| Autor |
Wiadomość |
mixu7
|
Napisane: 8.11.2007, 23:46 |
|
Dołączył: 4.11.2007 Posty: 8
|
Witam !
Nazywam sie Maciej, jestem z Konina i wlasnie dzis nabylem moje pierwsze w zyciu porsche(napewno nie ostatnie). Jest to Boxster z 98 r. 2,5 l. z TURBO  i bezpośrednim wtryskiem paliwa  ! Wymaga jeszcze troche pracy, ale za 2-3 m-ce bedzie to piekna rakieta !
Pozdrawiam !
|
|
| Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.11.2007, 23:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Witam.
Niezla przerobka. Boxsterki nie wychodzily z turbina... Kto przerabial? 
|
|
| Góra |
|
max944
|
Napisane: 9.11.2007, 1:11 |
|
Dołączył: 23.05.2007 Posty: 246
|
No to witanko  dla kolejnego Prosiaczka i jego dumnego właściciela
|
|
| Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 9.11.2007, 16:13 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
KZO! napisał(a): Porsche od lat 70 posiada bezposredni wtrysk paliwa to takie małe info. z mojej strony. Witam i pozdrawiam kolege z WLKP.
Bezpośredi tzn. do komory spalania??
Jak to było realizowane?wydaje mi się ,że bez nowoczesnej technik to chyba niemożliwe?Mogę się oczywiście mylić 
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
| Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.11.2007, 16:16 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3252
|
|
chodziło chyba ze wtrysk mechaniczny a nie elektroniczny
|
|
| Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 9.11.2007, 16:39 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
porscheee napisał(a): chodziło chyba ze wtrysk mechaniczny a nie elektroniczny
No ale niewiem czy kolega niepomylił wtrysku wielopunktowego z wtryskiem benzyny bezpośrednim!
Wielopunktowy wtrysk to bez problemu ,może być realizowany mechanicznie bez rzobudownaej elektroniki.
We wtrysku mechanicznym paliwo jest podawane non stop do kolektora dolotowego a silnik sam je sobie wciąga przez zawory dolotowe ,które w zależności od cyklu są otwarte lub zamknięte - analogicznie jak gażnik.
Określona dawka paliwa jest zassana ,sprężona ,zapalona itd...
W przypadku podania paliwa do cylindra bezpośrednio ,dawka musi być
podana w ściśle określonej chwili i w ściśle określonej ilości.
Dla silnika benzynowego to bardzo precyzyjne dawki i z tego co słuszałem pierwszym autem seryjnym z GDi (FSI ,itd) był Mitsubichi Carisma a to koniec lat 90 tych raczej !
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
| Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.11.2007, 16:59 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3252
|
|
taki z usa juz przyjechał, interesowałem sie nim kiedys jak jeszcze byla cena 69 nie 45 ale odposcilem temat ,tam jest słaba skrzynia i sprzegło zreszta ten system nie dokonca dziala a wydruku z hamowni nie bylo,napewno nie ma tej mocy copodawal wlasciciel tojakies soft turbo home made ...
|
|
| Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 9.11.2007, 18:02 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
|
Ok KZO - a znasz zasady działania tego ustojstwa??
W google nic nieznalazłem !
Mam książkę Jurgena Kasedeorfa "Zasilanie wtryskowe benzyną" i tam też nic,niestety nic niema o takim systemie.
Wtrysk bezpośredni to mi się kojarzy tylko z Mitsubischi no i ostatnio Audi.
Ewentualnie chyba silnikach samolotowych.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
| Góra |
|
ciachu
|
Napisane: 9.11.2007, 18:38 |
|
Dołączył: 11.03.2007 Posty: 1104 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 056
|
|
wtrys bezpośredni, a wielopunktowy wtrysk to dwie różne rzeczy i raczej nie było takiego tematu na 924.pl tak dla sprostowania
wtrysk wielopunktowy to po prostu kilka wtrysków do kanałów dolotowych przed komorą spalania i takie rozwiązanie było w latach 70 m.in. w 924 ale to nie ma nic wspólnego z wtryskiem bezpośrednim!
ponadto wtrys bezpośredni jest jeszcze ostatnio stosowany w nowoczesnych dieslach, jak już dyskutujemy gdzie i kiedy
widać te dwa pojęcia są często mylone
_________________
996C4S'02 928GT'90 951'88 ex: 924'78, 928S'86, 944'86
|
|
| Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 9.11.2007, 18:42 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 328 Lokalizacja: Darłowo
Nr klubowicza: 806
|
Panowie, bezpośredni wtrysk paliwa to taki w którym paliwo podawane jest bezpośrednio do komory spalania i jest to podgrupa wtrysków wielopunktowych. Wielopunktowy, czyli wtrysk paliwa którego dawka wtryskiwana i określana jest oddzielnie dla każdego cylindra (tyle wtryskiwaczy ile cylindrów).
Bezpośredni wtrysk paliwa potrzebuje nowoczesnej elektroniki by precyzyjnie w danym momencie i przy danej wartości chwilowego obciążenia silnika komputer był w stanie obliczyć ile rzeczywiście paliwa potrzebuje dany cylinder by optymalnie spalić mieszankę z zachowaniem norm toksyczności spalin. Do tego potrzebna szybka elektronika która na przełomie lat 70-tych na pewno nie była montowana w pojazdach, a może nawet jej nie było
Dopiero rozwój mikroprocesorów umożliwił wprowadzenie wtrysku bezpośredniego. A w starszych systemach dawka paliwa czeka sobie w komorze dolotowej przed zaworem aż zostanie zassana do komory spalania.
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
| Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 9.11.2007, 18:43 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 328 Lokalizacja: Darłowo
Nr klubowicza: 806
|
jurek968 napisał(a): Ok KZO - a znasz zasady działania tego ustojstwa?? W google nic nieznalazłem ! Mam książkę Jurgena Kasedeorfa "Zasilanie wtryskowe benzyną" i tam też nic,niestety nic niema o takim systemie. Wtrysk bezpośredni to mi się kojarzy tylko z Mitsubischi no i ostatnio Audi. Ewentualnie chyba silnikach samolotowych.
W Kasedorfie na 100% jest K-jetronic - patrz mechaniczny wtrysk paliwa
o ile chodziło Ci oczywiście o ten K-jetronic
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
| Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 9.11.2007, 18:58 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 328 Lokalizacja: Darłowo
Nr klubowicza: 806
|
KZO! napisał(a): Porsche od lat 70 posiada bezposredni wtrysk paliwa to takie małe info. z mojej strony. Witam i pozdrawiam kolege z WLKP.
Nie zgodzę się z tobą, bezpośredni wtrysk został wprowadzony w latach 90-tych
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
| Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 9.11.2007, 19:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
|
We wczesnym 944 ,jest wtrysk wielopunktowy ale do kanałów dolotowych a obsługuje to L- Jetronic.
My natomiast szukamy samochodów które by miały zasilanie mechanicne wtrysku( bo w latach 70 ych innego niebyło?) które by podawały paliwo wielopunktowo( to normalne) i na dodatek podawały to paliwo bezpośrednio do cylindrów (to nienormlne) .Czyli wtrysk wielopunktowy ,bezpośredni,benzyny.
Teoretycznie gdyby coś takiego istniało ,to wątpię aby wychodziło jako auto seryjne.Takie auto zużywało by olbrzymią ilość benzyny(bo by ją traciło, np. byłaby podawana również w suwie wydechu) a ten nadmiar benzyny płukałby olej na ściankach cylindrów itd...
Może więć to było w jakiejś 911 ce , takiej wyczynowej??
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
| Góra |
|
darek
|
Napisane: 9.11.2007, 19:55 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 230
|
|
Pierwsze wtryski wielopunktowe montowano w VW typ 3 w 1968 roku a natępnie w Posche 914 w silnikach 1,7 -2,0, były to pierwsze wtryski montowane w samochodach dostepnych masowo. Wcześniej coś tam kombinował Mercedes , ale to tylko w sporcie samochodowym.
|
|
| Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|