Autor |
Wiadomość |
mart2014
|
Napisane: 6.05.2011, 9:24 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta 
pewnie tak, tylko, ze trzeba zacząć od tego, że Tuareg, Cayenne itp to nie są miejskie samochody...no ale nie chcę zaczynać burzliwej dyskusji  ....
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 12:39 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta 
zrobisz program w takim 3.0 TDI i spalanie Ci ladnie spadnie z 1l/100km 
|
|
Góra |
|
dario911
|
Napisane: 6.05.2011, 12:52 |
|
Dołączył: 2.04.2008 Posty: 520
|
Rozumiem, że w Cayennowym silniku też można coś dłubnąć 
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 6.05.2011, 15:10 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Matschke napisał(a): fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta  zrobisz program w takim 3.0 TDI i spalanie Ci ladnie spadnie z 1l/100km 
Serio MAciek? Bo wiem, że można moc i moment podciągnąć, ale dlaczego miałoby jednocześnie spalanie spaść? Poza tym ja mam już w nim 100 tys km. To nie za dużo?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 18:06 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
fulnek napisał(a): Matschke napisał(a): fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta  zrobisz program w takim 3.0 TDI i spalanie Ci ladnie spadnie z 1l/100km  Serio MAciek? Bo wiem, że można moc i moment podciągnąć, ale dlaczego miałoby jednocześnie spalanie spaść? Poza tym ja mam już w nim 100 tys km. To nie za dużo?
auto ma wyzszy moment obrotowy w calym zakresie obrotow, jest bardziej elastyczne i zbiera sie lepiej z dolu, przez to nie trzeba auta mocniej krecic i efektem jestem mniejsze spalanie... wiadomo, ze jak bedziesz aut gniotl i wykorzystywal moc, to spalanie nie spadnie, ale jezdzac swoim stylem caly czas to auto bedzie spalac mniej. u mnie w X5 po chipie spalanie spadlo o jakies 1.0 - 1.5 litra...
100tkm to nie przeszkoda, sprawdza sie silnik czy jest "zdrowy" i mozna dzialac, ja jezdze chipowanymi autami od ok. 13-14 lat i czesciowo byly tam przebiegi pod 200tkm i wszystko bylo ok...
|
|
Góra |
|
pawel13322
|
Napisane: 6.05.2011, 19:02 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 27
|
aha tego nie wiedziałem, ale z drugiej strony co to jest 1 litr, jak kupuje się takie auto to chyba ma się świadomość ile wizyt na stacji i ,,stówek,, z portfela czeka na wydanie;) no i przy swojej jeździe, myśle ,że jak ktoś kupuje auto o stricte sportowym charakterze to nei po to żeby jechać 100/h tylko dawać mu dla przyjemności w piz....ke;)
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 19:14 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
no pewno ze masz racje, ale fajnie miec wiecej pod maska, a opcje ze mniej spali
ja uwazam, ze SUV w dieslu to najlepsze rozwiazanie, osiagi nie wiele gorsze, a jednak kilka dobrych setek PLN zostanie miesiecznie w kieszeni, ktore mozna wydac na inne przyjemnosci jak sport, zabawki dla dzieci czy spoty Porsche 
|
|
Góra |
|
pawel13322
|
Napisane: 6.05.2011, 19:26 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 27
|
no tak masz rację w sumie, powiedz mi zajmujesz się serwisem autek? także jakbym kupował 911 to można do Ciebie podlecieć i mi ją sprawdzisz przed zakupem?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 19:29 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
mamy w VTG taka oferte sprawdzenia auta przed zakupem, sprawdzamy lakier, zawieszenie, geometrie, hamulce, sprawdzamy auto na hamowni pod katem mocy i podlaczamy standardowo komputer diagnostycznym.
koszt takiego przegladu to 500 PLN.
niestety nie mamy komputera do Porsche, tylko takiego ogolnego, ktory potrafi sprawdzic auto, ale pelnej diagnostyki sie nie zrobi...
|
|
Góra |
|
dario911
|
Napisane: 6.05.2011, 19:44 |
|
Dołączył: 2.04.2008 Posty: 520
|
A jaki jest koszt takiego programu w 3.0 TDI?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 19:48 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 7.05.2011, 8:44 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Moja rada Mariusz jest taka - przejedz sie dieslem.
To troche jak moj ojciec, nie chcial nawet slyszec o dieslu, dopoki nie sprobowal 4.2 tdi. Teraz bawi sie w eco drive i dzwoni do mnie ze na trasie jego A8 spalilo np 6,5 litra. A osiągi, moc i mruczenie silnika naprawde zacne. W dieslu moment robi swoje, moj czołg naprawde ładnie chodzi.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.05.2011, 9:08 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
a takie 4.2 TDI jak sie dopiero chipuje
Mariusz, to prawda, nie tylko kwestia kasy tylko sam fakt, ze nonstop musisz jezdzic na stacje benzynowa jest wkurzajacy...
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 7.05.2011, 11:41 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2237 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
adarek napisał(a): Jak ktoś panamerę czy cayenna tak jak ja traktuje jako auto "do roboty" to mnie na przykład szkoda by było jeździć na codzień autem które spala 20 - 25 litrów / 100km.
Jak wiecie kupiłem Panamere 4s ( piękny rubin red ) a po powrocie z naszego spotkania w Poznaniu spalił NIEWIARYGODNE 10 litrów na 100km !!!
To nie bajki , ja sam byłem w szoku - co prawda do Wrocławia wlokłem się z szybkością od 40km/h do 120km/h a przez Wrocław miasto też trzeba było przejechać to spalanie pokazało 8,8 l/100km  a potem za to autostradą A4 do samego domu czyli 100 km spokojnie 160-180 km/h to średnie spalanie komputer pokazał 10l/100km !!!!!!!! SZOK
Więc jak ktoś mi pisze że dużo lub pyta "ile pali" a nie jak powinno się pytać " jak moc i ile wyciąga ? " to krem mnie zalewa
Pozdrawiam niedowiarków i ...... kupujcie PANEMĘ jak to pewna laska na You Tube powiedziała 
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.05.2011, 12:14 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
no dobra, wiadomo, ze mozna tak malo spalic w takim aucie, ale jaka z tego frajda wlec sie zeby zrobic dobry wynik ? ja w 997TT tez potrafilem zrobic wynik na poziomie 10-11 litrow, ale frajdy przy tym 0...
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 7.05.2011, 14:10 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
xxx napisał(a): Główną wadą diesla jest to że można go zatankować benzyną  Zrobiłem tak kiedyś i to 2 razy  Zawsze możesz pod klapką wlewu napisać różowym kolorem: DIESEL K.... DIESEL!!!!
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 7.05.2011, 14:21 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Matschke napisał(a): a takie 4.2 TDI jak sie dopiero chipuje  Mariusz, to prawda, nie tylko kwestia kasy tylko sam fakt, ze nonstop musisz jezdzic na stacje benzynowa jest wkurzajacy...
Aile z tych 320 KM sie robi Maciek, ale bez żyłowania na maxa?
Tam chyba jest w standardzie 600 Nm i 5,9 s do setki.
To ile jest po programie?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.05.2011, 15:08 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
niestety te 4.2 TDI nie trzymaja czesto serii i z tych 326KM jest przewaznie pod maska ok. 300 KM... po programie dochodzi jakies 40KM i ok. 100Nm.... wtedy to juz naprawde ladnie smiga...
ostatnio robilismy takie A8, wyszlo cos kolo 350KM...
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 8.05.2011, 0:13 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2237 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
xxx napisał(a): jacekm napisał(a): no co Ty! - czajnika za darmo nie chcesz ?  ... gdyby dawali whisky to pewnie bym się skusił  Matschke napisał(a): heheheh, wiedzialem, ze tak bedzie  znam niejednego wk... wlasciciela Cayenna GTS lub Turbo, ktory w koncu sprzedal auto i kupil SUVa w dieslu... już mnie to teraz nie dziwi, bo kasa na paliwo to jedna sprawa i to istotna i częste wizyty na stacji to też nie jest niczyje marzenie jak Agnieszka jeździ bardzo spokojnie tak jak dieslem to jej pali ok 19l (Volvo 2,4 paliło jej 6,5-7l, więc widać że jeździ jeździ bardzo lajtowo) a jak ja jeżdzę normalnie i bez szaleństw to ok 23l, czyli 80 litrów starcza na ok 350 km. Zbiornik ma niby 100 litrów ale zawsze jadę zatankować jak zaświeci się lampka to wchodzi ok. 80l. Carrera to przy czołgu bardzo ekonomiczny w eksploatacji samochód  a moj GTS pali srednio tylko 14.5 a jezdze naprawde ostro wiec nie wiem Mariusz jakim cudem pali wam powyzej 20 l na 100 ? Po torze w Poznaniu gdzie GTSa ostatnio upalalem to wyszlo mi 28. Na trasie jak byl calkiem nowy to nie.moglem zejsc ponizej 16 litrow a juz po 10000 km jak 3 razy podolewalem oleju to teraz spala bez problemu 13 litrow! !! Srednio max. to naprawde 16.5 litrow na 100 - zazwyczaj jednak 14-15! !! Wiec spoko - dobrze go dotrzyj a bedzie palil duzo mniej ( przynajmniej Agnieszcze! )
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
bart911
|
Napisane: 10.05.2011, 14:19 |
|
Dołączył: 22.04.2011 Posty: 79
|
Matschke napisał(a): niestety te 4.2 TDI nie trzymaja czesto serii i z tych 326KM jest przewaznie pod maska ok. 300 KM... po programie dochodzi jakies 40KM i ok. 100Nm.... wtedy to juz naprawde ladnie smiga... ostatnio robilismy takie A8, wyszlo cos kolo 350KM...
Maciek, a macie jakies doswiadczenie z 535d F10? Niby 6 garow tylko ale biturbo, powinno sie dac wycisnac podobna moc co 4.2 TDI - wtedy bylbym zainteresowany usluga 
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|