jurek968 napisał(a):
We wczesnym 944 ,jest wtrysk wielopunktowy ale do kanałów dolotowych a obsługuje to L- Jetronic.
My natomiast szukamy samochodów które by miały zasilanie mechanicne wtrysku( bo w latach 70 ych innego niebyło?) które by podawały paliwo wielopunktowo( to normalne) i na dodatek podawały to paliwo bezpośrednio do cylindrów (to nienormlne) .Czyli wtrysk wielopunktowy ,bezpośredni,benzyny.
Teoretycznie gdyby coś takiego istniało ,to wątpię aby wychodziło jako auto seryjne.Takie auto zużywało by olbrzymią ilość benzyny(bo by ją traciło, np. byłaby podawana również w suwie wydechu) a ten nadmiar benzyny płukałby olej na ściankach cylindrów itd...
Może więć to było w jakiejś 911 ce , takiej wyczynowej??
Były takie auta. W sporcie stosowano wtrysk benzyzny bezpośredni (nie do kanału dolotowego) - Daimler Benz 300 SE już w latach 50-tych. Stosowano także dodatkowy bezpośredni wtrysk wody. Tak, wody do cylindra. Układy wtrysku bezpośredniego są znane w lotnictwie od lat 40tych. Co dziwniejsze, pierwsze układy wtryskowe benzyny to były układy wtrysku bezpośredniego z pompą sekcyjną. Wtrysk nieciągły, więc nie było problemu z paliwem w suwie wydechu, natomiast rozrzedzanie oleju i emisja......