Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.03.2012, 21:50 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Cóż wiosna ... wyciągnełem czarną bestie(930) na pierwszą trasę w tym roku...
...nie nic tego nie przebije.... to jest bestia... znów mi dech zapiera i na samą myśl włosy na rękach stają...
Na razie 944 Turbo S to owieczka w porównaniu , zresztą o tym pisałem chwilę wcześniej w innym wątku.
Co do trzymania się drogi to 930 też bije na prostej 944 TS, jedynie wchodzenie w ostry łuk lepiej wychodzi w 944TS ale już wyjście z zakrętu w wykonaniu 930 to inny świat.
Jak widzieliście wcześniej zamieściłem artykuł  w którym 944 TS objeżdża standardową 930.
W moim przypadku to nawet się nie zbliża ..:(
I tu jest pytanie: co jest?
OK po pierwszw moja 930 ma ca . 360 PS i tylko 1115-1150 kg a 944TS niezmierzone 250 PS i 1360 kg

OK to tłumaczy rożnicę w przyśpieszeniu, ale handling i trakcja?
-W 930 mam dość nisko ustawiony set-up zawieszenia - wysokość i duże negatywy.
Wydaje się że 944 Turbo S siedzi wyżej - OK jeden punkt do sprawdzenia.
-W 930 zawieszenie jest sprawdzone , ustawione, i trwało to dwa sezony zanim znalazłem właściwe ustawienia ktore mnie zadowoliły.
-W 944 Turbo S podjełem wczoraj decyzje - wyrzucę wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu - mimo iż wyglądają dobrze - będą nowe - zostaje tylko pytanie czy gumowe , może tam gdzie można przyjdą monoball'e elephanta - na razie się zastanawiam.
-Przód 944 TS był za sztywno skręcony( M030) - po odkręceniu jest lepiej.
-Tyl jest za sztywno skręcony i podskakuje- do zrobienia w weekend, zreszta mam pomysł na upgrade zawieszenia ale napiszę w dziale przednionapędowców.

W każdym razie 930 idzie jak po szynach nawet po nierównej drodze( ale na nierównościach ręce są mokrę ..:)), 944 TS idzie jak po szynach tylko na idealnej nawierzchni , wystarczy nierówna droga i zaczyna myszkować - delikatnie ale nie jest to o co mi chodzi.
Coź pewnie będę cały sezon testował ustawienia i modyfikował zawieszenie
W każdym razie oba samochody dają dużo frajdy z jazdy. I oba są zupełnie inne , może to i dobrze...

W każdym razie u mnie sezon otwarty...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.03.2012, 22:22 

Dołączył: 16.01.2012
Posty: 115
mam pytania ściśle techniczne:
-jak udało Ci się odelżyć autko o 180 kg bo moje 930 3.3 T waży prawie 1300kg
-w jaki sposób zwiększyłeś moc a przy okazji gdzie regulowałeś wtrysk mechaniczny?
-czy możesz wrzucić jakiś wykres z hamowni?
Marek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.03.2012, 22:30 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Standardowe 930 vs standardowe 951S bylo w tym artykule...

Roznica masy (-200kg) i mocy (+100KM) zrobi swoje na prostej. W zakrecie - 2 sezony ustawiania zawieszenia tez zrobia swoje ;)
Mocny negatyw, nizszy srodek ciezkosci jest na pewno in plus dla 930, ale sprobuj to samo zrobic na mokrym :lol:
Wg mnie dobrze zestrojony zawias tutaj da sporo wynikow in plus dla 951 jesli chodzi o prowadzenie w zakrecie - pytanie czy twoj setup jest seryjny a jedynie ma drobne zmiany w stosunku do oryginalu, czy bawiles sie bardziej drastycznie - typu inny amortyzator i inna sprezyna? Bo wtedy to nie masz co porownywac...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.03.2012, 22:31 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Nie wiedziałem, że 930 jest czarny - a więc też lubisz "Black and White" w garażu ? :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.03.2012, 22:46 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Alexdr: i inne kolory też:) ale turbiny tylko black and white :)
Markar: zaraz przerzucę z pelicana liste modów
Wampir: zawias w 930 seryjny tylko wszystko nowe, ustawienia agresywne, no i dobre gumy w 944 TS mam za delikatne dunlopy:( - zrestą z tego powodu zdjęte z 930 no ale takie miałem to założyłem, zresztą do testów to i dobrze że super nie trzymają .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.03.2012, 23:13 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
-standardowe zawieszenie - wszystko nowe
-karoseria bez modyfikacji
-nowy oryginalny lakier
-zewnątrz 100% y stock ( założyłem 17" repliki (lżejsze na zamówienie z zachowaniem ET), orginały na półce)
-interior : RS carpet, siedzenia GT3 carbon, aluminiowa pół klatka wkręcana Heigo, delete audio, tylnie siedzenia na półce
-skrzynia: stock
-silnik 350-360 HP - ma założony bardzo lekki - być może najlżejszy dostępny do 930 tlumik zrobiony dla mnie na zamowienia przez Briana - Raryl8 -
-mocniejsze turbo K27 -7200 z ceramicznymi łożyskami - również bluprintowane orzez Briana
Moją ideą było zachować 100% classic look , ale dać dużo lepsze parametry ze zmniejszenia wagi i zwiększenia mocy na tyle by nie trzeba było modyfikować zawiasów
To moja interpretacja Porsche 930 RS.
Mam wszystko co zdjełem z samochodu spakowane na " inne" czasy.Na dzisiaj to jest to co chcialem uzyskać, może jescze zmienię intercooler ale to extra 40-50 PS - tu już trzeba będzie wzmocnić zawieszenie a nie wiem czy chcę bo ten set up jest dla mnie wystarczający.
Wagę uzyskałem tak:

* fotele to gt3 carbon tylko po 7.5 kg! oszczędnośc ponad 60 kg!
* lżejsze dywany RS
* całe audio z kablami etc do kartona
* akumulator Odyssey 680 - jedna z lżejszych baterii
* układ wydechowy. to Raryl8 -dużo lżejszy
* tylne siedzenia na półkę
* tylna deska po szybą - na półkę - w to miejsce wchodzi dywan RS
* lżejszą i mniejsza kierownica - oryginał na półkę
* pasy 5 punktowe Shrotta
* zapasówka i kopresor podnośnik - na półkę
* wygłuszenia wymienione na lżejsze - o dziwo to aż 12.5 kg!
-dokładne wagi podałem na pelicanie w lbs możesz tam spojrzeć jest też więcej zdjęć i historii


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.03.2012, 23:15 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Marek: Samochód serwisuje w PC Poznań - ukłony dla serwisu...
Silnik jest bardziej niż idealny - PCP uszczelniało mi go w listopadzie - i jest 100% sucho :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 0:42 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
TET930 napisał(a):
Wampir: zawias w 930 seryjny tylko wszystko nowe, ustawienia agresywne, no i dobre gumy w 944 TS mam za delikatne dunlopy:( - zrestą z tego powodu zdjęte z 930 no ale takie miałem to założyłem, zresztą do testów to i dobrze że super nie trzymają .


Na zawieszenie nie narzekalem, chociaz moze nie trzymac juz fabrycznych parametrow - nie pamietam czy ktorykolwiek z wlascicieli je wymienial. Chyba tyl byl robiony? Wymiana na nowe + odpowiednie nastawy powinny zrekompensowac w takim razie straty w trakcji. No i odpowiednia opona. Ja przy obecnym setupie na R888 bylem pod wrazeniem jazdy po torze - chociaz strach przegiecia byl - co pokazalo odpowiedni czas.
Jesli chcesz sie bawic w upgrade to ja bym zaczal od hamulcow. Mimo nawiertow i dosyc dobrych klockow to hamulce jednak byly pierwsza odczuwalna na torze rzecza. Jakis stalowy oplot i dobry plyn. Bo nawiew ze zderzaka jest w serii ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 9:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
TET930: szacunek za prace wykonane w 930. Opis tez pierwsza klasa. Napisz prosze, co oznacza "nowy oryginalny lakier" - czy to jest porszowski lakier w oryginalnym kolorze kladziony przez Porsche Centrum Poznan? Jeszcze raz gratulacje autek i wykonanej pracy (na razie w 930; 944 TS bedziemy gratulowac we wlasciwym czasie). :wink:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 9:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Dobra, ale gdzie są zdjęcia?? 8) 930 oczywiście.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 12:01 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
BT: tzn. oryginalny lakier (kod i producent) - położony w bardzo dobrej lakierni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 12:35 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
KILKA ZDJĘĆ Z PCP:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 12:37 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Piękna :D Gratulacje za posiadanie takiego egzemplarza i doprowadzenie go do takiego stanu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
A to twoje było na prezentacji nowej 911 w salonie :D klatka, kubełki no ładne ładne :headbang:




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 13:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Piękne! Tylko te amerykańskie światła z tyłu... ;) chyba że źle widzę.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 13:25 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
DK: No, była za szybą... :) Klatka -> dzieło sztuki jak szwajcarski zegarek ...

Wit007: Tak zmieniłem na czerwone bo jakoś to ładniej wygląda jak wszystko jest w jednej kolorystyce, z przodu natomiast kierunki ( i z boku) są czarne <- jest bardziej agresywnie...:) Samochód oczywiście europejski a oryginalne klosze w kartonach...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 13:29 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Piękne. Szczere gratulacje dopracowania i dbałości o szczegóły. A tak z ciekawości - jechałeś kiedys tor Poznań na czas - jak to wypada w porównaniu ze współczesnymi ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 13:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
No wygląda ładniej, ale z przepisami jest na bakier... Dobrze że w 964 nie było tego dylematu ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 14:21 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
wit: przy orzebiegach 2 tys km rocznie to wszystko jedno ;)
Poza tym, mysle ze bardziej by ich auto interesowalo niz kolor kierunkow ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 15:09 

Dołączył: 11.07.2010
Posty: 220
Cudo! Masz moze jakies zdjecia wnetrza? Ciekawe jak oldschool komponuje sie z kublami z GT3!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum