Autor |
Wiadomość |
hubi_pl
|
Napisane: 1.11.2016, 8:35 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Kirył napisał(a): 1. Jakie spalanie w benzynce ( nie mówię o eco jeździe lecz o normalnym użytkowaniu porsche) 2. Jak zachowuje sie diesel, ( na mokrym i śnieg)
Ad 1. Nie jezdze szybko, na trasie 120-160, ale blizej dolu. Krakow-warszawa Wczoraj wawa - bialystok 9.3, potem troche po miescie i zakonczylem na 10. W miescie ciezko powiedzialec, raz przejade wawy migiem, innym razem korek...ale mysle ze ok 12-13 to max. Pisze o normalnej jezdzie, jak na trasie bedzie gaz hamulec, jak w miescie bedzie gaz hamulec to nie ma co liczyc na km ale na h Ad. 2 Masakrycznie. Dostalem kiedys Panamere D jako zastepcze, dostalem w niedziele i oddalem we wtorek. Tym autem nie mozna bylo na lawete wjechac, a jak zjechano to nie moglem. A sniegu ruszyc...na mokrym brak komfortu plynneho ruszenia. Silnik super, ale brak 4x4 w moich oczach kompletnie go dyskwalifikuje. Nie polecam Natomiast jak kupowalem swoja to czytalem sporo o 3.6 na roznych forach w eu i duzo osob pisalo ze lepiej 4.8 v8 ze wzgledu na +2 cylindry, lepsza moc i spalanie. Przemysl to, a na dodatek łatwiej znaleźć 4.8 z 4x4 niz 3.6 z 4x4. Pozdr
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 1.11.2016, 9:02 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Faktycznie za bardzo się rozjechalo.
Przekaz miał być jak podsumował Witek tj. brsk 4x4 to największa wada diesela moim zdaniem. Natomiast skrzynia tiptronic do niego jest jak najbardziej ok.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 1.11.2016, 12:42 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Spalanie 4.8 zaskakująco niskie, kiedyś Kimbex również pisał o niskim spalaniu, Cayenne z tym silnikiem jednak spala odczuwalnie więcej. Diesel w Panamerze to ten bezpośrednio z Audi ? Z tego co się orientuje to wiele mniej nie spali. 4x4 jak widać obowiązkowe. Uwzględniając brak gwarancji jakie mogą być koszty naprawy silnika oraz pozostałych komponentów o których pisze chris_3?
|
|
Góra |
|
Kirył
|
Napisane: 1.11.2016, 12:50 |
|
Dołączył: 31.10.2016 Posty: 10
|
Dziękuje kolegom za wypowiedzi w szczególności hubi_pl. Biorąc pod uwagę miejsce i warunki w jakich autko będzie używane disla juz wykreśliłem z braku 4x4. Zgadzam sie ze z tylnim napędem też można jeździć ale tak jak koledzy piszą są problemy w większych miastach (deszcz, śnieg!) a juz nie mówię o drogach na których ja sie poruszam ( czasami w zimie na krajówce pługa ciężko zobaczyć ) Dla mnie w grę wchodzi tylko 3.6, wiem ze większa pojemność większe korzyści ale jak już wcześniej wspomniałem przesiądę się z A7 245km diselka na panamerkę. Dzwiek, moc, itd na pewno będą mnie zaspokajać w końcu z 3,0 disla na 3,6 benzynka przeskok jest . Jeszcze jedno pytanie jak z przeglądami jakie koszty?. Wiem wiem, dzisiaj nie ma się co do nowego auta przyzwyczajać, wszystkie mogą się popsuć i płatać figle(po 2 tyg. od zakupu A7 padła jakiś czujnik od przekładni skrzyni, auto laweta do ASO i 10 tyś naprawa). Wiem również ze nie ma co porównywać koszty eksploatacji do Audi, ale aż tak kolosalnych różnić nie powinno być. Śledząc forum już co nie co się dowiedziałem na pewno ASO Katowice odpada. Nie wydaje mi się ze panamera jest aż tak usterkowa no chyba ze się mylę. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
QbaqBA
|
Napisane: 1.11.2016, 13:33 |
|
Dołączył: 11.02.2012 Posty: 146
|
Kirył napisał(a): Dzwiek, moc, itd na pewno będą mnie zaspokajać w końcu z 3,0 disla na 3,6 benzynka przeskok jest Oj, żebyś nie był zaskoczony...
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 1.11.2016, 14:45 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
QbaqBA napisał(a): Kirył napisał(a): Dzwiek, moc, itd na pewno będą mnie zaspokajać w końcu z 3,0 disla na 3,6 benzynka przeskok jest Oj, żebyś nie był zaskoczony... Też mi się tak zdaje. A7 3.0 TDI 245PS dzięki poteznemu momentowi będzie moim zadaniem w subiektywnych odczuciach kierującego znaczenie szybsze niż Panamera 3.6 (choć to ona, pewnie tylko dzięki PDK, na papierze jest w przyśpieszeniach minimalnie szybsza). Dźwięk oczywiście na korzyść benzyny Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
thestructor
|
Napisane: 1.11.2016, 14:57 |
|
Dołączył: 14.04.2014 Posty: 62
|
Też mi sie tak wydaje, panamera 3,6 to piach, musisz cisnąć po obrotach aby jechało - subiektywnie lepiej ci sie będzie jezdziło a7 3.0 tdi z racji momentu dostępnego od dołu
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 1.11.2016, 17:17 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Przesiadka z 3.0TDI na 3.6V6 benzyna... Możesz być rozczarowany myślę chyba ze Ci wogole nie zależy na osiągach. Panamerka bedzie napewno fajnym autkiem Dlubnalem ostatnio swoje A6 3.0 TDI i jest to wg mnie juz naprawde bardzo sprawny motor a kombiak zrobil sie duzo lzejszy Tez mysle o Panamerze, ale ryjek zapewne by mi sie cieszyl dopiero w GTS lub Turbinie ale to wiadomo koszta innego rzedu, wiec poki co stop. GTS i ta praca...wooow! Bezcenne. Zainwestowałbym tylko w wymiane szczotek rozrusznika bo bym ja tylko odpalał i gasił na okreta Zartuje Co by nie kupowac jako wyznacznik szukałbym auta z gwarancja. Fajny to komfort miec w nosie ze co nie padnie to nie do konca Twoj problem (poza mat eksploatacyjnymi i zawiasem)
|
|
Góra |
|
Kirył
|
Napisane: 1.11.2016, 18:29 |
|
Dołączył: 31.10.2016 Posty: 10
|
Troszkę zaczynamy odbiegać od głównego wątku... Panowie pomaskowałem już A7, choć w sercu pozostaje sentyment w szczególności patrząc teraz na A7 po lifcie gdzie mamy 272KM nie mówiąc o 320km competition. W ciemno wziął bym spowrotem A7. Zastanawiałem sie nad Mietkiem CLS 350 4matic AMG line, ale może jak będę miał 50 lat to wtedy ( bez obrazy dla miłośników mietków).
Co do osiągów aż tak mi nie zależy a różnica pomiędzy komfortem i właściwościami jazdy (rozstaw ośi) w panamerce jest lepszy. Po drugie chciałbym coś innego a panamera jest tym czymś (jak nie to A7) Jak ten motur 3.6 okaże się za słaby... no to panowie przy następnym zakupie będzie sie szukało czegoś mocniejszego.
Ja dopiero chciałbym zacząć przygodę z Porsche, wiec czy na start taka panamerka 3.6 4x4 jest zła?
|
|
Góra |
|
thestructor
|
Napisane: 1.11.2016, 21:13 |
|
Dołączył: 14.04.2014 Posty: 62
|
Nikt nie mówi ze panamera 3.6 jest zła, tylko w stosunku do odniesienia tego czym jeździsz teraz będzie to wolniejszy wóz
Jechałes chociaż testów 3.6 panamera?
Mam w stajni bmw 520d i mietka s klase 3.5 benzynę bez tyrbo - niby na papierze Mietek szybszy o sekundę a subiektywnie bmw się lepiej odpycha
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 1.11.2016, 22:28 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Zawsze diesel w odczuciu będzie szybszy bo nagle np od 2 tys obr dostaje się kopniaka w fotel. Przy silniku wolnossacym jak wiadomo tak nie ma
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 1.11.2016, 23:32 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Jeśli nie diesel i musi być 4x4 to chyba zastanowilbym sie raczej nad v8 jak również radzą koledzy. Łatwiej o napęd na 4, auta z reguły lepiej doposażone i ten silnik bardziej pasuje do Panamery. Mocy w v6 zacznie ci brakować, v8 to optimum. Rozejrzyj sie może za gts-em bo warto. Ale jak również koledzy wspominali - gwarancja Approved jest silnie wskazana w przypadku Panamery... Tym bardziej jeśli to twoje pierwsze Porsche i nie chcesz się rozczarować usterkami i brakiem mocy.
|
|
Góra |
|
johnyby
|
Napisane: 2.11.2016, 22:55 |
|
Dołączył: 28.10.2016 Posty: 7
|
dzieki za odpowiedzi z różnych wypowiedzi co tu widzę to chyba raczej diesel wchodzi w grę, ponieważ jak czytam, że coś tam się zapada w silniku, zaciera, zapycha to mnie to trochę odraża, a chcę wydać 200k, więc w grę wchodzi 2011/2012 więc nie za młode a kasy dużo. Co do diesla nie usłyszałem nic złego na temat ustere, tylko to, że nie ma 4x4, ale to mnie nie przeraża, bo cale życie jeżdżę na tył np E65 4.5V8 i nigdy nie mialem problemu z tym, że nie ma 4x4. Do tego w tym dieslu jest chyba silnik i skrzynia biegów z Audi?
|
|
Góra |
|
Kirył
|
Napisane: 3.11.2016, 12:45 |
|
Dołączył: 31.10.2016 Posty: 10
|
Do tego w tym dieslu jest chyba silnik i skrzynia biegów z Audi?[/quote]
Gdzieś wyczytałem ze jest ale dopiero w li fcie
|
|
Góra |
|
Kirył
|
Napisane: 3.11.2016, 13:02 |
|
Dołączył: 31.10.2016 Posty: 10
|
Zaliczony salon w wawie i Poznaniu. Zarówno Pan w wawie jak i Poznaniu namawia do GTS ( tak jak koledzy z forum). Jeden z Panów zapewniał mnie ze w mieście aby przekroczyć 16l to musiał bym się mocno starać, pan zapewniał ze w 13l spokojnie się zmieszcze. Na naszym forum ktoś pisał że w mieście to 15-21 litrów. Kto tu jest bliżej prawdy? Raczej skłaniam się ku użytkownikowi, a sprzedawca zawsze będzie chciał tylko sprzedać.
|
|
Góra |
|
sebkub
|
Napisane: 3.11.2016, 18:02 |
|
Dołączył: 7.03.2015 Posty: 186
|
Daj sobie spokój z tym spalaniem - różnica kilku litrów jest w ogóle niezauważalna przy generalnych kosztach utrzymania. Kup, wykup approved, jeździj i się ciesz autem.
|
|
Góra |
|
Bluestar
|
Napisane: 3.11.2016, 21:36 |
|
Dołączył: 10.02.2013 Posty: 28
|
sebkub napisał(a): Daj sobie spokój z tym spalaniem - różnica kilku litrów jest w ogóle niezauważalna przy generalnych kosztach utrzymania. Kup, wykup approved, jeździj i się ciesz autem. Tylko nie kupuj auta z pierwszego roku produkcji, bo będziesz musiał zameldować się w serwisie
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 3.11.2016, 22:41 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Kirył napisał(a): Zaliczony salon w wawie i Poznaniu. Zarówno Pan w wawie jak i Poznaniu namawia do GTS ( tak jak koledzy z forum). Jeden z Panów zapewniał mnie ze w mieście aby przekroczyć 16l to musiał bym się mocno starać, pan zapewniał ze w 13l spokojnie się zmieszcze. Na naszym forum ktoś pisał że w mieście to 15-21 litrów. Kto tu jest bliżej prawdy? Raczej skłaniam się ku użytkownikowi, a sprzedawca zawsze będzie chciał tylko sprzedać. Nie jeździłem Panamerą (oprócz zabawy) ale max 13l w mieście możesz między bajki włożyć przy benzynowym silniku i takiej masie auta. 911 jest nieco jednak lżejsze a 13l to wynik minimum. Wierzyć mi się nie chce, że Panamera będzie oszczędniejsza. Na codzień jeżdżę 3.0 TDI 320 KM i w mieście mam około 11-12. W trasie około 9-10, przy szybkiej jeżdzie 12-13. Jak chcesz mieć wygodne a szybkie auto i w dodatku w miarę oszczędne to niestety zostaje diesel. Kimbex jeździł Panamerą GTS i chyba kiedyś pisał, że w trasie spalanie ma podobne ale w mieście nie pamiętam czy się chwalił.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 3.11.2016, 23:44 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Jest mozliwe, zalezy jak jezdzisz. Ja mam 4S i spalanie jest serio niskie, az kilka razy sprawdzalem liczac liczbe km i ilosc zatankowanego paliwa bo myslalem ze komp oklamuje.
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 4.11.2016, 1:01 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
Bluestar napisał(a): sebkub napisał(a): Daj sobie spokój z tym spalaniem - różnica kilku litrów jest w ogóle niezauważalna przy generalnych kosztach utrzymania. Kup, wykup approved, jeździj i się ciesz autem. Tylko nie kupuj auta z pierwszego roku produkcji, bo będziesz musiał zameldować się w serwisie Ja mam auto z pierwszego roku produkcji i obecnie wszystko jest OK (ale faktycznie w książce serwisowej jest wpisanych sporo różnych akcji serwisowych) - więc jeśli auto z pierwszego roku produkcji to tylko z dużym przebiegiem (wtedy wszystko jest wymienione).
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|