Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.04.2009, 9:12 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Od jakiegoś czasu zauważyłem (szczególnie na trasie) niedogrzanie silnika. Wskaźnik dochodzi do 1/4 skali.. :(
Sytuacja poprawia się trochę (1/3) przy wolniejszej jeździe, wskazówka dobija do poziomu dopiero przy dłuższym postoju na wolnych obrotach..

Mam w związku z tym pytanie - gdzie umiejscowiony jest termostat?
I czy jego wymiana(?) załatwi sprawę?
Może jakieś inne sugestie?

PS. Auto pochodzi z gorącej Californii - być może tu jest "pies pogrzebany"?

Thx. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 9:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mi prawie nigdy nie dochodzi do poziomu. Z reguly siega pierwszej kreski i w tej okolicy sie trzyma.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 12:42 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
no tak tylko ze termostat ma zastosowanie tylko przy chlodzeniu silnika ciecza a nie powietrzem a Ty masz wiatraka prawda?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 12:49 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Podejrzewam mimo to ze jakis termostat jest - zapewne uchylajacy doplyw powietrza chlodzacego silnik albo wlaczajacy wentylator.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 13:05 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Termostat jest w układzie smarowania.

Bentley podaje: "...A bimetallic oil temperature sensor mechanically opens the thermostat at a specific oil temperature. Oil flow from the engine is then diverted to the oil cooler first before returning to the oil tank..."
Poznałem przy okazji jego umiejscowienie - w prawym przednim nadkolu. :)
Zastanawiam się tylko czy jego wymiana coś da?

Poczekam chyba na wyższe temperatury otoczenia.. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 13:47 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Bart, to dobry pomysł poczekaj na upały...u mnie w tej chwili osiąga pierwszą kreskę, natomiast zeszłego lata dochodził mniej więcej do 3/4 skali w każdym razie cały czas w białym zakresie skali...;)

Ostatnio na Ułężu, po trochę mocniejszym rozgrzaniu złapał jakieś 2/3 skali na maxa...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 17:17 

Dołączył: 29.09.2008
Posty: 253
Też miałem obawy o "niedogrzanie" silnika. Pojachałem do p.Szafrańskiego, gdzie zostałem uświadomiony że należy się cieszyć a nie szukać dziury w całym :)
Powiedział że trzeba poczekać na upały, wtedy autko osiągnie magiczną drugą kreskę.
[Tyczy się oczywiście chłodzonych powietrzem]


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 17:47 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Panowie,
U mnie temp. bez względu na porę roku (w zimie wolniej) wchodzi za drugą kreskę. w czasie postoju potrafi wskoczyć na mniej niż 3/4 (latem). Moim zdaniem pierwsza kreska to ewidentnie niedogrzany silnik.
Odp. pana Sz. trochę mnie dziwi, duże obciążenia na zimnym silniku (np. ostry start, duża prędkość, nasze wyścigi dookoła śmietnika) to mordowanie jednostki... ale może się nie znam...
Mój mechanik mówi "...poczekać aż osiągnie druga kreskę i można dawać pełny ogień..."
Ciekawe jak to jest ?

pozdr, jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2009, 19:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Poprawka - u mnie rzecz jasna osiaga druga kreske i w tej okolicy sie trzyma. Nie pamietalem, ze jest tez tuz nad poczatkiem skali tez pierwsza kreska ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2009, 0:23 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Chłopaki, jest tak:
Silnik grzeje się do trzeciej kreski potem nagle wskazówka opada,ponieważ termostat (umieszczony przed tylnym prawym kołem) otwiera się i puszcza olej do chłodnicy z przodu. Wcześniej silnik pracuje na tzw. małym obiegu. Jeżeli zaczyna się grzać bardziej, czyli temperatura (w chłodnicy oleju dochodzi do ? stopni) to włącza się przy niej wiatrak, który przegrzaniu zapobiega. To czujnik temperatury w chłodnicy reguluje włączenie wiatraka, nie czujnik temperatury w silniku!!!
W tarasie wskazówka powinna być miedzy drugą, a trzecią kreską.
A ty Bart 911 za wymianę termostatu się nie bierz, bo jest to bardzo trudne. Jak masz potrzebę wymień tylko jego bebechy i po temacie. A jak masz motor niedogrzany do wybierz się Grunwaldzką rano do Gdańska, albo popołudniu w drugą stronę, to na pewno Ci się silnik dogrzeje, nawet przy 15 stopniach.
O przegrzanie martwić się nie musisz, nawet przy 40 stopniach stojąc w korku, wiem bo to już ćwiczę od 1993 roku.
Powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2009, 10:27 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
A tutaj jeszcze kilka merytorycznych wskazówek dotyczących układu chłodzenia, ze szczególnym uwzględnieniem poszczególnych poziomów i temperatur:
http://p-car.com/diy/fan/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2009, 11:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A jak szybko silnik osiaga u Ciebie druga/trzecia kreske?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2009, 1:03 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Widzę, że masz włoskie numery, więc mógłbym Ci powiedzieć geograficznie, w którym miejscu, bo na rondzie Dudajewa :)
A czasowo, to około 10 - 12 minut do otwarcia termostatu (trzecia kreska), potem wskazówka opada między druga a trzecią.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2009, 8:27 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Czesty blad - moje numery nie sa wloskie ;) WW ma jeszcze Rembertow i Wilanow 8)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum