sojs napisał(a):
Hej !
Myślałem że mam niedoważone koła zimowe bądź walniętą którąś oponę ale niestety cały czas to samo to wymianie na zestaw letni :/
Felgi proste, opony przebadane laserowo, wyważenie ok.
Wymieniasz u tego samego wulkanizatora ?
Aby Ci drżała kiera przy 120 to muszisz mieć z 40 - 50 gram zle zrobione .
Wyważenie kół sprawdisz w ten sposób że jak wulkanizator wyważy koło to niech je sciągnie z maszyny i przykręci jeszcze raz i sprawdzi ile wyjdzie . Zapytaj też o dokładność wyważenia .
Niech Ci pokaże gdzie ma to napisane w menu na maszynie . Niektóre maszyny da się ustawić że tolerują wyważenie nawet do 30 gram .
Koła aluminiowe powyżej 16 cali powinno się wyważać na stożku i jednocześnie uchwycie precyzyjnym
http://swistowskionline.pl/pl/p/Uchwyt- ... 5-40mm/621
Jeżeli nie robili tego na uchwycie precyzynym to możesz mieć właśnie tak duże niedowagi .
Na jakiej maszynie robili ci to badanie laserowe
Hofman Optima ?
Jeśli już badać oponę to pod obciązeniem na wyważarce Huntera ... która idealnie symuluje warunki drogowe , ale jest tylko kilka takich maszyn w Pl . Pieprzenie o optymalizacji i laserach to takie dojenie naiwniaków przez pseudo fachowców .