Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.10.2013, 14:30 

Dołączył: 20.10.2013
Posty: 4
Witam ,

Przymierzam się do zakupu 996 co najmniej z 2003 .
Nie ukrywam że najbardziej chciałbym prosiaka w wersji 4 bądź też 4s ,
dlatego proszę o wskazówki na co zwracać uwagę przy zakupie :) wiem już że wersje z 3,4 l nie cieszą się dobrą opinią , ale co jeszcze ? :)
Jeśli ma to jakieś znaczenie to auto zamierzam kupić u nasz zachodnich sąsiadów :)


pozdrawiam wszystkich prosiako fanów :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2013, 16:38 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Rocznik 2003 zdecydowanie będzie już po lifcie, czyli 3,6 litra. 4-napędowa wersja normalnej Carrery nigdy mnie nie pociągała, w żadnej generacji, natomiast 4s z przyjemnością oglądałbym w swoim garażu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2013, 20:56 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
Jeśli liczysz na jakiś super szybki samochód to raczej nie Tiptronic
Generalnie jestem pod wrażeniem jak on podnosi sie od dołu przy starcie ale 5 biegów to nie to co 6 w manualu napewno.

Na co zwracać uwagę trudno mi Ci coś doradzić - na pewno warto dobrze prześwietlić autko...

Mi na dziś dzień najbardziej podoba się właśnie 4s w wersji coupe - moje cabrio nie ma tak fajnej lini - jedynie z hardtopem wygląda smaczniej.
Generalnie jakiej wersji byś nie kupił to buzia będzie sie cieszyć już przy samym odpalaniu:) Ja nie żałuje póki co zakupu :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2013, 14:14 

Dołączył: 20.10.2013
Posty: 4
Dzięki za odpowiedzi , ale na co szczególnie zwracać uwagę jaki przebieg itd :)
Aaa i jeszcze jedno :) czy warto jest jeździć do ASO czy jest to wyrzucony zlocisz ? Zdaje sobie sprawę z tego ze serwis ASO porsche to jednak porsche ale będąc w ASO mercedesa w krk zostałem nieźle naciągnięty :))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2014, 23:45 

Dołączył: 27.06.2009
Posty: 79
mam podobne pytanie.
Co sie psuje w 996 po lifcie? Bo juz pare (no napewno mniej jak 3,4l silnik) wydzialem w ogloszeniach Motorschaden. Na co zwrucic uwage? Na co patrzic?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2014, 2:09 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Największym specem to chyba nie jestem :) ale przede wszystkim w 3.6 zwróciłbym uwagę czy silnik jest suchy, głównie na łaczeniu silnik/skrzynia. Jeśli chcesz bardziej dokładnie sprawdzić stan, jedź do fachowca ( u nas w płd. PL np. Auto Dusza), niech zajrzy kamerą do cylindrów, przejrzy pamięć komputera (obroty), wydasz 200 euro ale oszczędność może być znacznie wyższa.

A ja zawsze jeszcze patrzę, od kogo kupuję. Sporo można po człowieku już odgadnąć, co się z autem działo :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2014, 7:53 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Cześć jestem w posiadaniu takowej 4Ski.Rocznik 2003 Przebieg 75 tys km.
Jak kupowałem to ciekł olej między skrzynią biegów i silnikiem. Mogą być dwie przyczyny ( nie jestem mechanikiem wiec nie wiem czy prawidłowo napiszę ) albo uszczelnienie wału głównego albo wałka pośredniego. W pierwszym przypadku można jeździć nawet z tym jakiś czas ja zrobiłem 25 tyś km w drugim kończy się wymianą silnika jak nie naprawimy. To są ponoć typowe usterki tego modelu. Wymieniałem jeszcze kostkę za stacyjką.Objaw był taki,że nawet jak wyjąłeś kluczyk to nadal było napięcie i np. grało radio w aucie. Trzeba było kilkakrotnie wyjmować kluczyk. Ta kostka to wada fabryczna we wszystkich samochodach koncernu VW i innych co jej używali.Wymiana kilkadziesiąt złoty plus robocizna gdyż są zamienniki. A kilka tygodni temu padłu oba światła przednie. Myślałem ze to obie żarówki a okazało się zę tej duży przełącznik za przełącznikiem świateł.Tu już nie ma zamienników albo nie znalazłem trzeba było kupić u Lellka i kosztowało 500 zł plus robocizna.Najbardziej zawiedziony jestem elektryką i elektroniką samochodów Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2014, 7:56 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
ja mam już prawie 300.000 przejechane w moim 996T w tiptronice.
Jakbym miał kupować jakikolwiek Porsche z tej serii to (o ile to możliwe) bym dokadkowo bardzo dokładnie sprawdził

1. historie serwisów a wszególnosci wymianę oleju silnika, skrzyni biegu i wszelkie płyny.

2. zawieszenie i śruby regulacyjne

3. plastiki pod samochodem i nadkola, boczne progi plastikowe i przedni spoiler

4. Stan chłodnic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2014, 10:17 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
Ja właśnie kupiłem i powoli naprawiam, więc mam wrażenie, ze jakąś wiedzę posiadam. Podpisuję się pod kolegą Tromerem

2. zawieszenie i śruby regulacyjne - najlepiej na podnośniku sprawdzić z mechanikiem wszystkie przegubu, łączenia wahaczy, łącznik stabilizatora itp

3. plastiki pod samochodem i nadkola, boczne progi plastikowe i przedni spoiler

4. Stan chłodnic - pasowałoby je obejrzeć

Reszta standardowo, jak z każym autem: kompletność wnętrza i stan zużycia dywaników/elementów skórzanych, przycisków

Ważne jest czy wszystkie elementy karoserii ładnie do siebie pasują.

Zwróć uwagę na uszczelkę szyby czołowej - u mnie była podklejona superglu i musiałem ją wyszarpać - nowa 450 zł + koszt wycięcia i wstawienia szyby spowrotem.

Stan felg ma nie małe znaczenie, bo ładny zestaw osiemnastek używanych kosztuje 10 tyś. Dekielki do felg też są drogie, do mnie komplet kosztuje 200 eur.

Polecam serwis Auto Dusza Katowice (warto przyjechać z Krakowa) - za uczciwą kwotę rzetelnie sprawdzą samochód włącznie z wideo-inspekcją stanu silnika - w razie braków i potrzeb wymiany części mają niezły zapas używanych w bardzo dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2014, 22:35 

Dołączył: 27.06.2009
Posty: 79
Bardzo dziekuje za podpowiedzi. Moze sie uda :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum