Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.04.2014, 10:34 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Hej !

Myślałem że mam niedoważone koła zimowe bądź walniętą którąś oponę ale niestety cały czas to samo to wymianie na zestaw letni :/

Felgi proste, opony przebadane laserowo, wyważenie ok.

Przy 120 km/h odczuwalne wibracje na kierownicy. Jeśli zaczynam przyśpieszać - wibracje nikną, zwalniam - większe wibracje, hamuje - zero wibracji.

Od czego zacząć szukać ? Czy możliwe aby poluzowane łożysko dawało takie objawy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1650
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Wibracje przy 120 km/h wskazują jednak na źle dowarzone koła...
Czy przesuwałeś opony względem obręczy ?
Na innych kołach też wibrowało ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 11:02 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Wiem teraz się mówi o optymalizacji opony względem obręczy ale tego nie robiłem :)

Opony przekładam na ten sam komplet felg.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 11:52 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
A felgi sprawdzone, może któraś skrzywiona po kontakcie z krawężnikiem np.?




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1650
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
sojs napisał(a):
Wiem teraz się mówi o optymalizacji opony względem obręczy ale tego nie robiłem :)

Opony przekładam na ten sam komplet felg.


To pomaga.
W przypadku mocnych aut wręcz wypada to zrobić. Samo naklejenie ciężarków może nie pomóc.
Słyszałem jeszcze o ważeniu kół i poskładaniu ich w taki sposób, żeby były jak najmniejsze różnice. No i wyważanie możliwie najdokładniejsze…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 17:45 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Prześwietl dokładnie zawieszenie - luzy też mogą powodować wibracje.
No i geometria (przynajmniej sprawdzenie) na pewno by nie zaszkodziła...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2014, 20:52 

Dołączył: 25.11.2013
Posty: 79
sojs napisał(a):
Hej !

Myślałem że mam niedoważone koła zimowe bądź walniętą którąś oponę ale niestety cały czas to samo to wymianie na zestaw letni :/

Felgi proste, opony przebadane laserowo, wyważenie ok.



Wymieniasz u tego samego wulkanizatora ?

Aby Ci drżała kiera przy 120 to muszisz mieć z 40 - 50 gram zle zrobione .

Wyważenie kół sprawdisz w ten sposób że jak wulkanizator wyważy koło to niech je sciągnie z maszyny i przykręci jeszcze raz i sprawdzi ile wyjdzie . Zapytaj też o dokładność wyważenia .
Niech Ci pokaże gdzie ma to napisane w menu na maszynie . Niektóre maszyny da się ustawić że tolerują wyważenie nawet do 30 gram .
Koła aluminiowe powyżej 16 cali powinno się wyważać na stożku i jednocześnie uchwycie precyzyjnym

http://swistowskionline.pl/pl/p/Uchwyt- ... 5-40mm/621

Jeżeli nie robili tego na uchwycie precyzynym to możesz mieć właśnie tak duże niedowagi .

Na jakiej maszynie robili ci to badanie laserowe :lol: Hofman Optima ?

Jeśli już badać oponę to pod obciązeniem na wyważarce Huntera ... która idealnie symuluje warunki drogowe , ale jest tylko kilka takich maszyn w Pl . Pieprzenie o optymalizacji i laserach to takie dojenie naiwniaków przez pseudo fachowców .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 22:03 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Dokładnie tak wymiana na stożku i tym uchwycie. Jutro w takim razie pojadę jeszcze na stacje diagnostyczną żeby ew zobaczyć co w zawieszeniu słychać przy takim dużym samochodzie może faktycznie coś przenosić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 22:29 

Dołączył: 29.05.2009
Posty: 160
911Bart napisał(a):
Prześwietl dokładnie zawieszenie - luzy też mogą powodować wibracje.
No i geometria (przynajmniej sprawdzenie) na pewno by nie zaszkodziła...



+1 - miałem podobną sytuację w 7-ce
prędkość podobna - objawy jak przy źle wyważonych kołach

Wymieniłem prawe ramię w zawieszeniu i wszystko gra...

Sprawdź luzy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.04.2014, 19:47 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Ok byłem na stacji diagnostycznej do wymiany lewy drążek ma bardzo duże luzy, więc wymienię od razu oba + końcówki żeby tylko raz ustawić geometrię :wink:

Będę dawał znać o postępach :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron