Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.11.2007, 23:46 

Dołączył: 4.11.2007
Posty: 8
Witam !
Nazywam sie Maciej, jestem z Konina i wlasnie dzis nabylem moje pierwsze w zyciu porsche(napewno nie ostatnie). Jest to Boxster z 98 r. 2,5 l. z TURBO :shock: i bezpośrednim wtryskiem paliwa :twisted: ! Wymaga jeszcze troche pracy, ale za 2-3 m-ce bedzie to piekna rakieta !

Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.11.2007, 23:55 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Witam.
Niezla przerobka. Boxsterki nie wychodzily z turbina... Kto przerabial? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 1:11 

Dołączył: 23.05.2007
Posty: 246
No to witanko :D dla kolejnego Prosiaczka i jego dumnego właściciela


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 16:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
KZO! napisał(a):
Porsche od lat 70 posiada bezposredni wtrysk paliwa to takie małe info. z mojej strony.
Witam i pozdrawiam kolege z WLKP.


Bezpośredi tzn. do komory spalania??
Jak to było realizowane?wydaje mi się ,że bez nowoczesnej technik to chyba niemożliwe?Mogę się oczywiście mylić :roll:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 16:16 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
chodziło chyba ze wtrysk mechaniczny a nie elektroniczny


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 16:39 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
porscheee napisał(a):
chodziło chyba ze wtrysk mechaniczny a nie elektroniczny


No ale niewiem czy kolega niepomylił wtrysku wielopunktowego z wtryskiem benzyny bezpośrednim!
Wielopunktowy wtrysk to bez problemu ,może być realizowany mechanicznie bez rzobudownaej elektroniki.
We wtrysku mechanicznym paliwo jest podawane non stop do kolektora dolotowego a silnik sam je sobie wciąga przez zawory dolotowe ,które w zależności od cyklu są otwarte lub zamknięte - analogicznie jak gażnik.
Określona dawka paliwa jest zassana ,sprężona ,zapalona itd...

W przypadku podania paliwa do cylindra bezpośrednio ,dawka musi być
podana w ściśle określonej chwili i w ściśle określonej ilości.
Dla silnika benzynowego to bardzo precyzyjne dawki i z tego co słuszałem pierwszym autem seryjnym z GDi (FSI ,itd) był Mitsubichi Carisma a to koniec lat 90 tych raczej !




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 16:52 

Dołączył: 25.03.2007
Posty: 253
:?: jak to boxster z turbina? wlasnie kto to przerabia? :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 16:59 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
taki z usa juz przyjechał, interesowałem sie nim kiedys jak jeszcze byla cena 69 nie 45 ale odposcilem temat ,tam jest słaba skrzynia i sprzegło zreszta ten system nie dokonca dziala a wydruku z hamowni nie bylo,napewno nie ma tej mocy copodawal wlasciciel tojakies soft turbo home made ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 18:02 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Ok KZO - a znasz zasady działania tego ustojstwa??
W google nic nieznalazłem !
Mam książkę Jurgena Kasedeorfa "Zasilanie wtryskowe benzyną" i tam też nic,niestety nic niema o takim systemie.
Wtrysk bezpośredni to mi się kojarzy tylko z Mitsubischi no i ostatnio Audi.
Ewentualnie chyba silnikach samolotowych.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 18:38 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 1100
wtrys bezpośredni, a wielopunktowy wtrysk to dwie różne rzeczy i raczej nie było takiego tematu na 924.pl tak dla sprostowania

wtrysk wielopunktowy to po prostu kilka wtrysków do kanałów dolotowych przed komorą spalania i takie rozwiązanie było w latach 70 m.in. w 924 ale to nie ma nic wspólnego z wtryskiem bezpośrednim!

ponadto wtrys bezpośredni jest jeszcze ostatnio stosowany w nowoczesnych dieslach, jak już dyskutujemy gdzie i kiedy

widać te dwa pojęcia są często mylone


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 321
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Panowie, bezpośredni wtrysk paliwa to taki w którym paliwo podawane jest bezpośrednio do komory spalania i jest to podgrupa wtrysków wielopunktowych. Wielopunktowy, czyli wtrysk paliwa którego dawka wtryskiwana i określana jest oddzielnie dla każdego cylindra (tyle wtryskiwaczy ile cylindrów).
Bezpośredni wtrysk paliwa potrzebuje nowoczesnej elektroniki by precyzyjnie w danym momencie i przy danej wartości chwilowego obciążenia silnika komputer był w stanie obliczyć ile rzeczywiście paliwa potrzebuje dany cylinder by optymalnie spalić mieszankę z zachowaniem norm toksyczności spalin. Do tego potrzebna szybka elektronika która na przełomie lat 70-tych na pewno nie była montowana w pojazdach, a może nawet jej nie było :?:
Dopiero rozwój mikroprocesorów umożliwił wprowadzenie wtrysku bezpośredniego. A w starszych systemach dawka paliwa czeka sobie w komorze dolotowej przed zaworem aż zostanie zassana do komory spalania.




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 321
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
jurek968 napisał(a):
Ok KZO - a znasz zasady działania tego ustojstwa??
W google nic nieznalazłem !
Mam książkę Jurgena Kasedeorfa "Zasilanie wtryskowe benzyną" i tam też nic,niestety nic niema o takim systemie.
Wtrysk bezpośredni to mi się kojarzy tylko z Mitsubischi no i ostatnio Audi.
Ewentualnie chyba silnikach samolotowych.


W Kasedorfie na 100% jest K-jetronic - patrz mechaniczny wtrysk paliwa
o ile chodziło Ci oczywiście o ten K-jetronic




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 321
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
KZO! napisał(a):
Porsche od lat 70 posiada bezposredni wtrysk paliwa to takie małe info. z mojej strony.
Witam i pozdrawiam kolege z WLKP.


Nie zgodzę się z tobą, bezpośredni wtrysk został wprowadzony w latach 90-tych




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 19:51 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
We wczesnym 944 ,jest wtrysk wielopunktowy ale do kanałów dolotowych a obsługuje to L- Jetronic.

My natomiast szukamy samochodów które by miały zasilanie mechanicne wtrysku( bo w latach 70 ych innego niebyło?) które by podawały paliwo wielopunktowo( to normalne) i na dodatek podawały to paliwo bezpośrednio do cylindrów (to nienormlne) .Czyli wtrysk wielopunktowy ,bezpośredni,benzyny.

Teoretycznie gdyby coś takiego istniało ,to wątpię aby wychodziło jako auto seryjne.Takie auto zużywało by olbrzymią ilość benzyny(bo by ją traciło, np. byłaby podawana również w suwie wydechu) a ten nadmiar benzyny płukałby olej na ściankach cylindrów itd...
Może więć to było w jakiejś 911 ce , takiej wyczynowej??




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2007, 19:55 

Dołączył: 7.04.2007
Posty: 230
Pierwsze wtryski wielopunktowe montowano w VW typ 3 w 1968 roku a natępnie w Posche 914 w silnikach 1,7 -2,0, były to pierwsze wtryski montowane w samochodach dostepnych masowo. Wcześniej coś tam kombinował Mercedes , ale to tylko w sporcie samochodowym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum