Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.05.2012, 20:43 

Dołączył: 10.05.2012
Posty: 10
Witam Serdecznie.
na chwile obecna nie jestem posiadaczem Porshe lecz przymiezam się do zakupu caymana i chciałbym coś się dowiedzieć na ten temat ale to w innym temacie.

pzdr

Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2012, 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hej :D
Spokojnie pytaj w tym temacie. Cayman to świetne auto :)
W który rocznik celujesz?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2012, 20:48 

Dołączył: 16.10.2010
Posty: 163
temat postu troche dwuznaczny :)

...coś ze starym było nie tak? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2012, 20:57 

Dołączył: 10.05.2012
Posty: 10
napisałem już w drugim ale to nic;p

celuje w roczniki od 2009 w góre, jeszcze ewentualnie boxter ale bardziej chyba jestem za caymanem ale nie wiem jak wyglada sprawa w serwisowaniu i utrzymaniu takiego auta na co zwrocic uwage, jak zawieszenie itp. myślę o wersji normalnej lub S. W grę wchodzi również automat lecz, Nie wiem nic na temat skrzyni PDK a ciekawi mnie jak sprawa z jej serwisowaniem.
Licze się z tym, że serwis nie będzie tani ale chciałbym być zorientowany w tym temacie. i jak sprawa ze spalaniem miedzy wersją normalną a s.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2012, 21:29 

Dołączył: 10.05.2012
Posty: 10
temat postu normalny, gdyż po zakupie sprawa by się zmieniła.
lepsza dla mnie była by jakaś pomoc niż czepianie się za słówka.:)

to forum chyba nie wykreśla osób przymierzających się do zakupu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2012, 22:12 

Dołączył: 10.05.2012
Posty: 10
czy ktoś mógłby mi pomóc?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2012, 22:46 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Daj ludziom chwilę na odpowiedź. Trochę więcej niż 2-3 h ;) Na pewno się doczekasz.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2012, 22:56 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
pawel11 napisał(a):
czy ktoś mógłby mi pomóc?


Oczywiście że ktoś mógłby Ci pomóc, ale moim zdaniem zadajesz trochę za dużo pytań jednocześnie, na dodatek w kilku wątkach na raz i jesteś (za) bardzo niecierpliwy...

Może zanim zadasz konkretne, przemyślane pytania powinieneś trochę się "pomęczyć" powertować i pozgłębiać niezmierzone pokłady wiedzy zawartej na forum ;) uwierz mi, że na wiele twoich pytań jest całe mnóstwo odpowiedzi oraz informacji.

Co do np. serwisu skrzyni PDK (co dokładnie chcesz wiedzieć?) nikt nie odpowie na temat żywotności czy serwisowania bo to wynalazek, dostępny od 3(?) lat i poza zwykłą eksploatacją chyba nie raportuje się większych problemów.

Zasadę działania PDK masz tutaj a dane materiałów i częstotliwości wymian poniżej:

PDK transmission oil - approx. 3.12 quarts / 2.95 liters ATF transmission oil Mobilube PTX Formula A (SAE 75W-90) GL 4.5 - change at 120K miles or 12 years
PDK clutch oil - approx. 5.49 quarts / 5.2 liters Pentosin Gear Oil FFL 3 - change at 60 K miles or 6 years
...

Pytasz o koszty utrzymania (nie jasno sformułowane)
trudno będzie dać konkretną odpowiedź - jedno jest pewne - nowoczesne Porsche jest drogie i raczej skomplikowane w serwisie.

Spalanie? Zależy jak wciskasz, a zresztą kto z nas na to patrzy? ;) :D

Życzę cierpliwości i pozdrawiam.
8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2012, 8:20 

Dołączył: 10.05.2012
Posty: 10
konkretnie mi chodzi spalanie miedzy wersja s a normlaną.

a o serwis to wiem, że napewno bedzie drożej ze wszytskim, nigdy nie miałem styczności z porsche a cayman poprotu wpadł mi w oko :)
a co do skrzyni pdk to ogólnie jak to się sprawuje czy awaryjne ? i chociaż orentacyjnie chciałbym się dowiedzieć jak cenowo wychodza podstawowe materiały eksploatacyjne klocki,tarcze olej itp...

czy wymianę klocków lub tarcz zrobi normalny mechanik czy kłania sie serwis.

i ile taki caymana silnik może wykręcik przebiegu, auto to ma być do jazdy głownie na codzień a troche km kręce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2012, 8:44 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Kolego, poczytaj to co już jest w archiwum, zadajesz podstawowe pytania na które było pisane wiele razy. Poza tym cześć tych pytań mnie dziwi, miedzi innymi różnica w spalaniu, to znajdziesz na www.porsche.pl a tak serio to w Porsche to ma naprawdę marginalne znaczenie w połączeniu z całością....
Trochę wysiłku w przeszukaniu forum Ci polecam!!

Powodzenia w zakupie!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2012, 22:43 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
1) awaryjność PDK - nie słyszałem specjalnych skarg
2) materiały eksploatacyjne - orientacyjnie ceny można sprawdzić w sklepach internetowych (krajowych, np. - teile.pl, zagranicznych, np. pelicanparts.com) lub na allegro najprościej
3) proste czynności eksploatacyjne powinien potrafić wykonać dobrze wyposażony i ogarnięty (mentalnie) prywatny zakład mechaniki samochodowej. Przy czym np. wymiana sprzęgła prostą czynnością nie jest.
Nie jesteś skazany tylko na ASO. Jest w kraju kilka warsztatów specjalistycznych z uznaną renomą.
4) przebieg? Nie mam pojęcia. Szacuję, że mało który egzemplarz przebił 50tys. km.
Nie jestem pewien, ale silniki w Caymanach i 987 mogą również cierpieć na awarie znane ze starszych boxs'ów i 911 (rozpad łożyska IMS i dewastacja silnika)? :roll:
1 punkt programu - sprawdzić historię serwisową
2 -||- -||- - przegląd przedzakupowy w ASO (zwłaszcza, że nie miałeś styczności z tymi pojazdami)
3 -||- -||- -podejmujesz decyzję: kupić czy nie.Jak kupić - to zostaje Ci tylko cieszyć się frajdą ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2012, 9:44 

Dołączył: 10.05.2012
Posty: 10
dzieki, o taką odp. mi chodziło. a co do przebiegów to masz na myśli, że żaden egzemplarz w tym roczniku nie ma wiecej niż 50tys czy poprostu wytrzymałość silnika ? bo to ma auto być na codzień do nomalnej jazdy i też mi zależy na żywotoności silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2012, 9:50 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
mniej niż w 50tys km w sensie, że wątpię, żeby te auta były tak mocno eksploatowane, żeby nakręcić na koła więcej km.
O żywotności silników się nie wypowiem. Brak mi kompetencji ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2012, 10:05 

Dołączył: 10.05.2012
Posty: 10
acha, sądze, że chyba jak normalne auta sa chyba w stanie dobić do 200tys bez problemu, mi to auto ma służyć do codziennego użytku a nie by stało w garażu i raz na jakiś czas pojeździć. zastanawiam się nad caymanem i audi tts ale jednak co porsche to porsche:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron