Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.06.2019, 9:43 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
Mam problem z moim Boxsterem 986. Problem polega na nieco nierównej pracy silnika na niskich obrotach, na który właściwie zwróciłem uwagą po zaświeceniu kontrolki "check". Na komputerze wskazuje wypadanie zapłonu na 1,2,3 cylindrze. Świece wymienione, cewki poprzekładane (zamienione stronami) i wciąż ten sam problem- wypadanie zapłonu na 1,2,3 cylindrze. Co ciekawe, problem występuje na rozgrzanym silniku. Po skasowaniu kontrolki i ostygnięciu silnika zapala się ona ponownie po przejechaniu ok. 100 km. Proszę o wskazówki do dalszej diagnozy. Czy to może być rozrząd? Jak go zdiagnozować? Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2019, 9:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Sonda?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.06.2019, 18:43 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
wit007 napisał(a):
Sonda?


Sonda, świece, cewki i wtryski- wykluczone. Problem nadal jest. Na zimnym ładnie chodzi, a po osiągnięciu temperatury podczas jazdy, a następnie krótkim postoju bez wyłączania silnika, zapala się check. Wypadanie zapłonu na 1,2,3 cylindrze...
Może jeszcze jakieś sugestie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.06.2019, 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Może być problem faktycznie z rozrządem.
Można sprawdzić komputerem odchylenie, choć to raczej nie to.
W zależności od silnika będziesz mógł odczytać z jednej lub
z dwóch stron. W 986 były dwa typy rozrządu i jeżeli masz
ten nowszy, to jeszcze jest taka możliwość że przestawienie
wałka rozrządu może szwankować, choć znowu z drugiej strony
raczej problemy ze zmianą wzniosu zaworu (a tego w 986 nie ma)
są przyczyną wypadania zapłonu.

Głębsza diagnostyka potrzebna.
Może to będzie coś zupełnie innego, prostego :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2019, 17:27 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Czujnik polozenia walu i MAF sensor sprawdzone?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2019, 19:19 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
tsubasa napisał(a):
Czujnik polozenia walu i MAF sensor sprawdzone?


na wstępie bardzo dziękuje za podpowiedzi...

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem...
Na komputerze nie wyrzuca błędu czujnika położenia wału, ani czujnika przepływu powietrza.
Czy pomimo braku zarejestrowania takiego błędu, mimo to, mogą one stanowić problem?
Czy na każdą głowicę jest oddzielny czujnik przepływu powietrza?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2019, 19:32 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
Qbak napisał(a):
Może być problem faktycznie z rozrządem.
Można sprawdzić komputerem odchylenie, choć to raczej nie to.
W zależności od silnika będziesz mógł odczytać z jednej lub
z dwóch stron. W 986 były dwa typy rozrządu i jeżeli masz
ten nowszy, to jeszcze jest taka możliwość że przestawienie
wałka rozrządu może szwankować, choć znowu z drugiej strony
raczej problemy ze zmianą wzniosu zaworu (a tego w 986 nie ma)
są przyczyną wypadania zapłonu.

Głębsza diagnostyka potrzebna.
Może to będzie coś zupełnie innego, prostego :)


Dzięki za podpowiedzi....
Zastanawiałem się nad rozrządem, chociaż podobno wtedy wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu (w moim przypadku tego nie ma), nie słychać też żadnego dzwonienia czy tym podobnych odgłosów.. Miałem też sugestie, że może są wypalone gniazda zaworów, ale inny mechanik z kolei mówi, że nierówna praca byłaby odczuwalne również na zimnym silniku, silnik by się dławił i moc by spadła odczuwalnie. ...nie wiem, szukam dalej....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2019, 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Liczyłem, że napiszesz jaka to pojemność i który rocznik. Rynek RoW czy
USA. Są różnice wbrew pozorom ;)

Ja stawiam, na coś co jest zdublowane, skoro jest problem tylko z jednej
strony, ale nic to byłoby tylko na jednym cylindrze. Czyli MAF oraz czujnik
położenia wału jak dla mnie odpada, bo czemu nie wypada nic z 4, 5 lub 6?
Odpada raczej też wypalony zawór, bo na wszystkich z jedne strony byłyby
wypalone?

Może czujnik położenia wałka rozrządu? No i teraz nie wiem jaki silnik
i w związku z tym czy masz jeden czy dwa czujniki. Chociaż to w sumie
trzeba po numerze VIN rozkodować. Jeżeli masz opcję M660, czyli OBD2,
to są dwa. Po 2003 były już dwa w standardzie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2019, 22:46 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
Qbak napisał(a):
Liczyłem, że napiszesz jaka to pojemność i który rocznik. Rynek RoW czy
USA. Są różnice wbrew pozorom ;)

Ja stawiam, na coś co jest zdublowane, skoro jest problem tylko z jednej
strony, ale nic to byłoby tylko na jednym cylindrze. Czyli MAF oraz czujnik
położenia wału jak dla mnie odpada, bo czemu nie wypada nic z 4, 5 lub 6?
Odpada raczej też wypalony zawór, bo na wszystkich z jedne strony byłyby
wypalone?

Może czujnik położenia wałka rozrządu? No i teraz nie wiem jaki silnik
i w związku z tym czy masz jeden czy dwa czujniki. Chociaż to w sumie
trzeba po numerze VIN rozkodować. Jeżeli masz opcję M660, czyli OBD2,
to są dwa. Po 2003 były już dwa w standardzie.


Przepraszam. Faktycznie nie podałem najważniejszego... :)
Silnik 2.5 M96.20 (1997r) wersja europejska. Pierwszy wypust jeszcze produkcja niemiecka.
...wcześniej napisałem, że sonda lambda wykluczona...teraz mam wątpliwości. Co prawda na komputerze nie wykazało jaj awarii i podejście mechaników jest raczej takie, że to ona ma wskazywać usterkę, ale przed chwilą na innym forum ( dot. V6 i V8), że to właśnie uszkodzona sonda lambda powodowała wypadanie zapłonu na całym rzędzie cylindrów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.06.2019, 9:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie szukaj daleko ;) Drugi post Witka już Ci to podpowiedział.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2019, 14:47 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
Witam wszystkich, którzy zechcieli mi udzielić pomocy...
Problem rozwiązany!
Przyczyną wypadania zapłonu na cylindrach 1-3 był zawór variocam.
Przy okazji, zupełnie niepotrzebnie wymieniłem: świece i sondę lambda :)
Sam zawór variocam niestety nie jest tani (2.000zł). Do tego trzeba się trochę napracować przy jego wymianie.

Specjalne podziękowania dla kolegi porscheee za właściwą diagnozę dokonaną na odległość po podaniu objawów. Swoją diagnozę sam określił na 99% :)
Dla innych kolegów przypomnę jakie one były. Podobno tego typu usterka nie jest wcale taką rzadką w 986.
Objawy:
1. Check zapala się przy rozgrzanym silniku, a przy niższych obrotach zaczyna migać.
2. Na KTS (a także inne diagnoskopy) wykazuje wypadanie zapłonów na trzech cylindrach jednej głowicy.

Przy zakupie zaworu variocam należy zwrócić uwagę na fakt, że są one różne na głowicę 1-3 i 4-6.
Radek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum