Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 21.01.2009, 19:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Czy ktos cwiczyl montaz takiego ustrojstwa w aucie? Bo przyznam, ze chodzi mi cos takiego po glowie. Srednie spalanie i zasieg boje sie ze sa zbyt skomplikowane, ale sam termometr by mnie juz satysfakcjonowal. Macie jakies doswiadczenia w tym wzgledzie? Chodzi mi o cos takiego jak na obrazku.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 22.01.2009, 10:07 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Pozwolę podpiąć się pod temat
Co prawda nie dokładałem wyświetlacza - mam takowy w swoim prosiu (całkiem niedawno dowiedziałem że nie wszystkie 964 takie mają!) ale w związku z hamerykańskim pochodzeniem pokazuje w słabo zrozumiałych jednostkach (mile/gal; °F)
Czy można z tym coś zrobić?
Czy jedynym wyjściem jest wymiana całego obrotomierza na wersję EU?
ASO nie potrafi na to pytanie odpowiedzieć...
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 22.01.2009, 10:22 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Bart, poszperaj po forum, kiedyś już ktoś opisywał zmianę ustawień kompa, co prawda dotyczyło to Boxstera, ale tu może być podobnie...
Co do montażu to trzeba zapytać Tkackiego, wg mnie da się to zrobić, ale może wiązać się to ze zmianą kompa...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.01.2009, 11:09 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Komputer i termometr zewn. byly na liscie opcji, podobnie zreszta jak np. tylna wycieraczka... I kupa innych rzeczy, ktore wydaja sie oczywista oczywistoscia tez wymagaly doplaty.
Tkacki, help!
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 22.01.2009, 11:25 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Poszukując odpowiedzi na moje pytanie znalazłem intersujące Cię DIY (co prawda w 993)
Hope this helps..
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.01.2009, 12:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie wyglada banalnie, ale co tam - wiosna sie przymierze Dzieki wielkie
PS. Super stronka, jest tam masa roznych porad dot. 993/964 - np. jak zwalczyc zapalajaca sie kontrolke airbagu, usunac usterki klaksonu itd. Cos dla mnie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 22.01.2009, 15:01 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
No to tata się wypowie.....
W 964 jest prościej niż w 993. Dużo prościej.
OBC (on board computer) to opcja M659.
Różnice:
1. Obrotomierz. Na szczęście zawiera w sobie wyświetlacz jak i całą elektronikę. Są różne wersje obrotomierza, trzeba dobrać po katalogu. Musi być z opcją M659. Jeśli auto ma M545 (92 litry zbiornik) to obrotomierz bądzie inny, do 90 roku inny, po 90 inny. Jest łącznie kilkanaście wersji wliczając napisy typu "30th 911 aniversary" itp.
2. Czujnik temperatury. Jest umieszczony w lusterku po stronie kierowcy
3. Wiązki. Tu brawo dla Porsche. Różni się tylko wiązka lewych drzwi. Można dokupić albo dołozyć 2 przewody do czujnika.
4. Przełącznik zespolony kierownicy z manetką do obsługi OBC. Wymieniamy 1:1, wiązki nie ruszamy.
Komplet części do "retrofitu" będzie kosztował (zgaduję) jakieć 3 do 6 kPLN.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.01.2009, 15:07 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nikt nie zamierza kupowac w ASO Sam obrotomierz bedzie tam kosztowac 2-3 kzl Manetka takoz, wiec szukamy na ebayu. Wiazki w drzwiach nie warto ruszac wiec dolozy sie dwa kabelki I jedyne co mozna (chyba) kupic w ASO to czujnik temperatury. To kiedy zakladasz/my?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 22.01.2009, 15:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
TKacki napisał(a): Komplet części do "retrofitu" będzie kosztował (zgaduję) jakieć 3 do 6 kPLN.
Loool
I to wszystko tylko dla termometra... To chyba najdrozszy termometr w zyciu
(tak, wiem ze nie tylko )
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 22.01.2009, 15:20 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Czujnik jakieś 60 zł w ASO. Ten sam czujnik jest w każdym 968 i 928 po 87.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 22.01.2009, 15:26 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
911Bart napisał(a): ale w związku z hamerykańskim pochodzeniem pokazuje w słabo zrozumiałych jednostkach (mile/gal; °F) Czy można z tym coś zrobić? Czy jedynym wyjściem jest wymiana całego obrotomierza na wersję EU? ASO nie potrafi na to pytanie odpowiedzieć...
Musisz wymienić obrotomierz. Masz wersję USA part no obr 964 641 312 00 a potrzebujesz 964 641 311 00 (zakładam ze to C2/4 bez M545, nie RS itp).
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 22.01.2009, 16:22 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
Zastanawiałem się nad czymś takim do 944, bo uważam, że jest to bardzo potrzebna informacja, zwłaszcza w autach RWD + szpera. Ktoś przerabiał ten temat w 944? ...ale od razu zaznaczam, że jesli ma to kosztowac 5kPLN to sobie kupie taki przylepiany, ...rtęciowy, ...na targowisku
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 22.01.2009, 16:25 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
wit007 napisał(a): Sam obrotomierz bedzie tam kosztowac 2-3 kzl Na ebay.de obrotomierz upolujesz za ~200 € czyli niecały 1k. TKacki napisał(a): Musisz wymienić obrotomierz. Masz wersję USA part no obr 964 641 312 00 a potrzebujesz 964 641 311 00 (zakładam ze to C2/4 bez M545, nie RS itp).
Już nawet prawie kupiłem jeden w Belgii, ale okazał się być wersją angielską , co oznacza że zakup w EU nie gwarantuje 100% powodzenia..
Z numerami będzie dużo łatwiej. Dzięki!
Co do wersji to C2, niestety nie RS (nie miałbym nic na przeciw!)
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 22.01.2009, 16:28 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
GaZiK napisał(a): Zastanawiałem się nad czymś takim do 944, bo uważam, że jest to bardzo potrzebna informacja, zwłaszcza w autach RWD + szpera. Ktoś przerabiał ten temat w 944? ...ale od razu zaznaczam, że jesli ma to kosztowac 5kPLN to sobie kupie taki przylepiany, ...rtęciowy, ...na targowisku
W 968 wskażnik temp. jest zamiast zegara elektr. w desce nad schowkiem. Wystarczy kupić czujnik, wyświetlacz od 968 i gotowe.
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 22.01.2009, 16:46 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
O czymś takim właśnie myślałem, ale chciałbym miec i zegar i termometr w jednym...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.01.2009, 13:35 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Bylem w ASO - obrotomierz z OBC kosztuje... Kto zgadnie? Mysle ze nikt - 5591 zl - ROTFL. Przelaczniki pod kierownice z BC i tempomatem jedyne 1350 zl. Czujnik jakos drogo - 144 zl czy cos.
TKacki, jestes pewny ze instalka jest kompletna poza czujnikiem? Bo wtyki obrotomierza z OBC i bez sa zupelnie inne...
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 24.01.2009, 15:41 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
W PET nie ma różnic we wiązkach oprócz wiązki w drzwiach. Pytanie czy w PET informacja jest prawidłowa.....
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.01.2009, 16:16 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
TKacki napisał(a): W PET nie ma różnic we wiązkach oprócz wiązki w drzwiach. Pytanie czy w PET informacja jest prawidłowa.....
Prawdziwa. Na szczescie Wtyczka z 28 pinami (czy jakos tak) wisi sobie z tylu obrotomierza
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.03.2009, 19:53 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Uff, konwersja na wersje z OBC zrobiona I nawet wszystko z wyjatkiem termometru dziala. Przynajmniej na sucho Jeszcze dzis zrobie test w czasie jazdy. Brak wskazan termometru (a dokladniej pokazuje -40 st C) to "zasluga" braku przewodow do czujnika we wiazce drzwi kierowcy. No nic, trzeba bedzie je pociagnac, choc wyglada to na lekko upierdliwe.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 28.03.2009, 21:31 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Gratulacje
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|