makar:
hm ciekawe moje ważą ponad 70 kg( razem)mam pełną elektrykę i ogrzewanie - masz rozumiem elektryczne regulowane we wszystkich kierunkach bez ogrzewania?
Wiem że bez ogrzewania ważą po 58 lbs czyli dwa to 116 lbs czyli 52 kg.
Z regulacją wysokości tyklo i ogrzewaniem to 64 lbs czyli 128 lbs czyli 58 kg
Mojego nie "katowałem" na hamowni - pomiar może nie jest za dokładny ale myślę że odpowiada rzeczywistości szczególnie że robiłem wielokrotnie przed i po odważeniu oraz po wymianie wydechu i turbiny. Używałem G-tech Pro RR. W moim przypadku I nie tyle chodziło o dokładne wyliczenie mocy ale chciałem mieć większą elastyczność i lepsze przyśpieszenia w szerszym zakresie obrotów. W każdym razie mam w pomiarach od 48-62 PS więcej po modach - tu niestety dużo zależy od temperatury powietrza.
W ogóle moja opinia o hamowniach jest taka że to w naszych samochodach jest mało wymierne. Pierwsze - właśnie brak reakcji na temperaturę zewnętrzną - a tu to podstawa ( wydajniejszy interccoler lub intercooler powietrze woda lub powietrze czynnik chłodzący i jest przepaść) po drugie na hamowni nie ma oporów powietrza.
Moja idea jest mieć fajnie jeżdżący samochód we wszystkich zakresach - i testy rzeczywiste są tu najważniejsze.
Hamownia oczywiście ma swoje plusy z tym nie dyskutuje.
Dodatkowe konie da się zrobić z wydajniejszego intercoolera >30 PS jak dasz Andial'a , Kokeln'a czy Brian'a (Raryl8) intercooler, oryginalny Ruf'a ( nie kupisz -chyba że z demontażu) nie jest tak wydajny. Mówię tylko o intercoolerach które nie zajmują całej szerokości wnęki silnika i pozwalają zachować klimę na miejscu. można spokojne uzyskać +>40PS jak nie chcesz mieć klimy na miejscu. No i oczywiście kolektory wylotowe spalin tu spokojnie +>25 PS możesz mieć i nadal nie dotykasz silnika.
Podsumowując ciurka 360-390 PS można zrobić plug and plamy bez modyfikacji silnika.
Turbina którą dałem poza dodatkowymi PS'ami przede wszystkim załącza się już przy 2.800 rpm i jest to naprawdę odczuwalne. Poza tym dzięki wydechowi samochód zdecydowanie szybciej wkręca się na obroty.
Ogólnie to dwa różne samochody jeżeli chodzi o charakterystykę tj. przed i po modach.
Zdecydowałem nie ruszać silnika - a ciekawym rozwiązaniem jest dać wałki od SC - masz wtedy więcej momentu przy niskich obrotach - jechałem taką modyfikacją i do momentu załączenia turbiny rzeczywiście czuć lepsze przyśpieszanie i reakcje na gaz, ale jak mówiłem ja chce mieć oryginalny silnik.
Aha jedno o czym warto pamiętać nawet jak dasz tylko wydajniejszy intercooler lub zrobisz cokolwiek innego w starszym silniku warto zobaczyć czy nie pojawią się wycieki szczególnie gdybyś zwiększył ciśnienie doładowania ( odradzam) Miałem przygodę z uszkodzoną membraną wastegat;a - ciśnienie doładowania wzrosło mi do 0.85-0.9 i cut off valve odłączał doładowanie (zapłon) po 200 km miałem silnik do uszczelniania i całe szczęście że to zauważyłem w porę. W PCP uszczelnienie mojego silnika kosztowało mnie niestety 15 tyś plz ( jak otworzyliśmy silnik to zdecydowałem się dodatkowo na wymianę tulei zaworowych i pierścieni mimo iż były OK ale po otwarciu silnika z 150 TKM stwierdziłem że nie ryzykuje.)
Musiałem zrobić rewizję bo nie wiedziałem czy nie przedmuchało mi powierzchni na plaszyznach blok/cylinder - zrobiłem pomiary i wszystko było w idealnej normie ale jednak silnik rozebrałem i złożyłem w serwisie a to już koszt sam w sobie.
W 3.3 litra Turbo nie ma uszczelek metalowych głowica/blok i przy większych ciśnieniach lub luzach na śrubach spinających pojawia się wyciek.
Zresztą zobacz silniki wyczynowe mają rewizję różnie ale często jest tylko np 100 godzin. I między innymi można sprawdzić naciąg śrub. W normalnej sytuacji nie ma takiej procedury ale w Turbinie myślę że raz na kilka lat ( 50-60TKM) warto sprawdzić.
Swoją drogą strach się bać na samą myśl co by było gdybym nie zrobił rewizji...
Co do wagi - pisałem o tym wcześniej - możesz też poszukać moje lub innych posty na pelicanpart - dałem tak dokładny opis mojego "odchudzania"
P.S.
Makar to miło że jest tu ktoś z 930 poza mną
mam starsze 911 ale od kiedy 930 jest u mnie to właśnie nią robie najwięcej km - czyste szaleństwo. Napisz coś więcej o swojej maszynie ...
Swoją drogą nie myślałem że będę miał aż taki sentyment do 930 , moje starsze 911 to inny świat i jednak technologicznie inna dekada.
Jakie są Twoje doświadczenia z 911 Turbo?