Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.03.2020, 11:32 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
W konfiguratorze jest opisane:
Zależny od prędkości układ wspomagania kierowania. Zmniejsza siłę potrzebną do kierowania samochodem przy manewrowaniu oraz niższych prędkościach.

To samo powiedzieli mi w salonie, zaznaczając że w standardzie Porsche i tak jest progresywny zależny od prędkości a opcja UWK+ głównie zmniejsza siłę potrzebną do manewrowania na parkingu więc nie wziąłem tej opcji w Macanie.

A teraz po odbiorze nie czuję różnicy w pracy układu kierowniczego w zależności od trybu jazdy - Comfort/Sport/S+ (auto wyposażone jest w Sport Chrono).
Co prawda w instrukcji obsługi w dziale opisu ww trybów jazdy nie ma słowa, że zmienia się praca układu kierowniczego w tych trybach, ale wydaje mi że w Macanie testowym którym jeździłem (był wyposażony w UWK+) zmieniała się czułość układu kierowniczego w trybie Sport w porównaniu do Comfort (ale mogę dobrze tego nie pamiętać bo było w listopadzie :D).

Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2020, 11:42 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
npp napisał(a):
zmieniała się czułość układu kierowniczego w trybie Sport w porównaniu do Comfort (ale mogę dobrze tego nie pamiętać bo było w listopadzie :D).


Jak rozumiesz czułość układu kierowniczego?

Nie jestem pewien Macana ale w 911/718 plus bardzo zmniejsza siłę potrzebną do kręcenia kierownicą przy małych prędkościach przez co odbiera też sporo czucia.Wraz ze wzrostem prędkości "plus" się zmniejsza i bodajże od 50 km/h w górę nie ma już różnicy. Jedni to lubią, inni nie. Ja osobiście tego systemu nie znoszę ale na szczęście to tylko software - można go za/wykodować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2020, 19:30 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 175
Nr klubowicza: 619
Wspomaganie kierownicy+, które działa na parkingu, to jest opcja softwareowa- dealer powinien Ci to dograć za dopłatą- w US kosztuje 300USD plus pewnie koszt podpięcia PIWISa. Ale jaka jest różnica, to nie powiem bo nie jeździłem autem bez tej opcji.

https://www.suncoastparts.com/product/SKU95BPSP.html




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2020, 22:35 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Jedynym plusem tego systemu jest bardzo lekka kierownica, którą można obracać jednym palcem podczas parkowania. Dotyczy to również dużych ciężkich kół.
U nas też można aktywować (info PW), niekoniecznie wizyta ASO.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2020, 20:48 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
Czyli tylko i wyłącznie odpowiada za lekkie operowanie kierownica przy niskich prędkościach?
A w Porsche Macan układ kierowniczy nie zmienia się przy zmianie trybów comfort/sport/ sport+?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum