Autor |
Wiadomość |
turbuś
|
Napisane: 23.12.2009, 21:37 |
|
Dołączył: 26.10.2008 Posty: 29
|
Witam!Mam pytanie dot tarcz i klockow.Polecacie ceramike czy wymienic standard na co innego?Chodzi mi o poprawe ukladu hamulcowego przed podniesieniem mocy no okolo 610PS.Drugie pytanie dot zawieszenia .Jakie zawieszenie polecacie?Chodzi mi o usztywnienie.Uwazam ze standard za bardzo odbiega od poziomu przy starcie i ostrym hamowaniu.Dzieki i WESOLYCH SWIAT!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 23.12.2009, 22:23 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Zmiana na ceramikę będzie baaardzo kosztowna, więc nie wiem czy ma sens. Co do pozostałych kwestii niech może wypowiedzą się właściciele 997 turbo. Wesołych!
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 24.12.2009, 0:59 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
fajnie ze zdarzaja sie ludzie ktorzy potrafia zadac czegos wiecej od porsche turbo
do czego chcesz uzywac auta?
po modyfikacji auta na 600 koni seryjne hamulce wciaz beda dawaly rade.
upewnij sie ze zeczywisci placisz za 600 koni, mamy tu kolege co kupowal kity w fvd tylko ze koni nigdy nie bylo tyle za ile zaplacil....
ewentualnie mozesz zalozyc komplet nawiewow ktore to spowoduja ze ciezej bedzie doprowadzic do sytuacji w ktorej zrobi im sie za goraco....
pamietaj o plynie hamulcowym oraz o przewodach ktore tez mozesz zmienic no i klockach.....opcji generalnie jest mnostwo, ceramika?
owszem jak chesz wydac pare centow,ale mysle ze nie ma takiej potrzeby.
zawieszenie, owszem tapczan straszny
wiele zmieni wymiana stabilizatorow, kup sobie zestaw pss bilstein'a
|
|
Góra |
|
turbuś
|
Napisane: 26.12.2009, 9:29 |
|
Dołączył: 26.10.2008 Posty: 29
|
Myslalem o fvd ale faktycznie nie maja dobrych opinii.Co do celu tuningu to tylko i wylacznie fanaberia ale jak cos robie to z glowa i chce zadbac o szczegoly.Dzieki za odpowiedz.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 14:36 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Co do hamulców to przerobiłem ten temat w ostatnich trzech miesiącach dogłębnie
i moje wnioski dla ciebie są takie :
tył pozostawił bym 350mm można by było zmienić tarcze na Cup-ową ale to hamowania zasadniczo nie poprawi ewentualnie zwiększy wytrzymałość samej tarczy.
koniecznie zmiana klocków na PAGID (minimum RS 15 )lub FERODO RACING (minimum DS 2500)
co do przodu to opcji jest parę najlepsza była by zmiana na 380mm (lub więcej jesli masz koła 20" ) ale można też pozostać przy twoim rozmiarze tarczy a tylko dołożyć porządne klocki
Na co byś się nie zdecydował to koniecznie wymień płyn tylko i wyłącznie na MOTUL RBF 660 i wymień przewody polecam Goodridge ( koszt około 120 euro za 4szt.
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 26.12.2009, 18:06 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
mozliwosci jest mnostwo:
zastanow sie przedewszystkom czy zostajesz z seryjnymi zaciskami.
powtarzam prowadnice powietrza sa bardzo potrzebne, wiadomo co zabija hamulce? temperatura !!!!
wrzuce jakos foty moich prowadnic.
tak jak powiedzialem jesli bedziesz mial dlubniety motor na prawdziwe 600ps'ow to wystarczy ze zalozysz komplet prowadnic, przewodow, plyn i klocki od gt3.
jak bedzie Ci malo do mozesz zakladac takie tarcze jak ja mam.
Ps.zapomnij o fvd wysylkowy sklep tuningowy......
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 26.12.2009, 18:08 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
David napisał(a): Co do hamulców to przerobiłem ten temat w ostatnich trzech miesiącach dogłębnie
i moje wnioski dla ciebie są takie :
tył pozostawił bym 350mm można by było zmienić tarcze na Cup-ową ale to hamowania zasadniczo nie poprawi ewentualnie zwiększy wytrzymałość samej tarczy. koniecznie zmiana klocków na PAGID (minimum RS 15 )lub FERODO RACING (minimum DS 2500)
co do przodu to opcji jest parę najlepsza była by zmiana na 380mm (lub więcej jesli masz koła 20" ) ale można też pozostać przy twoim rozmiarze tarczy a tylko dołożyć porządne klocki
Na co byś się nie zdecydował to koniecznie wymień płyn tylko i wyłącznie na MOTUL RBF 660 i wymień przewody polecam Goodridge ( koszt około 120 euro za 4szt.
opanowales te swoje hamulce ??
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 18:15 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
W końcu dałem rade
z rozpedu zrobiłem też tył
zostały mi tylko prowadnice do zrobienia
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 26.12.2009, 18:21 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
turbuś napisał(a): Myslalem o fvd ale faktycznie nie maja dobrych opinii.Co do celu tuningu to tylko i wylacznie fanaberia ale jak cos robie to z glowa i chce zadbac o szczegoly.Dzieki za odpowiedz.
wystrczy sie przyjrzec temu pieknemu chinskiemu blyszczacemu wydechowi oferowanemu przez fvd, to samo tyczy sie kolektorow ktore nie sa potrzebne do 700 koni, tzn seryjne swietnie daja sobie rade.
zebys mial prawdziwe 600 koni potrzebujesz dobrych sprezarek, bardzo dobrego wydechu, programu i warto bybylo uzyc wydajniejszych coolerow, czym nizsza temperatura powietrza doladowujacego tym lepiej.
tu masz przyklad kolejenego chinczyka......
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/997_T ... r-Kit.html
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 26.12.2009, 18:22 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
David napisał(a): W końcu dałem rade z rozpedu zrobiłem też tył zostały mi tylko prowadnice do zrobienia
czyli 380mm masz z przodu?
co z zacisckiem?
pokaz foty....
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 26.12.2009, 18:25 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
moje nastawienie do fvd bierze sie stad iz uzywalem ich kilkukrotnie gdy potrzebowalem cos na szybko, czyli np lekkie kolo zamachowe ktore bylo polowe tansze niz w porsch'u, zakupilem przyszlo, okazalo sie ze oni podrabiaja oryginalne o czym slowem nie wspomnieli !!!!
rozlecialo sie po 1200 kilometrach, nie wspomne o kolektorach Mariusza B ktore notorycznie pekaly, zgniataly sie.....
no i o mocy za ktora zaplacil a nigdy jej nie mial itp
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 22:55 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
przód
zaciski BREMBO 8 tłoczków G-family
tarcze BREMBO 380mm x 34mm z aluminiowym "dzwonem"
klocki 8szt.PAGID i 8szt.FERODO RACING czekam na paczke z przewodami jeszcze
tył
zaciski PORSCHE / BREMBO 4 tłoczki
tarcza z GT3 350mm x 28mm
klocki (jeszcze niema)
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 23:03 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
..
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 23:04 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 23:10 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
w planie mam jeszcze prowadnice przód i tył
tylko jest ich pare rodzajów i na razie to rozgryzam bo niektóre mocno przeszkadzają w codziennej jeździe
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 23:12 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
brakuje mi tylko przejściówki ale mam juz chłopaków na POLITECHNICE co mi dorobią z jakiegoś stopu aluminiowo-magnezowego
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 26.12.2009, 23:24 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
czyli robisz rzezbe
mam prosbe, czy moglbys zwazyc jedna przednia tarcze?
ja zrezygnowalem z 8 tloczkowych zaciskow oraz tarcz 380mm (poprzedni zestaw ktory mialem bo wazyl tone !!!! )
teraz mam 380mm ktore sa ponad 2 kilo lzejsze na strone od serii, nie wiem czy wiesz jak duze znaczenie ma waga elementow nie amortyzowanych?
tylne prowadnice sa zle, przednie jesli sa od 997 cup to sa dobre
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 23:31 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
zważyć mam razem (zacisk + klocki + tarcza + przejsciówka )
bo tylko wtedy wydaje mi sie że bedzie dobre porównanie ?
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 26.12.2009, 23:36 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
napewno wiem że
komplet z TURBO przód 350mm waży 17,5 KG jedna strona
a zestaw brembo 380mm z aluminiowym "dzwonem" 13,5 KG jedna strona (przy zacisku 6 tłoczkowym) różnica spora
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 26.12.2009, 23:52 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
zwaz prosze samo tarcze z dzwonem.
seryjna wazy 12,3 a brembo ze zdjecia 10? zwaze ja w poniedzialek jeszcze raz.
w kazdym razie ta ktora mialem przedtem tzn zestaw 380mm i 8 tloczkowe zaciski wazyly b duzo.
zauwaz ze te nowe tarcze brembo maja malo materialu po ktorym jezdzi klocek, zaczelem sie zastanawiac o co chodzi bo powierzchnia jest duzo mniejsza versus seria.
mysle ze chodzi o chlodzeni ktore jest najwazniejsze, czyli powietrze duzo latwiej przedostaje sie przez lopatki pomiedzy tarczami...
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|