Autor |
Wiadomość |
toM3k
|
Napisane: 15.09.2012, 10:53 |
|
Dołączył: 4.05.2012 Posty: 12
|
Nie chce zakładać nowego tematu dlatego zapytam się tutaj:
W opcji od bodajże 996 jest taki magiczny guziczek z ikonką wydechu. KlappenSport albo sportlange...
Czy każde auto któro ma sport chrono ma automatycznie to "w zestawie"?
Czy to jest jeszcze jako dodatkowa opcja?
|
|
Góra |
|
tukobi
|
Napisane: 15.09.2012, 17:48 |
|
Dołączył: 4.09.2012 Posty: 311
|
W Panamerze 4s jest i włacznik sport/sport chrono plus i osobno również wydech
|
|
Góra |
|
toM3k
|
Napisane: 15.09.2012, 23:09 |
|
Dołączył: 4.05.2012 Posty: 12
|
Czyli nie idzie sprawdzić na pierwszy rzut oka czy auto ma ten klappenSpuff? Pomijając Vin? Niestety jeszcze na podstawie zdj. bo wciąż jestem w nieustannych poszukiwaniach.
Duża jest różnica w dźwięku? Bo jeśli nie to być może za dużą uwage na to zwracam.
Jeśli auto tego nie ma to jedyną opcją pewnie byłą by zmiana tłumików końcowych?
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 15.09.2012, 23:27 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
Tomek - tłumiki sportowe to ogólnie prosta konstrukcja - między rurą wlotową i wylotową wstawiony jest łącznik - inna rura. Ewentualnie do gónej komory (standardowo zamkniętej) wstawiony jest wylot do drugiej końcówki. Do tego wszystkiego jest mechanizm otwierający lub zamykający - czyli przycisk. Tłumik sportowy kosztuje 1200 Euro - ale mechanik zrobi ci to za kilkanaście złotych, jedyna różnica jest taka, że nie będziesz mógł go wyłączyć...  ale w sumie po co ?!
Ja właśnie tak mam - na niskich obrotach przyjemnie mruczy, ale jak wyjeżdżam z garażu to szklanki w szafkach piętro wyżej mocno drżą hehehe  brzmi na prawdę dobrze. im szerszy łącznik tym głośniej.
A jak chcesz wiedzieć czy auto ma sportowy tłumik wizualnie, to trzeba popatrzeć na tłumik - normalny tłumik ma dwie lub trzy rury jedną wchodzącą i reszta wychodzące. jeśli jest mechanizm Klappenauspuff to znajdziesz tam po prostu więcej rurek no i ten przycisk...
ten wspaniały materiał Ci rozjaśni:
http://www.oz951.com/public/emmy.htm#Exhaust
Fabryczne PSE:
tzw. auspuff hack:

|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 16.09.2012, 7:12 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
toM3k napisał(a): Duża jest różnica w dźwięku?
Duża, konkretna. W poprzednim miałem i brakuje mi tego w 997, choć Ska brzmi naprawdę zaje....e 
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 16.09.2012, 13:09 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
W 996 ciężko to ustalić patrząc na końcówki wydechu, za to zawsze przy PSE jest przycisk na desce.
W 997, jeżeli auto ma 4 takie same końcówki - brak PSE, jeżeli 2 zewnętrzne końcówki mają większą średnicę, a wewnętrzne mniejszą i nic nie było kombinowane, auto powinno mieć PSE.
|
|
Góra |
|
PoZoR
|
Napisane: 18.09.2012, 21:15 |
|
Dołączył: 2.12.2010 Posty: 533 Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
|
czy to chodzi o ten przycisk? czy służy on włączania "głośniejszego" wydechu?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallic, Macan S jest: Boxster 718 będzie: 992 Turbo S http://WWW.AURAN.PLhttp://WWW.MISSALA.PLPerfumeria Quality Gdańsk
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 18.09.2012, 22:00 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
to jest sterowanie amorkami. Przycisk sterowania wydechem powinien być chyba na tunelu środkowym?
|
|
Góra |
|
jakinton
|
Napisane: 18.09.2012, 22:45 |
|
Dołączył: 26.03.2012 Posty: 186
|
Przycisk powinien byc od prawej strony, a narysowane sa na nim dwie rury, wlasciwie grafika wylotow samych podwojnych
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 18.09.2012, 23:37 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
jakinton napisał(a): Przycisk powinien byc od prawej strony, a narysowane sa na nim dwie rury, wlasciwie grafika wylotow samych podwojnych
o ile sie nie myle to tak było jak ktoś nie miał sport-chrono czyli klawisza sport
bo w wypadku gdy miał sport-chrono to wydech był podłączony pod klawisz sport
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 23.09.2012, 12:29 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
kl napisał(a): W 996 ciężko to ustalić patrząc na końcówki wydechu, za to zawsze przy PSE jest przycisk na desce.
W 997, jeżeli auto ma 4 takie same końcówki - brak PSE, jeżeli 2 zewnętrzne końcówki mają większą średnicę, a wewnętrzne mniejszą i nic nie było kombinowane, auto powinno mieć PSE.
Potwierdzam co do 997 - w istocie dwie zewnętrzne końcówki wydechu mają większą średnicę. W moim 997 z 2005 r. PSE było uruchamiane przyciskiem sport - było, ponieważ obecnie jest już na stałe:) Brzmi tak fajnie, a jednocześnie bez nadmiernej uciążliwości w zwykłym użytkowaniu (nie jak jakieś stuningowane Evo lub Impreza), że i tak ciągle chciałem mieć sportowy dźwięk, przy czym nie zawsze chciałem mieć włączona opcję sport. Generalnie bardzo polecam:) jedna z najfajniejszych opcji, jaką można sobie sprawić w wolnossącym Porsche:)
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 23.09.2012, 13:42 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Przy włączonej opcji sport zawsze można przestawić amortyzatory na miękkie.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 23.09.2012, 22:02 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
W temacie wymiany wydechu do 997 , dostałem kosztorys z MG Motorsport z Siemianowic i wygląda to następująco:
1.kolektory wydechowe - 4000zł
2.sportowe katalizatory - 3700zł
3.tłumiki końcowe z końcówkami - 3500zł
Byłem u nich miesiąc temu , aby ustalić jak to wykonują i powiem szczerze, że to co zobaczyłem robi dobre wrażenie.
Kosztorys dotyczy wydechu wykonanego w całości ze stali nierdzewnej , polerowanej na wysoki połysk. Kolektory mają polerowane również wnętrze, a wszystkie rozgalęzienia rur są wewnątrz zaokrąglane, aby zapewnić optymalny przepływ .
Odcinki rur pomiędzy kolektorami a tłumikami (wraz z katalizatorami) mają być wykonane z podwójnym płaszczem, co ma zapobiec przegrzewaniu i zmianie barwy zewnętrznej części.
Tłumiki również w całości z polerowanej nierdzewki.
Opcjonalnie mogą wykonać również bypass'y omijające tłumiki z regulowanym przepływem.
Co koledzy sądzicie o takim rozwiązaniu ?. Robili już kilka 911'tek a z tego co widziałem u nich na fotkach to również jedno CGT.
Ma ktoś może jakieś doświadczenie z tą firmą i może coś bliżej powiedzieć ?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 23.09.2012, 22:11 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134
|
Ogolnie firma ma dobra opinie na rynku, mam kilku znajomych,ktorzy maja od nich wydechy....
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 23.09.2012, 22:30 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Dzięki Maćku za odpowiedź. Sądząc po długiej liście oczekujących na realizację, jaką pokazał mi właściciel firmy, to sporo samochodów z ich wydechami jeździ po polskich drogach, i sporo z nich to pojazdy zacnych marek. Po dość długiej rozmowie z właścicielem, przekonałem się również że dokładnie wiedzą co robią (dokładne zaokrąglanie i polerowanie wszystkich wewnętrznych powierzchni połączeń rur, podwójny płaszcz dla ochrony połysku przed temperaturą, itp.)
Co do jakości wykonania jestem przekonany, natomiast nie miałem okazji posłuchać jak taki wydech brzmi. Wprawdzie na stronie mają trochę filmików, ale wiadomo , że to nie oddaje rzeczywistości.
Ma może ktoś z Twoich znajomych taki wydech w 911'tce, czy chodzi o inne marki ?
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 24.09.2012, 0:48 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
Jedna sprawa. Zadbaj, żeby głośność wydechu nie przekroczyła 96dB. Bo z Poznania nici. Szkoda by było
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 24.09.2012, 14:41 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Dzięki za informację, zwrócę na to uwagę jak będę zamawiał wykonanie tego wydechu.
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 12.11.2012, 13:15 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1382
|
theshape napisał(a): Tomek - tłumiki sportowe to ogólnie prosta konstrukcja - między rurą wlotową i wylotową wstawiony jest łącznik - inna rura. Ewentualnie do gónej komory (standardowo zamkniętej) wstawiony jest wylot do drugiej końcówki. Do tego wszystkiego jest mechanizm otwierający lub zamykający - czyli przycisk. Tłumik sportowy kosztuje 1200 Euro - ale mechanik zrobi ci to za kilkanaście złotych, jedyna różnica jest taka, że nie będziesz mógł go wyłączyć...  ale w sumie po co ?! Ja właśnie tak mam - na niskich obrotach przyjemnie mruczy, ale jak wyjeżdżam z garażu to szklanki w szafkach piętro wyżej mocno drżą hehehe  brzmi na prawdę dobrze. im szerszy łącznik tym głośniej. A jak chcesz wiedzieć czy auto ma sportowy tłumik wizualnie, to trzeba popatrzeć na tłumik - normalny tłumik ma dwie lub trzy rury jedną wchodzącą i reszta wychodzące. jeśli jest mechanizm Klappenauspuff to znajdziesz tam po prostu więcej rurek no i ten przycisk... ten wspaniały materiał Ci rozjaśni: http://www.oz951.com/public/emmy.htm#ExhaustFabryczne PSE:  tzw. auspuff hack: 
mogę poprosić o pwtórne wklejenie zdjęć (PW też może być) bo jakiś ich nie widzę...
pozdrawiam, Jacek
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 4.03.2016, 10:43 |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1065
|
Dorabiałem ostatnio PSE do 997.1 3.6 C4 do sportowych wydechów Eisenmanna i jest idealnie - tak to gra: https://www.youtube.com/watch?v=fdmAZRXJB1E . Całość polegała na kupieniu oryginalnej wiązki : zawór z instalacją elektryczną (99761290500) 218 Euro -959 zł, (ASO- 248 Euro - 1092 zł) 99918137440 x1 (9,50 zł ASO) 99959174601 x4 (1,85 zł /szt-ASO) 99611198900 x1 (30 zł-ASO) 91735502100 x2 (76 zł/szt ASO) 99918142440 x1 (ok 20 zł -ASO) 92857372705 x2 (ok 60 zł - ASO) oraz zamontowaniu sportowego wydechu. Sama wiązka jest podłączona do przycisku "sport", bo mam pakiet sport chrono. Generalnie były takie możliwości guzików na tunelu środkowym związane z PSE: - 997 613 129 00 - PSE bez sport chrono - 997 613 131 00 - PSE z utwardzaniem zawieszenia bez sport chrono - 997 613 133 00 - brak PSE, brak sport chrono - 997 613 135 00 - brak PSE, utwardzanie zawieszenia bez sport chrono - 997 613 137 00 - Sport Chrono (możliwy z PSE lub bez), brak utwardzania zawieszenia - 997 613 139 00 - pełny pakiet Sport Chrono (możliwy z PSE lub bez) z utwardzaniem zawieszenia - tą opcję właśnie mam u siebie, czyli po włączeniu sport otwierają się klapy i grają dwie mniejsze średnicą rury wydechowe z basowym dźwiękiem. Tutaj jest mini schemat: http://911uk.com/viewtopic.php?p=900979Gdyby ktoś potrzebował pełnego schematu montażu to piszcie do mnie na priv. Realizacją zajął się oczywiście niezawodny Michał z PorschePana.pl
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 4.03.2016, 12:24 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1595
|
Don_Tomas napisał(a): Dorabiałem ostatnio PSE do 997.1 3.6 C4 do sportowych wydechów Eisenmanna i jest idealnie - tak to gra: https://www.youtube.com/watch?v=fdmAZRXJB1E Jest świetnie... Tylko po co ten zawór? Jeszcze w aucie używanym na codzień mogę zrozumieć ale podejrzewam, że i tak zawsze jeździłbym z otwartym. Ja używam 911 typowo rekreacyjnie więc taki zawór to dla mnie już całkowicie zbędny gadżet.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|