Po prawej stronie w bagażniku masz dwa korki wlewu - na jednym masz zarysowaną " lampkę alladyna " - tutaj masz olej i sprawdzasz go jedynie poprzez wskaźnik na wyświetlaczu obrotomierza, przy zimnym silniku przy przekręceniu stacyjki wyświetla się komunikat i musisz poczekać kilka sekund, jeśli silnik jest ciepły wyświetli ci się komunikat, iż masz np. 31 minut jak silnik odpowiednio wystygnie najlepiej abyś miał olej w 2/3 stanu, drugi korek niebieski to płyn chłodzący, masz również obok przeźroczysty wizjer, skalę na której masz zaznaczone min i max i płyn, jego stan powinien być pomiędzy tymi wskazaniami na zimnym silniku, najlepiej w 2/3, w Porsche jest zalany różowy płyn chłodniczy o specyfikacji G12 VW, oczywiście możesz kupić oryginalny płyn w ASO PC.
Dolewanie płynu nie wymaga odpowietrzania układu, odpowietrzanie wykonujemy przy wymianie płynu.
Jeśli odkręcisz oba korki i zdejmiesz gumową osłonę zobaczysz zawór, który jest odpowiedzialny za odpowietrzenie układu.
Jeśli ktoś z kolegów mógłby mi powiedzieć czym różni się podciśnieniowy układ chłodzenia w Porsche od innych podciśnieniowych układów, oczywiście poza pojemnością pona 20 litrów będę wdzięczny, gdyż nie widzę różnicy w sposobie odpowietrzenia takiego układu, mając dodatkowy zawór do tej czynności przy zbiorniczku ?
Pozdrawiam.
Krzysiek
Leszek987 napisał(a):
może to będzie pytanie laika - ale jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego tam gdzie się go dolewa?
(dolać na maksa?
) (no i jaki typ płynu do tego silnika?
kurcze ta instrukcja obsługi zapewne odpowiedziała by na wszystkie moje pytania, moze uda mi się ją zdobyć na dniach