Autor |
Wiadomość |
mart2014
|
Napisane: 6.05.2011, 9:24 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta
pewnie tak, tylko, ze trzeba zacząć od tego, że Tuareg, Cayenne itp to nie są miejskie samochody...no ale nie chcę zaczynać burzliwej dyskusji ....
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 12:39 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta
zrobisz program w takim 3.0 TDI i spalanie Ci ladnie spadnie z 1l/100km
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
dario911
|
Napisane: 6.05.2011, 12:52 |
|
Dołączył: 2.04.2008 Posty: 520
|
Rozumiem, że w Cayennowym silniku też można coś dłubnąć
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 6.05.2011, 15:10 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Matschke napisał(a): fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta zrobisz program w takim 3.0 TDI i spalanie Ci ladnie spadnie z 1l/100km
Serio MAciek? Bo wiem, że można moc i moment podciągnąć, ale dlaczego miałoby jednocześnie spalanie spaść? Poza tym ja mam już w nim 100 tys km. To nie za dużo?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 18:06 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
fulnek napisał(a): Matschke napisał(a): fulnek napisał(a): W Touaregu mam zbiornik 100 litrów i przy spalaniu około 12,5 - 13 litrów w mieście, mocy 240 KM i momencie 550 Nm robię około 750 km. To naprawdę dobry silnik do takiego auta zrobisz program w takim 3.0 TDI i spalanie Ci ladnie spadnie z 1l/100km Serio MAciek? Bo wiem, że można moc i moment podciągnąć, ale dlaczego miałoby jednocześnie spalanie spaść? Poza tym ja mam już w nim 100 tys km. To nie za dużo?
auto ma wyzszy moment obrotowy w calym zakresie obrotow, jest bardziej elastyczne i zbiera sie lepiej z dolu, przez to nie trzeba auta mocniej krecic i efektem jestem mniejsze spalanie... wiadomo, ze jak bedziesz aut gniotl i wykorzystywal moc, to spalanie nie spadnie, ale jezdzac swoim stylem caly czas to auto bedzie spalac mniej. u mnie w X5 po chipie spalanie spadlo o jakies 1.0 - 1.5 litra...
100tkm to nie przeszkoda, sprawdza sie silnik czy jest "zdrowy" i mozna dzialac, ja jezdze chipowanymi autami od ok. 13-14 lat i czesciowo byly tam przebiegi pod 200tkm i wszystko bylo ok...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
pawel13322
|
Napisane: 6.05.2011, 19:02 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 27
|
aha tego nie wiedziałem, ale z drugiej strony co to jest 1 litr, jak kupuje się takie auto to chyba ma się świadomość ile wizyt na stacji i ,,stówek,, z portfela czeka na wydanie;) no i przy swojej jeździe, myśle ,że jak ktoś kupuje auto o stricte sportowym charakterze to nei po to żeby jechać 100/h tylko dawać mu dla przyjemności w piz....ke;)
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 19:14 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
no pewno ze masz racje, ale fajnie miec wiecej pod maska, a opcje ze mniej spali
ja uwazam, ze SUV w dieslu to najlepsze rozwiazanie, osiagi nie wiele gorsze, a jednak kilka dobrych setek PLN zostanie miesiecznie w kieszeni, ktore mozna wydac na inne przyjemnosci jak sport, zabawki dla dzieci czy spoty Porsche
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
pawel13322
|
Napisane: 6.05.2011, 19:26 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 27
|
no tak masz rację w sumie, powiedz mi zajmujesz się serwisem autek? także jakbym kupował 911 to można do Ciebie podlecieć i mi ją sprawdzisz przed zakupem?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 19:29 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
mamy w VTG taka oferte sprawdzenia auta przed zakupem, sprawdzamy lakier, zawieszenie, geometrie, hamulce, sprawdzamy auto na hamowni pod katem mocy i podlaczamy standardowo komputer diagnostycznym.
koszt takiego przegladu to 500 PLN.
niestety nie mamy komputera do Porsche, tylko takiego ogolnego, ktory potrafi sprawdzic auto, ale pelnej diagnostyki sie nie zrobi...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
dario911
|
Napisane: 6.05.2011, 19:44 |
|
Dołączył: 2.04.2008 Posty: 520
|
A jaki jest koszt takiego programu w 3.0 TDI?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.05.2011, 19:48 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
poszlo na PW
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 6.05.2011, 21:35 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
jacekm napisał(a): no co Ty Mariusz ! - czajnika za darmo nie chcesz ? ... gdyby dawali whisky to pewnie bym się skusił Matschke napisał(a): heheheh, wiedzialem, ze tak bedzie znam niejednego wk... wlasciciela Cayenna GTS lub Turbo, ktory w koncu sprzedal auto i kupil SUVa w dieslu...
już mnie to teraz nie dziwi, bo kasa na paliwo to jedna sprawa i to istotna i częste wizyty na stacji to też nie jest niczyje marzenie
jak Agnieszka jeździ bardzo spokojnie tak jak dieslem to jej pali ok 19l (Volvo 2,4 paliło jej 6,5-7l, więc widać że jeździ jeździ bardzo lajtowo) a jak ja jeżdzę normalnie i bez szaleństw to ok 23l, czyli 80 litrów starcza na ok 350 km. Zbiornik ma niby 100 litrów ale zawsze jadę zatankować jak zaświeci się lampka to wchodzi ok. 80l. Carrera to przy czołgu bardzo ekonomiczny w eksploatacji samochód
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 7.05.2011, 8:44 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Moja rada Mariusz jest taka - przejedz sie dieslem.
To troche jak moj ojciec, nie chcial nawet slyszec o dieslu, dopoki nie sprobowal 4.2 tdi. Teraz bawi sie w eco drive i dzwoni do mnie ze na trasie jego A8 spalilo np 6,5 litra. A osiągi, moc i mruczenie silnika naprawde zacne. W dieslu moment robi swoje, moj czołg naprawde ładnie chodzi.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.05.2011, 9:08 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
a takie 4.2 TDI jak sie dopiero chipuje
Mariusz, to prawda, nie tylko kwestia kasy tylko sam fakt, ze nonstop musisz jezdzic na stacje benzynowa jest wkurzajacy...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 7.05.2011, 11:30 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Główną wadą diesla jest to że można go zatankować benzyną
Zrobiłem tak kiedyś i to 2 razy
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 7.05.2011, 11:41 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
adarek napisał(a): Jak ktoś panamerę czy cayenna tak jak ja traktuje jako auto "do roboty" to mnie na przykład szkoda by było jeździć na codzień autem które spala 20 - 25 litrów / 100km.
Jak wiecie kupiłem Panamere 4s ( piękny rubin red ) a po powrocie z naszego spotkania w Poznaniu spalił NIEWIARYGODNE 10 litrów na 100km !!!
To nie bajki , ja sam byłem w szoku - co prawda do Wrocławia wlokłem się z szybkością od 40km/h do 120km/h a przez Wrocław miasto też trzeba było przejechać to spalanie pokazało 8,8 l/100km a potem za to autostradą A4 do samego domu czyli 100 km spokojnie 160-180 km/h to średnie spalanie komputer pokazał 10l/100km !!!!!!!! SZOK
Więc jak ktoś mi pisze że dużo lub pyta "ile pali" a nie jak powinno się pytać " jak moc i ile wyciąga ? " to krem mnie zalewa
Pozdrawiam niedowiarków i ...... kupujcie PANEMĘ jak to pewna laska na You Tube powiedziała
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.05.2011, 12:14 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
no dobra, wiadomo, ze mozna tak malo spalic w takim aucie, ale jaka z tego frajda wlec sie zeby zrobic dobry wynik ? ja w 997TT tez potrafilem zrobic wynik na poziomie 10-11 litrow, ale frajdy przy tym 0...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 7.05.2011, 14:10 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Marion napisał(a): Główną wadą diesla jest to że można go zatankować benzyną Zrobiłem tak kiedyś i to 2 razy
Zawsze możesz pod klapką wlewu napisać różowym kolorem:
DIESEL K.... DIESEL!!!!
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 7.05.2011, 14:21 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Matschke napisał(a): a takie 4.2 TDI jak sie dopiero chipuje Mariusz, to prawda, nie tylko kwestia kasy tylko sam fakt, ze nonstop musisz jezdzic na stacje benzynowa jest wkurzajacy...
Aile z tych 320 KM sie robi Maciek, ale bez żyłowania na maxa?
Tam chyba jest w standardzie 600 Nm i 5,9 s do setki.
To ile jest po programie?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.05.2011, 15:08 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
niestety te 4.2 TDI nie trzymaja czesto serii i z tych 326KM jest przewaznie pod maska ok. 300 KM... po programie dochodzi jakies 40KM i ok. 100Nm.... wtedy to juz naprawde ladnie smiga...
ostatnio robilismy takie A8, wyszlo cos kolo 350KM...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|