porscheee napisał(a):
chodziło chyba ze wtrysk mechaniczny a nie elektroniczny
No ale niewiem czy kolega niepomylił wtrysku wielopunktowego z wtryskiem benzyny bezpośrednim!
Wielopunktowy wtrysk to bez problemu ,może być realizowany mechanicznie bez rzobudownaej elektroniki.
We wtrysku mechanicznym paliwo jest podawane non stop do kolektora dolotowego a silnik sam je sobie wciąga przez zawory dolotowe ,które w zależności od cyklu są otwarte lub zamknięte - analogicznie jak gażnik.
Określona dawka paliwa jest zassana ,sprężona ,zapalona itd...
W przypadku podania paliwa do cylindra bezpośrednio ,dawka musi być
podana w ściśle określonej chwili i w ściśle określonej ilości.
Dla silnika benzynowego to bardzo precyzyjne dawki i z tego co słuszałem pierwszym autem seryjnym z GDi (FSI ,itd) był Mitsubichi Carisma a to koniec lat 90 tych raczej !