Autor |
Wiadomość |
wampir
|
Napisane: 28.05.2007, 15:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Zauwazylem ostatnio ze stala mi sie dziwna rzecz. Probowalem ostatnio sprawdzic jakie sa objawy niedzialania klimy i ja wlaczalem, i wydaje mi sie ze wlasnie to moze byc powodem, bo chyba wlasnie po tych manewrach zaczela sie dziac dziwna rzecz.
Otoz w momencie przekrecenia kluczyka (nawet bez wlaczania silnika, bez zapalania kontrolek) zalacza mi sie wiatrak i wyglada ze pracuje na max obrotach. Przy przekreceniu na pozycje wylaczonego samochodu wiatrak sie rowniez wylacza. Dzieje sie to nawet na zimnym silniku.
Macie jakis pomysl co sie moglo popsuc i jak to sprawdzic?
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 28.05.2007, 16:33 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Po wyjeciu G10 wiatraki sie nie zalaczaja. Czyzby przekaznik strzelil? Czy cos innego je kontroluje, a bez przekaznika po prostu sygnal nie idzie?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 28.05.2007, 16:40 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Prawdopodobnie czujniki temp. w chłodnicy / ciśnienia w układzie klimatyzacji lub duży przekaźnik od wiatraków. Obstawiam to drugie.
Wyjmij duży przekażnik G10. Testerem zwarć sprawdź czy na stykach TS i TF w gnieździe tego przekaźnika jest masa. Rozpiska styków jest na przekaźniku. Jeśli jest masa na styku TS - uszkodzony czujnik temp w chłodnicy. Jeśli jest masa na TF, to czujnik ciśnieina klimy lub temp. w chłodnicy (aby sprawdzić który padł, musisz ściągnąć wtyczkę z któregoś z nich - zanik masy po ściągnięciu oznacza, że ściągnąłeś wtyczkę z uszkodzonego). Jeśli na zadnym nie ma masy - G10 do wymiany.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 28.05.2007, 16:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Jak mi padl czujnik temp w chlodnicy w n/a to wiatrak chodzil nawet po wyciagnieciu kluczyka.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 28.05.2007, 16:54 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Tak. Przy padniętym (zwartym) czujniku powinien chodzić na wolnym biegu o ile zwarty był czujnik na biegunie niskiej temp (są 2 bieguny + 1 masa). Proponuję sprawdzić wg tego co napisałem, daj info o wynikach.
Możesz też mieć padnięte rezystory od wolnego biegu, ale to później. Zakładam, że bezpieczniki sprawdziłeś.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 28.05.2007, 17:03 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
W razie czego mam sprawny G10.
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 28.05.2007, 18:08 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
jak masz klimę załączoną (przycisk wciśnięty - wcale nie musi działać) to wiatraki powinny chodzić oba na pierwszym biegu zaraz po przekręceniu kluczyka. Sprawdź też przycisk od klimy bo może się blokuje albo po prostu wyciągnij przekaźnik AC i zobacz wtedy.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 28.05.2007, 22:49 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Teoria klimy odpada. Przekaznik G17 i 29 bezpiecznik nic nie daja. Bezpieczniki od wiatrakow powoduja rozlaczenie sie, ale po wlozeniu znowu sie zalaczaja. Wyciagnalem G10 z drugiego auta, zobacze rano co mi to daje.
Nie mam testera - nie mam czym sprawdzic czy masy sa ok - z tym sie musze udac do kogos...
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 28.05.2007, 22:55 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Masy - żarówka 12v i kabelek.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 28.05.2007, 23:01 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Bylo od razu ze o takie sprawdzenie chodzilo Ok, to sprawdze jutro
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 29.05.2007, 9:01 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Uszkodzone G10 wyeliminowane. Wlozylem drugie i dzieje sie to samo. Sprawdze masy pozniej
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 29.05.2007, 10:11 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
wampir napisał(a): Teoria klimy odpada. Przekaznik G17 i 29 bezpiecznik nic nie daja. Bezpieczniki od wiatrakow powoduja rozlaczenie sie, ale po wlozeniu znowu sie zalaczaja.
Nie koniecznie.
Jeśli padł czujnik ciśnienia w klimie, to wyjęcie G17 i F29 nic nie zmieni. Czujnik ten zwiera styk TF od G10 do masy w momencie osiągnięcia zbyt wysokiego ciśnienia. Sterownik klimy nie ma na to wpływu. Może tak napompowałeś kompresorem od klimy instalację, że masz tam cały czas wysokie ciśnienie A masz w ogóle czynnik w układzie ? Wiesz na czym polega awaria klimy ?
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 29.05.2007, 13:19 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Z tego co mi wiadomo to kompresor byl padniety, ale nie jest to 100%. Wlaczenie klimy nie powoduje nic z tego co widze. Znaczy kompletnie nie chlodzi. Nie wiem czy jest pelna, nie sprawdzalem.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.05.2007, 17:35 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
No i sie okazalo ze po rozpieciu czegos co mi sie wydaje byc czujnikiem (przy swiatlach od kierowcy, kolo zbiorniczka od klimy - ida 4 kabelki)... Rozpieciu malo powiedziane Prawde mowiac wydaje mi sie ze jeden z kabli byl oderwany i mogl powodowac zwarcie, skonczylo sie na tym ze wyrwalem pozostale 3 myslac ze to wtyczka Wiec okazalo sie ze wiatraki przestaly sie bez sensu krecic i kreca sie tylko w zaleznosci od temp silnika - czyli standardowo.
Zatem pytanie - co teraz popsulem?
Zakladam ze padl albo czujnik cisnienia o ktorym byla wczesniej mowa, albo jeden z kabli byl rzeczywiscie urwany i spowodowal zwarcie - czy sie myle?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.05.2007, 23:28 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Strzał w 10tkę. Bawiłeś się kabelkami od czujników ciśnienia klimy.
Są 4 kabelki:
brązowy - masa
czerwono / biały - do G10. Zwiera do masy przy nadciśnieniu.
czarno/czerwony - załączanie kompresora ze sterownika klimy.
czarny - wyjście na kompresor.
Jak za małe lub za wysokie ciśnienie, to jeden z czunkików rozwiera czarny z czarno/czerwonym (normalnie zwarte) - zabezpieczenie kompresora.
Przy wysokim ciśnieniu drugi czujnik zwiera brązowy z czerwono białym - załączanie wentylatorów.
Obstawiam, że czerwono biały był zwarty do masy. Ten właśnie idzie na styk TF do G10.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.05.2007, 23:43 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Znaczy moze byc rozlaczone jak jest - nie bawic sie klima i nic sie nie popsuje bardziej?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 31.05.2007, 8:04 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Jak będzie rozłączone to nic się nie stanie. Pamiętaj tylko o zaizolowaniu.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 31.05.2007, 9:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Wszystko fajnie, tylko tak spojrzalem na te kabelki i mam 2 niebieskie 2 czarne...
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 31.05.2007, 10:18 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Popatrz dalej. Może przechodzą w kostkę i dalej są inne kolory. Wiązka z samochodu powinna miec takie kolory jak napisałem.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 31.05.2007, 13:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
to składak....rama porsche - reszta skoda...one mają takie kabelki
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|