|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
AGRIB01
|
Napisane: 26.11.2019, 21:02 |
|
Dołączył: 10.04.2018 Posty: 33
|
Mam pytanko? Może głupie, a może zaoszczędzi mi problemów. Czy mogę wymienić akumulator samemu i nie będzie elektryczno-elektronicznych problemów po odpieciu starego akumulatora? Auto posiada PA. I tu następne pytanie. Czy nie stracę gwarancji jeżeli zauważą, że ktoś inny wymienił akumulator?
Sent fra min SM-N975F via Tapatalk
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 26.11.2019, 21:05 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2101 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
PA bada oryginalność akku. Ja musiałem zmienić przy przedłużeniu na Polczynskiej bo podobno ktoś wsadził nieoryginalny Zapytaj za ile Ci go wymienią.
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 26.11.2019, 21:28 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5198 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jak masz PA, to tak jak Adamax pisze - raczej tylko oryginał. Przy innym możesz mieć problemy. Samemu chyba go nie kupisz jako osoba prywatna (choć nie próbowałem), bo jest on sprzedawany pusty i trzeba go kwasem we własnym zakresie napełnić.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 26.11.2019, 21:29 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
AGRIB01 napisał(a): Mam pytanko? Czy mogę wymienić akumulator samemu Nie, bo trzeba wykonać serwis funkcju po jego wymianie !
|
|
Góra |
|
AGRIB01
|
Napisane: 26.11.2019, 22:10 |
|
Dołączył: 10.04.2018 Posty: 33
|
Dziękuję za rady. Więc zostaje serwis i chyba jednak zaoszczedziliscie mi problemów. Jutro dowiem się ile to kosztuje Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Sent fra min SM-N975F via Tapatalk
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 26.11.2019, 22:10 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Dobrze ze jak wymieniałem sam u siebie to nie czytałem forum bo by mi nie działał samochód a tak wszystko było ok bez żadnego kodowania :p Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 26.11.2019, 22:22 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Również jest dostępny do wyboru zwykły akumulator jako opcja w procedurze wykonywania serwis funkcji, czyli mozna smialo kupować kwasowy 110Ah i zmieniać poza ASO . Ale w tym konkretnym wypadku powstaje pytanie gwarancji.
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 26.11.2019, 22:26 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
hubi_pl napisał(a): bo by mi nie działał samochód a tak wszystko było ok bez żadnego kodowania :p Myślenie - utopia, ponieważ pytanie nie brzmi czy będzie działać auto dalej czy nie. 12V i w Afryce te same 12V. Problem nieprzestrzegania wykonania serwis funkcji powoduje wyrzucenie nowej baterii przez polroku/rok na smietnik, to tak dla ogólnej wiedzy
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 27.11.2019, 9:44 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Nic takiego nie miało miejsca, aku działa do dziś po 3 latach.
Absolutnie nie namawiam do tego, ale aktualnie przerabiam ten sam temat w Q7 i nie jedna już osoba pisała że nie kodowała nowego i nic się nie dzieje. Oczywiście wymiana na aku o takich samych parametrach, możliwe że tu jest różnica.
|
|
Góra |
|
arturtheboss
|
Napisane: 27.11.2019, 9:51 |
|
Dołączył: 9.09.2018 Posty: 59
|
Rowniez wymienilem aku ponad rok temu (Cayenne II) markowy ale nie firmowy Porsche. Nic sie nie dzieje, nic nie kodowalem/programowalem. Aku trzyma caly czas.
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 27.11.2019, 17:07 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Niemcy nie są głupi. W naszych naprawach stosujemy maksymalnie informacji, która jest napisana w oficjalnej dokumentacji i działamy według tej informacj. Starałem się maksymalnie przekazać sens poniżej napisanego, ponieważ tłumaczenie z innego języka. Jest to info dla wszystkich tych właścicieli, który po prostu zmieniali i nic nie robili . Cytuj: Czujnik akumulatora: podłączony między między zaciskiem “minus” akumulatora i przewodem masowym, ważnyj elementem systemu zarządzania energią i służy do pomiaru pojemności akumulatora (prądu, napięcia akumulatora i temperatury zaciska minus) dla diagnostyki pokładowej sieci.
W zależności od stanu bateri pokładowe napięcie wzrasta lub obniża się w zakresie między 12,5 a 15,5 v.
Modele Cayenne, Cayenne S, Cayenne S Hybrid i Cayenne Turbo mają nową funkcję odzysku sieci pokładowej, która ma na celu zmniejszanie zużycia. W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej hamowania za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną i serwowane jest na стартерную AKUMULATORA. Szczególnie w fazie przyspieszenia kosztem i za pomocą pracy alternatora silnik spalinowy powinien wydać mniej mocy do ładowania AKUMULATORA, co przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie zużycia paliwa. W NEFZ odzysk sieci pokładowej przyczynia się do oszczędności około 0,15 l na 100 km. W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej w układzie hamulcowym za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną i dana na główną baterię. Szczególnie w fazie przyspieszenia przez to i za pomocą pracy alternatora silnik spalinowy powinien wydać mniej mocy dla ładowania akumulatora, co przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie zużycia paliwa. Odzysk sieci pokładowej przyczynia się do oszczędności około 0,15l na 100 km. Akumulator ładuje się głównie za pomocą zwykle traconej energii pochodzącej z sustemu hamulca podczas procesu hamowania. W tym przypadku podczas hamowania moc generatora celowo zwiększa się za pomocą jego regulatora, a uzyskana energia kierowana jest do zasilania akumulatora. Następnie, napięcie spadnie znowu, a energia może być w pokładowej sieci zasilania konsumentów. Większa moc generatora oddziałuje za pomocą paskowego napędu na wał korbowy silnika z niskim momentem hamowania , który prowadzi do spowolnienia auta i wspiera w ten sposób pracę zwykłego układu hamulcowego. Nowy inteligentny algorytm systemu zarządzania energią analizuje różne wejściowe wartości odnośnych składników i dzięki temu aktywnie koordynuje każdy proces odzysku, w zależności od stanu naładowania akumulatora i życzenia kierowcy. W ten proces regulacji, między innymi, włączone sterowanie silnikiem, czujnik pedału hamulca, akumulator wraz z czujnikami, generator, a także pokładowa sieć. Potężny akumulator AGM spełnia wszystkie wymagania żywotności w stosunku do zwiększonej liczby cykli z powodu częstych procesów ładowania i rozładowania. O wymianie akumulatora należy zgłosić się do sterownika Gateway za pomocą testera diagnostycznego z podaniem (A) numeru seryjnego / (B) numery części /producenta i typu akumulatora podczas konserwacji/wymiany akumulatora.
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 27.11.2019, 17:24 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
A gdzie znajduje się cytowany generator? W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej hamowania za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 27.11.2019, 17:33 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
hubi_pl napisał(a): A gdzie znajduje się cytowany generator? W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej hamowania za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną za pośrednictwem generatora (zle tlumaczenie) = ALTERNATORA jest przekształcana w energię elektryczną
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 27.11.2019, 17:41 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Ponadto , bardzo często przyjeżdżają auta BMW F seria , w których zmieniał ktoś akumulator bez kodowania (na przykład zamontowany akumulator o innej pojemności). No to w takich egzemplarzach po wyłączeniu zapłonu na liczniku ciągle pokazuje sie kontrolka "żółta bateria" - system jest niesprawny. System zasilania bmw/porsche jest "podobno-identyczny".
|
|
Góra |
|
rocnrola
|
Napisane: 31.07.2020, 0:14 |
|
Dołączył: 20.07.2016 Posty: 26
|
Panowie, podepnę się pod temat, bo wydaje się być zbliżony, bo konkretnej odpowiedzi na forum nie znalazłem. Jestem szczęśliwym posiadaczem Panamery Turbo 2014. Traf chciał, że fura od połowy marca, aż do wczoraj stała totalnie nieużywana. Jak nietrudno się domyślić - akumulator padł. Zero reakcji na pilota, zero reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce. Przyjechało assistance, na krótko odpalili furę, pojechałem do serwisu. Diagnoza: rekomendacja wymiany akumulatora. Pewnie bym to zrobił od ręki, mimo, że po naładowaniu auto pali, ale jak zobaczyłem cenę samego aku to trochę zdębiałem - prawie 700 CHF, gdzie (chyba) ten sam w niezależnym sklepie kosztuje 275 CHF ( https://www.galaxus.ch/de/s4/product/va ... ie-5760435). Pytam się gościa w serwisie otwarcie, z czego wynika ta różnica w cenie - czy to inny akumulator? Nie potrafił odpowiedzieć. Ktoś z Was potrafi? To jest ten sam aku tyle, że bez znaczka Porsche? Obecnie w furze też mam Vartę 105Ah 950A. Rozumiem, że nawet jakbym potencjalnie kupił ten tańszy, to trzeba go zakodować
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.07.2020, 9:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Tak, musisz zakodować. Jeśli nie masz wydłużonej gwarancji to oczywiście bierz tańszy (choć 275 też wydaje mi się drogo, ale w Panamerze jest spory akumulator)
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
rocnrola
|
Napisane: 31.07.2020, 12:59 |
|
Dołączył: 20.07.2016 Posty: 26
|
Moje oryginalne pytanie pozostaje nadal aktualne - czy to są inne akumulatory? To jest ten sam aku tyle, że bez znaczka Porsche?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.07.2020, 15:33 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Oryginalnie jest Moll ze znaczkiem Porsche. Przynajmniej ja tak mam w 997.2. Ta Varta jest w aucie od nowości?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
rocnrola
|
Napisane: 31.07.2020, 18:43 |
|
Dołączył: 20.07.2016 Posty: 26
|
Tak, od nowości. W serwisie sprawdzili - aku z 2013/2014. Zarekomendowali wymianę, mówiąc, że średnio po 5 latach wymieniają. U mnie, tak jak już pisałem, na pewno było to podyktowane pośrednio przez prawie 4 miesiące stania w garażu. 70k km przebiegu obecnie i start/stop wyłączam zawsze, bo mnie to drażni. To chyba jedyny częściej używany przycisk niż "sport";)
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 31.07.2020, 19:42 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
wit007 napisał(a): Oryginalnie jest Moll ze znaczkiem Porsche. Przynajmniej ja tak mam w 997.2. Ta Varta jest w aucie od nowości? We wszystkich modelach 987/997 jak były nowe na gwarancji był Moll, w 970 z późniejszego rocznika może być czarny akumulator z naklejką VARTA AGM (Volkswagen).
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|