Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.05.2007, 15:45 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Zauwazylem ostatnio ze stala mi sie dziwna rzecz. Probowalem ostatnio sprawdzic jakie sa objawy niedzialania klimy i ja wlaczalem, i wydaje mi sie ze wlasnie to moze byc powodem, bo chyba wlasnie po tych manewrach zaczela sie dziac dziwna rzecz.

Otoz w momencie przekrecenia kluczyka (nawet bez wlaczania silnika, bez zapalania kontrolek) zalacza mi sie wiatrak i wyglada ze pracuje na max obrotach. Przy przekreceniu na pozycje wylaczonego samochodu wiatrak sie rowniez wylacza. Dzieje sie to nawet na zimnym silniku.

Macie jakis pomysl co sie moglo popsuc i jak to sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 16:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Po wyjeciu G10 wiatraki sie nie zalaczaja. Czyzby przekaznik strzelil? Czy cos innego je kontroluje, a bez przekaznika po prostu sygnal nie idzie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 16:40 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Prawdopodobnie czujniki temp. w chłodnicy / ciśnienia w układzie klimatyzacji lub duży przekaźnik od wiatraków. Obstawiam to drugie.

Wyjmij duży przekażnik G10. Testerem zwarć sprawdź czy na stykach TS i TF w gnieździe tego przekaźnika jest masa. Rozpiska styków jest na przekaźniku. Jeśli jest masa na styku TS - uszkodzony czujnik temp w chłodnicy. Jeśli jest masa na TF, to czujnik ciśnieina klimy lub temp. w chłodnicy (aby sprawdzić który padł, musisz ściągnąć wtyczkę z któregoś z nich - zanik masy po ściągnięciu oznacza, że ściągnąłeś wtyczkę z uszkodzonego). Jeśli na zadnym nie ma masy - G10 do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 16:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Jak mi padl czujnik temp w chlodnicy w n/a to wiatrak chodzil nawet po wyciagnieciu kluczyka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 16:54 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Tak. Przy padniętym (zwartym) czujniku powinien chodzić na wolnym biegu o ile zwarty był czujnik na biegunie niskiej temp (są 2 bieguny + 1 masa). Proponuję sprawdzić wg tego co napisałem, daj info o wynikach.

Możesz też mieć padnięte rezystory od wolnego biegu, ale to później. Zakładam, że bezpieczniki sprawdziłeś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 17:03 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
W razie czego mam sprawny G10.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 18:08 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
jak masz klimę załączoną (przycisk wciśnięty - wcale nie musi działać) to wiatraki powinny chodzić oba na pierwszym biegu zaraz po przekręceniu kluczyka. Sprawdź też przycisk od klimy bo może się blokuje albo po prostu wyciągnij przekaźnik AC i zobacz wtedy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 22:49 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Teoria klimy odpada. Przekaznik G17 i 29 bezpiecznik nic nie daja. Bezpieczniki od wiatrakow powoduja rozlaczenie sie, ale po wlozeniu znowu sie zalaczaja. Wyciagnalem G10 z drugiego auta, zobacze rano co mi to daje.

Nie mam testera - nie mam czym sprawdzic czy masy sa ok - z tym sie musze udac do kogos...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 22:55 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Masy - żarówka 12v i kabelek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2007, 23:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Bylo od razu ze o takie sprawdzenie chodzilo :? Ok, to sprawdze jutro :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2007, 9:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Uszkodzone G10 wyeliminowane. Wlozylem drugie i dzieje sie to samo. Sprawdze masy pozniej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2007, 10:11 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
wampir napisał(a):
Teoria klimy odpada. Przekaznik G17 i 29 bezpiecznik nic nie daja. Bezpieczniki od wiatrakow powoduja rozlaczenie sie, ale po wlozeniu znowu sie zalaczaja.


Nie koniecznie.

Jeśli padł czujnik ciśnienia w klimie, to wyjęcie G17 i F29 nic nie zmieni. Czujnik ten zwiera styk TF od G10 do masy w momencie osiągnięcia zbyt wysokiego ciśnienia. Sterownik klimy nie ma na to wpływu. Może tak napompowałeś kompresorem od klimy instalację, że masz tam cały czas wysokie ciśnienie :wink: A masz w ogóle czynnik w układzie ? Wiesz na czym polega awaria klimy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2007, 13:19 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Z tego co mi wiadomo to kompresor byl padniety, ale nie jest to 100%. Wlaczenie klimy nie powoduje nic z tego co widze. Znaczy kompletnie nie chlodzi. Nie wiem czy jest pelna, nie sprawdzalem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2007, 17:35 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
No i sie okazalo ze po rozpieciu czegos co mi sie wydaje byc czujnikiem (przy swiatlach od kierowcy, kolo zbiorniczka od klimy - ida 4 kabelki)... Rozpieciu malo powiedziane :> Prawde mowiac wydaje mi sie ze jeden z kabli byl oderwany i mogl powodowac zwarcie, skonczylo sie na tym ze wyrwalem pozostale 3 myslac ze to wtyczka :P Wiec okazalo sie ze wiatraki przestaly sie bez sensu krecic i kreca sie tylko w zaleznosci od temp silnika - czyli standardowo.
Zatem pytanie - co teraz popsulem? :twisted:
Zakladam ze padl albo czujnik cisnienia o ktorym byla wczesniej mowa, albo jeden z kabli byl rzeczywiscie urwany i spowodowal zwarcie - czy sie myle?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2007, 23:28 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Strzał w 10tkę. Bawiłeś się kabelkami od czujników ciśnienia klimy.

Są 4 kabelki:

brązowy - masa
czerwono / biały - do G10. Zwiera do masy przy nadciśnieniu.
czarno/czerwony - załączanie kompresora ze sterownika klimy.
czarny - wyjście na kompresor.

Jak za małe lub za wysokie ciśnienie, to jeden z czunkików rozwiera czarny z czarno/czerwonym (normalnie zwarte) - zabezpieczenie kompresora.

Przy wysokim ciśnieniu drugi czujnik zwiera brązowy z czerwono białym - załączanie wentylatorów.

Obstawiam, że czerwono biały był zwarty do masy. Ten właśnie idzie na styk TF do G10.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2007, 23:43 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Znaczy moze byc rozlaczone jak jest - nie bawic sie klima i nic sie nie popsuje bardziej? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.05.2007, 8:04 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Jak będzie rozłączone to nic się nie stanie. Pamiętaj tylko o zaizolowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.05.2007, 9:14 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Wszystko fajnie, tylko tak spojrzalem na te kabelki i mam 2 niebieskie 2 czarne...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.05.2007, 10:18 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Popatrz dalej. Może przechodzą w kostkę i dalej są inne kolory. Wiązka z samochodu powinna miec takie kolory jak napisałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.05.2007, 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
to składak....rama porsche - reszta skoda...one mają takie kabelki :blob:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum