Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 21:02 

Dołączył: 10.04.2018
Posty: 33
Mam pytanko? Może głupie, a może zaoszczędzi mi problemów.
Czy mogę wymienić akumulator samemu i nie będzie elektryczno-elektronicznych problemów po odpieciu starego akumulatora? Auto posiada PA. I tu następne pytanie. Czy nie stracę gwarancji jeżeli zauważą, że ktoś inny wymienił akumulator?

Sent fra min SM-N975F via Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 21:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2101
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
PA bada oryginalność akku.
Ja musiałem zmienić przy przedłużeniu na Polczynskiej bo podobno ktoś wsadził nieoryginalny :(
Zapytaj za ile Ci go wymienią.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak masz PA, to tak jak Adamax pisze - raczej tylko oryginał. Przy innym
możesz mieć problemy.
Samemu chyba go nie kupisz jako osoba prywatna (choć nie próbowałem),
bo jest on sprzedawany pusty i trzeba go kwasem we własnym zakresie
napełnić.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 21:29 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
AGRIB01 napisał(a):
Mam pytanko?
Czy mogę wymienić akumulator samemu

Nie, bo trzeba wykonać serwis funkcju po jego wymianie !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 22:10 

Dołączył: 10.04.2018
Posty: 33
Dziękuję za rady. Więc zostaje serwis i chyba jednak zaoszczedziliscie mi problemów.
Jutro dowiem się ile to kosztuje
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Sent fra min SM-N975F via Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 22:10 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Dobrze ze jak wymieniałem sam u siebie to nie czytałem forum ;) bo by mi nie działał samochód a tak wszystko było ok bez żadnego kodowania :p


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 22:22 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Również jest dostępny do wyboru zwykły akumulator jako opcja w procedurze wykonywania serwis funkcji, czyli mozna smialo kupować kwasowy 110Ah i zmieniać poza ASO . Ale w tym konkretnym wypadku powstaje pytanie gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2019, 22:26 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
hubi_pl napisał(a):
;) bo by mi nie działał samochód a tak wszystko było ok bez żadnego kodowania :p


Myślenie - utopia, ponieważ pytanie nie brzmi czy będzie działać auto dalej czy nie. 12V i w Afryce te same 12V. Problem nieprzestrzegania wykonania serwis funkcji powoduje wyrzucenie nowej baterii przez polroku/rok na smietnik, to tak dla ogólnej wiedzy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 9:44 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Nic takiego nie miało miejsca, aku działa do dziś po 3 latach.

Absolutnie nie namawiam do tego, ale aktualnie przerabiam ten sam temat w Q7 i nie jedna już osoba pisała że nie kodowała nowego i nic się nie dzieje. Oczywiście wymiana na aku o takich samych parametrach, możliwe że tu jest różnica.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 9:51 

Dołączył: 9.09.2018
Posty: 59
Rowniez wymienilem aku ponad rok temu (Cayenne II) markowy ale nie firmowy Porsche. Nic sie nie dzieje, nic nie kodowalem/programowalem. Aku trzyma caly czas.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 17:07 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Niemcy nie są głupi.
W naszych naprawach stosujemy maksymalnie informacji, która jest napisana w oficjalnej dokumentacji i działamy według tej informacj.
Starałem się maksymalnie przekazać sens poniżej napisanego, ponieważ tłumaczenie z innego języka.
Jest to info dla wszystkich tych właścicieli, który po prostu zmieniali i nic nie robili .

Cytuj:
Czujnik akumulatora:
podłączony między między zaciskiem “minus” akumulatora i przewodem masowym,
ważnyj elementem systemu zarządzania energią i
służy do pomiaru pojemności akumulatora (prądu, napięcia akumulatora i temperatury zaciska minus) dla diagnostyki pokładowej sieci.

W zależności od stanu bateri pokładowe napięcie wzrasta lub
obniża się w zakresie między 12,5 a 15,5 v.

Modele Cayenne, Cayenne S, Cayenne S Hybrid i Cayenne Turbo mają nową funkcję odzysku sieci pokładowej, która ma na celu zmniejszanie zużycia. W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej hamowania za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną i serwowane jest na стартерную AKUMULATORA. Szczególnie w fazie przyspieszenia kosztem i za pomocą pracy alternatora silnik spalinowy powinien wydać mniej mocy do ładowania AKUMULATORA, co przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie zużycia paliwa. W NEFZ odzysk sieci pokładowej przyczynia się do oszczędności około 0,15 l na 100 km. W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej w układzie hamulcowym za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną i dana na główną baterię.
Szczególnie w fazie przyspieszenia przez to i za pomocą pracy alternatora silnik spalinowy powinien wydać mniej mocy dla ładowania akumulatora, co przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie zużycia paliwa. Odzysk sieci pokładowej przyczynia się do oszczędności około 0,15l na 100 km.
Akumulator ładuje się głównie za pomocą zwykle traconej energii pochodzącej z sustemu hamulca podczas procesu hamowania. W tym przypadku podczas hamowania moc generatora celowo zwiększa się za pomocą jego regulatora, a uzyskana energia kierowana jest do zasilania akumulatora. Następnie, napięcie spadnie znowu, a energia może być w pokładowej sieci zasilania konsumentów. Większa moc generatora oddziałuje za pomocą paskowego napędu na wał korbowy silnika z niskim momentem hamowania , który prowadzi do spowolnienia auta i wspiera w ten sposób pracę zwykłego układu hamulcowego.
Nowy inteligentny algorytm systemu zarządzania energią analizuje różne wejściowe wartości odnośnych składników i dzięki temu aktywnie koordynuje każdy proces odzysku, w zależności od stanu naładowania akumulatora i życzenia kierowcy. W ten proces regulacji, między innymi, włączone sterowanie silnikiem, czujnik pedału hamulca, akumulator wraz z czujnikami, generator, a także pokładowa sieć.
Potężny akumulator AGM spełnia wszystkie wymagania żywotności w stosunku do zwiększonej liczby cykli z powodu częstych procesów ładowania i rozładowania.
O wymianie akumulatora należy zgłosić się do sterownika Gateway za pomocą testera diagnostycznego z podaniem (A) numeru seryjnego / (B) numery części /producenta i typu akumulatora podczas konserwacji/wymiany akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 17:24 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
A gdzie znajduje się cytowany generator?
W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej hamowania za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 17:33 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
hubi_pl napisał(a):
A gdzie znajduje się cytowany generator?
W fazie spowolnienia samochodu część energii kinetycznej hamowania za pośrednictwem generatora jest przekształcana w energię elektryczną

za pośrednictwem generatora (zle tlumaczenie) = ALTERNATORA jest przekształcana w energię elektryczną


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 17:41 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Ponadto , bardzo często przyjeżdżają auta BMW F seria , w których zmieniał ktoś akumulator bez kodowania (na przykład zamontowany akumulator o innej pojemności). No to w takich egzemplarzach po wyłączeniu zapłonu na liczniku ciągle pokazuje sie kontrolka "żółta bateria" - system jest niesprawny. System zasilania bmw/porsche jest "podobno-identyczny".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 0:14 

Dołączył: 20.07.2016
Posty: 26
Panowie, podepnę się pod temat, bo wydaje się być zbliżony, bo konkretnej odpowiedzi na forum nie znalazłem.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Panamery Turbo 2014. Traf chciał, że fura od połowy marca, aż do wczoraj stała totalnie nieużywana. Jak nietrudno się domyślić - akumulator padł. Zero reakcji na pilota, zero reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce.
Przyjechało assistance, na krótko odpalili furę, pojechałem do serwisu.
Diagnoza: rekomendacja wymiany akumulatora. Pewnie bym to zrobił od ręki, mimo, że po naładowaniu auto pali, ale jak zobaczyłem cenę samego aku to trochę zdębiałem - prawie 700 CHF, gdzie (chyba) ten sam w niezależnym sklepie kosztuje 275 CHF (https://www.galaxus.ch/de/s4/product/va ... ie-5760435).

Pytam się gościa w serwisie otwarcie, z czego wynika ta różnica w cenie - czy to inny akumulator? Nie potrafił odpowiedzieć.
Ktoś z Was potrafi? To jest ten sam aku tyle, że bez znaczka Porsche?

Obecnie w furze też mam Vartę 105Ah 950A.

Rozumiem, że nawet jakbym potencjalnie kupił ten tańszy, to trzeba go zakodować


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 9:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tak, musisz zakodować. Jeśli nie masz wydłużonej gwarancji to oczywiście bierz tańszy (choć 275 też wydaje mi się drogo, ale w Panamerze jest spory akumulator)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 12:59 

Dołączył: 20.07.2016
Posty: 26
Moje oryginalne pytanie pozostaje nadal aktualne - czy to są inne akumulatory?
To jest ten sam aku tyle, że bez znaczka Porsche?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 15:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Oryginalnie jest Moll ze znaczkiem Porsche. Przynajmniej ja tak mam w 997.2. Ta Varta jest w aucie od nowości?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 18:43 

Dołączył: 20.07.2016
Posty: 26
Tak, od nowości. W serwisie sprawdzili - aku z 2013/2014. Zarekomendowali wymianę, mówiąc, że średnio po 5 latach wymieniają.
U mnie, tak jak już pisałem, na pewno było to podyktowane pośrednio przez prawie 4 miesiące stania w garażu.
70k km przebiegu obecnie i start/stop wyłączam zawsze, bo mnie to drażni. To chyba jedyny częściej używany przycisk niż "sport";)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 19:42 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
wit007 napisał(a):
Oryginalnie jest Moll ze znaczkiem Porsche. Przynajmniej ja tak mam w 997.2. Ta Varta jest w aucie od nowości?

We wszystkich modelach 987/997 jak były nowe na gwarancji był Moll, w 970 z późniejszego rocznika może być czarny akumulator z naklejką VARTA AGM (Volkswagen).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum