Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.05.2014, 22:23 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
jakie radzicie firmy ??
czy robić z kwasówki jak tak to gdzie ??

pochwalcie się


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2014, 22:28 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Zrób obejscia i bedzie brzmiał dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: .
PostNapisane: 12.05.2014, 22:29 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
bypass


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2014, 22:30 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
bypass


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2014, 23:06 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
kiedyś widziałem fotki na forum z baypassem ale było to chyba 997
łącznik pomiędzy wejściem a wyjściem z tłumika rura 2 cale


macie dokładniejsze totki jak to przerobić ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2014, 23:17 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
a jak jest w mocą po takim zabiegu ???
czy są jakieś skutki uboczne ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 0:47 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Żadnych skutków ubocznych - trochę głośniej chodzi i bardziej metalicznie i to wszystko. Bardziej zastanowiłbym się nad wywaleniem katalizatorów i emulowaniem sondy o2, jeśli szukasz szybkich i łatwych power gainów.

Taki zabieg zrobiłem ostatnio w Yamaszce r6 - bez katalizatora i ze stałym napięciem na sondzie, na hamowni daje 8% wzrost mocy (!) no i to brzmienie... :D oczywiście spalanie x2

Na Porke nie mam jeszcze odwagi... ale kto wie ;) w necie jest wiele zestawów de-cat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 1:32 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Zwykły bypass spowoduje, że autko będzie brzmiało lepiej przy wyższych obrotach, bo będzie po prostu głośniejsze, ale przy spokojniejszej jeździe na niższych obrotach zrobi się zwyczajnie pierdzące, jak każde w którym ominie się tłumiki. Nie do końca mnie to przekonuje, bo pojawia się sporo dźwięków które dają wrażenie jakby coś było nie tak z silnikiem.
Jeżeli chodzi o to aby było głośniej to zwykły bypass pomiędzy wlotem a wylotem tłumików się sprawdzi, ale jeżeli chodzi o poprawę brzmienia to nie tędy droga i zmiany powinny dotyczyć nie tylko samych tłumików , ale całego wydechu (kolektory, katalizatory,tłumiki ).
Od niedawna mam zamontowane kolektory w których długość wszystkich kanałów wylotowych jest jednakowa (opór i ciśnienia są jednakowe) , katalizatory 200'tki w układzie X-PIPE oraz tłumiki z klapami, ale nie na zasadzie omijania całego tłumika tylko ze zmianą pomiędzy krótkim a długim obiegiem. Cały wydech jest z nierdzewki . Ze zwyczajnego skąpstwa nie poszedłem w Acrapovic'a czy innego TechArt'a , a w produkt mało znany i bez tzw "marki", ale okazało się to strzałem w dyszkę, bo brzmienie wyrywa z butów i bije na głowę wszystkie te "markowe" wydechy, oraz wydechy robione na zamówienie , jakie miałem okazję słyszeć (a trochę tego było).
Na wolnych i niskich obrotach doszło sporo miekkiego basu zarówno przy zamknietych jak i otwartych klapach, a powyżej 4000 przy otwartych klapach włos się jeży i nie jest to kwestia głośności (choć jest wtedy naprawdę głośny) a brzmienia. W obu przypadkach dźwięk zmienił się tak jakby silnik miał więcej cylindrów , przy niskich obrotach idzie w kierunku brzmienia V8 (basowo gulgocze jak Dodge) a przegazóweczka to rasowe V10 :D
Ten efekt tłumaczę sobie tym, że fizyczne połączenie wylotów katalizatorów w układzie X-PIPE powoduje że wyrównują się ciśnienia pomiędzy prawą a lewą trójką cylindrów i dżwięk dubluje się po obu stronach na obu tłumikach .
Skrócenie obiegu w tłumikach przy otwartych klapach a nie ich omijanie , powoduje że dźwięk jest głośniejszy ale same tłumiki są takimi pudłami rezonansowymi , które wydobywają więcej basu, a jednocześnie wycinają te wszystkie szumy i świsty większej częstotliwości , które są nie wskazane.

Samochodu nie hamowałem po wymianie wydechu ale lekką poprawę dynamiki da się wyczuć zwłaszcza przy otwartych klapach . Co do spalania to przy zamknietych jest tak jak było na starym wydechu, a przy otwartych średnio około 2l więcej. Nie wiem ile z tej różnicy należy przypisać samemu wydechowi a ile temu, że przy otwartych klapach zwyczajnie chętniej używa się gazu :wink:

Pozytywnym skutkiem ubocznym jest myślę to że przy otwartych klapach
oszczędza się tłumiki i nie odkłada się w nich ten cały spalinowy syfek. Będą może dzięki temu dłużej służyć :lol:

Jak znajdę chwilkę to po prostu nagram jakiś filmik aby pokazać jak to faktycznie wygląda i brzmi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 8:16 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
podziel się jakie to masz te firmy gdzie można to kupić
jaki to budżet
czy są jakieś patenty na błyszczące końcówki wydechów
czym to wypolerować czy dać jeszcze raz do chromowania :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 9:03 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
joko - bypass jest oryginalnym rozwiązaniem Porsche i prawie taki sam wystepuje w wydechach z regulacja głośności PSE... Dodatkowo jest tam tylko zawór który można sobie wlaczyc i wylaczyc a i taki zawor da się załatwić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 9:06 

Dołączył: 7.05.2010
Posty: 12
W Subaru, zmiana na kolektor rownoodleglosciowy powoduje wlasciwie utrate dzwieku charakterystycznego dla silnika typu "bokser".
Dziala to pozytywnie na osiagi, ale destrukcyjnie na dzwiek - w Porsche tak nie jest?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 9:18 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
Polecam MGmotorsport z Siemianowic Śląskich.
Robiłem u nich do 911 i do AMG , to geniusze a kwoty przyzwoite


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 9:35 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
budżetowo - wpisz sobie w wujka google Gundo hack

u mnie to wyglądało tak;
http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... gundo+hack

po tym zabiegu u mnie, nie widzę potrzeby wykładania ciężkich tysiaków na cokolwiek

ale to oczywiście moja subiektywna opinia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 9:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Adi_rallye napisał(a):
Polecam MGmotorsport z Siemianowic Śląskich.

+1 :)
Robiłem do Boxstera, brzmi świetnie (i w dobrych pieniądzach).




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 9:49 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Wydech jest z DesignTek (tłumiki VALVETRONIC, katalizatory X-PIPE 200'tki.
Kolektory mam z innej firmy ale nie pamiętam z głowy jakie (takie bardziej powyginane jak oryginalne). Całość poniżej 10k.
Planowałem wypolerować na błysk cały wydech, ale na szczęście gość co miał to robić nie pałał entuzjazmem ,bo po odpaleniu po montażu u Rafała Duszy zrobił się złocisty po 2 minutach :D
Chromowanie nie jest chyba dobrym pomysłem na końcówki, lepiej chyba wypolerować stal nierdzewną na lusterko (końcówki już się tak nie grzeją więc zezłocenie nie grozi).

Tak ,oryginalnie jest zwykły bypass na zaworach podciśnieniowych i u mnie też są takie zawory, tylko założone nie na rurce wspawanej pomiędzy wlot i wylot, , lecz z tłumika wychodzą 3 rury, dwie bliżej siebie i jedna dalej.
W praktyce pewnie w tej krótkiej części jest tam pusta bańka, albo tylko kilka przegródek , ale dobrze to wpływa na dźwięk bo nie jest to tak prosto z garów :wink:
Takie rozwiązania robiło kilku kolegów z forum, choćby Jacek z Bielska (Vjackmax) i efekt był dobry. Moje rozwiązanie to po prostu krok naprzód.


Cytuj:
W Subaru, zmiana na kolektor rownoodleglosciowy powoduje wlasciwie utrate dzwieku charakterystycznego dla silnika typu "bokser".
Dziala to pozytywnie na osiagi, ale destrukcyjnie na dzwiek - w Porsche tak nie jest?


Właśnie w przypadku prosiaka jest odwrotnie, uważam że ten taki jakby podwójny (akordowy) dźwięk powstaje dzięki tej dziurce na łączeniu X-Pipe'a, stąd moja skojarzenie, że pracuje tak jakby miał więcej garów.

W MG planowałem robić ale z racji że tam terminy raczej odległe to zdecydowałem się kupić coś gotowego. Cenowo bardzo podobnie mi to wykalkulowali jak to co kupiłem gotowe, a co do jakości dźwięku to po prostu zapytaj Rafała Duszę bo on mi ten wydech zakładał a porównanie do brzmienia MG ma na bieżąco, a to co usłyszeliśmy po odpaleniu zaskoczyło nie tylko mnie .
Generalnie w temacie tego wydechu to najlepiej do Rafała bo montaż tego ustrojstwa wymaga trochę gimnastyki, a poligon miał Rafał na moim więc teraz już tylko z górki :P

Może w weekend coś wkleję to posłuchacie , chociaż najlepiej na żywca bo nagrania nie oddają zazwyczaj tego o poeta miał na myśli :wink:


P.S. widzę Jacku że wpisałeś się w międzyczasie ,może będzie okazja się gdzieś spotkać na trasie to sobie porównamy (znaczy wydechy) Pozdrawiam :thumbup:
Kamil już słuchał , się przejechał i swoje zdanie w temacie już ma .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 14:39 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
michal928 napisał(a):
joko - bypass jest oryginalnym rozwiązaniem Porsche i prawie taki sam wystepuje w wydechach z regulacja głośności PSE... Dodatkowo jest tam tylko zawór który można sobie wlaczyc i wylaczyc a i taki zawor da się załatwić.


100% racja

Oryginalny wydech Porsche Motorsport tez działa na zasadzie bypassów

ale tez się zgadza że KM on nie dodaje ( no moze ciut w górnych obrotach)

jest to rozwiazanie nisko budżetowe dla minimalnej poprawy dźwieku
(niskim kosztem mozna uzyskac dźwięk podobny do 996/997 z rególowanym wydechem)

można pozbyć się całkowicie tłumików
http://www.youtube.com/watch?v=hwQHz-vmF_M

ale najlepsza opcja jest kupno renomowanego układu wydechowego
od 5Euro i w górę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 21:08 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
jaką średnicą rurki zrobić paypass ?
zaworki sterowane są elektrycznie ?podciśnieniem ?
czy jak wzrośnie ciśnienie w tłumiku otwiera się ?


Bardzo dziękuję za liczne porady :D

<peace>


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.05.2014, 21:15 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
1,5-2" Twòj wybòr, im większy tym głośniej
elektryka steruje zaworem podciśnienia - poszukaj zaworòw podciśnienia np.z Audi RS
nie

ależ proszę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 0:38 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Rurka 2 cale, zawory można kupić na ebayu. Całość podpinasz do podciśnienia samochodu, za pomocą elektrozaworu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 8:42 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
po baczne analizie all fotek na forum i google grafika Gundo hacked
i nagrań na youtubie

mam kolejne pytanie
czy jest duża różnicą jak damy baypass pomiędzy wylot spalin z silnika a rura wylotowa z tłumika

a opcją drugą baypass pomiędzy tłumikiem a rurą wylotową

mam wrażenie że opcja druga częściowo eliminuje różne dzwięk silnika mało pożądane i nie za miłe dla ucha

co wy na to ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum