|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
911Bart
|
Napisane: 20.04.2009, 9:12 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Od jakiegoś czasu zauważyłem (szczególnie na trasie) niedogrzanie silnika. Wskaźnik dochodzi do 1/4 skali..
Sytuacja poprawia się trochę (1/3) przy wolniejszej jeździe, wskazówka dobija do poziomu dopiero przy dłuższym postoju na wolnych obrotach..
Mam w związku z tym pytanie - gdzie umiejscowiony jest termostat?
I czy jego wymiana(?) załatwi sprawę?
Może jakieś inne sugestie?
PS. Auto pochodzi z gorącej Californii - być może tu jest "pies pogrzebany"?
Thx.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.04.2009, 9:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mi prawie nigdy nie dochodzi do poziomu. Z reguly siega pierwszej kreski i w tej okolicy sie trzyma.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
przemek84
|
Napisane: 20.04.2009, 12:42 |
|
Dołączył: 11.06.2007 Posty: 352
|
no tak tylko ze termostat ma zastosowanie tylko przy chlodzeniu silnika ciecza a nie powietrzem a Ty masz wiatraka prawda?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.04.2009, 12:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Podejrzewam mimo to ze jakis termostat jest - zapewne uchylajacy doplyw powietrza chlodzacego silnik albo wlaczajacy wentylator.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 20.04.2009, 13:05 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Termostat jest w układzie smarowania.
Bentley podaje: "...A bimetallic oil temperature sensor mechanically opens the thermostat at a specific oil temperature. Oil flow from the engine is then diverted to the oil cooler first before returning to the oil tank..."
Poznałem przy okazji jego umiejscowienie - w prawym przednim nadkolu.
Zastanawiam się tylko czy jego wymiana coś da?
Poczekam chyba na wyższe temperatury otoczenia..
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 20.04.2009, 13:47 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Bart, to dobry pomysł poczekaj na upały...u mnie w tej chwili osiąga pierwszą kreskę, natomiast zeszłego lata dochodził mniej więcej do 3/4 skali w każdym razie cały czas w białym zakresie skali...
Ostatnio na Ułężu, po trochę mocniejszym rozgrzaniu złapał jakieś 2/3 skali na maxa...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
bartek_sz
|
Napisane: 20.04.2009, 17:17 |
|
Dołączył: 29.09.2008 Posty: 253
|
Też miałem obawy o "niedogrzanie" silnika. Pojachałem do p.Szafrańskiego, gdzie zostałem uświadomiony że należy się cieszyć a nie szukać dziury w całym
Powiedział że trzeba poczekać na upały, wtedy autko osiągnie magiczną drugą kreskę.
[Tyczy się oczywiście chłodzonych powietrzem]
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 20.04.2009, 17:47 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Panowie,
U mnie temp. bez względu na porę roku (w zimie wolniej) wchodzi za drugą kreskę. w czasie postoju potrafi wskoczyć na mniej niż 3/4 (latem). Moim zdaniem pierwsza kreska to ewidentnie niedogrzany silnik.
Odp. pana Sz. trochę mnie dziwi, duże obciążenia na zimnym silniku (np. ostry start, duża prędkość, nasze wyścigi dookoła śmietnika) to mordowanie jednostki... ale może się nie znam...
Mój mechanik mówi "...poczekać aż osiągnie druga kreskę i można dawać pełny ogień..."
Ciekawe jak to jest ?
pozdr, jacek
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.04.2009, 19:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Poprawka - u mnie rzecz jasna osiaga druga kreske i w tej okolicy sie trzyma. Nie pamietalem, ze jest tez tuz nad poczatkiem skali tez pierwsza kreska
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 21.04.2009, 0:23 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Chłopaki, jest tak:
Silnik grzeje się do trzeciej kreski potem nagle wskazówka opada,ponieważ termostat (umieszczony przed tylnym prawym kołem) otwiera się i puszcza olej do chłodnicy z przodu. Wcześniej silnik pracuje na tzw. małym obiegu. Jeżeli zaczyna się grzać bardziej, czyli temperatura (w chłodnicy oleju dochodzi do ? stopni) to włącza się przy niej wiatrak, który przegrzaniu zapobiega. To czujnik temperatury w chłodnicy reguluje włączenie wiatraka, nie czujnik temperatury w silniku!!!
W tarasie wskazówka powinna być miedzy drugą, a trzecią kreską.
A ty Bart 911 za wymianę termostatu się nie bierz, bo jest to bardzo trudne. Jak masz potrzebę wymień tylko jego bebechy i po temacie. A jak masz motor niedogrzany do wybierz się Grunwaldzką rano do Gdańska, albo popołudniu w drugą stronę, to na pewno Ci się silnik dogrzeje, nawet przy 15 stopniach.
O przegrzanie martwić się nie musisz, nawet przy 40 stopniach stojąc w korku, wiem bo to już ćwiczę od 1993 roku.
Powodzenia
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 21.04.2009, 10:27 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
A tutaj jeszcze kilka merytorycznych wskazówek dotyczących układu chłodzenia, ze szczególnym uwzględnieniem poszczególnych poziomów i temperatur:
http://p-car.com/diy/fan/
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 21.04.2009, 11:33 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A jak szybko silnik osiaga u Ciebie druga/trzecia kreske?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 22.04.2009, 1:03 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Widzę, że masz włoskie numery, więc mógłbym Ci powiedzieć geograficznie, w którym miejscu, bo na rondzie Dudajewa
A czasowo, to około 10 - 12 minut do otwarcia termostatu (trzecia kreska), potem wskazówka opada między druga a trzecią.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.04.2009, 8:27 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Czesty blad - moje numery nie sa wloskie WW ma jeszcze Rembertow i Wilanow
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|