Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 11:21 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
że zacytuję siebie z wpisu powyżej:

Cytuj:
Tak ,oryginalnie jest zwykły bypass na zaworach podciśnieniowych i u mnie też są takie zawory, tylko założone nie na rurce wspawanej pomiędzy wlot i wylot, , lecz z tłumika wychodzą 3 rury, dwie bliżej siebie i jedna dalej.
W praktyce pewnie w tej krótkiej części jest tam pusta bańka, albo tylko kilka przegródek , ale dobrze to wpływa na dźwięk bo nie jest to tak prosto z garów


Różnica jest i to bardzo duża ale jest do tego potrzebny specjalny tłumik , który ma dwa obiegi , krótki i długi. Chcąc to zrobić na istniejącym wydechu to tylko pierwsze rozwiązanie.
Robiąc bypass pomiędzy wlotem i wylotem tłumika zupełnie go omijasz , więc jest oczywiste, że samochód będzie chodził jak by go nie było, czyli będzie słychać wszystkie częstotliwości dźwięków jakie generuje, łącznie z tymi szumami, świstami i pierdzeniami :wink:
Różnica w jakości dźwięku jest bardziej odczuwalna przy niższych obrotach a zanika jak silnik wchodzi na obroty. W praktyce zwłaszcza w ruchu miejskim będą się za Tobą oglądać, ale nie z powodu fajnego brzmienia, lecz będą myśleć że takie fajne autko a już się popsuło :mrgreen:
Jak mu dasz w palnik będzie dobrze, a na pewno lepiej. Oczywiście można sobie to włączać i wyłączać jak i kiedy Ci pasuje, ale w moim rozwiązaniu mogę cały czas używać samochód na otwartych klapach, bo na niższych obrotach mam ładny basowy i wyraźnie słyszalny mruk, bez tej całej zbędnej orkiestry, a drzeć się zaczyna dopiero jak się mocniej naciśnie gaz i wtedy jest dopiero orgia :blob:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 14:28 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
joko napisał(a):
Robiąc bypass pomiędzy wlotem i wylotem tłumika zupełnie go omijasz , więc jest oczywiste, że samochód będzie chodził jak by go nie było, czyli będzie słychać wszystkie częstotliwości dźwięków jakie generuje, łącznie z tymi szumami, świstami i pierdzeniami :wink:


Stosując bypass między wlotem i wylotem wcale nie omijasz tłumika. Tłumik nadal jest, tam gdzie był i przejmuje dość sporo ciśnienia i gazów wylotowych. Jest więc znaczna różnica pomiędzy wspawaniem bypassa, a wyrzuceniem tłumika i wstawieniem kawałka rurki w jego miejsce.

joko napisał(a):
Różnica w jakości dźwięku jest bardziej odczuwalna przy niższych obrotach a zanika jak silnik wchodzi na obroty. W praktyce zwłaszcza w ruchu miejskim będą się za Tobą oglądać, ale nie z powodu fajnego brzmienia, lecz będą myśleć że takie fajne autko a już się popsuło :mrgreen:


Słyszałeś może kiedyś na żywo 996 z PSE? Bo dokładnie tak jest rozwiązany ten układ w 996 i jakoś nie generuje dźwięków wskazujących na uszkodzenie czegokolwiek...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 16:47 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
robiłem tak i tak

opcja ze zdjęcią lepsza dzwiekowo (ciezko opisac w dwuch słowach)

natomiast jest inna kwestia
jak daleko wpuscic rórke do tłumika
masz przekrój na jednym ze zdjęć

moim zdanie idealnie jest wprowadzic tak mnie wiecej do połowy
(czyli prenajmniej za pierwszą przegrode )
czasem trzeba w niej otwór na rure wywiercic a czasem jest juz otwór nie wiem od czego to zależało


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 19:24 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
wydaje mi się że opcja z 2 wylotami z tłumika tak jak w oryginale to lepsze rozwiązanie i powinna eliminować szmery i nie pożądane dzwięki silnika

ale kupię od jednego z forowiczów oryginalne niemieckiej firmy eisenmann
dostałem rozsądną ofertę

jak to dobrze rozeznać dobrze temat i nawiązać kontakty ;)

wielkie dzięki panowie !!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2014, 14:37 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
Koledzy, czy ktoś konstruktywnie mi odradzi wywalenie tłumików?

Argumenty podajecie sprzeczne, pewnie sprawy nie da się rozstrzygnąć, ale może ktoś coś więcej napisze?

Budżetowo: 150 euro za 2x kawałek rurki na ebaju.

Podobno dzwięk taki: https://www.youtube.com/watch?v=leuxQ0EpNOw

Podobno za głośno, chyba to pierdzenie może być złe...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2014, 22:40 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
ale co Ci odradzać , przecież to jasne ze w wolnosssaku jest niezbędne backpresure , pojedz na hamownie teraz i po wycięciu lub po prostu uwierz mi czyli temu który miał na własność hamownie obciazeniowa i przetestował prawie wszystko co można aby poszerzyc wiedze na przyszłość ... nawet mega markowe tłumiki pogaraszja parametry choćby producent zapewniał ze inaczej jest tak nie jest , o hałasie nie wspomnę chyba ze lubisz to jedyny plus a raczej kolejny minus . To ze jest głośniej wzbudza błędne poczucie ze jest szybciej :) Oczywiście no name partsy więcej zabierają niż te mega drogie markowe ale zawsze . Co innego jeżeli bys zmieniał dodatkowo oprogramownanie dolot itd. ale sam tłumik to błedna droga .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2014, 22:44 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
czytalem wiele Twoich postów i ciężko nie uwierzyć :)

Ten hałas kusi, czysta ciekawość... ale masz racje, za dużo jutube, za mało praktyki

dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum