Autor |
Wiadomość |
Mały
|
Napisane: 19.06.2017, 7:19 |
|
Dołączył: 18.06.2017 Posty: 3
|
Witam mam pytanie do uzytkowników Porsche Boxster 2.5 99-04 mianowicie temperatura płynu w ciepłe dni w moim Porsche dochodzi do ok 100 stopni ( kreska pomiedzy 80 a 120 ) wentylatory włanczają sie i temperatura spada do ok 95 stopni ale widac jak wskażnik minimalnie spada i się dzwiga ( cały czas) . Czy to normalne w tym modelu albo temperatura powinna być na poziomie ok 80 stopni?
|
|
Góra |
|
Keysi
|
Napisane: 19.06.2017, 7:33 |
|
Dołączył: 2.12.2016 Posty: 176
|
|
Góra |
|
Mały
|
Napisane: 19.06.2017, 7:47 |
|
Dołączył: 18.06.2017 Posty: 3
|
Nie jeszcze nie sprawdzałem pomyslałem popytam a pózniej posprawdzam wszystko lub oddam do sprawdzenia za jednym razem .
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 19.06.2017, 15:23 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Najtansza opcja to wymiana termostatu na nowy bo to on odpowiada bezposrednio na temperature swojego otwarcia i puszczenia w obieg wody..
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 19.06.2017, 23:48 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jeżeli dzieje się tak na postoju/w korku to jest ok, jeżeli podczas jazdy to już gorzej, ale oczywiście podpowiedzi kolegów jak najbardziej. Warto sprawdzić jak wygląda przestrzeń między chłodnica klimatyzacji a chłodnicą wody. Czasem po latach jest tam tak dużo zbitych śmieci że chłodnice mają ciężko przy szybszej jeździe.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 20.06.2017, 10:16 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
W 991 zmienia się temperatura oleju ale wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej stoi jak zaczarowany na 90 W wiatrakach też odnotowuję ruchy na temp. oleju ale największe to na wskaźniku poziomu paliwa
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 20.06.2017, 12:07 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
U mnie w cayenne tak samo. Temp cieczy caly czas w miejscu. W boxsterze jak minimalnie przekroczy 90 to wlacza sie wentylator..
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 20.06.2017, 18:13 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Witam kolegów i podłączę się do wątku. Jeśli temperatura na wskażniku zmienia się dość szybko i zauważalnie w górę i w dół to moim zdaniem rację może mieć kol;tsubasa że to termostat nie trzyma stałej temp.na małym obiegu ,ale jeśli temp. podnosi się tylko w pewnych sytuacjach[korek] to normalne.Gdyby jednak wentylatory miałyby problem ze schłodzeniem to rzeczywiście sprawdzić czy nie ma kupy liści oraz stan płynu. Ja też proszę forumowiczów o podpowiedz; w moim Boxsie 986 2.5 l wersja USA jest na skali 180 czyli 82'C potem sama kreska to około 95'C potem 250 czyli 120'C . Czasem w korku gdy temp.zbliża się do wg.mnie ok 90'C to załącza się wentylator boczny ale nigdy jeszcze nie załączyło przednich. Moje pytania;czy ta kreska to na pewno jest 95'C.Przy ilu stopniach powinny zadziałać przednie went.Gdzie jest czujnik temp który załącza te przody.Sorry za przydługi post i z góry dzięki za pomoc.HEJ
|
|
Góra |
|
quizas
|
Napisane: 21.06.2017, 9:19 |
|
Dołączył: 22.09.2013 Posty: 31
|
Kolega Mały wywołał u mnie wilka z lasu swoim postem Wczorajszym popołudniem kiedy samochód stał przed garażem jak zwykle załączyła się dmuchawa(przednia,temp.około 90),wjeżdżam do garażu,wysiadam, a tam płyn chłodniczy kapie,temperatura na zegarze normalna około 90 stopni,zgasiłem samochód przekręcam kluczyk i włączyła się boczna prawa dmuchawa.Wyciekło sporo płynu.Zdjąłem dywanik pod zbiorniczkiem wyrównawczym i okazało się,że mokro pod spodem Pojechałem do sklepu kupiłem 1 litr,wlałem. W międzyczasie samochód ostygł,odpaliłem-nic nie kapie.Zrobiłem parę kilometrów i temperatura normalna jakieś 82 stopnie,wracam pod garaż,patrzę pod spód nic nie kapie,czekam aż złapie temperaturę.Dochodzi do około 90 stopni i włączają się dmuchawy z przodu,temperatura spada,a płyn znowu kapie??? Panowie jakieś pomysły co go boli? Pozdrawiam Grzesiek
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 21.06.2017, 16:35 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Mozesz miec dosc czesty podobno przypadek - pekl zbiorniczek wyrownawczy..
|
|
Góra |
|
quizas
|
Napisane: 21.06.2017, 17:46 |
|
Dołączył: 22.09.2013 Posty: 31
|
Boję się żeby to nie była uszczelka pod głowicą
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 21.06.2017, 18:40 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Uszkodzenie uszczelki w miejscu cylinder/kanał wodny często skutkuje tym że w zbiorniku wyrównawczym bąbluje powietrze i płyn szybko się przegrzewa[sprężanie+temp.w cylindrze].Ja też stawiałbym na pęknięcie zbiorniczka lub węża przy nim.Przed oględzinami zdejmij pokrywkę pod korkami wlewu oleju i płynu ,sprawdź czy nie przelewa się górą pod ciśnieniem i czy działa odpowietrznik. Proszę kolegów o podpowiedzi na moje pytania[4 posty wstecz] dzięki HEJ
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 21.06.2017, 19:00 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Romcio za wlaczenie przednich wiatrakow odpowiada termowlacznik tych wiatrakow. Musialbys sie dostac do wiatrakow i sprawdzic wtyczki.. moze tam jest jakis problem. W moim 944 uszkodzona byla wtyczka co skutkowalo nie wlaczaniem sie wiatraka, wiem ze tam jest jeszcze jakos regulator wolnych obrotow wiatraka, natomiast nie wiem jak to wyglada w 986 - moze Qbak wiecej w temacie pomoze..
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 21.06.2017, 19:42 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Termowłącznik powinien mieć kontakt z płynem,czyli chłodnice lub silnik-dlatego pytam gdzie on jest.Jeśli przy chłodnicach to będę chyba musiał zdemontować zderzak a jeśli gdzieś indziej to...
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 21.06.2017, 20:16 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Boxster nie ma termowłącznika. Wentylatory są uruchamiane przez sterownik silnika. Są 2 biegi każdego wentylatora - wolno włączają się przy pewnej temperaturze silnika oraz gdy uruchomimy klimatyzację na stałę pracują wolno. 2-gi bieg uruchamia sie juz sporo powyżej 100*C i podczas normalnej eksploatacji i sprawnym układzie działa dość rzadko. Często padaja rezystory od 1-go biegu wentylatorów przez co silnik podczas wolnej jazdy moze się przegrzewać i awaryjnie uruchamiać silniki na 2-gim biegu. W tych temperaturach chłodnice zabite liśćmi itp syfem mogą powodować, ze wiatraki pracują a silnik się nie schładza.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 21.06.2017, 20:58 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Chłodnice od str.przednich kratek są czyste,w wolnym czasie zdejmę zderzak i profilaktycznie sprawdzę je z drugiej strony oraz oczyszczę kostki przy wentylatorach.Temperatura nigdy nie przekroczyła kreski,tej pomiędzy 180 a 250,zatrzymywała się około 5mm od niej.Moze dlatego nie załączają się wiatraki a ja niepotrzebnie się martwię,ale tyle naczytałem się skutkach przegrzania tych silników więc dmucham na zimne.Dzięki za wasze rady,HEJ
|
|
Góra |
|
quizas
|
Napisane: 21.06.2017, 20:59 |
|
Dołączył: 22.09.2013 Posty: 31
|
Dzięki Panowie za sugestie Uzupełnilem płyn,zrobiłem rundę,temperatury nie łapie,w zbiorniku nie ma bąbelkow ani oleju itd Po dużym postoju osiągnął temperaturę około 90 stopni i zaczęło się lać ze zbiorniczka(tam gdzie strzałka na zdjeciu) Michal928 pytanie do eksperta,da rade to wymienić normalny mechanik?Nie zapowietrzy sie układ?Szukać używki czy nowy,a może da się to skleić? Dzięki
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 21.06.2017, 23:32 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Niestety zbiorniczek do wymiany - klejenie pewnie będzie na bardzo którką metę. Niestety zbiorniczek nie jest tani. Niestety trzeba spuścić płyn z układu i napełnić podciśnieniowo - nie daj się namówić na to, że zrobi to każdy i co to za problem - operacja nie jest skomplikowana i zbiorniczek może wymienić każdy mechanik lecz bez narzędzia nie proponuje kombinować bo ugotujecie kilkukrotnie silnik a i tak będzie źle. Radzę sie zająć tematem szybko bo zbiornik pęknie unieruchamiając auto i robiąc jezioro w bagażniku.
Mieliśmy również przypadek, że zbiorniczek pękł. Ujście płynu jest w okolicy prawego tylnego koła. Płyn który wyleciał pod koło o mało nie doprowadził do wypadku powodując efektownego pirueta na zakręcie więc ja potraktowałbym sprawę poważnie.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 22.06.2017, 15:10 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Witam i o coś zapytam.Chwilowo jeżdżę bez osłonki pod wlewami oleju i płynu.Gdy silnik jest rozgrzany to trzpień odpowietrznika płynu chłodn. jest wysunięty a zawleczka luźna.Stan płynu na max.Gdy ostrożnie spuszczę ciśnienie korkiem wlewu to odpowietrznik się zamyka.Czy to jest prawidłowa sytuacja HEJ
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 22.06.2017, 20:05 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|