Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.09.2014, 12:40 

Dołączył: 21.09.2014
Posty: 51
Cześć,
właśnie nabyłem moje pierwsze Porsche w życiu - Boxster S 987 3,4 i jestem niezmiernie zadowolony z tego faktu :)

Najśmieszniejsze w tym samochodzie jest to że "nie ma" silnika, wszędzie tylko bagażniki i zero dostępu :) i tu właśnie mam pierwszą zagwostkę - jak sprawdzić poziom oleju oraz poziom płynu chłodniczego?

Z chęcią kupię instrukcje obsługi w języku polskim jakby ktoś miał - zaraz napiszę stosowny temat w dziale Sprzedam, Kupie, Zamienie.

pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.09.2014, 13:48 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
w 986 sprawdzanie i dolewanie oleju i płynu było w tylnym bagażniku po prawej stronie, podejrzewam że w 987 jest tak samo?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.09.2014, 15:36 

Dołączył: 21.09.2014
Posty: 51
są wlewy oleju i płynu w tylnym bagażniku tylko nie ma bagnetów - czym to sprawdzić? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.09.2014, 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Olej sprawdzasz na komputerze i tylko na komputerze.
Płyn chłodniczy ma swój zbiorniczek pod pokrywą silnika, ale
przecież sprawdzenie stanu można wykonać także tam gdzie
się go dolewa.

Żeby dostać się do silnika trzeba ustawić silnik w pozycji serwisowej,
poodpinać linki dachu, rozpiąć "blendę?" z zaczepów, rozpiętą część
dachu przesunąć do góry (na fotele) i linką gumową zablokować
przednią część dachu. Następnie trzeba rozebrać całą górę (wszystkie
schowki i wygłuszenia) i już można powoli dobierać się do osłony silnika,
w zależności od rocznika będą to ręcznie odkręcane śruby lub śruby na
klucz torx (zdaje się T30?).




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.09.2014, 23:42 

Dołączył: 21.09.2014
Posty: 51
może to będzie pytanie laika - ale jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego tam gdzie się go dolewa? :) (dolać na maksa? :P ) (no i jaki typ płynu do tego silnika? :)

kurcze ta instrukcja obsługi zapewne odpowiedziała by na wszystkie moje pytania, moze uda mi się ją zdobyć na dniach :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2014, 9:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Dolewanie płynu samodzielnie nie jest dobrym pomysłem, bo układ musi być odpowietrzony.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2014, 9:27 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
Dolewać można, nie można wymieniać i uzupełniać od zera samemu jeśli nie ma się odpowiedniego sprzętu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2014, 11:52 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Po prawej stronie w bagażniku masz dwa korki wlewu - na jednym masz zarysowaną " lampkę alladyna " - tutaj masz olej i sprawdzasz go jedynie poprzez wskaźnik na wyświetlaczu obrotomierza, przy zimnym silniku przy przekręceniu stacyjki wyświetla się komunikat i musisz poczekać kilka sekund, jeśli silnik jest ciepły wyświetli ci się komunikat, iż masz np. 31 minut jak silnik odpowiednio wystygnie najlepiej abyś miał olej w 2/3 stanu, drugi korek niebieski to płyn chłodzący, masz również obok przeźroczysty wizjer, skalę na której masz zaznaczone min i max i płyn, jego stan powinien być pomiędzy tymi wskazaniami na zimnym silniku, najlepiej w 2/3, w Porsche jest zalany różowy płyn chłodniczy o specyfikacji G12 VW, oczywiście możesz kupić oryginalny płyn w ASO PC.
Dolewanie płynu nie wymaga odpowietrzania układu, odpowietrzanie wykonujemy przy wymianie płynu.
Jeśli odkręcisz oba korki i zdejmiesz gumową osłonę zobaczysz zawór, który jest odpowiedzialny za odpowietrzenie układu.
Jeśli ktoś z kolegów mógłby mi powiedzieć czym różni się podciśnieniowy układ chłodzenia w Porsche od innych podciśnieniowych układów, oczywiście poza pojemnością pona 20 litrów będę wdzięczny, gdyż nie widzę różnicy w sposobie odpowietrzenia takiego układu, mając dodatkowy zawór do tej czynności przy zbiorniczku ?

Pozdrawiam.

Krzysiek


Leszek987 napisał(a):
może to będzie pytanie laika - ale jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego tam gdzie się go dolewa? :) (dolać na maksa? :P ) (no i jaki typ płynu do tego silnika? :)

kurcze ta instrukcja obsługi zapewne odpowiedziała by na wszystkie moje pytania, moze uda mi się ją zdobyć na dniach :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2014, 14:58 

Dołączył: 21.09.2014
Posty: 51
Kubuś72 - ogromne dzięki za szczegółowe objaśnienie tematu!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum