Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.08.2016, 3:51 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Czy posiadacie jakieś (złe) opinie odnośnie tarcz hamulcowych Zimmermanna w 911? Model do GT3 996 jest jakoś kosmicznie przeceniony od kilku miesięcy (komplet poniżej 1tys PLN), a byłaby to fajna alternatywa jako bigbrake (350mm) do Carrery S z tym samym zaciskiem (tarcza 330mm).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.08.2016, 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
GT3 z początku produkcji to inne GT3 niż to z końca produkcji. Są pewne
różnice. Jedną z tych różnic jest inny zacisk oraz inna tarcza. Zwrotnica
jest ta sama, ale i ten element jest inny niż w 996 czy 997. Tarcza o której
piszesz jest stosowana do innego zacisku, który nie występuje w standardowej
996 lub 997.1 dopiero w 997.2. Problematyczne też mogłyby być odsadzenia
tarczy od zwrotnicy, co mogłoby się nie pokrywać z odsadzeniem tarczy
w standardowym 996 lub 997.1 pomimo zastosowania tego samego zacisku.

A tarcze Zimmermana mogę polecić, potrafią dużo znieść :)

Może warto pomyśleć nad poprawą chłodzenia tarcz i zacisku? Kierownice
powietrza z turbo na przykład?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.08.2016, 0:11 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Odsadzenie jest identyczne, zacisk wg brembo jest do 360mm. Trzeba jedynie odsunąć zacisk na "bloczkach". Nie zgotowałem póki co hamulców, natomiast co do siły hamowania to pozostawia wiele do życzenia. :roll:

Bardziej byłem ciekaw skąd tak ogromna przecena na te tarcze. Pomyślałem, że może są tyle rzeczywiście warte :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.08.2016, 0:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To ciekawe informacje. Tarcza faktycznie nie należy do drogich patrząc na
jej wymiary. O jakim aucie tutaj w takim razie piszemy i jakiem zacisku,
czyżby 99635142910?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.08.2016, 1:42 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Tak, o tym zacisku. I tych tarczach

http://www.ebay.de/itm/ZIMMERMANN-Bremsscheiben-Satz-Porsche-911-996-997-3-6GT2-GT3-3-8GT3-vorne-/181767302001?hash=item2a522ceb71:g:sjIAAOSwPYZU7FZQ

Zagra? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.08.2016, 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Twoje auto to (wnioskując z zacisku) 996 C4S/Turbo lub 997 S, a tarcza
na przykład Zimmermana to 1560 która ma odsadzenie 69,5mm. Tarcza którą
zalinkowałeś nie jest seryjnie pod ten zacisk, co już budzi problemy, ale
faktycznie można by odsunąć zacisk od zwrotnicy. Odsadzenie ma inne - 67,5mm.

Te 2mm będą powodować problemy. Tarcza "wpadnie" w nadkole głębiej. Pewnie
zacisk jeszcze dobrze się dokręci, ale tarcza będzie przesunięta w zacisku
i będzie problem z założeniem klocków.

Klocki. Załóżmy że przesunięcia nie ma i myślimy jakie klocki dać. Takie
jak standardowe dla tego zacisku czy takie jak standardowe dla tej tarczy?
Standardowe dla tej tarczy będą przeznaczone pod inny zacisk, możliwe że
uda się podmienić blaszki gdyby okazało się, że lekko nie pasuje góra klocka
w zacisk. Większym problemem będą wymiary klocka standardowego dla tarcze,
nie zmieści się w zacisk.

Reasumując (pomijając 2mm odsadzenie) miałbyś ten sam zacisk z tym samym
klockiem, tylko odsadzony na większym promieniu. Co oczywiście zwiększy
skuteczność hamulców, ale chyba nie tak jakbyś chciał.

Kolejnym punktem będzie ewentualna zmiana zacisku, tutaj najlepiej iść
w te z 997 turbo, ale raczej na wszystkie 4 koła. Jaki masz teraz zestaw
tarcza+klocek? Może tutaj jest problem? Jakie zastosowanie ma mieć auto?

Jeżeli chciałbyś kupić te tarcze to mogę Ci zaoferować w lepszej cenie
niż ta z linka na ebay.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.08.2016, 11:22 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Qbak napisał(a):
Te 2mm będą powodować problemy. Tarcza "wpadnie" w nadkole głębiej. Pewnie
zacisk jeszcze dobrze się dokręci, ale tarcza będzie przesunięta w zacisku
i będzie problem z założeniem klocków.


Te 2mm (jeśli się potwierdzi) nie stanowi problemu -sprawdziłem. Wydaje mi się, że tarcza będzie dalej jak bliżej nadkola.

Klocki bez zmian. Odpada sprawa blaszek i dopasowania. Niestety nie mogę sobie przypomnieć gdzie sprawdzałem, że ten zacisk z tym klockiem jest odpowiedni dla tarczy 350mm..

Cytuj:
Co oczywiście zwiększy
skuteczność hamulców, ale chyba nie tak jakbyś chciał.


To takie budżetowe i proste rozwiązanie. Widzę w nim same plusy, a dam znać jak wymierna będzie poprawa. Dodatkowo optycznie 330mm ginie w 19''. W MINI cooperze mam 320mm, więc.. :wink:

Cytuj:
Jaki masz teraz zestaw
tarcza+klocek? Może tutaj jest problem? Jakie zastosowanie ma mieć auto?


Mam ATE, gdyż niczego na szybko nie mogłem zdobyć. Zastosowanie to hamulec na którym mogę polegać na ulicy i na trackday'u - taki "road & track" :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.08.2016, 22:43 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Qbak napisał(a):
Jeżeli chciałbyś kupić te tarcze to mogę Ci zaoferować w lepszej cenie
niż ta z linka na ebay.


Zdecydowanie polecam tego sprzedawcę! :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2016, 0:18 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Wprawdzie wszystko spasowane na 'milimetry', ale śmiało można uznać modyfikacje za udaną :wink:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz tylko czekać kiedy je pognę.. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2016, 7:30 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
Co to jest za element na 2-gim zdjęciu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2016, 8:05 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Dystans dla zacisku. Jeden z czterech.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2016, 12:23 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
A propos pogięcia to napisz proszę jak się sprawują wraz z przebiegiem. Mam z tą firmą złe doświadczenia. W dwóch samochodach po 15 tys. km były do wymiany właśnie z powodu bicia. Samochody były użytkowane głównie na autostradach i przy dużych prędkościach rzędu 180-200 km/h. Nie można tego użytkowania porównywać do sportowej agresywnej jazdy, ale moje obawy są mocno uzasadnione.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum