Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5.10.2020, 17:12 

Cześć Forumowicze,

Zajmuję się drukiem 3D już od 2-3 lat na profesjonalnym sprzęcie, dlatego zamierzam niedługo otworzyć własną działalność, która ma na celu tworzenie trudno dostępnych części zamiennych do aut klasycznych oraz elementów robionych na zamówienie.

Chciałem się zwrócić do was z prośbą o nakierowanie - w których modelach oraz jakie elementy to zmora dla użytkowników Porsche (i nie tylko jeśli macie doświadczenia z innymi autami), może niektórym z was uda mi się pomóc.

Pozdrawiam,
Tomek :)

PostNapisane: 5.10.2020, 21:17 

Witaj,

Obawiam się że druk 3D, który sam w sobie jest techniką rewelacyjną, w niewielu miejscach się sprawdzi. Potrzebowałem wąż odmy do Cayenne 4.5, w serwisie 850 zł za 30 cm karbowanego peszela z dwiema złączkami. Bez trudu mógłbym to wydrukować, tylko że w temperaturach komory silnika żaden materiał nie wytrzymałby długo. O agresji oleju czy innych czynnikach nie wspomnę. Komora silnika zatem odpada. Drukowanie elementów zawieszenia to tylko taki bardziej ekstrawagancki sposób na samobójstwo. Odpada, przynajmniej dla mnie. Pozostaje więc jakaś drobna galanteria w kabinie, jakieś mocowanie kamerki third-party, fikuśne haczyki czy coś. A to rynek malutki i wielce jednostkowy. Przy jednostkowym wykonaniu koszt samego zaprojektowania detalu przekracza koszt zakupu pewnie nawet nowej części... Dlatego pewnie nie będzie łatwo, choć oczywiście nie zamierzam Cię zniechęcać. Ktoś kto zgłębił tajniki druku 3D na tyle żeby oferować swoje wyroby innym już za samo to jest godzien poparcia. ;-)

pozdrawiam

M.

PostNapisane: 5.10.2020, 21:19