Autor |
Wiadomość |
Karrlos
|
Napisane: 21.08.2007, 10:10 |
|
Dołączył: 11.07.2007 Posty: 39
|
Wiem, że Dawid miał 300 konne, widziałem jeszcze min 2 podpis 306 PS.
1. Tunning Turbo
2. Tunning Turbo S
a) do ilu KM starcza turbo
b) do ilu pompa paliwa
c) co trzeba zmienić (poza strojeniem), wydech, down pipe (ile mają cali), BOV, ?
d) jak sobie radzą seryjne hamulce przy 300KM
e) czym najlepiej sterować (SMT, chip ....)
f) inne....
g) koszta +-
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 21.08.2007, 10:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Do ok 300 KM to nie problem. Powyzej 300 to juz wieksza zabawa i wieksze koszta. Jak chcesz wiedziec co dokladnie to pogadaj z gertem (nick bozz na forum). On ma ladnie podkrecone i bardzo profesjonalnie zrobione turbo.
Aha - raczej rozmawiaj z nim po angielsku albo niemiecku
|
|
Góra |
|
Karrlos
|
Napisane: 21.08.2007, 10:19 |
|
Dołączył: 11.07.2007 Posty: 39
|
Dzięki za info.
Jeśli się zdecyduję na Porsche to 250 KM na początku styknie.
Ale że boost uzależnia to trzeba wiedzieć jakie koszta będę ponosił później.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 21.08.2007, 10:37 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Eh. Nie lubie tuningowanych Sek. Za malo ich jest by grzebac w oryginale Powiem szczerze ze zdrowa Ska ma tak ogromne mozliwosci ze zanim bedziesz potrafil wykorzystac cala jej moc to troche czasu minie. A dopoki nie potrafisz wykorzystac calych mozliwosci auta to jaki sens je tuningowac?
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 21.08.2007, 10:49 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
OT: skąd ja wiedziałem że Wampir odpowie pierwszy... ?
jeśli chodzi o tuning, to w pełni się zgadzam - widziałem jak Wampir sobie radzi ze swoją bestią i muszę przyznać, że najpierw trzeba się nauczyć nią jeździć w oryginale... potem dokładać konie... z tego co wiem Gert miał swoją przez 8 lat zanim zaczął podkręcać... nie jeździłem sam, bo się bałem, ale siedziałem jako pasażer i widziałem jaki to ma power
do tego widziałem, że u Gerta w ustawieniu kompa (ma w wozie komputery z ustawieniami m.in. mocy), na największym ustawieniu Turbo nie może jeździć długo - bo coś tam się może rozsypać (nie wiem dokładnie o co chodzi bo na turbo sie najzwyczajniej nie znam)...
jednak normalne jest to, ze wozy oznaczone turbo są bardzo przystosowane do rasowania do tego auto ze szperą...
ale tak jak Wampir mówi - najpierw trzeba się nauczyć jeździć na oryginale
|
|
Góra |
|
Bozz
|
Napisane: 21.08.2007, 11:27 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 115
|
for sale; Turbo. List of modifications;
MAS airflow system with powerperfect fuel controller
Dual wastegate with in-dash manual boost controller Boost can be set at 0.9 (280 KM)for dailly driving, at 1.4 (320 KM) for racing and at 1.6 (380 KM) for 1/4 mile racing.
3 Bar fuel pressure regulator
Bosch high flow fuel pump
High pressure head gasket
New high perfomance steel clutch
Turbo S LSD Differential (40%)
993 Turbo seats (front)
KW suspension with independend rear suspension (hight-inbound and outbound can be adjested)
45.000 PLN
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 21.08.2007, 12:44 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Gert: you are selling your turbo?
|
|
Góra |
|
Karrlos
|
Napisane: 21.08.2007, 13:39 |
|
Dołączył: 11.07.2007 Posty: 39
|
Yes he is.
Odpowiadam.
Zacząłem przygodę z Turbo od Nissana 200SX 170 KM , 220 NM w serii. Pojeździłem 1,5 mca i dzwon.
Bardziej opłacała się nowa buda, graty przełożyłem. Jeździłem i ćwiczyłem.
Potem zaczęło brakować mocy.
Szpera, lepsze turbo, wydech inne zmiany. Zmierzone 200KM, 300 NM. ALe było więcej gdy dolot był szczelny. Więc wiem co może 200-250 KM.
Pokory uczyłem się cały czas, mając większe lub mniejsze przygody, szczęscie dopisywało (dziękuję).
4 lata z autem, 4 uszczelki pod głowicą, remoncik.
Teraz wiele rzeczy zrobiłbym inaczej i dlatego pytam za wczasu.
Na początek seria mi wystarczy, ale znam siebie i wiem, że kiedyś zapragnę wiecej. Pytam bo chcę wiedzieć ile to wiecej da radę pojeździć i ile to będzie kosztować.
auto ma mi dawać fun i satysfakcję.... więc muszę zobaczyć co dla mnie będzie najlepsze.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 21.08.2007, 14:06 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
dobre podejście
ale pamiętaj, że w 951 jakakolwiek zmiana to dużo $ przez duże $...
użytkownicy tego wozu chyba sami wiedzą ile to może kosztować... np. taka uszczelka pod głowicą...
btw: spytaj Gerta ile wydał na tuning tego wozu
|
|
Góra |
|
Karrlos
|
Napisane: 21.08.2007, 14:30 |
|
Dołączył: 11.07.2007 Posty: 39
|
Dlatego włąśnie założyłem ten topic, z Gertem już wymianiłem PM.
to że tunning kosztuje to znam z autopsji, już się rozglądam.
Najtańsza ocja to byłoby auto Gerta ale liczyłem na zakup Turbo S w przyszłym roku (za ok 8-9 Euro) i dopiero po 2-3 latach jakieś diwajsy, także na zakup tego potwora mnie nie stać.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 21.08.2007, 15:00 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Gert: Rawa will be very lonely without your turbo boost...
And drifts around Herco
I hope that you have a 911 with turbo on your mind
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 21.08.2007, 15:12 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 21.08.2007, 15:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Karlos: Gerta turbo by byl chyba najtansza opcja... Wiem jak to auto jezdzi, mialem okazje siedziec za sterami i mialem niemalego stracha No i trzeba przyznac - jest szybsze od Ski...
Szkoda tylko ze sie nie chcial go pozbyc 3 miechy temu jak kupowalem swojego
Gert: this time white 911?
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 21.08.2007, 15:30 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Igor napisał(a): widziałem jak Wampir sobie radzi ze swoją bestią
Od kiedy ja sobie z nia radze? To jest strasznie nieposluszna bestia Widac po wroclawskich wynikach
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 21.08.2007, 16:20 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
wampir napisał(a): Gert: this time white 911? Bozz napisał(a): OPIS: Szukam 911 3.2 Carerra Turbo-look G-50 czarne
ten kto jeździł czarnym, nie przesiądzie się do białego... bo to jest tak: laski lecą albo na murzynów w białych samochodach, albo na białych w czarnych samochodach proste
Wampir - oczywiście ewenementy się zdarzają
a propo radzenia sobie - spoko - ja się jeszcze nie nauczyłem sobie radzić z normalnym 150KM
|
|
Góra |
|
Karrlos
|
Napisane: 21.08.2007, 19:01 |
|
Dołączył: 11.07.2007 Posty: 39
|
wampir napisał(a): Karlos: Gerta turbo by byl chyba najtansza opcja... Wiem jak to auto jezdzi, mialem okazje siedziec za sterami i mialem niemalego stracha No i trzeba przyznac - jest szybsze od Ski...
Wiem, ale ja teraz nie dam rady
|
|
Góra |
|
jerzy_dabrowski
|
Napisane: 24.08.2007, 1:21 |
|
Dołączył: 28.06.2007 Posty: 155
|
Tuning to temat bardzo ciekawy dla mnie. Mówicie jednak o 944 czyli aucie dość starym. Jak z żywotnością silnika po takim tuningu (w końcu seryjne 944 - jak na forum piszą http://www.porscheclub.home.pl/forum/vi ... =6061#6061 - potrafią niedomagać, zepsuć się, etc.) ?
Czy taki starszy samochód wytrzyma takie przeróbki (pytam o silnik, skrzynie, zawieszenie) ?
( nie pytam narazie o wyższe zużycie paliwa :0, a przy dzisiejszych cenach paliw, ehh....)
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 24.08.2007, 8:16 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
z 944 2,5 150 (163) duzo nie wycisniesz .... tuning opiera sie na paru duperelach.. bardziej warto tu inwestowac w zawieche / szepere / oponki itp itd... 944T to inna bajka... i samochod raczej daje rade, skoro w klubie sa przyklady
a z ogolna awaryjnoscia - zebys sie nie zdziwil - 20letnie prosiaki 3 razy mniej sie psuja niz 5/10 letnie wozy wiekszosci innych marek
|
|
Góra |
|
Karrlos
|
Napisane: 24.08.2007, 9:30 |
|
Dołączył: 11.07.2007 Posty: 39
|
Mogę Zci odpowiedzieć na przykładzie Nissana 200SX, też mają po 20 lat, są często używane w drifcie gdzie wysilenie wszystkich części auta są przeogromne i często długotrwałe (to nie 1/4 mili).
I auta, jesli zrobione z głową i wystrojone dają radę całkiem dobrze.
Trzeba tylko wiedzieć jakie są najsłabsze ogniwa.
Co do tuningu to wiele aut jest po wyjściu z fabryki gotowa, zeby je podkręcać.
|
|
Góra |
|
Bozz
|
Napisane: 24.08.2007, 11:15 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 115
|
Yes I can buy a nice black 993 Turbo with small damage
- MAS airflow system with powerperfect fuel controller
- Dual wastegate with in-dash manual boost controller Boost can be set at 0.9 (280 KM)for dailly driving, at 1.4 (320 KM) for racing and at 1.6 (380 KM) for - 1/4 mile racing.
- 3 Bar fuel pressure regulator
- Bosch high flow fuel pump
- High pressure head gasket
- New high perfomance steel clutch
- Turbo S LSD Differential (40%)
- 993 Turbo seats (front)
- KW suspension with independend rear suspension (hight-inbound and outbound can be adjested)
- drilled Zimmermann brake discs front and rear with Ferrodo racing brake pads. (brak calipers renovated SRF Castrol racing brake fluid
- New Turbo
- Keskin wheels 18x8 + 18x9
- New tires Dunlop cup sport 265x35 - 285x30 (semi slick)
- A-pillar gauge pod with boost, oil temp and air-fuel gauge's
- extra set of 16" inch wheels with winter tires
price 36.000 PLN without the 18" wheels and tires(this is only the value from the list of options above)
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|