22:03 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
A co do silników 3.4 to chyba nie bardzo są :( a jak już to ceny są kosmiczne


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 22:21 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 627
Probe914 napisał(a):
A co do silników 3.4 to chyba nie bardzo są :( a jak już to ceny są kosmiczne

Pojedyńcze egzemplarze są, ale skrzyni biegów nie uświadczysz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 22:28 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
Wiec muszę rozbitka szukać :) mam jeszcze 3 dni do namysłu mam nadzieje ze ktoś mi pomoże


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2020, 22:33 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Długi weekend więc słaby timing. Szkoda, że michal928 albo qbak się nie mogli wypowiedzieć. Może zdąża:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2020, 1:34 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Silnik fizycznie będzie pasował bez problemów.
Problem będzie duży jeśli będziesz chciał zmieniać typ skrzyni (automat/manual).
Wiązki w budzie nie będą pasowały - inne są sterowniki silnika, inne wiązki do samego silnika. Trzeba będzie przekładać.
Razem ze sterownikiem silnika będziesz musiał przełożyć sterownik alarmu i immobiliser lub próbować dogrywać sterownik silnika do alarmu ale nie wiem czy to wykonalne.
Na pewno nie będzie będzie pasował PSM - będzie krzyczał bład kodowania (wersja silnika nie będzie sie zgadzała).
NIe wiem jak zegary - być moze będą współpracować ze sterownikiem silnika ale raczej spodziewał bym się błędów i problemów.
Zależnie z którego roku jest twoje auto mogą być inne wtyczki do zegarów jesli chciałbyś je przekładać.
Prawdopodobnie skończy się przekładaniem całej elektryki auta ze sterownikami - pomyśl czy to ma sens... Na pewno będa różnice w wyposażeniu.
Trwałość silników 3,4 (późniejszych) i 3,6 jest podobna. Tylko pierwsze lata 3,4 miały poważniejsze wady.
NIe wiem czy nie wolał bym poszukać oryginalnego silnika...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2020, 8:44 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
Dzięki . Moje auto jest z 2001 roku a dawca z 2003. Co do skrzyni to obydwa manualne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2020, 9:39 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
Czyli jesteś w syt, o której pisał Michał, jeśli chodzi o trwałość jednostki - teraz tylko należałoby takie 3.4 znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2020, 10:07 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
Niekoniecznie. Kupiłem ze zdjęć na aukcji w stanach i przyszedł śmietnik bez skrzyni silnika i ze zgniłym środkiem :/ I teraz szukam jakiejś opcji by go wskrzesić .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2020, 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Tu masz fajnie rozpisane różne rodzaje swapów:
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... e_Swap.htm




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum