Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 14:13 

Dołączył: 8.04.2018
Posty: 19
Witam.

Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie problemu.
Dlaczego i czy jest to normalne że wskaźnik temperatury wychyla się w okolice 100 stopni.
Wiem że temat ten był już bardzo dużo razy poruszany. W moim przypadku nie ma zabrudzeń w okolicach chłodnic, obie chłodnice załączają się. Czy macie problemy z niskim poziomem płynu chłodniczego ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 14:28 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Oglądałem raz w Lesznie 996.1. Po krótkim przejeździe temp podniosła się powyżej 90stC. Po wyjściu z auta wraz ze spalinami czuć było dość charakterystyczny zapach płynu chłodzącego. Jak wyglada to u Ciebie? No niestety, masz silnik 3.4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 14:37 

Dołączył: 8.04.2018
Posty: 19
Zapachu płynu chłodniczego nie czuję. Tak jak pisałem chłodnice po osiągnięciu określonej temp załączają się. Samochód nie był przerabiany z wersji USA ( błędna kalibracja wskaźników ). Poprzedni właściciel poddawał samochód akcji serwisowej wymiany przewodów chłodniczych (tych przy silniku). Czy jest możliwość że termostat jest źle ustawiony i dopuszcza do osiągnięcia takiej temp???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 15:46 

Dołączył: 8.04.2018
Posty: 19
Dodam jeszcze że renomowany zakład w Mikołowie odpowiedział mi że oni nie wiedzą dlaczego tak jest oraz że nie wiedzą czy jest to normalne czy stoi za tym jakaś awaria. Na ubytki płynu chłodniczego dostałem informację że mam uzupełniać wodą ( nawet nikt nie wspomniał że destylowaną ) A na koniec stwierdzili czy jakaś kontrolka włącza się na czerwono ????? bo jak tak to proszę zejść na niższe obroty i schłodzić samochód no .... KUR** pełen profesjonalizm :) :banghead: oczywiście za okazyjne 200 zł / h. PORAŻKA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
W zeszłym roku miałem ubytki płynu chłodniczego - pokapowałem się po plamach na podłodze w garażu. Ciekło gdzieś tak na środku auta. Okazało się, że przewód, a właściwie jego końcówka z tworzywa, był lekko pęknięty. Wystarczyło go przyciąć i nałożyć ponownie - temat zamknięty.
Płyn wyciekał dopiero po zakończeniu jazdy - jakieś podciśnienie się wtedy wytwarza - gdy odkręcić korek o pół obrotu, ciśnienia nie ma i płyn nie wycieka.
Zaobserwowałeś wycieki u siebie?
No i wody bym raczej nie lał, Borygo przecież mamy ;)




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 17:55 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Wody nie wolno dolewać do układu pod zadnym pozorem , :banghead: to ze destylowana niczego nie zmienia. Zmień warsztat bo to partacze jeśli dali taką wskazówkę. Jeśli dolałeś wody do układu to wywal całość , zmień termostat na nowy i zalej płynem o wyższej odporności na zagotowanie symbol G 13. Po tych zabiegach oceń jak zachowuje się auto.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 19:38 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
AdrianCze, wejdź w wątek "Hej" i spójrz na moją wypowiedź zwłaszcza jeśli jakiś warsztat wymieniał węże.
Korek i czarny zawór też bym sprawdził ale tylko kontrolnie.
Na koniec sprawdź czy nie masz uszkodzonych rezystorów wentylatorów.
Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to wystarczy różowy VW G12.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 21:05 

Dołączył: 8.04.2018
Posty: 19
rezystory są ok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2019, 22:42 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Sprawdzone? Wentylatory załączają się zarówno na wolnym jak i szybkim biegu?
Pewnie się zdziwicie ale okolice 100*C to normalna temperatura pracy tego silnika i punkt włączenia pierwszego biegu wentylatorów.
To co pokazuje zegar to ściema i nijak ma się do rzeczywistej temperatury silnika.
Ja bym przede wszystkim sprawdził Piwisem jaka jest realna temperatura silnika, czy wiatraki załączają się na wolnym biegu i zbijają temperaturę czy też jest problem i wchodzi drugi bieg bo to błąd.
Jeśli nic się nie dzieje poza leciutko podwyższonym wskazaniem to w czym jest problem - gotuje się? wywala płyn?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum