Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.05.2008, 23:04 

Dołączył: 16.08.2007
Posty: 22
Witam,

sprzedalem moja Targe 996 jakis czas temu i bardzo zaluje, a w miedzyczasie oplakiwania tej decyzji zastanawiam sie skad wziac pieniazki na jakas uzywana 997 Carrera S. No i w trakcie tych przemyslen zaczalem dumac co zrobie jak juz ja zakupie.

W sieci widze kupe sprzetu do flash'owania ECU ktory rzekomo podnosi moc o 20 koni i moment o 30 Nm. No i nasuwaja sie pytania:
Czy ktos tego probowal?
Na ile jest to niebezpieczne dla silnika?
Czy powoduje to utrate gwarancji czy tez mozna sobie wgrac tez oryginalna wersje softu i serwis tego nie zauwazy?
Czy razem ze zmiana ECU trzeba zmieniac jakies podzespoly?

Jesli ktos ma powyzsza wiedze/doswiadczenie to bardzo prosze o informacje :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2008, 23:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
No prosze wojtku, przyjechac miales na jakis zlot a tu sie okazuje ze auto sprzedales :>

Co do tematu to nie wydaje mi sie by ktokolwiek z klubu probowal sie juz bawic z 997.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2008, 23:10 

Dołączył: 16.08.2007
Posty: 22
Ano, zanim zdazylem sie nacieszyc stad taki bol w moim sercu :)
A czy ktos sie bawil 996? Pewnie nie ma jakichs wielkich roznic w ogolnej reakcji samochodu na takie zabawy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2008, 23:16 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
997 i 996 to raczej rozne technologie troche. 996 jest starszy wiec pewnie znajdzie sie ogolnie duzo wiecej ludzi ktorzy w nich grzebali. 997 to w koncu jeszcze dosyc nowe auto, wiekszosc jest jeszcze na gwarancji ;)
Mozesz zajrzec na rennlist, tam jest dosyc duzo tak bardzo technicznych tematow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2008, 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
nie oplaca sie tuningowac wolnossakow Porsche w zakresie cywilnym. To zapamietaj sobie na cale zycie :!: :!:

Ecu mozesz wymienic bez zadnych obaw. Nic wiecej nie musisz wymieniac tylko musisz wgrac kod do immobilajzera (serwis). Mozesz miec sto roznych ECU i wnich rozne programy i przekladac je do woli. Kilka srubek i kabelkow.

Co do gwarancji to na 99,9% pewnie ja stracisz.

Jedyne co mozna zmienic to wydech. Doda Ci oko 10 ps /10 nm ale przede wszystkim brzmienie.

Wszystkie zabiegi tuningowe przy elektronice lub silniku znajdziesz poza granicami naszego kraju.

Z tego co sie orientuje ECU do 997 jest duzo tansze. Np do 996 kosztowalo okolo 5 tys a do nowej TT 1,5 tys.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2008, 0:08 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Krotko mowiac: chcesz tuningowac - kup turbo :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2008, 9:31 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
nie ma co grzebać w tym aucie, ono wystarczająco fajnie jeżdździ i potrzebny mu tylko dobry kierownik i dobre opony a nie tuning.

a jeśli chodzi o niedobór mocy to po pewnym czasie ujeżdżania brakuje mu 150KM a nie 20KM :) tak więc potem trzeba kupić turbo bo 20 lub 30 KM nawet nie poczujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2008, 10:23 

Dołączył: 25.03.2007
Posty: 253
dokladnie , :? wiem cos na temat jesli chodzi o ,,tuning'' :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2008, 11:54 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Nie no panowie - bez przesady.
Porsche ma do tego silnika power kit, więc tuningować się go jakoś tam da.
Tylkko czy 26 KM to jest jakaś wielka zmiana?
Sprawdziłem w specyfikacjach i wygląda, że na papierze daje to ... 0,1 s w przyśpieszeniu do 100 km/h.
Podobnie ma się z elastycznością.
Mógłbym to jeszcze dokładnie sprawdzić ale specyfikacje mam w ... toalecie :D i teraz tam siedzi moja księżniczka.
Conajmniej przez pół godziny nie mam zamiaru tam wchodzić :lol: :lol:




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2008, 12:15 

Dołączył: 16.08.2007
Posty: 22
Jasmin napisał(a):
Nie no panowie - bez przesady.
Porsche ma do tego silnika power kit, więc tuningować się go jakoś tam da.
Tylkko czy 26 KM to jest jakaś wielka zmiana?
Sprawdziłem w specyfikacjach i wygląda, że na papierze daje to ... 0,1 s w przyśpieszeniu do 100 km/h.
Podobnie ma się z elastycznością.
Mógłbym to jeszcze dokładnie sprawdzić ale specyfikacje mam w ... toalecie :D i teraz tam siedzi moja księżniczka.
Conajmniej przez pół godziny nie mam zamiaru tam wchodzić :lol: :lol:


Mnie wlasnie interesuje elastycznosc zwlaszcza na 3jce, bo 2jke to moja 996 Targa miala piekna ale 3jke juz nie do konca. Wlasnie wyczytalem ze zaraz bedzie facelift 997 w ktorym rzekomo S'ka ma miec 385 koni, takze jesli z delikatnymi zmianami dobije do 400 to jest to ladna liczba :)

A jesli chodzi o turbo to nie ma tam jakiegos przykrego turbo lagu i innych historii? Bo moze lepiej kupic 996 Turbo niz 997 Carrera S? Jakos jestem zwolennikiem wolnossacych silnikow..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.05.2008, 23:04 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Elastyczność:

Chyba niezbyt dobre wieści:
sprawdziłem w książecce i tam podają tylko elastyczność na 5 biegu a tu:...
nie ma żadnej różnicy po włożeniu power kit'a. Podają dokładnie te same czasy.
Najlepszą elastyczność ma 911 Turbo - wyraźnie lepszą od wszystkich innych modeli - nawet GT2!
Wydaje mi się, że trochę lepiej na 3 biegu będzie ale nie spodziewałbym się rewelacji.
Zatem proponuję stunigować się do 911 Turbo!!! :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2009, 1:06 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
997 S jest sporo szybsze od 996 lecz jesli bedzie mało to :

Sa sposoby na te 30 koników w twoim nowym aucie.
niewymagajace zbytniej ingerencji ( w miare przystepnej cenie)


1.kolektory wydechowe 15KM
2.Muffler Bypass Pipes (obejście tłumików) 12KM
3.Carbonowy dolot (na dwa filtry pow) ?KM


opcja 1 + 2 moze okazac sie troche zagłosna ?
tu masz filmik z opcją 1 + 2 (tylko kamerki cienko dzwiek nagrywaja pamiętaj)

http://video.google.pl/videosearch?hl=p ... =N&tab=wv#


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2009, 1:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
:D nie da rady......
i daj sobie spokoj :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron